Michał_Wx Posted August 12, 2023 Share Posted August 12, 2023 Obecny system dostępu do bardziej skomplikowanych stacji oparty wyłącznie na wysiedzianych godzinach w trybie dyżurnego jest bardzo niedoskonały. Jedną z jego patologii jest to że po kilkunastu godzinach wysiedzianych na Pilichowicach można dorwać się od razu do Katowic mimo że to jest inny rodzaj urządzeń oraz wielokrotnie większy ruch. Pewnie każdy grający regularnie na multiplayerze trafił na zakorkowaną stację bo dorwał się do niej ktoś kto totalnie nie ogarnia co robi. Nowy system posiadający więcej etapów które stopniowo będą gracza oswajać z większym układem torowym i urządzeniami pozwoli wyeliminować takie sytuacje. Aby pójść dalej nie będzie można pominąć żadnego etapu dzięki temu wraz z nabieraniem wprawy będzie można w pewny sposób sterować coraz bardziej skomplikowanymi stacjami. Oto moja propozycja etapów dostępu: Komputerowe: Poziom 1 (Pilichowice,Biała Rawska,Dąbrowa Górnicza) - 1h Poziom 2 (Knapówka) uczymy się patrzeć w rozkład by nie wyprawiać na pałę dalej i obsługi blokady - 1h Poziom 3 (Korytów, Szeligi, Strzałki, Olszamowice , Góra Włodowska) uczymy się realizacji pt - 4h Poziom 4 (Sosnowiec Południowy) uczymy się nowego typu blokady plus dbanie o prawidłową realizację rozkładu przy mijaniu się pociągów i pilnowanie by się stacja nie zablokowała - 2h Poziom 5 (Psary) czyli wciąż realizacja pt i częste składowanie pociągow po bokach i szybka obsługa blokady do Starzyn - 3h Poziom 6 (Włoszczowa Północ) Uczymy się kierować wskazane pociągi na ph + obsługa blokady do Żelisławic - 3h Poziom 7 (Katowice Zawodzie) Nauka pracy pod presją czasu - 1h Poziom 8 (Grodzisk Mazowiecki) Powyższe tylko jeszcze bardziej - 1h Poziom 9 (Sosnowiec Główny) Tu już mamy wszystko pt, ph, obsługa blokady Przekaźnikowe: Poziom 1 (Juliusz) nauka obsługi blokady - 2h Poziom 2 (Dorota) wyprawianie pociągów we właściwym kierunku - 2h Poziom 3 (Będzin) realizacja pt i ph - 1h Poziom 4 (Opoczno Południe) realizacja pt i ph lecz wśród szybszych pociągów - 2h Poziom 5 (Łazy Łc) szybkie przeloty w wielu kierunkach, nauka pracy pod presją czasu - 1h Poziom 6 (Dąbrowa Górnicza Wschodnia) większa stacja w 4 kierunkach wraz z pt i ph - 2h Poziom 7 (Idzikowice) dbanie o realizację pt + wyprawienie we właściwym kierunku - 2h Poziom 8 (Zawiercie) Praca pod presją czasu dbanie o realizację pt i ph oraz wyprawianie pociągów w wielu kierunkach - 4h Poziom 9 (Katowice) Proszę innych o opinię co myślą o takim systemie, czy może to rozwiązać problem ludzi nieogarniających na nastawniach. Proszę także twórców symulatora o odpowiedź czy wprowadzenie czegoś takiego jest możliwe. 4 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kolezka2009 Posted August 12, 2023 Share Posted August 12, 2023 (edited) Według mnie bardzo dobry pomysł. Ja bym dodał jeszcze przy każdym odblokowywaniu poziomów filmiki z lektorem 5 minutowe oraz zamieniłbym Grodzisk z Sosnowcem. Grodzisk Mazowiecki jest bardziej skomplikowany niż Sosnowiec, ponieważ ma więcej torów niż Sosnowiec, mnie o wiele bardziej przyprawia o strach Grodzisk niż Sosnowiec tym skomplikowaniem torowym. Przed wejściem na największe stacje typu Katowice, Grodzisk, Sosnowiec, Zawiercie wprowadziłbym testy praktyczne np. jadą 2 pociągi osobowy i towarowy w Sosnowcu Głównym, rozwiąż ten problem w taki sposób, aby nie opóźnić osobowego do 1 minuty, test odbywałby się w trybie SinglePlayer albo w MultiPlayer podczas zwiększonego ruchu pociągów Edited August 12, 2023 by kolezka2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nieciej Posted August 12, 2023 Share Posted August 12, 2023 (edited) Miałem dobre wyniki na Testowie i Liskowie w sym. ISDR, ale tu na Opocznie nie usiądę, bo ono na żywo jest i będzie niezłe kino jak coś spalę xD Lubię sobie ponaciskać guziki w Januszu albo polikać myszką po Olszamowicach :D. Grodzisk Maz. to tylko się wydaje taki straszny, a tak naprawdę to masz wydzieloną linię podmiejską 447, wydzieloną dalekobieżną LK1 z BEZKOLIZYJNYM odczepem na CMK lub kontynuacją na wprost do Ući i potem jeszcze połączenie się owej LK1 z LK447 od strony Żyrardowa już ZA odczepem na CMK. + pewnie jakieś przejścia wewnątrz stacji, ale normalnie tam się nie jeździ, bo prawie wszystko idzie w Grodzisku "na prosto" dopóki się nic nie zrypie na szlaku lub Pendolino kogoś nie przejedzie, a do tego w Multi na tę chwilę nic nie kończy w Grodzisku, więc odpada jeszcze odstawianie jednostek z II na żeberka i podstawianie z żeberek na I (+ manewry nie są w ogóle obsługiwane). A tak w rzeczywistym świecie to 30 lat temu były jeszcze bocznice i był służbowy, ryflowany kibel z/do Idzikowic na zewnętrznej krawędzi peronu II... Mam nadzieję że pocieszyłem wizualną znajomością tej stacji "na gruncie" dawniej i dziś 😄 Edited August 12, 2023 by Nieciej 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
stary_ortalion Posted August 13, 2023 Share Posted August 13, 2023 (edited) Może przydał by się wizualny tryb 'ducha' na nastawniach - żeby ktoś kto jest nowy mógł obserwować jak ktoś inny pracuje i tak się nauczyć ? (można by również obserwować co boty robią) Jak to zaimplementować, to inna sprawa 😉 (a tak swoją drogą, to na Jutubie jest sporo niezłych materiałów od paru różnych strimerów) Edited August 13, 2023 by stary_ortalion 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart_dem Posted August 13, 2023 Share Posted August 13, 2023 Moim zdaniem Idzikowice nie zasługuje na poziom 7, proponuję zamianę z Opocznem. Opoczno Południe jest bardziej skomplikowane ze względu na to, że ma tylko jeden peron, którym trzeba obsłużyć składy jadące w obu kierunkach. Dodatkowo proponuję dopisać do Opoczna "Nauka współpracy z posterunkami sąsiednimi". 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japaw Posted August 16, 2023 Share Posted August 16, 2023 Myślę, że to całkiem ciekawy pomysł. Problem powstałby jedynie przy dodawaniu nowych nastawni. Trzeba by było wrzucać je do odpowiednich poziomów nastawni i wtedy np 3 nastawnie tego samego poziomu działałyby wymiennie w szkoleniu. Z drugiej strony podoba mi sie też pomysł, żeby móc obserwować kogoś na nastawni "zza pleców". Tylko wtedy czynności na nastawniach przekaźnikowych musiałyby się pojawiać jako tekst w formie np. "Użytkownik X podał sygnał zezwalający na semaforze Y", ponieważ nie dałoby się wyłapać wszystkich wciśnięć wzrokowo. No a na komputerowej to za kursorem zwyczajnie. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts