qbahn Posted September 17, 2023 Posted September 17, 2023 Mam wrażenie, że przeliczanie fizyki występuje tylko 50x na sekundę. Czyli ustawiając grafikę na np. 60fps niczego nie zyskujemy, a nawet tracimy płynność. Dobrze by było obie rzeczy zsynchronizować.
memfis_s Posted October 16, 2023 Posted October 16, 2023 Osobiście jeżdże na 75fps nie stwierdzając jakichkolwiek nastąpstw braku synchronizacji z 50x...
qbahn Posted October 18, 2023 Author Posted October 18, 2023 (edited) W dniu 16.10.2023 o 08:18, memfis_s napisał(a): Osobiście jeżdże na 75fps nie stwierdzając jakichkolwiek nastąpstw braku synchronizacji z 50x... Bardzo możliwe. Na 75 to nie jest tak widoczne jak na 60. Zrób sobie eksperyment - wyłącz synchronizację pionową, limit ustaw na 60fps. Przejedź dość szybko (min 100km/h) koło słupa/semafora (najlepiej gdyby był na dość jasnym tle) z maksymalnym zoomem, obserwując z kabiny płynność ruchu. Najlepiej to widać, gdy obiekt jest już dość blisko, czyli gdy prawie wychodzi poza kadr. Potem ustaw limit na 50 fps i porównaj doznania płynności w ww. warunkach. Edited October 18, 2023 by qbann
memfis_s Posted October 19, 2023 Posted October 19, 2023 Rozumiem co masz na myśli. Trochę zmienię temat: robiłeś już misje? Mam problem, podobnie jak niektórzy inni, że w misji o relacji Warszawa - Katowice godzina19:00, przed stacją Wawa Zachód podczas rozwidlenia (tor odchodzi w prawo) blokuje się gra, obraz się zatrzymuje z typowym glosem, powiem drżenia, a kompa trzeba resetować. Tutaj już się skarżono, a producent wymagał crashfile. Rozwiązania nie podano, bądź nie znalazłem. Przypnę wycinek screena byś widział dokładnie jaki kilometr toru. Pozdrawiam
qbahn Posted October 20, 2023 Author Posted October 20, 2023 (edited) W dniu 19.10.2023 o 05:54, memfis_s napisał(a): Rozumiem co masz na myśli. Trochę zmienię temat: robiłeś już misje? Mam problem, podobnie jak niektórzy inni, że w misji o relacji Warszawa - Katowice godzina19:00, przed stacją Wawa Zachód podczas rozwidlenia (tor odchodzi w prawo) blokuje się gra, obraz się zatrzymuje z typowym glosem, powiem drżenia, a kompa trzeba resetować. Tutaj już się skarżono, a producent wymagał crashfile. Rozwiązania nie podano, bądź nie znalazłem. Przypnę wycinek screena byś widział dokładnie jaki kilometr toru. Pozdrawiam Robiłem tę misję parę razy i nie miałem takich sytuacji. Na dużych węzłach gra mocno zwalnia i tnie, ale nie wywaliła mi się ani razu. Może kwestia sterowników, a może ustawień grafiki? Edited October 20, 2023 by qbann 1
memfis_s Posted October 24, 2023 Posted October 24, 2023 Dzięki za twój pomysł. Zmieniłem ustawienia grafiki na natywne, czyli orginalna rozdzielczość minitora (w moim wypadku 5120*1440 UWHD) i nie zgadniesz, wszystko funkcjonuje jak powinno. W sumie powinno być odwrotnie... No i wreszcie tę długą trasę zaliczyłem, chyba z 3 godziny jazdy. Jeszcze raz dziękuję. 😉 1
adisuper Posted November 12, 2023 Posted November 12, 2023 W dniu 24.10.2023 o 05:42, memfis_s napisał(a): Dzięki za twój pomysł. Zmieniłem ustawienia grafiki na natywne, czyli orginalna rozdzielczość minitora (w moim wypadku 5120*1440 UWHD) i nie zgadniesz, wszystko funkcjonuje jak powinno. W sumie powinno być odwrotnie... No i wreszcie tę długą trasę zaliczyłem, chyba z 3 godziny jazdy. Jeszcze raz dziękuję. 😉 Może to być też kwestia niewłaściwego odświeżania monitora, to bardzo ważny aspekt
qbahn Posted November 15, 2023 Author Posted November 15, 2023 W dniu 12.11.2023 o 13:45, adisuper napisał(a): Może to być też kwestia niewłaściwego odświeżania monitora, to bardzo ważny aspekt Ale jak to niewłaściwego? W grze nie działa wybór odświeżania. Jest takie jak w systemie. Czy ustawiam 60 czy każde inne dostępne (120,144,165,240) to przecież widzę na wskaźniku ile mam FPS i na tej podstawie opisywałem swoje obserwacje. Efekt też nie zależy od tego czy włączę g-sync czy nie.
memfis_s Posted November 22, 2023 Posted November 22, 2023 Tu musisz odróżniać pomiędzy odświeżaniem typowo uzależnionym od monitora (60, 120, 144 Hz), a odświeżaniem uzależnionym od karty graficznej , rozdzielczości monitora, detaili gry itd. (możesz ustawić praktycznie każdą wartość np. 30 lub 75 lub 88...155.....FPS). Ile karta pocisgnie tyle FPS wyświetli, jak się pojawią lagi to wiedz, że karta już nie może z powodu nadmiernego obciążenia.... Tak mniej więcej to wygląda
qbahn Posted November 24, 2023 Author Posted November 24, 2023 W dniu 22.11.2023 o 06:59, memfis_s napisał(a): musisz odróżniać pomiędzy odświeżaniem typowo uzależnionym od monitora (60, 120, 144 Hz), a odświeżaniem uzależnionym od karty graficznej Odróżniam. Teraz po update, to działa ok, wg. mnie.
Recommended Posts