Damian Posted March 19, 2024 Posted March 19, 2024 Witam wszystkich bardzo serdecznie, jest to mój pierwszy temat i od razu zaznaczam, że jestem laikiem jeśli chodzi o tematy kolejowe, ale bardzo wciągnęła mnie "dyżurka" w SR i w związku z tym mam kilka pytań: 1. Czy można "zmusić" BOTA, aby wyjechał wcześniej z peronu niż przewiduje rozkład jazdy? Załóżmy, że BOT wjechał za wcześnie w peron i ma planowany odjazd np. 12:00 a odjazd rzeczywisty np. 11:45 i nawet jak mu podam wyjazd o 11:45 to BOT i tak odjedzie dopiero o 12:00. 2. W związku z pierwszym pytaniem pojawia się następne, czy można wpuścić pociąg na inny tor albo peron niż jest to przewidziane w rozkładzie jazdy? Nieraz zdarza się tak, że kilka pociągów ma w rozkładzie jazdy wjazd na ten sam tor i peron, a jak taki BOT stoi tam 15 minut to robi się problem. 3. Czy gdy w rozkładzie jazdy jest zaplanowany Postój techniczny dla danego pociągu, to trzeba za każdym razem go zatrzymywać na ten czas, czy można go puścić dalej? 4. Czy trzeba zapisywać godzinę przejazdu/przyjazdu/odjazdu w rozkładzie jazdy. Nie zauważyłem aby było to niezbędne, a nie ukrywam jak jest spory ruch, to wolę zająć się pociągami niż zapisywać godziny przyjazdu. Jak na razie gram tylko na serwerze EU3 z BOTAMI i z góry przepraszam za nie fachowe słownictwo, ale stawiam dopiero pierwsze kroki na "dyżurce". Pozdrawiam. 3
キャプテン翼 Posted March 19, 2024 Posted March 19, 2024 (edited) 20 minut temu, Damian napisał(a): Witam wszystkich bardzo serdecznie, jest to mój pierwszy temat i od razu zaznaczam, że jestem laikiem jeśli chodzi o tematy kolejowe, ale bardzo wciągnęła mnie "dyżurka" w SR i w związku z tym mam kilka pytań: 1. Czy można "zmusić" BOTA, aby wyjechał wcześniej z peronu niż przewiduje rozkład jazdy? Załóżmy, że BOT wjechał za wcześnie w peron i ma planowany odjazd np. 12:00 a odjazd rzeczywisty np. 11:45 i nawet jak mu podam wyjazd o 11:45 to BOT i tak odjedzie dopiero o 12:00. 2. W związku z pierwszym pytaniem pojawia się następne, czy można wpuścić pociąg na inny tor albo peron niż jest to przewidziane w rozkładzie jazdy? Nieraz zdarza się tak, że kilka pociągów ma w rozkładzie jazdy wjazd na ten sam tor i peron, a jak taki BOT stoi tam 15 minut to robi się problem. 3. Czy gdy w rozkładzie jazdy jest zaplanowany Postój techniczny dla danego pociągu, to trzeba za każdym razem go zatrzymywać na ten czas, czy można go puścić dalej? 4. Czy trzeba zapisywać godzinę przejazdu/przyjazdu/odjazdu w rozkładzie jazdy. Nie zauważyłem aby było to niezbędne, a nie ukrywam jak jest spory ruch, to wolę zająć się pociągami niż zapisywać godziny przyjazdu. Jak na razie gram tylko na serwerze EU3 z BOTAMI i z góry przepraszam za nie fachowe słownictwo, ale stawiam dopiero pierwsze kroki na "dyżurce". Pozdrawiam. Postaram się Ci odpowiedzieć na to pytanie, jeżeli napiszę jakieś bzdury to proszę mnie poprawić, a mianowicie: 1. Z tego co mi wiadomo nie ma takiej możliwości, każdy pociąg z PH powinien odjechać zgodnie z rozkładem jazdy. 2. Można wpuszczać w inny peron, ale powinno się mechanika o tym powiadomić i powinny to być skrajne przypadki. Pociągi należy wysyłać po linii zgodnej z rozkładem jazdy. Niektóre linie są towarowe, pasażerskie itd. 3. Nie musisz odbyć pt, zazwyczaj jest to wprowadzone, aby przepuścić pociągi z wyższym priorytetem, ale jeżeli jest np. za szybko i nikogo nie będzie opóźniać to może jechać dalej przelotem. 4. Ja zapisuje. Dla pociągów z ph przyjazd, po wykonaniu wymiany pasażerskiej i daniu wyjazdu, odjazd. Jak bez ph to od razu przejazd. Kiedyś gdzieś słyszałem, że potrzebne jest to do zapowiadania pociągów na stacji, ile w tym prawdy nie wiem, a inni dyżurni mogą sobie podejrzeć, czy pociąg na poprzednich stacjach był planowo, gdzie złapał opóźnienie itd. Pozdrawiam i życzę udanej zabawy 🙂 Edited March 19, 2024 by キャプテン翼 1 1 6
Ensifer Posted March 20, 2024 Posted March 20, 2024 4. Jest to niezbędne, chyba że chcesz dostać kilka życzliwych recenzji od kolegów z sąsiednich posterunków. 1 1
Damian Posted March 20, 2024 Author Posted March 20, 2024 2 minuty temu, Ensifer napisał(a): 4. Jest to niezbędne, chyba że chcesz dostać kilka życzliwych recenzji od kolegów z sąsiednich posterunków. Ale mi chodzi o ROZKŁAD JAZDY, a nie o to, że trzeba poinformować sąsiedni posterunek o tym, że pociąg odjechał od nas, bo to robię zawsze.
Damian Posted March 20, 2024 Author Posted March 20, 2024 13 godzin temu, キャプテン翼 napisał(a): a inni dyżurni mogą sobie podejrzeć, czy pociąg na poprzednich stacjach był planowo, gdzie złapał opóźnienie itd. W takim razie przepraszam kolegę Ensifer, nieporozumienie. Można wiedzieć jak to podejrzeć?
bart_dem Posted March 20, 2024 Posted March 20, 2024 48 minut temu, Damian napisał(a): W takim razie przepraszam kolegę Ensifer, nieporozumienie. Można wiedzieć jak to podejrzeć? W zakładce trasa pociągu. Widać tam godziny odjazdu/przejazdu na całej trasie jak również czy jedzie planowo czy złapał gdzieś opóźnienie. 1
Ensifer Posted March 20, 2024 Posted March 20, 2024 Właśnie chodziło mi o oznaczanie w Elektronicznym Dzienniku Ruchu przyjazdów i odjazdów pociągów. To bardzo pomaga innym dyżurnym. 1
Michał_Wx Posted March 20, 2024 Posted March 20, 2024 (edited) Zaznaczanie godziny przejazdu w Elektronicznym Dzienniku Ruchu jest ważne gdyż umożliwia planowanie ruchu, puszczanie pociągów według priorytetów w razie opóźnień. W symulatorze nie ma stanowiska dyspozytora liniowego więc dyżurny sam musi śledzić rozkład w celu wyszukiwania konfliktów np. czy wolny pociąg zdąży dojechać do kolejnej stacji z wolnymi torami przed pociągiem z wyższym priorytetem. Brak zaznaczania godzin lub zaznaczanie bzdur bardzo komplikuje sprawę. Edited March 20, 2024 by Michał_Wx 2 5
Recommended Posts