Jump to content

Przeliczenia fizyki - ile razy na sekundę?


qbahn

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
W dniu 16.10.2023 o 08:18, memfis_s napisał(a):

Osobiście jeżdże na 75fps nie stwierdzając jakichkolwiek nastąpstw braku synchronizacji z 50x...

Bardzo możliwe. Na 75 to nie jest tak widoczne jak na 60. Zrób sobie eksperyment - wyłącz synchronizację pionową, limit ustaw na 60fps. Przejedź dość szybko (min 100km/h) koło słupa/semafora (najlepiej gdyby był na dość jasnym tle) z maksymalnym zoomem, obserwując z kabiny płynność ruchu. Najlepiej to widać, gdy obiekt jest już dość blisko, czyli gdy prawie wychodzi poza kadr. Potem ustaw limit na 50 fps i porównaj doznania płynności w ww. warunkach.

Edited by qbann
Link to comment
Share on other sites

Rozumiem co masz na myśli.

Trochę zmienię temat: robiłeś już misje? Mam problem, podobnie jak niektórzy inni, że w misji o relacji Warszawa - Katowice godzina19:00, przed stacją Wawa Zachód podczas rozwidlenia (tor odchodzi w prawo) blokuje się gra, obraz się zatrzymuje z typowym glosem, powiem drżenia, a kompa trzeba resetować.

Tutaj już się skarżono, a producent wymagał crashfile. Rozwiązania nie podano, bądź nie znalazłem.

Przypnę wycinek screena byś widział dokładnie jaki kilometr toru.

 

Pozdrawiam

IMG_20231018_175953.jpg

Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.10.2023 o 05:54, memfis_s napisał(a):

Rozumiem co masz na myśli.

Trochę zmienię temat: robiłeś już misje? Mam problem, podobnie jak niektórzy inni, że w misji o relacji Warszawa - Katowice godzina19:00, przed stacją Wawa Zachód podczas rozwidlenia (tor odchodzi w prawo) blokuje się gra, obraz się zatrzymuje z typowym glosem, powiem drżenia, a kompa trzeba resetować.

Tutaj już się skarżono, a producent wymagał crashfile. Rozwiązania nie podano, bądź nie znalazłem.

Przypnę wycinek screena byś widział dokładnie jaki kilometr toru.

Pozdrawiam

 

Robiłem tę misję parę razy i nie miałem takich sytuacji. Na dużych węzłach gra mocno zwalnia i tnie, ale nie wywaliła mi się ani razu. Może kwestia sterowników, a może ustawień grafiki?

Edited by qbann
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za twój pomysł.

Zmieniłem ustawienia grafiki na natywne, czyli orginalna rozdzielczość minitora (w moim wypadku 5120*1440 UWHD) i nie zgadniesz, wszystko funkcjonuje jak powinno.

W sumie powinno być odwrotnie...

No i wreszcie tę długą trasę zaliczyłem, chyba z 3 godziny jazdy.

Jeszcze raz dziękuję.

😉

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
W dniu 24.10.2023 o 05:42, memfis_s napisał(a):

Dzięki za twój pomysł.

Zmieniłem ustawienia grafiki na natywne, czyli orginalna rozdzielczość minitora (w moim wypadku 5120*1440 UWHD) i nie zgadniesz, wszystko funkcjonuje jak powinno.

W sumie powinno być odwrotnie...

No i wreszcie tę długą trasę zaliczyłem, chyba z 3 godziny jazdy.

Jeszcze raz dziękuję.

😉

Może to być też kwestia niewłaściwego odświeżania monitora, to bardzo ważny aspekt

Link to comment
Share on other sites

W dniu 12.11.2023 o 13:45, adisuper napisał(a):

Może to być też kwestia niewłaściwego odświeżania monitora, to bardzo ważny aspekt

Ale jak to niewłaściwego? W grze nie działa wybór odświeżania. Jest takie jak w systemie. Czy ustawiam 60 czy każde inne dostępne (120,144,165,240) to przecież widzę na wskaźniku ile mam FPS i na tej podstawie opisywałem swoje obserwacje. Efekt też nie zależy od tego czy włączę g-sync czy nie.

Link to comment
Share on other sites

Tu musisz odróżniać pomiędzy odświeżaniem typowo uzależnionym od monitora (60, 120, 144 Hz), a odświeżaniem uzależnionym od karty graficznej , rozdzielczości monitora, detaili gry itd. (możesz ustawić praktycznie każdą wartość np. 30 lub 75 lub 88...155.....FPS). Ile karta pocisgnie tyle FPS wyświetli, jak się pojawią lagi to wiedz, że karta już nie może z powodu nadmiernego obciążenia....

 

Tak mniej więcej to wygląda

Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.11.2023 o 06:59, memfis_s napisał(a):

musisz odróżniać pomiędzy odświeżaniem typowo uzależnionym od monitora (60, 120, 144 Hz), a odświeżaniem uzależnionym od karty graficznej

Odróżniam. Teraz po update, to działa ok, wg. mnie.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 72 / 95
          • Percentage filling 76%
          • Most players 103
      • PL3
      • pl3
      • 12 / 83
          • Percentage filling 14%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 16 / 79
          • Percentage filling 20%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 8 / 78
          • Percentage filling 10%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 39 / 87
          • Percentage filling 45%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 2 / 80
          • Percentage filling 3%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 1 / 78
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 56 / 89
          • Percentage filling 63%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 1 / 83
          • Percentage filling 1%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 2 / 90
          • Percentage filling 2%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 4 / 81
          • Percentage filling 5%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 2 / 80
          • Percentage filling 3%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 28
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 9 / 81
          • Percentage filling 11%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 0 / 92
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 25 / 34
          • Percentage filling 74%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 8 / 34
          • Percentage filling 24%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 27 / 34
          • Percentage filling 79%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 30 / 34
          • Percentage filling 88%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 6 / 34
          • Percentage filling 18%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 354 / 1714 Total players
    • 21% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy