Jump to content
Następne podsumowanie tygodnia pojawi się 16.11.2024 | The next summary of the week will be published on 16.11.2024

Malowania EN 57


Recommended Posts

Znalazłem dziś to zdjęcie na Facebook i japa mi się ucieszyła, mam nadzieje że wszystkie te malowania będzie można spotkać w SimRail i w końcu była by już jakaś różnorodność malowań choć na razie tylko dla EN-57

 

en.jpg

Edited by Ir.Ba.
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Masterczulki napisał(a):

2. Masz już przecież różne malowania dla EP/EU07 czy ELFa.

Nie do końca jest tak jak napisałeś.  EP o różnych malowaniach  ile mamy? aż jedna?  więc nie wiem dlaczego podałeś ją jako przykład, to samo  EU 07 ile? jedna zielona i aż jedna intercity?  i jedna cargo. Aż tu nagle przynajmniej na zdjęciu 8 malowań EN57. To skok milowy 🙂

 

Edited by Ir.Ba.
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Ir.Ba. napisał(a):

EP o różnych malowaniach  ile mamy? aż jedna?

To aż 50%, bo występują całe dwa: fabryczne/historyczne na jednej sztuce i firmowe PKP IC na pozostałych. Ósemki nie były zielone, odkąd zostały ósemkami.

---------------------

Na malaturze fabrycznej EN57, tej żółto-niebieskiej, od początku produkcji aż do końca "jednego" PKP (także po naprawach okresowych) nie malowano "EN57-1738ra" (numer przykładowy) na środku czoła, jak zaczęto to robić po naprawach okresowych w PKP Przewozach Regionalnych, np. tak od niechcenia:

51143.thumb.jpg.d2721535b11f25c47e608ffb4a063d42.jpg

i w pozostałych spółkach od około 2000 roku, więc nie wiem skąd taki pomysł u twórców SimRail, aby na malowaniu klasycznym numer jednostki umieścić właśnie tam, gdzie go widzę na zdjęciu w poście autora wątku. Po lewej stronie syren powinien się znajdować napis EN57, a po prawej ich stronie, oddzielnie numer z oznaczeniem członu (np. 1738ra). W warszawskich jednostkach na środku czoła znajdowała się w okresie od początku lat 90-ch do początku PKP PR Warszawa syrenka otoczona napisem, którego treści już nie pamiętam - jest widoczna na EN57-1900, zdj. nieco niżej.

196.thumb.jpg.7cef020f1b08c362bad6b00fcb1907a0.jpg

Jedynym fabrycznie żółto-niebieskim wyjątkiem od tego wzoru był EN57-1900, który miał "nowe" czoło (to od EW58) i ten napis posiadał już na czarnym tle i "w jednym kawałku" powyżej stopnia znajdującego się na tymże czole:

im-kopfbahnhof-warschau-glowna-steht-696185.thumb.jpg.d1ec1b87e4a6c46a5e8463a9753e8db6.jpg

Pozostałe 19-stki już nie były fabrycznie żółto-niebieskie, tylko pomarańczowe z bordowymi pasami:

11705.jpg.474e0a63ca20faf057f1d444e366971d.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fajne zdjęcia, nasuną mi się pomysł, że można by było te malowania zrobić w dwóch wersjach, czyli świeżo po malowaniu i tak jak na pierwszym twoim zdjęciu, używane  z rdzą. Tylko wtedy to już nie osiem, tylko 16 wersji malowań do zrobienia, kurcze, w miarę jedzenia apetyt rośnie 🙂

  • I disagree 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Ir.Ba. napisał(a):

Fajne zdjęcia, nasuną mi się pomysł, że można by było te malowania zrobić w dwóch wersjach, czyli świeżo po malowaniu i tak jak na pierwszym twoim zdjęciu, używane  z rdzą. Tylko wtedy to już nie osiem, tylko 16 wersji malowań do zrobienia, kurcze, w miarę jedzenia apetyt rośnie 🙂

Zdjęcia nie są moje - są różnych autorów i pozostają ich własnością - użyłem ich jako zobrazowanie myśli, bo jeden obraz za 1000 słów (niemal nowa żółto-niebieska jednostka 1900 chyba występuje w necie tylko na tym jednym zdjęciu - właśnie na starej Warszawie Głównej, po przybyciu z Warki lub Radomia - na żywo też była piękna, a ja miałem wtedy z 15 lat).

1500 na pierwszym zdjęciu to się chyba o NG już prosiła... albo o hutę. Widać, że długo jeździła jako druga i że jest pomalowana sposobem gospodarczym (info o ostatniej rewizji zostało "obleciane" dookoła nową farbą).

A'propos EN57-001, to jako prototyp serii wyglądała tak: 

EN57-001 jak z fabryki

Miała jedną "trąbkę" i napis po jej prawej stronie o jakości naniesienia niewiele lepszej, jak ta 1500. No i BOMBA, bo nie tylko dwa wiadra zamiast trzech, ale też sygnały końca pociągu są u góry, jak w EW55, z którego EN57 wywodzi się bezpośrednio. To może jeszcze o taką poprosimy bardzo ładnie xD Jest żółto-granatowa.

Jeszcze takie wagony 111A, 112A i te czerwone WARS-y poprosimy do tych zielonych siódemek xD

Jeszcze wagony Mitropa i ze dwa składy interekspresu BEROLINA (Warszawa Wsch - Kutno - Poznań Gł - Berlin Hbf - Paris Nord/Aachen).

Jeszcze skład pociągu ODRA 2 do Wrocławia, zbudowany jako całość.

Jeszcze czechosłowacki Typ 451: Žabotlam

To jest lepsze od EN57 i jeździ 130 😄

I jeszcze frytki do tego...

Edited by Nieciej
EN57-001 stan fabryczny; Řada 451: Žabotlam
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy