kolejarz_1990 Posted June 21, 2023 Posted June 21, 2023 Witam! Po ostatniej aktualizacji i dodaniu pociągów EIE w relacjach Warszawa -Kraków często występują problemy w komunikacji dyżurny -maszynista z tego powodu iż najczęściej jadą w odstępie kilku minut po sobie pociągi o numerach 141xx i 131xx oraz odwrotnie. Sytuacja z wczoraj gdzie odebrałem komunikat głoszony do pociągu 14141 we Włoszczowej Północ jako ten dla mojego pociągu 13141. Czy jest możliwość zmodyfikowania numerów np. 141xx i 130xx? Ewentualnie zastosowania numerów czterocyfrowych dla pociągów na składach (ostatnimi czasy trochę pociągów o takiej numeracji jeździ) tak żeby odróżniały się od pociągów EIJ zacząć numerację 145x? Pozdrawiam
Nieciej Posted June 25, 2023 Posted June 25, 2023 (edited) Numery pociągów to rzecz ściśle usystematyzowana (przy czym w tym symulatorze potraktowane jest to jakby trochę "według widzimisię" albo wręcz pod "tumiwisi" tego czy innego autora owego przedsięwzięcia, przy czym okoniem stają i para im leci uszami, gdy im się takie błędy, nawet oczywiste, wytyka) i zmiany lub odchylenia od kolejowego normatywu, obowiązującego w Polsce jedynie "dla odróżnienia" czegoś od czegoś przez dyżurnych i maszynistów w symulatorze, to jakiś nonsens. 14141 to pociąg z okręgu (d. DOKP: Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych - obecnie "obszaru konstrukcyjnego" o tym samym lub zbliżonym obszarze) centralnego (warszawskiego) do śląskiego (katowickiego), a 13141 z centralnego (warszawskiego) do południowego (krakowskiego) - oba są pociągami pospiesznymi (trzy ostatnie cyfry z zakresu 001-199) - nie wiesz skąd i dokąd jedzie pociąg, który prowadzisz i jakiej jest kategorii? Teraz już wiesz! Przypomnę tylko jeszcze, że przewoźnicy wymyślają rozmaite kategorie handlowe, zrozumiałe "dla ludzi" i one nie mają często pokrycia w kategoriach "urzędowych", a raczej więcej niż jedna taka kategoria "reklamowa" należy do jednej i tej samej "urzędowej", zatem TLK jest na sieci PLK pospiesznym, jak i EC jest pospiesznym, tylko ten EC dostaje zwykle niskie numery, często z dwoma zerami, np 48/17004 (48 to numer europejski, międzynarodowy). Pociągi "na składach", podobnie jak te "na jednostkach" mają numery czterocyfrowe, gdy są kategorii ekspresowej - pospieszne muszą mieć numery pięciocyfrowe - to nie jest zależne od zestawienia składu, więc pięciocyfrowy pospieszny na "karpiach" nie będzie żadnym problemem, podobnie jak czterocyfrowy "za-pendolino" na składzie z EP09 - od zestawienia zależą jedynie litery poprzedzające numer w służbowym rozkładzie. PS jeszcze, bo to też trochę wyjaśnia: numeracja pociągów (np. pospieszne od 001 do 199, nawet gdyby wydzielić te 001-099 do kategorii międzynarodowej) jest liczona od początku doby zegarowej po kolei według kolejności uruchamiania - zatem 141 może niechcący występować w SR na dwóch różnych kierunkach z powodu uruchamiania pociągów w różnych relacjach w podobnym takcie czasowym - ŻEBY BYŁO CZYM jeździć o każdej porze dnia i nocy w każdym kierunku. Edited June 25, 2023 by Nieciej Post Scriptum 1
Frank Murphy Posted June 26, 2023 Posted June 26, 2023 Dlatego dobrym sposobem jest czytanie numerów pociągów jako "jeden trzy sto czterdzieści jeden" i "jeden cztery sto czterdzieści jeden".
Averrnor Posted June 26, 2023 Posted June 26, 2023 (edited) To ja tylko dorzucę link, z którego korzystam, a nuż się przyda: https://www.bsk.isdr.pl/ruch_poc.php#r2_2 Chociaż może już gdzieś było wcześniej... Edited June 26, 2023 by Averrnor literówka
memfis_s Posted October 11, 2023 Posted October 11, 2023 Am 26.6.2023 um 09:03 schrieb Frank Murphy: Dlatego dobrym sposobem jest czytanie numerów pociągów jako "jeden trzy sto czterdzieści jeden" i "jeden cztery sto czterdzieści jeden". Jakże proste rozwiązanie...nice bro.
Recommended Posts