Ir.Ba. Posted May 2, 2023 Share Posted May 2, 2023 (edited) Znalazłem dziś to zdjęcie na Facebook i japa mi się ucieszyła, mam nadzieje że wszystkie te malowania będzie można spotkać w SimRail i w końcu była by już jakaś różnorodność malowań choć na razie tylko dla EN-57 Edited May 2, 2023 by Ir.Ba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masterczulki Posted May 2, 2023 Share Posted May 2, 2023 1. Po co mieliby pokazywać różna malowania, gdyby nie chcieli wprowadzić ich do gry? 2. Masz już przecież różne malowania dla EP/EU07 czy ELFa. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ir.Ba. Posted May 2, 2023 Author Share Posted May 2, 2023 (edited) 3 godziny temu, Masterczulki napisał(a): 2. Masz już przecież różne malowania dla EP/EU07 czy ELFa. Nie do końca jest tak jak napisałeś. EP o różnych malowaniach ile mamy? aż jedna? więc nie wiem dlaczego podałeś ją jako przykład, to samo EU 07 ile? jedna zielona i aż jedna intercity? i jedna cargo. Aż tu nagle przynajmniej na zdjęciu 8 malowań EN57. To skok milowy 🙂 Edited May 2, 2023 by Ir.Ba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nieciej Posted May 2, 2023 Share Posted May 2, 2023 2 godziny temu, Ir.Ba. napisał(a): EP o różnych malowaniach ile mamy? aż jedna? To aż 50%, bo występują całe dwa: fabryczne/historyczne na jednej sztuce i firmowe PKP IC na pozostałych. Ósemki nie były zielone, odkąd zostały ósemkami. --------------------- Na malaturze fabrycznej EN57, tej żółto-niebieskiej, od początku produkcji aż do końca "jednego" PKP (także po naprawach okresowych) nie malowano "EN57-1738ra" (numer przykładowy) na środku czoła, jak zaczęto to robić po naprawach okresowych w PKP Przewozach Regionalnych, np. tak od niechcenia: i w pozostałych spółkach od około 2000 roku, więc nie wiem skąd taki pomysł u twórców SimRail, aby na malowaniu klasycznym numer jednostki umieścić właśnie tam, gdzie go widzę na zdjęciu w poście autora wątku. Po lewej stronie syren powinien się znajdować napis EN57, a po prawej ich stronie, oddzielnie numer z oznaczeniem członu (np. 1738ra). W warszawskich jednostkach na środku czoła znajdowała się w okresie od początku lat 90-ch do początku PKP PR Warszawa syrenka otoczona napisem, którego treści już nie pamiętam - jest widoczna na EN57-1900, zdj. nieco niżej. Jedynym fabrycznie żółto-niebieskim wyjątkiem od tego wzoru był EN57-1900, który miał "nowe" czoło (to od EW58) i ten napis posiadał już na czarnym tle i "w jednym kawałku" powyżej stopnia znajdującego się na tymże czole: Pozostałe 19-stki już nie były fabrycznie żółto-niebieskie, tylko pomarańczowe z bordowymi pasami: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ir.Ba. Posted May 2, 2023 Author Share Posted May 2, 2023 Fajne zdjęcia, nasuną mi się pomysł, że można by było te malowania zrobić w dwóch wersjach, czyli świeżo po malowaniu i tak jak na pierwszym twoim zdjęciu, używane z rdzą. Tylko wtedy to już nie osiem, tylko 16 wersji malowań do zrobienia, kurcze, w miarę jedzenia apetyt rośnie 🙂 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nieciej Posted May 2, 2023 Share Posted May 2, 2023 (edited) 4 godziny temu, Ir.Ba. napisał(a): Fajne zdjęcia, nasuną mi się pomysł, że można by było te malowania zrobić w dwóch wersjach, czyli świeżo po malowaniu i tak jak na pierwszym twoim zdjęciu, używane z rdzą. Tylko wtedy to już nie osiem, tylko 16 wersji malowań do zrobienia, kurcze, w miarę jedzenia apetyt rośnie 🙂 Zdjęcia nie są moje - są różnych autorów i pozostają ich własnością - użyłem ich jako zobrazowanie myśli, bo jeden obraz za 1000 słów (niemal nowa żółto-niebieska jednostka 1900 chyba występuje w necie tylko na tym jednym zdjęciu - właśnie na starej Warszawie Głównej, po przybyciu z Warki lub Radomia - na żywo też była piękna, a ja miałem wtedy z 15 lat). 1500 na pierwszym zdjęciu to się chyba o NG już prosiła... albo o hutę. Widać, że długo jeździła jako druga i że jest pomalowana sposobem gospodarczym (info o ostatniej rewizji zostało "obleciane" dookoła nową farbą). A'propos EN57-001, to jako prototyp serii wyglądała tak: Miała jedną "trąbkę" i napis po jej prawej stronie o jakości naniesienia niewiele lepszej, jak ta 1500. No i BOMBA, bo nie tylko dwa wiadra zamiast trzech, ale też sygnały końca pociągu są u góry, jak w EW55, z którego EN57 wywodzi się bezpośrednio. To może jeszcze o taką poprosimy bardzo ładnie xD Jest żółto-granatowa. Jeszcze takie wagony 111A, 112A i te czerwone WARS-y poprosimy do tych zielonych siódemek xD Jeszcze wagony Mitropa i ze dwa składy interekspresu BEROLINA (Warszawa Wsch - Kutno - Poznań Gł - Berlin Hbf - Paris Nord/Aachen). Jeszcze skład pociągu ODRA 2 do Wrocławia, zbudowany jako całość. Jeszcze czechosłowacki Typ 451: Žabotlam To jest lepsze od EN57 i jeździ 130 😄 I jeszcze frytki do tego... Edited May 2, 2023 by Nieciej EN57-001 stan fabryczny; Řada 451: Žabotlam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts