Jump to content

Dyżurny ruchu, kilka pytań.


Recommended Posts

Witam wszystkich bardzo serdecznie, jest to mój pierwszy temat i od razu zaznaczam, że jestem laikiem jeśli chodzi o tematy kolejowe, ale bardzo wciągnęła mnie "dyżurka" w SR i w związku z tym mam kilka pytań:

1.  Czy można "zmusić" BOTA, aby wyjechał wcześniej z peronu niż przewiduje rozkład jazdy?  Załóżmy, że BOT wjechał za wcześnie w peron i ma planowany odjazd np. 12:00 a odjazd rzeczywisty np. 11:45 i nawet jak mu podam wyjazd o 11:45 to BOT i tak odjedzie dopiero o 12:00.

2. W związku z pierwszym pytaniem pojawia się następne, czy można wpuścić pociąg na inny tor albo peron niż jest to przewidziane w rozkładzie jazdy? Nieraz zdarza się tak, że kilka pociągów ma w rozkładzie jazdy wjazd na ten sam tor i peron, a jak taki BOT stoi tam 15 minut to robi się problem.

3. Czy gdy w rozkładzie jazdy jest zaplanowany Postój techniczny dla danego pociągu, to trzeba za każdym razem go zatrzymywać na ten czas, czy można go puścić dalej?

4. Czy trzeba zapisywać godzinę przejazdu/przyjazdu/odjazdu w rozkładzie jazdy. Nie zauważyłem aby było to niezbędne, a nie ukrywam jak jest spory ruch, to wolę zająć się pociągami niż zapisywać godziny przyjazdu.

 

Jak na razie gram tylko na serwerze EU3 z BOTAMI i z góry przepraszam za nie fachowe słownictwo, ale stawiam dopiero pierwsze kroki na "dyżurce".

Pozdrawiam.

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, Damian napisał(a):

Witam wszystkich bardzo serdecznie, jest to mój pierwszy temat i od razu zaznaczam, że jestem laikiem jeśli chodzi o tematy kolejowe, ale bardzo wciągnęła mnie "dyżurka" w SR i w związku z tym mam kilka pytań:

1.  Czy można "zmusić" BOTA, aby wyjechał wcześniej z peronu niż przewiduje rozkład jazdy?  Załóżmy, że BOT wjechał za wcześnie w peron i ma planowany odjazd np. 12:00 a odjazd rzeczywisty np. 11:45 i nawet jak mu podam wyjazd o 11:45 to BOT i tak odjedzie dopiero o 12:00.

2. W związku z pierwszym pytaniem pojawia się następne, czy można wpuścić pociąg na inny tor albo peron niż jest to przewidziane w rozkładzie jazdy? Nieraz zdarza się tak, że kilka pociągów ma w rozkładzie jazdy wjazd na ten sam tor i peron, a jak taki BOT stoi tam 15 minut to robi się problem.

3. Czy gdy w rozkładzie jazdy jest zaplanowany Postój techniczny dla danego pociągu, to trzeba za każdym razem go zatrzymywać na ten czas, czy można go puścić dalej?

4. Czy trzeba zapisywać godzinę przejazdu/przyjazdu/odjazdu w rozkładzie jazdy. Nie zauważyłem aby było to niezbędne, a nie ukrywam jak jest spory ruch, to wolę zająć się pociągami niż zapisywać godziny przyjazdu.

Jak na razie gram tylko na serwerze EU3 z BOTAMI i z góry przepraszam za nie fachowe słownictwo, ale stawiam dopiero pierwsze kroki na "dyżurce".

Pozdrawiam.

Postaram się Ci odpowiedzieć na to pytanie, jeżeli napiszę jakieś bzdury to proszę mnie poprawić, a mianowicie:

 

1. Z tego co mi wiadomo nie ma takiej możliwości, każdy pociąg z PH powinien odjechać zgodnie z rozkładem jazdy.

2. Można wpuszczać w inny peron, ale powinno się mechanika o tym powiadomić i powinny to być skrajne przypadki. Pociągi należy wysyłać po linii zgodnej z rozkładem jazdy. Niektóre linie są towarowe, pasażerskie itd.

3. Nie musisz odbyć pt, zazwyczaj jest to wprowadzone, aby przepuścić pociągi z wyższym priorytetem, ale jeżeli jest np. za szybko i nikogo nie będzie opóźniać to może jechać dalej przelotem.

4. Ja zapisuje. Dla pociągów z ph przyjazd, po wykonaniu wymiany pasażerskiej i daniu wyjazdu, odjazd. Jak bez ph to od razu przejazd. Kiedyś gdzieś słyszałem, że potrzebne jest to do zapowiadania pociągów na stacji, ile w tym prawdy nie wiem, a inni dyżurni mogą sobie podejrzeć, czy pociąg na poprzednich stacjach był planowo, gdzie złapał opóźnienie itd.

Pozdrawiam i życzę udanej zabawy 🙂

Edited by キャプテン翼
  • Like 1
  • Thanks 1
  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Ensifer napisał(a):

4. Jest to niezbędne, chyba że chcesz dostać kilka życzliwych recenzji od kolegów z sąsiednich posterunków.

 

Ale mi chodzi o ROZKŁAD JAZDY, a nie o to, że trzeba poinformować sąsiedni posterunek o tym, że pociąg odjechał od nas, bo to robię zawsze.

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, キャプテン翼 napisał(a):

a inni dyżurni mogą sobie podejrzeć, czy pociąg na poprzednich stacjach był planowo, gdzie złapał opóźnienie itd.

 

W takim razie przepraszam kolegę Ensifer, nieporozumienie. Można wiedzieć jak to podejrzeć?

Link to comment
Share on other sites

48 minut temu, Damian napisał(a):

W takim razie przepraszam kolegę Ensifer, nieporozumienie. Można wiedzieć jak to podejrzeć?

W zakładce trasa pociągu. Widać tam godziny odjazdu/przejazdu na całej trasie jak również czy jedzie planowo czy złapał gdzieś opóźnienie. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Zaznaczanie godziny przejazdu w Elektronicznym Dzienniku Ruchu jest ważne gdyż umożliwia planowanie ruchu, puszczanie pociągów według priorytetów w razie opóźnień. W symulatorze nie ma stanowiska dyspozytora liniowego więc dyżurny sam musi śledzić rozkład w celu wyszukiwania konfliktów np. czy wolny pociąg zdąży dojechać do kolejnej stacji z wolnymi torami przed pociągiem z wyższym priorytetem. Brak zaznaczania godzin lub zaznaczanie bzdur bardzo komplikuje sprawę. 

Edited by Michał_Wx
  • Like 2
  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy