Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam! 

Po ostatniej aktualizacji i dodaniu pociągów EIE w relacjach Warszawa -Kraków często występują problemy w komunikacji dyżurny -maszynista z tego powodu iż najczęściej jadą w odstępie kilku minut po sobie pociągi o numerach 141xx i 131xx oraz odwrotnie. Sytuacja z wczoraj gdzie odebrałem komunikat głoszony do pociągu 14141 we Włoszczowej Północ jako ten dla mojego pociągu 13141. Czy jest możliwość zmodyfikowania numerów np. 141xx i 130xx? Ewentualnie zastosowania numerów czterocyfrowych dla pociągów na składach (ostatnimi czasy trochę pociągów o takiej numeracji jeździ) tak żeby odróżniały się od pociągów EIJ zacząć numerację 145x? 

Pozdrawiam 

Posted (edited)

Numery pociągów to rzecz ściśle usystematyzowana (przy czym w tym symulatorze potraktowane jest to jakby trochę "według widzimisię" albo wręcz pod "tumiwisi" tego czy innego autora owego przedsięwzięcia, przy czym okoniem stają i para im leci uszami, gdy im się takie błędy, nawet oczywiste, wytyka) i zmiany lub odchylenia od kolejowego normatywu, obowiązującego w Polsce jedynie "dla odróżnienia" czegoś od czegoś przez dyżurnych i maszynistów w symulatorze, to jakiś nonsens.

14141 to pociąg z okręgu (d. DOKP: Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych - obecnie "obszaru konstrukcyjnego" o tym samym lub zbliżonym obszarze) centralnego (warszawskiego) do śląskiego (katowickiego), a 13141 z centralnego (warszawskiego) do południowego (krakowskiego) - oba są pociągami pospiesznymi (trzy ostatnie cyfry z zakresu 001-199) - nie wiesz skąd i dokąd jedzie pociąg, który prowadzisz i jakiej jest kategorii? Teraz już wiesz!

Przypomnę tylko jeszcze, że przewoźnicy wymyślają rozmaite kategorie handlowe, zrozumiałe "dla ludzi" i one nie mają często pokrycia w kategoriach "urzędowych", a raczej więcej niż jedna taka kategoria "reklamowa" należy do jednej i tej samej "urzędowej", zatem TLK jest na sieci PLK pospiesznym, jak i EC jest pospiesznym, tylko ten EC dostaje zwykle niskie numery, często z dwoma zerami, np 48/17004 (48 to numer europejski, międzynarodowy).

Pociągi "na składach", podobnie jak te "na jednostkach" mają numery czterocyfrowe, gdy są kategorii ekspresowej - pospieszne muszą mieć numery pięciocyfrowe - to nie jest zależne od zestawienia składu, więc pięciocyfrowy pospieszny na "karpiach" nie będzie żadnym problemem, podobnie jak czterocyfrowy "za-pendolino" na składzie z EP09 - od zestawienia zależą jedynie litery poprzedzające numer w służbowym rozkładzie.

PS jeszcze, bo to też trochę wyjaśnia: numeracja pociągów (np. pospieszne od 001 do 199, nawet gdyby wydzielić te 001-099 do kategorii międzynarodowej) jest liczona od początku doby zegarowej po kolei według kolejności uruchamiania - zatem 141 może niechcący występować w SR na dwóch różnych kierunkach z powodu uruchamiania pociągów w różnych relacjach w podobnym takcie czasowym - ŻEBY BYŁO CZYM jeździć o każdej porze dnia i nocy w każdym kierunku.

Edited by Nieciej
Post Scriptum
  • Like 1
  • 3 months later...
Posted
Am 26.6.2023 um 09:03 schrieb Frank Murphy:

Dlatego dobrym sposobem jest czytanie numerów pociągów jako "jeden trzy sto czterdzieści jeden" i "jeden cztery sto czterdzieści jeden".

Jakże proste rozwiązanie...nice bro.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy