Jump to content

Rozwiazywanie przebiegow, usuwanie skladow


Recommended Posts

Witam

 

Tak jak w temacie uwazam, ze za bledy czlowieka ktory sobie pyka i uklada zle drogi przebiegu dla skladu, lub kolejny posterunek przyjmuje sklad ktorego nie powienien przyjac i po tym jak juz go ma na swojej stacji i zrozumial, ze zle zrobil AI nie powinno rozwiazywac drogi przebiegu czy usuwac na stacji sklad ktorego tam nie powinno byc. Niech dyzurny troche pomysli i napoci sie, zeby rozwiazac taka sytacje. AI robi z Dyzurnych dysfunkcyjnych ludzi, niech odpowiadaja za swoje bledy a wtedy ta symulacja bedzie ciekawsza

Link to comment
Share on other sites

Pomysł jest krótkowzroczny i na dłuższą metę średnio wykonalny. Ludzie są różni i sytuacje na serwerach także będą przez to różne. Jeśli AI w jakiejkolwiek formie nie będzie panować nad sytuacją to będą musieli robić to moderatorzy w postaci ludzi, których praca i których czas kosztuje nie takie znowu małe pieniądze a i samych takich moderatorów musiałaby być spora ilość żeby ogarnąć ilość serwerów i ilość ludzi na nich oraz potencjalnych sytuacji przez nich generowanych w czasie rzeczywistym. A jeśli te koszty nie zostaną poniesione a AI także nie będzie, to serwery trzeba będzie restartować częściej niż co 4 godziny bo co i rusz będzie na różnych serwerach w przeróżnych miejscach absolutny burdel.

 

Musisz uwzględnić rozmiar gry i to, że ma w przyszłości rozwijać się o kolejne trasy, także problem tego typu będzie tylko coraz większy i coraz większa ilość ludzi byłaby potrzebna żeby tego pilnować. To brzmi jak studnia bez dna.

 

A przynajmniej ja to widzę w ten sposób. Jeśli wprowadzić to w takiej formie jak zaproponowałeś - to w przeciągu zależy czy przyjąć wariant negatywny czy pozytywny, ale załóżmy hipotetycznie na potrzeby rozmowy i chwili, 3-4 godzin wiele miejsc na serwerze stanie. Będą poblokowane pociągi na stacjach, na których znaleźć się nie powinny. Na torach niewłaściwych jadąc sobie na czołówkę bo ktoś nie ogarnął blokady. Opóźnienia rzędu często mogących dochodzić do kilku godzin i pobożne życzenia wielu ludzi, że pojawi się ogarnięty dyżurny i ogarnięty mechanik i naprawi jakąś sytuację. To byłby absolutny armagedon. 

Edited by FartingZombie
Link to comment
Share on other sites

Sposobem, często jedynym, na naprawę błędów popełnionych przez człowieka, który zazwyczaj nie musi i nie posiada nawet ogólnej fachowej wiedzy o kolei, przepisach i posterunku, który "obejmuje", jest jego wylogowanie się (może w przyszłości "wyrzucenie" przez jakiegoś nadrzędnego koordynatora) i póki AI może po nim "posprzątać", ruch może być czasami jakoś prowadzony dalej - inaczej pozostanie chaos, a ŻADNEGO gracza nie zmusisz do pozostania z nierozwiązywalną sytuacją ruchową na nastawni - nawet doświadczonego kolejarza. To TYLKO symulator z multiplayerem, nie przymusowe ciężkie roboty w kamieniołomach - KROPKA.

Przypominam o braku szczegółowych instrukcji dotyczących prowadzenia ruchu dla jakichkolwiek posterunków - w realnym świecie dostępność dokumentacji na KAŻDYM posterunku ruchu jest WYMAGANA i obejmując posterunek MUSISZ tę dokumentację znać, aby wiedzieć za co ponosisz odpowiedzialność - w SimRail nie tylko dokumentacji nie masz, ale nie musisz się z nią zapoznawać nawet gdyby była taka możliwość (np. w zewnętrznych źródłach).

Ponadto, gdyby ktoś jeszcze nie wiedział, w ostatnim czasie (już po marcowej aktualizacji "cegły" przez PKP PLK) czterokrotnie doszło do wyprawienia w niewłaściwym kierunku pociągów w obrębie stacji Warszawa Zachodnia, Warszawa Gdańska (i/lub innych posterunków ruchu w tym rejonie), a także jeden raz (jak dotąd) doszło do wyprawienia ze st. Warszawa Wschodnia pociągu SKM rel. Warszawa Wschodnia - Otwock na wyjazd w kierunku Mińska Mazowieckiego, co już jest całkowitym kuriozum, zważywszy że pracują tam wyszkoleni dyżurni ruchu, a nie dzieci bawiące się na komputerze w kolejarzy, nie uwłaczając nikomu. Mówię tu o realnym świecie i realnych pasażerach, stojących godzinami w polu.

Nie chcemy tego samego w symulatorze, bo przecież wszyscy stojący w "korku" wyjdą z serwera i ratunkiem będzie jego restart.

Link to comment
Share on other sites

Czyli myslacych Dyzurnych mamy zastapic AI lub tymi Dyzurnymi, ktorzy a co mi tam AI poprawi albo rozwiaze droge przebiegu, lub usunie sklad.....

Ponoc dazymy tutaj do tego, zeby SR stal sie jak najbardziej realny, mozna stworzyc serwer bez udzialu AI, na nim beda zasiadac  Ci ktorzy, powiedzmy chca miec jak najbardziej odwzorowane realia.

 

 

 

  • I disagree 1
Link to comment
Share on other sites

Niestety sytuacje są różne. Dzisiaj w Dąbrowie ustawiłem przebieg na tor bez peronu. Jak to spostrzegłem to wydałem maszyniście rozkaz wycofania pod sygnalizator. Potem rozłączyło mi internet i nie byłem w stanie się zalogować. Nie wiem jak się sytuacja potoczyła 😞 Ale chyba bot jest w stanie taką sytuację rozwiązać? 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, seba200 napisał(a):

manewry by to rozwiazały

Tak. Sz powinien być w SR uzasadniony tylko w przypadku błędu przy obsłudze  blokady liniowej (albo jeśli wprowadzą awarie) Manewry na Sz powodują niepotrzebne naruszenie bezpieczeństwa ruchu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, plu96 napisał(a):

Czyli myslacych Dyzurnych mamy zastapic AI lub tymi Dyzurnymi, ktorzy a co mi tam AI poprawi albo rozwiaze droge przebiegu, lub usunie sklad.....

Ponoc dazymy tutaj do tego, zeby SR stal sie jak najbardziej realny, mozna stworzyc serwer bez udzialu AI, na nim beda zasiadac  Ci ktorzy, powiedzmy chca miec jak najbardziej odwzorowane realia.

Po przeczytaniu tego, co napisałem wyżej nadal nie rozumiesz, że z zablokowanego serwera wszyscy po prostu UCIEKNĄ? Będzie sobie tak wszystko stało, marnując energię i zasoby, generując koszty - prawdopodobnie NIKT nie pójdzie się tym zajmować, a niektórzy z Was jeszcze by restarty chcieli zlikwidować...

Symulator nigdy nie będzie realny w 100 procentach, bo w nim nie da się stworzyć wszystkiego tego, co może się wydarzyć w realnym świecie. Nie ma tu też całego szeregu NASTĘPSTW, które w realnym świecie trzeba brać pod uwagę, m.in NIE TRAFISZ DO WIĘZIENIA jeśli poślesz na tor zajęty pociąg po lewym naprzeciw drugiego, bo na niczyje życie to nie wpłynie - najwyżej będzie na YT filmik na temat Szczekocin nie tylko z MaSzyny, ale jeszcze z SR-a - bardziej realistyczny, bo na multiplayerze - może akurat całkiem przypadkiem z żywymi "maszynistami", których może nawet nikt nie uprzedzi o nadchodzącym spotkaniu, bo sam nie zauważy że coś jest nie tak na przyległym szlaku.

W realnym świecie wreszcie PRACOWNICY, kolejarze, SĄ W PRACY, mają PROCEDURY (w SR one w sumie nie istnieją, a nawet jeśli, to i nikt nikogo nie zmusi do ich przestrzegania), mają przełożonych, mają bardziej doświadczonych ludzi NAD SOBĄ, aby pomogli w rozwiązywaniu problemu lub podejmowali decyzje ZA NICH, poruczając im tylko jej dokładne wykonanie, a pod telefonem czekają właściwe służby od naprawiania awarii - w symulatorze nikt nikogo nie zmusi do rozwiązywania problemu, który nie do końca wiadomo gdzie i z czyjej winy powstał.

Podsumowując: za wysoko mierzysz, przeceniasz profesjonalizm uczestników, żądasz wprowadzenia PRACY w miejsce, w którym odbywa się WYŁĄCZNIE zabawa (ewentualnie w ograniczonym zakresie NAUKA) i tak powinno zostać.

Edited by Nieciej
O procedurach... uściślenie... redakcyjna zmiana szyku zdań podrzędnych
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy