Konder Posted May 18, 2023 Share Posted May 18, 2023 Witam od kilku dni zauważam że dyżurka na ząbkowicach nie dziala prawidlowo, wysyla zapytania do łazy łc o zmiany kierunkow, nie można sie zbytnio dogadac z ząbkowicami. zespol simrail prosze o w miare szybko dodanie ząbkowic jako kolejna dyżurka dla graczy Pozdrawiam 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ir.Ba. Posted May 18, 2023 Share Posted May 18, 2023 Mogę się pod tym tylko podpisać, też tak uważam, Ząbkowice to zresztą nie lada gratka dla dyżurnych, najlepsza z najlepszych. Czekamy... 1 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrykStary Posted May 22, 2023 Share Posted May 22, 2023 Nie tylko Ząbkowice, przy obecnym nasileniu ruchu powoli wszystkie BOTy zaczynają tak jakby świrować. Co może doprowadzać do utrudnień zwłaszcza gdy jakiś kluczowy posterunek zostanie objęty przez nowego świeżego gracza, który jeszcze nie jest obyty z rozkładami, i nie ma doświadczenia z poprzednimi rozkładami jazdy. Aczkolwiek Ząbkowice już od jakiegoś czasu dla mnie działają nieco nie zrozumiale. Bowiem nieustanne zapytania o wolny tor 4 dla towarowych jest i było czymś cholernie upierdliwym. Pytanie się zaś o tor3 dla osobowego czasem dla towarowego też jest czymś dziwnym. A obecnie jest to nagminne. Przecież są odstępy na torze 4 tak samo jak na torze 1 czy 2 skoro BOT nie pyta o główne tory to nie powinien pytać o 4 w kierunku ŁC który to jest kierunkiem zasadniczym. Choć jest poprawa bo doszło dodatkowe informowanie po jakim torze coś jedzie. Więc może na Ząbkowicach coś ulegnie zmianie. Aczkolwiek wprowadzenie obowiązku zapytania o nie zajętość toru 3 z Zawiercia do ŁA ( w innym wypadku BOT nie przyjmie blokady) jest trochę zaskakująca. Bo do tej pory takiej konieczności nie było. Moje spostrzeżenie jest niestety takie że niektóre działania na poszczególnych posterunkach jeśli chodzi o te same czynności różnią się w zależności od tego jaki posterunek obejmujemy. A to powoduje że mogą pojawiać się problemy właśnie wynikające z tych rozbieżności. Dodatkowo nie wiedziałem że BOT na ŁA może zablokować blok końcowy na torze 4 w Zawierciu tym samym zwalniając blokadę bo ma pociąg towarowy który dopiero minął semafor w ŁC nie za szybko ? A skoro może zablokować blok końcowy i zwolnić tym samym blokadę to po cholerę się pyta o drogę dla pociągu po tym torze. I dlaczego zdarza się dość często że na siłę stara się tam upchnąć pociąg osobowy ? Obecnie sytuację mamy taką. Raz trzeba się pytać bota o drogę raz nie trzeba, innym razem trzeba od aktualizacji. Na niektórych posterunkach boty nie pytają się o drogę tylko od razu aktywują kierunek. Na innych posterunkach pytają się choć nie powinny, 3 odstępy wolne na SBL i pytanie czy wolna 🙂 A nie odpowiedz albo zignoruj 🙂 Może warto pomyśleć jeszcze nad ujednoliceniem "procedur" aby te same czynności na posterunkach były zawsze wykonywane tak samo. Teraz trochę złośliwości, zapomniałem że takie działanie może doprowadzić do tego że będzie się czasami stało pod semaforem wjazdowym tu dzież wyjazdowym. A przecież wszyscy chcą jechać i jechać i nigdzie nie stać 🙂 A takie działanie doprowadzi do tego że jak nie będziesz stał tu to postoisz i to znacznie dłużej gdzie indziej 🙂 Albo będziesz się wlekł EC za towarowym 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PrykStary Posted May 22, 2023 Share Posted May 22, 2023 No to z aktualizacji dziś posiedziałem na PL1 w ŁC Ząbkowice już inaczej funkcjonują (Choć nie powiem nie jest to optymalne rozwiązanie) - generalnie na Juliuszu jak i na Wschodniej gdzie też posiedziałem Boty na posterunkach skomunikowanych z automatu nam narzucają kierunek nawet bez takiej potrzeby, na torze zasadniczym blokady liniowej do nas. Nie mam pojęcia czy sprawa dotyczy tylko PL1 ale wydaje mi się że nie koniecznie. Czy to poprawi sytuację. Myślę że może się zadziać. Co do Juliusza mam pewną kwestię, jeśli BOT na Dorocie już naprawdę musi bo się udusi, wyprawić pociąg torem lewym (2) i jest to TLK, A wiadomo ten tor jest z ograniczeniem do 50 i jest na to szansa i można i się zgadzam w odpowiedzi i daję zezwolenie na ustawienie kierunku. To do jasnej ciasnej jeśli DOROTA (BOT) nagle odwołuje pociąg bo tak, to niech zdejmie blokadę !!!!! Tym bardziej że pociąg tak czy siak (odwołany) stoi sobie pod semaforkiem aż CARGO doczłapie się do Juliusza torem zasadniczym przejedzie i zablokuje blok końcowy. A blokada na torze nr2 świeci, kierunek ustawiony, wszystko gotowe, ja przygotowany na przepuszczenie TLK, Czekam i że tak powiem światełka nie gaszę. SERIO? Takie zmiany funkcjach algorytmów BOTów na posterunkach nie są niczym miłym, są zaskoczeniem nawet dla osób które mają po kilkaset godzin na posterunkach. I potrafią nieźle zamieszać. Tym bardziej że nigdzie nie są oznajmiane w żaden sposób a przynajmniej ja się nie spotkałem z informacjami odnośnie funkcjonowania posterunków i zmian w tej sprawi. Owszem idzie sobie z tym poradzić ale tak nie powinno to funkcjonować. Że po mino wszystko ustawionych blokad, przygotowanych, i tak dalej DOROTA zatrzymuje pociąg. Ponad to skoro odwołuje (odwołanie co do ostatniego pytania dla danego pociągu) tym samym anuluje swoją decyzję o wyprawieniu pociągu torem lewym, BOT powinien z automatu zwolnić blokadę, czyli anulować ustawienie kierunku, zaraz jak tylko pojawi się komunikat o odwołaniu danego numeru pociągu !!!! Wracając do ŁC fajnie że ŁB ma do nas obecnie do dyspozycji trzy tory w kierunku ŁC, moje pytanie jest następujące. Czy to jest jeszcze za mało że BOT lubi się pytać o pociąg będący jeszcze w Zawierciu i starać się zmienić kierunek blokady liniowej na torze nr2 ? Mało tego potrafi również torem 1 wyprawić REGIO torem 3 wyprawić CARGO i pyta o drogę dla pociągu po torze nr2 gdzie pociąg albo wyjechał i minoł wyjazdowy w Zawierciu, albo jeszcze stoi w peronach w Zawierciu. To powoduje zamieszanie w komunikatach. Może wpłynąć zasadniczo na pracę dyżurnego a tym samym na ruch w ŁC Przecież REGIO spokojnie przejedzie i odjedzie nim TLK dotrze do Łaz ŁB i znajdzie się pod semaforem. Również sytuacja na ŁC która się pojawia to REGIO na torze 3 i TLK na torze 1 Co nie zmienia faktu że nic to nie wnosi, jedynie zamieszanie, gdyż TLK i tak musi zwolnić bo REGIO musi się przetoczyć na odpowiedni tor albo TLK trzeba przetoczyć na odpowiedni tor. Przyglądałem się takiej akcji wykonanej przez BOTA i zamiast planowo oba pociągi poszły z opóźnienie oba identycznym, oba zostały wyprawiona w zgodzie z rozkładem wewnętrznym z ŁC efekt żaden skutek mizerny i opóźnienie. Na szczęście Ząbkowice nie zalewają nas pytaniami o tor 4 dla CARGO ale dzięki temu na tym torze może znaleźć się wszystko 🙂 i trzeba czytać komunikaty i to bardzo uważnie co na jakim torze zasuwa do nas. Dlatego sugestia bo w momencie gdy ja wyprawiam pociągi i je zgłaszam otrzymuje potwierdzenia i jeszcze w dodatku informacje o wyprawieniu pociągu do mnie lub kilku na różnych torach to zaczyna się robić bałagan w oczach. Dlatego też oponowałbym o wprowadzenie kolorowej czcionki. Zapytania o drogę dla konkretnego pociągu i konkretny tor CZERWONA informacje o wyprawieniu do nas pociągu ZIELONA a przy potwierdzeniach czcionka bez zmian ale format zmienić, z powtarzam na przyjąłem i numer pociągu. Może się da co, SR ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaVikos Posted May 25, 2023 Share Posted May 25, 2023 Z wielką nadzieją na ten posterunek, podpisuje się. Od dawna czekam na Ząbkowice, było by bardzo ciekawie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LIWCIA Posted June 21, 2023 Share Posted June 21, 2023 I odrazu by mogli zrobić Sosnowiec Dandówka dla obsługiwanie przez gracza 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
adisuper Posted June 21, 2023 Share Posted June 21, 2023 Owszem , będzie bo jest w niedawnym snekapeak Link to comment Share on other sites More sharing options...
olivers2137 Posted November 8, 2023 Share Posted November 8, 2023 W dniu 21.06.2023 o 08:06, LIWCIA napisał(a): I odrazu by mogli zrobić Sosnowiec Dandówka dla obsługiwanie przez gracza Się zgadzam jednakże, wejdzie jakiś matoł (większy niż ja), wypuści pociąg na sz do południowego, to jest po ptakach, jeśli jedzie pociąg z Poludniowego. Radiostop nie działa na dyżurkach, a na niektórych nawet jeśli by działał, nie jest w zasięgu z powodu za dalekiego wciśnięcia radio pod biurko. Dandówka jest również stacją nieciekawą, z powodu jednotorówki do Sosnowca Południowego. Ktoś zablokuje Dandówkę, to już koniec. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jumps Posted November 9, 2023 Share Posted November 9, 2023 W dniu 8.11.2023 o 19:00, olivers2137 napisał(a): Się zgadzam jednakże, wejdzie jakiś matoł (większy niż ja), wypuści pociąg na sz do południowego, to jest po ptakach, jeśli jedzie pociąg z Poludniowego. Radiostop nie działa na dyżurkach, a na niektórych nawet jeśli by działał, nie jest w zasięgu z powodu za dalekiego wciśnięcia radio pod biurko. Dandówka jest również stacją nieciekawą, z powodu jednotorówki do Sosnowca Południowego. Ktoś zablokuje Dandówkę, to już koniec. Szczerze mówiąc to jeśli na jakiejkolwiek innej stacji ktoś wyśle pociąg na SZ w kierunku przeciwnym do blokady to też będzie korek praktycznie nie do rozwiązania bez cofania lub interwencji administracji. Nie wiem pod jakim względem Dandówka się tu wyróżnia. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
olivers2137 Posted November 15, 2023 Share Posted November 15, 2023 W dniu 9.11.2023 o 22:09, jumps napisał(a): Szczerze mówiąc to jeśli na jakiejkolwiek innej stacji ktoś wyśle pociąg na SZ w kierunku przeciwnym do blokady to też będzie korek praktycznie nie do rozwiązania bez cofania lub interwencji administracji. Nie wiem pod jakim względem Dandówka się tu wyróżnia. Pod tym, że Dandówka, ma duży ruch. W porównaniu do takich Radzic, Żelisławic, Czarncy czy Starzyn, to Dandówka to kolejowa metropolia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts