Jump to content
Następne podsumowanie tygodnia pojawi się 16.11.2024 | The next summary of the week will be published on 16.11.2024

Obsługa kontrolera do poprawy (błędy i sugestie)


Recommended Posts

Bardzo ucieszyła mnie obsługa kontrolerów, natomiast znalazłem tutaj wiele problemów, a nie widziałem, żeby ktokolwiek wspomniał chociaż jeden:

  1. Nie da się nie tylko przedefiniować, ale nawet zobaczyć domyślnych funkcji przycisków przypisanych do pada. W opcjach jest tylko do klawiatury.
  2. Nie ma czym otworzyć drzwi pasażerów na stacji (w TSW robią to strzałki lewo/prawo, u nas to zmienia kanały radiowe, co ma sens, niemniej jednak drzwi są równie ważne albo nawet ważniejsze, bo częściej używane. Sugestia: może dodać modyfikator, np X+strzałka czy coś w tym stylu - zyskamy cały drugi pad nowych przycisków do funkcji).
  3. Hamulec działa na odwrót. Spust powinien dodawać hamulec, a górny bumper odhamowywać (tak jak w TSW i tak samo jak prawy spust dodaje mocy a górny przycisk odejmuje). Generalnie taka sugestia i prośba: trzymajcie się ustanowionych już norm i szanujcie przyzwyczajenia ludzi - starajcie się zachować na start podobny układ klawiszy/przycisków co w TSW, do którego większość ludzi międzynarodowych jest przyzwyczajona (a nie, że hamulec działa na odwrót i człowiek odruchowo robi w panice dokładnie odwrotnie niż chce), lub dajcie kilka domyślnych schematów do wyboru, w tym jeden zgodny z TSW i co tam jeszcze chcecie (wtedy wszyscy są zadowoleni). To byłby bardzo miły ukłon w stronę ludzi mających już jakieś przyzwyczajenia i odruchy (możliwość redefinicji klawiszy tylko połowicznie załatwia sprawę, nikomu się nie chce tego robić i nie każdy wszystko pamięta co gdzie było), sam TSW ma 2 układy: tzw. classic (stary oryginalny) i nowy, Wam też to polecam (mieć więcej niż jeden). Fajnie, że chociaż czuwak daliście na B jak w TSW bo tu moje odruchy działają poprawnie. Warto ludzi nie wkurzać kiedy odpalają Waszą grę po raz pierwszy i oceniają ją i porównują do tego w co grali wcześniej. Nie ma znaczenia który układ jest "lepszy" kiedy w grę wchodzą wieloletnie przyzwyczajenia i odruchy.
  4. Przyciski Select oraz te na joystickach są niewykorzystane (podczas gdy brakuje obsługi wielu rzeczy na padzie, jak np. wycieraczek czy latarki - trąbienie mogłoby być na prawym joysticku jak w TSW, co by zwolniło strzałki, alternatywnie na jednej strzałce, a z modyfikatorem drugi dźwięk. Generalnie teraz strzałki wydają mi się na odwrót, oczekiwałem do góry wysoki dźwięk a w dół niski, a jest na odwrót).
    Przycisk Select mógłby np. zmieniać kamerę na zewnętrzną i z powrotem czy coś. Z jakiegoś powodu ten przycisk z tym mi się właśnie kojarzy.
  5. Przycisk X do wstawania (jak rozumiem) działa tylko kiedy kamera patrzy w "dobrą" stronę (możliwe że nieprawda, teraz mi działa zawsze). Za to kompletnie nie da się nim usiąść (nic nie robi), tylko trzeba wciskać A i użerać się z menu kółkowym (które w zasadzie nie wiadomo po co jest w momencie celowania w fotel - moim zdaniem do kasacji, siadać od razu). Generalnie w TSW przycisk Y służy do wszelkich czynności ruchowych, takich jak wstawania, siadania, wchodzenia i schodzenia po schodach, krawędziach peronów i przechodzenia przez pomosty między wagonami oraz drabiny - jak dla mnie ma to sens i jest intuicyjne (zgrupować te rzeczy i nie wymagać grzebania po menu do tak prostych i częstych rzeczy - po co np. potwierdzać przechodzenie przez drzwi skoro nic innego się nie da z nimi zrobić? Nawet nie można ich otworzyć i nie przejść (a przecież nie trzeba tego blokować - macie cały model 3D, niczego nie trzeba ukrywać przed graczem). Oczywiście lepiej by było gdyby to działało jak w TSW - przyciskiem interakcji otwierasz/zamykasz drzwi, a przechodzisz normalnie joystickiem lub ewentualnie z pomocą Y do czynności ruchowych. W DV przykładowo drzwi można nawet rolką otwierać do połowy co też jest kul).
  6. Kamera orbitująca włączona padem z menu pokazuje się czasem w dziwnym miejscu, a lewy joystick robi to samo co prawy tylko w odwrotnym (złym) kierunku. Odkryłem, że jak się wciśnie oba joysticki w prawo, to wtedy kierunek się równoważy i mogę się bujać dookoła kabiny małym kółkiem nad nią patrząc cały czas do przodu, coś tu jest wybitnie nie tak (zapewne stąd się wziął odwrotny kierunek na lewym joysticku, byłem po drugiej stronie "koła").
  7. Nie da się zoomować kamery orbitującej za pomocą pada. To MUSI być (inaczej po co mi pad, jak i tak myszą muszę ustawiać). Jak nie spustem to joystickiem (nawet z przyciskiem modyfikującym), ale musi być.
  8. "Następna kamera" w menu pada jest kompletnie bez sensu, to jest nie do użytku (za dużo wybierania, takie coś można zrobić raz, potem człowiek ma dość). Taka funkcja powinna być na 1 klik żeby móc zmieniać cyklicznie na kolejne szybko i wybrać sobie to co odpowiada. Baj de łej, na kamerach nr 4 brakuje mi rozglądania się (patrzenia z okna we wszystkich kierunkach).
  9. W widoku zewnętrznym pierwsze menu pod Y jest puste (tylko Kamera do wyboru) - wywalić i przejść od razu do wyboru kamery skoro tak. Ale generalnie przydałby się przycisk natychmiastowego powrotu do kabiny. W DV jest to pod B (co jest bardzo wygodne i ma intuicyjny sens, bo B zawsze służy do cofania i anulowania), ale tam nie ma czuwaka, a czuwak też musi się dać zbić na kamerze zewnętrznej. Bez tego nie zajedziemy daleko (w sensie dosłownym).
  10. Nie da się trzymać ani lewego ani prawego spustu w celu przekręcenia wajchy do oporu (od zera do maxa) jak w TSW. To samo dotyczy przycisków nad nimi. Chociaż tyle powinno być zrobione - już nie mówię nawet o tym, że spust jest wejściem analogowym a nie przyciskiem, a działa binarnie jak przycisk (zamiast mocniej/słabiej czyli szybciej/wolniej w zależności od nacisku). Sugestia: możliwe, że sprawdziłby się system, żeby spusty działały na pełnym zakresie dźwigni, czyli jak naciśniesz trochę, to hamujesz trochę, a jak do końca to przekręcasz wajchę na maxa (100%, awaryjny dopiero jak trzymasz na max dłużej niż sekundę) - i to samo z mocą (bez automatycznego popuszczania oczywiście) - ryzykowne, ale może warto spróbować to zrobić jakoś z głową i przetestować w boju, a nuż się sprawdzi i będzie rewelacyjne (wiem, że będą z tym problemy).

To chyba tyle na temat obsługi pada na chwilę obecną. Wygląda jak dużo roboty, ale w Unity input system jest przecież bardzo prosty w obsłudze i elastyczny. Napisałem wszystko w jednym, żeby człowiek, który do tego usiądzie, miał te wszystkie aspekty w głowie kiedy będzie kombinował jak to wszystko naprawić. Mam nadzieję, że się przyda.

Z góry dziękuję za dobrą robotę i pozdrawiam!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Czekałem z zakupem SR do czasu obsługi pada i w końcu się doczekałem. Miałem założyć podobny temat, ale kolega wyżej napisał wszystko co chciałem, a nawet więcej.

Gram padem od xbox series x i dodam jeszcze, że nowy przycisk (ten po środku) nie jest widziany, ale to jest także w wielu innych grach.

Z najważniejszych spraw dla mnie (co powtórzę) za kolegą wyżej:

- strzałki w lewo, prawo - - te przyciski co są w TSW4 (lewo/prawo) do obsługi drzwi - obsługę radia mam wyłączoną (mam tryb uproszczony)

- hamowanie powinno być jak w TSW bo ciągle się mylę i w sumie to naturalne - w każdym symulatorze jest pod spust (jak pisze kolega w pkt 3)

- widok zewn. sterowany padem do poprawy

- najlepiej jakby gracze mogli sami definiować przyciski

- przycisk B alternatywnie do wykorzystania z czymś innym jak ktoś ma wyłączony czuwak (jak ja)

- w padzie (xbox one/ series x) kompletnie nie używane są przyciski analogów (chodzi o te przyciski co się klika analogami) - można np. zrobić na tych przyciskach wyjście na kamerę zewn.

Na plus fajnie zrobione, że po naciśnięciu Y pojawia się rozwijane menu. Generalnie bałem się większych problemów więc jak na EA to implementacja padów jest ok. Ale te rzeczy co piszemy można poprawić.

Edited by adamets2
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za wątek, ja aż pada wykopałem żeby zobaczyć, jak działa, bo byłem dość rozczarowany że  nie widział innych urządzeń wskazujących USB (w tym panelu przełączników, przepustnicy etc), a w dodatku ten bałamutny napis 

Quote

Klawisze gamepada nie mogą być przypisane w tym menu.

sugerujący, że jest to możliwe w jakimś innym.

Można oczywiście przyciski z przepustnicy pomapować zewnętrzną aplikacją na normalne litery z klawiatury, ale niezupełnie o to chodzi 😉

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj zauważyłem kolejną rzecz:

- po wychyleniu się przez okno nie można już wrócić padem do gry (widoku z kabiny) lub cokolwiek innego. Nic nie działa.

- i to co pisałem już w innym temacie - może warto włączyć funkcję taką, żeby prawy przycisk analogu odpowiadał za włączanie i wyłączanie celowniczka (+ znikanie celowniczka np. po 5 sek. braku interakcji)

Link to comment
Share on other sites

Obecnie przyciski LB i LT odpowiadają za nastawnik hamulca ,a przyciski RB i RT za nastawnik prędkości co nie jest w ogóle intuicyjne , tylko mylące podczas gry. Prawidłowo przyciski LB i LT powinny odpowiadać za nastawnik prędkości , a przyciski RB i RT za nastawnik hamulca  ( oznaczenie przycisków XBOX) tak jak nastawniki ustawione są w pociągu. Proszę o poprawienie tego.

Link to comment
Share on other sites

@Igx i @PeVoo na początku też pisałem o tych zmianach przycisków do hamowania, ale wczoraj jak jechałem kibelkiem uświadomiłem sobie, że wyłączanie hamowania musi być być płynne - np luzowanie powoduje, że wraca do pozycji, a to jest możliwe tylko na analogowym spuście, a nie na LB. I może to nieintuicyjne, ale nie da się zrobić inaczej. W TSW4 nie ma po prostu takiego zastosowania żeby był potrzebny analog, a tu jest. Producenci musieli tak zrobić. Co do przyśpieszania nie mam żadnych zastrzeżeń.

Natomiast bardzo pilne jest automatyczne wyłączanie celowniczka i za pomocą prawego przycisku analoga bo jak się gra z klawiatury np. wciśnięcie dzwonka poprzez "H" nie powoduje włączenia celowniczka, a w przypadku pada każdy ruch czy każdy przycisk tak, ale już wyłączyć go padem nie można, a to bardzo psuje widok.

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, Igx napisał(a):

Obecnie przyciski LB i LT odpowiadają za nastawnik hamulca ,a przyciski RB i RT za nastawnik prędkości co nie jest w ogóle intuicyjne , tylko mylące podczas gry. Prawidłowo przyciski LB i LT powinny odpowiadać za nastawnik prędkości , a przyciski RB i RT za nastawnik hamulca  ( oznaczenie przycisków XBOX) tak jak nastawniki ustawione są w pociągu. Proszę o poprawienie tego.

Ja bym tego nie zmieniał z dwóch powodów:

  1. Ludzie grający w TSW są przyzwyczajeni do takiego układu i dla nich to będzie tragedia, będą się po prostu mylić cały czas.
  2. Jest to nieintuicyjne ogólnie, ponieważ w znakomitej większości gier (zwłaszcza samochodów) przyspiesza się prawym, a hamuje lewym. To jest konwencja i przyzwyczajenie, które wykracza poza symulatory pociągów nawet, a jak ktoś gra padem, to zwykle oznacza, że jest graczem casualowym i mniej mu będzie zależeć na realizmie (która wajcha jest z której strony) niż na tym żeby mu się "grało dobrze".
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, adamets2 napisał(a):

Natomiast bardzo pilne jest automatyczne wyłączanie celowniczka i za pomocą prawego przycisku analoga bo jak się gra z klawiatury np. wciśnięcie dzwonka poprzez "H" nie powoduje włączenia celowniczka, a w przypadku pada każdy ruch czy każdy przycisk tak, ale już wyłączyć go padem nie można, a to bardzo psuje widok.

W TSW nie ma takich problemów i takiej potrzeby - włączasz sobie auto-ukrywanie celownika w opcjach (który nawet nie ukryty jest tylko małą półprzezroczystą kropką - bo chyba to też można ustawić) i generalnie on nie przeszkadza w ogóle, a po paru sekundach znika całkowicie. Włączyłem sobie auto ukrywanie tylko dlatego, że często miałem tę kropkę wycelowaną akurat w koniec torów (widocznych w perspektywie kamery) i mnie to czasem myliło bo mi się wydawało, że coś tam jest na torach dziwnego.

Dodatkowo tam zdaje się można przyciskiem prawego joysticka przełączyć między ruszaniem kamery a ruszaniem kursorem (jak prawym na myszy), co też jest cenne i potrzebne.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, Igx napisał(a):

Obecnie przyciski LB i LT odpowiadają za nastawnik hamulca ,a przyciski RB i RT za nastawnik prędkości co nie jest w ogóle intuicyjne , tylko mylące podczas gry. Prawidłowo przyciski LB i LT powinny odpowiadać za nastawnik prędkości , a przyciski RB i RT za nastawnik hamulca  ( oznaczenie przycisków XBOX) tak jak nastawniki ustawione są w pociągu. Proszę o poprawienie tego.

Można zrobić dwie opcje sterowania tak jak obecnie jest i drugą zapropowaną jak w temacie , wtedy gracz będzie miał możliwość dostosowania tego do swoich preferencji                           

Link to comment
Share on other sites

Jedyne rozwiązanie to uwolnienie innych kontrolerów, w tym analogowych dla przepustnic, co otworzy drogę do wielu rozwiązań i przyciągnięcia wielu nowych graczy do tego sima, a na pewno warto, jeżeli chcemy używać w pełnisłowa symulator.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Wraz z szykującymi się nowymi aktualizacjami przypominam devom o tym celowniczku po środku ekranu, który nie znika w żaden sposób - jak się gra padem. Czy to będzie naprawione w najbliższym patchu?

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy