Jump to content

Automatyczne usuwanie zakorkowanych pociągów


Recommended Posts

Ostatnio dosyć często zdarza się botom dyżurnym strajkować, niestety dzieje się to również na nastawniach, które nie są dostępne dla graczy. Przez 2 godziny oczekując na reset może zrobić się nie mały zator. Proponuję, aby w przypadku takich korków np. Po 15 ich minutach stania 5 pociągów, pociągi przeniosły się w miejsce, gdzie rozkładowo powinny teraz być

  • I disagree 9
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Kasowanie pociągów powinno ograniczać się do minimum, bo to jest słabe, że nagle od tak pociąg został usunięty z serwera. Teleportacja też nie idzie w grę, bo ja nie chcę być w sytuacji, że jadę 200 km/h i nagle 500m przede mną pociąg pojawia się, bo wcześniej coś się przyblokowało. Boty nie strajkują tylko potykają się o własne nogi wysyłając, niektóre pociągi na złe tory. Idealnym przykładem jest Grodzisk Mazowieck jak osobowy i np. towarowy staną na przeciwko siebie na torze 3 lub 4. Najgorzej jest z 4, bo układ torowy nie pozwala na wyminięcie i wymagane jest wykolejenie pociągu. Zaś na torze 3 bot próbuje w jak najprostszy sposób wysłać osobowy do Żyrardowa, że tak powiem po linii prostej, a na tej drodze stoi towar, który musi przepuścić osobowy, bo on ma większy priorytet i tak stoją. Z czasem jak przyjedzie więcej pociągów bot uprze się na wysłanie konkretnego pociągu ignorując inne, więc wszystko zaczyna stać. Bot nie umie podawać przebiegów z wariantem przez daną zwrotnicę, więc potrafi tylko podawać po semaforach. 

Większość serwerów jest pusta, więc jak jest około 100 pociągów na serwerze to raczej nie uprzykrzy komuś życia. Na pl2 większość osób to gracze, więc tam to rzadko kiedy Ząbkowice czy Łazy (Łb) zablokują. Na discordzie jest specjalny kanał do takich sytuacji, więc można kogoś z zespołu zawołać (nie nadużywając pingów).

Jeśli już mamy bawić się w usuwanie to niech serwer skasuje 1 pociąg jeśli będzie stać w jednym miejscu przez 2 godziny. Jak po 15 minutach kilka pociągów ma kasować to jak ktoś bawi się w jednotory to nagle 7 graczy wyrzuca z serwera, bo zbyt długo czekali na zwolnienie się szlaku.

  • I agree 7
Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem powinno sie usuwac sklad na tzw. zadanie a nie z automatu bo jakie kryteria ustawic dla automatu. Zawsze mozna wejsc na Discord i opisac konkretnie sytuacje i admin z palaca chyba moze usunac sklad a nie restartowac serwer. Gorzej, jak to bedzie noc lub swieta

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, plu96 napisał(a):

Moim zdaniem powinno sie usuwac sklad na tzw. zadanie a nie z automatu bo jakie kryteria ustawic dla automatu. Zawsze mozna wejsc na Discord i opisac konkretnie sytuacje i admin z palaca chyba moze usunac sklad a nie restartowac serwer. Gorzej, jak to bedzie noc lub swieta

23:00 do czasu restartu serwera był ostatnio korek w Tunelu, 4 osoby pisały, weług discorda admin był aktywny, ale nawet nic nie napisał

Link to comment
Share on other sites

47 minut temu, kolezka2009 napisał(a):

23:00 do czasu restartu serwera był ostatnio korek w Tunelu, 4 osoby pisały, weług discorda admin był aktywny, ale nawet nic nie napisał

Aaa to zmienia postac rzeczy, mi jak dwa razy zglaszalem problem odpisali choc jak wiemy nie tak to.powinno wygladac, powinien ktos miec dyzur i zwracac uwaga na takie rzeczy a restarty cykliczne serwerow to bezsens, jeden gora dwa razy i nie w takich godzinach jak jest teraz

Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, plu96 napisał(a):

Aaa to zmienia postac rzeczy, mi jak dwa razy zglaszalem problem odpisali choc jak wiemy nie tak to.powinno wygladac, powinien ktos miec dyzur i zwracac uwaga na takie rzeczy a restarty cykliczne serwerow to bezsens, jeden gora dwa razy i nie w takich godzinach jak jest teraz

Restarty mają sens, bo nie łatwo by było przejąć Katowice, gdyby nie restarty

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, kolezka2009 napisał(a):

Restarty mają sens, bo nie łatwo by było przejąć Katowice, gdyby nie restarty

Aha czyli mechanizm restartu ma sluzyc min.  przejecie posterunku? No nie!!! One sa bezsensowne, psuja klimat i rozgrywke, malo tego czesto sie nic zlego nie dzieje a restart leci bo tak... SR musi pomyslec nad innym rozwiazaniem np. podmiana na danym posterunku, mozliwosc zapytania przez gre DR na posterunku czy nie chce podmiany. Powtarzam restarty w takiej propozycji jak sa teraz wiecej szkodza niz daja pozytku

  • I agree 7
Link to comment
Share on other sites

Skoro serwer EU3 ma niestandardowe godziny restartów to czemu nie spróbować ograniczyć do jednego restartu dziennie o północy? Można w ten sposób zbadać czy boty mogłyby dać sobie radę z kierowaniem ruchu (oczywiście jakieś pojedyńcze osoby na nastawnie mogą wchodzić). Tam jest zazwyczaj mało osób, więc nikomu by to nie przeszkadzało. Nawet jakby nie mogłoby być EU3, bo to jest piaskownica to EU2, gdzie gracze mogą być tylko jako maszyniści lub jeszcze inny lub nowy serwer stworzyć. Monitorowałoby się taki serwer przez około 2 tygodnie i sprawdzić ile razy chociażby dostało crasha lub coś się zaklinowało. Do 79 pociągów jest normą 80-89 coś przytkało, a powyżej 90 to coś się stało. Jak parametry przejdą w normia to można pójść krok dalej i zrobić to na jakimś serwerze PLx i/lub ENx i/lub DEx i również kolekcjonować dane dotyczące różnych zatorów itp. ale z udziałem graczy. Nawet jak coś się zatka to znajdzie się gracz w tym ja, który odlokuje to. Łatwo też jest sprawdzić ile jest pociągów na serwerze chociażby wchodząc na forum i zerknąć na dole. Takie rozwiązanie jest moją propozycją.

Link to comment
Share on other sites

Po restarcie o 1 w nocy macie na PL2 niemal wszystkie nastawnie bez obsady ludzkiej i niemal 100% pociągów dostępnych do objęcia, bo... większość chce w tym czasie spać. W czasie kiedy wszyscy chcą nie spać, a grać nagle nie wiadomo czemu wszystkie oblegane posterunki są zajęte. To jednak całkiem normalne zjawisko i albo siadasz na to, co zostało, albo idziesz na mniej obciążony serwer i jedziesz czym chcesz/prowadzisz ruch na ulubionej/pożądanej stacji. Dla wszystkich jednego PL2 NIE WYSTARCZY i miejsce na nim nikomu się nie należy - musicie się rozproszyć - PL4 w tym czasie zieje pustką, podczas gdy użyszkodnicy biją się o najlepsze nastawnie na PL2 i narzekają, że nie mają gdzie grać. NIEPRAWDA - mają gdzie, tylko wolą tam, gdzie już nie ma dla nich miejsca.

Obecnie (14.07.2023 0:56) na PL2 jest 23/65 maszynistów i 10/24 dyżurnych ruchu - na PL4 jest 0/65 i 0/24 - w szczycie proporcje są podobne - PL2 zabity po dach, a na PL4 kilku graczy.

Żeby nie było: JA najczęściej wybieram PL3, bo lubię jeździć w symulatorze w porze dziennej, pracując w realu od południa do ciemnej nocy.

Edited by Nieciej
  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 16 / 49
          • Percentage filling 33%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 6 / 79
          • Percentage filling 8%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 48
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 78
          • Percentage filling 1%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 11 / 67
          • Percentage filling 16%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 5 / 78
          • Percentage filling 6%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 1 / 80
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 7 / 48
          • Percentage filling 15%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 46
          • Percentage filling 0%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 1 / 79
          • Percentage filling 1%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 46
          • Percentage filling 0%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 46
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 80
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 1 / 43
          • Percentage filling 2%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 0 / 47
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 10 / 34
          • Percentage filling 29%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 84 / 1424 Total players
    • 6% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy