Jump to content

więcej wariantów pojazdów i składów


Recommended Posts

Aktualnie w SimRailu mamy 4 rodzaje lokomotyw w łącznie 6 różnych malowaniach i 2 rodzaje EZT w łącznie 4 różnych malowaniach. Jest to bardzo mało i podczas jednej przejażdżki po CMK można kilka razy mijać tę samą siódemkę, co jest bardzo nienaturalne. Czy możemy liczyć na dodanie nowych malowań istniejących lokomotyw, albo chociaż dodania innych numerów na istniejące już malowania?

To samo dotyczy zestawień składów. Praktycznie każda TLK lub EC to to samo zestawienie wagonów. Można by edytować ilość wagonów, co urozmaiciłoby rozgrywkę.

  • I disagree 1
  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

Kiedy prowadzę pociąg (na szczęście robię to tylko w symulatorze xD), to zajmuję się prowadzeniem pociągu i ogólnie przestrzeganiem wskaźników, pilnowaniem prędkości i wypatrywaniem sygnałów, a nie przyglądaniem się malaturom i numerom mijanych lokomotyw - pomijając fakt, że w sumie wszystkie Pendolina, czy Elfy danego przewoźnika są identyczne i numerów na nich za bardzo nie widać. Chyba używasz innego symulatora - jak nie stoisz bruttem na boku lub nie obserwujesz taboru z okien nastawni, to nie masz czasu na liczenie wagonów.

Chyba znowu się zaczyna nudne narzekanie, że "zapłaciłem, a tu tylko jedna świnia" (w realu taka i tak jest tylko jedna) "i dwie zielone siódemki"... 

PAROWÓZ jest w przygotowaniu, EN57 (ŻÓŁTO-NIEBIESKI - prosto z PaFaWag-u) jest w przygotowaniu, ET22 jest w przygotowaniu... Jak będą gotowe, to się dowiesz.

Edited by Nieciej
Uściślenia
  • Like 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Absolutnie nie mam zamiaru narzekać na brak taboru, wiem że twórcy dalej rozwijają grę. Po prostu zwracam uwagę, że zmiana numeru na lokomotywie nie jest czymś trudnym czy czasochłonnym, a pozwoliłaby uniknąć sytuacji, w której co 20 minut widzimy tę samą Siódemkę, albo na screenie są dwa te same Dragony.

A w temacie świni, to w realu nie ma żadnej jak w symulatorze. Taka była kilkanaście lat temu, podobnie jak EU07-085 nie ma już świeczek i nie jeździ dla IC, EU07-096 od kilku lat śpi na Olechowie, a EP07-135 już w malowaniu IC i z zezami śpi na Grabówku, więc żadna logika nie byłaby zaburzona gdyby zmienić numer na Śwince.
A i twórcy robią jeszcze Byki 😉

Link to comment
Share on other sites

Jest świnia (EP08-001) w eksploatacji, bo ją tydzień temu na Warszawie Wschodniej widziałem odstawioną na boku - nieco brudna była, ale miała się dobrze jak na maszynę po paru pożarach w maszynowni i drobnych zderzeniach w ostatnim czasie. Dziwne że nie wiesz o tym, że jedna z niebieskich "ósemek" PKP IC, nieróżniących się u tego przewoźnika zewnętrznie od dawna niczym od EU/EP07 serii 4E, jest już od dość dawna w malaturze i wystroju zewnętrznym historycznym - jakby wyjechała z fabryki. To akurat dokładnie ta sama, którą odtworzono w SimRail ! Echch... co wy ludzie wiecie o kolei w Polsce... Może jeszcze EP05 nie ma pomarańczowej? W realnym świecie jest, ma numer 23 iii... jeździ już ponad 60 lat! 

Tak, robią ET22, tj. Byka - w dwóch wersjach malatury, żebyś nie mówił że mijasz wciąż takie same. 

Żebyś nie był zdziwiony: parowóz Ty2 będzie wyłącznie w kolorze CZARNYM - innych w realnym świecie nie było.

 

Jest jeszcze kwestia licencji na wykorzystanie malowań zakładowych WSPÓŁCZESNYCH spółek kolejowych, w tym zapewne szczególnie państwowych PKP IC i PKP Cargo, w komercyjnym produkcie (t.j. w celach zarobkowych) i tak na przykład łatwo zauważyć, że:

1) EP08 jest pomarańczowa, bo to malatura fabryczna z lat 70-tych, detalicznie odtworzona w 2017 r. na maszynie EP08-001,

2) "siódemki" są zielone, bo to malatury fabryczne lub odtworzone jako historyczne, ale nie firmowe,

3) ET22 będą zielone, z czołem żółtym i bez, bo to malatury fabryczne/historyczne, ale nie firmowe,

itd. Myślę, że z tymi państwowymi problem może być największy, ale bez zgody lepiej tego nie robić w żadnym przypadku.

 

Jak napisałem wyżej - nie wiem czego ci brakuje podczas prowadzenia pociągu, jeśli chodzi o mijany tabor - to nie jest symulator rozmnażania malatur/tekstur - w MaSzynie mamy ich pewnie kilkaset, ale większości nigdy nie zobaczę w żadnym scenariuszu, bo to marnowanie zasobów komputera - tworzenie dla samego tworzenia, całe fabryki tekstur tam kiedyś były. Jest na przykład EN57 w malowaniu Kolei Mazowieckich, który jedzie jako pociąg rozkładowy w zupełnie innym województwie, żeby się tylko ta malatura nie zmarnowała - ma nawet zapowiedź megafonową, że "pociąg Kolei Mazowieckich...", które to w ogóle nie operują na tym terenie... także tego... porażka.

Simrail to symulator prowadzenia pociągu lub prowadzenia ruchu kolejowego - tu się walczy jeszcze o coś tak ważnego, jak WYDAJNOŚĆ, a nie tylko o ilość wersji typów pojazdów.

Edited by Nieciej
Akapit n.t. licencji na malowania zakładowe
  • Confused 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

A tak na marginesie  mówiąc symulator, to odwzorowanie nie tylko jazdy pociągiem 🙂 ale też różnorodność lokomotyw i składów jest jego częścią i to ważną, jak w realnym życiu na pkp i na pewno ekipa ma to na uwadze, dam sobie palce poobgryzać. Może w przyszłości różnorodność malowań będzie oddana użytkownikom, którzy aż palą się do tego i owego, a teraz widać że ekipa skupia się na dodaniu różnego rodzaju lokomotyw i taboru i innych ważnych i ważniejszych rzeczy, czy usprawnień i poprawek itp. Wszystko w swoim czasie, nie da się zrobić wszystkiego naraz. Ja akurat jadąc pociągiem, rozglądam się i też widzę powtarzalność lokomotyw i składów, ale to dopiero początek, więc jak na początek jest oky a i tak nowe lokomotywy są już zapowiedziane, więc siłą rzeczy będzie coraz lepiej, czyli coraz mniej powtarzalności a coraz więcej różnorodności, a na nowe, inne malowania lokomotyw, czy wagonów też przyjdzie czas.

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Nieciej napisał(a):

Kiedy prowadzę pociąg (na szczęście robię to tylko w symulatorze xD), to zajmuję się prowadzeniem pociągu i ogólnie przestrzeganiem wskaźników, pilnowaniem prędkości i wypatrywaniem sygnałów, a nie przyglądaniem się malaturom i numerom mijanych lokomotyw

Super. A co robisz, jak stoisz sobie gdzieś na boku przed S1? Ja sobie czasem wychodzę z loka i patrzę. I widzę to, co widzę. Atak klonów. Super, jak jest korek na mapie i w takim np. Zawodziu stoją dwa dokładnie takie same pociągi towarowe. Albo dwie TLK-i.

 

8 godzin temu, Nieciej napisał(a):

w MaSzynie mamy ich pewnie kilkaset, ale większości nigdy nie zobaczę w żadnym scenariuszu, bo to marnowanie zasobów komputera

To nie jest żadne marnowanie, chyba że masz dysk sprzed kilkunastu lat, jakieś 40GB. Przecież te wszystkie tekstury malowań nie są ładowane do RAM, jeżeli nie są potrzebne. Były fabryki tekstur w Maszynie i dobrze. Przynajmniej dowolny mijany pociąg towarowy nie wyglądał tak samo jak poprzedni i jeszcze siedem wcześniejszych.... Dalej czepiasz się, że EN57 KM jeździ sobie po jakieś tam scenerii i że go tam nawet nie powinno być. Porażka, zaiste. Równie porażkowa jest jazda po CMK i oglądanie co godzinę tego samego EC ciąganego tą samą EP08, przeplatanego cogodzinnym Traxxem z wagonami i równie cogodzinnym Dragonem z towarem. Dragonem, którego widziałeś już jadąc w stronę Zawiercia.

8 godzin temu, Nieciej napisał(a):

tu się walczy jeszcze o coś tak ważnego, jak WYDAJNOŚĆ

Skoro to tak wpływa na wydajność, to można zredukować ilość taboru jeszcze bardziej. Może wtedy posiadacze topowych PCtów przestaną wreszcie narzekać na ścinki?

  • I disagree 2
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Jak już porównujemy MaSzynę do SimRail pod tym względem, to warto zadać sobie pytanie ile modeli oraz tekstur było w MaSzynie na początku i pierwszych latach jej istnienia. Oczywiście mając z tyłu głowy jednak świadomość różnicy licencyjnej pomiędzy dwoma projektami i innych epok informatycznych, w których powstały. 

Co nie zmienia faktu, że w wysyp tekstur w MaSzynie nastał jakieś 10 lat po jej powstaniu. 

W SimRail spodziewam się, że ten wysyp nastąpi po udostępnieniu możliwości tworzenia i edycji "skórek". 

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Nieciej napisał(a):

Jest świnia (EP08-001) w eksploatacji, bo ją tydzień temu na Warszawie Wschodniej widziałem odstawioną na boku - nieco brudna była, ale miała się dobrze jak na maszynę po paru pożarach w maszynowni i drobnych zderzeniach w ostatnim czasie. Dziwne że nie wiesz o tym, że jedna z niebieskich "ósemek" PKP IC, nieróżniących się u tego przewoźnika zewnętrznie od dawna niczym od EU/EP07 serii 4E, jest już od dość dawna w malaturze i wystroju zewnętrznym historycznym - jakby wyjechała z fabryki. To akurat dokładnie ta sama, którą odtworzono w SimRail !

Znajdź różnicę

331822748_907581963898550_936867669891959607_n.jpg

EP08-001   126.JPG

Link to comment
Share on other sites

Zrobili z tego, z czego chcieli spośród możliwych wyborów, przy czym istniejąca, zezowata EP08-001 wciąż stoi na żeberku na Wschodniej - można focić na tekstury, bo może po tylu elektryzujących przygodach niesprawna jest i pójdzie sobie... na remoncik, a wróci na przykład z... LEDami. Co w ogóle za różnica... Świnia? Świnia. Pomarańczowa? No tak, bo to świnia. Wiadra czy halogeny - i tak niespecjalnie świecą w Simrail. Sterowanie to samo, 4E, bez zmian. Większe literki, mniejsze? Ukrotnienia że nie wycięli, to mnie dopiero dziwi...

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, en57 napisał(a):

W SimRail spodziewam się, że ten wysyp nastąpi po udostępnieniu możliwości tworzenia i edycji "skórek". 

Zakładam, że ze względu na komercyjność projektu tekstury będą ściśle moderowane i te niedopuszczalne z powodów prawnych wylądują na wysypisku (lub w MaSzynie), więc ja bym się tu nadmiernie nie rozpędzał. Używanie wzorów malatur firmowych i logotypów przewoźników bez pisemnej zgody może się skończyć poważnymi problemami. Przypuszczalnie dlatego większość (nie wszystkie, ale większość) obecnie spotykanych, jak też tych planowanych, to malowania fabryczne lub historyczne wzorowane na fabrycznych - zakładam, że np. KM zgodę wyraziły, bo z tym przewoźnikiem promocja kolei w każdej formie jest zawsze dobrym kierunkiem.

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, mluczak.kutno napisał(a):

Super. A co robisz, jak stoisz sobie gdzieś na boku przed S1? Ja sobie czasem wychodzę z loka i patrzę. I widzę to, co widzę. Atak klonów. Super, jak jest korek na mapie i w takim np. Zawodziu stoją dwa dokładnie takie same pociągi towarowe. Albo dwie TLK-i.

Oglądam Tik toki i zerkam na semafor - przejeżdżające obok pociągi, to żadna atrakcja - ja mam swój do prowadzenia.

 

17 godzin temu, mluczak.kutno napisał(a):

Były fabryki tekstur w Maszynie i dobrze. Przynajmniej dowolny mijany pociąg towarowy nie wyglądał tak samo jak poprzedni i jeszcze siedem wcześniejszych....

Nie musi, wystarczy zmieniać zestawienia składów - miksować to, co już jest i jest prawnie dopuszczalne. 150 różnych wersji malatury wagonów 111/112A, w tym modernizowanie 111 do 140 samymi teksturami nie jest do tego potrzebnych, a tak to wygląda w MaSzynie - najnowszych modernizacji i tak tam nie ma. Są za to logotypy ICków, PRów (oni mają "spadkobiercę"... Polregio) i innych, a to w komercyjnym projekcie jest już niedopuszczalne bez zgody właściciela logotypu czy wzoru malatury, bo to wszystko ktoś zaprojektował, a inny ktoś za to wzornictwo zapłacił.

 

17 godzin temu, mluczak.kutno napisał(a):

Skoro to tak wpływa na wydajność, to można zredukować ilość taboru jeszcze bardziej. Może wtedy posiadacze topowych PCtów przestaną wreszcie narzekać na ścinki?

Skoro przycina się wszystkim, w tym właścicielom komputerów znacznie przewyższających wymagania zalecane (a tak właśnie jest, bo czytam o tym na forum), to znaczy, że może należy unikać naginania czasoprzestrzeni mnożeniem zbędnych obciążeń, jak setki kolejnych malowań mijanych wagonów do wczytania, bo symulator będzie coraz bardziej niegrywalny? Ja rozumiem dlaczego akurat mnie się przycina i jestem z tym pogodzony - to obecnie wciąż grywalny symulator posiadający nieco zawyżone wymagania sprzętowe, ale w powiązaniu z powyższym dlaczego ma mi się przycinać jeszcze bardziej, a tym z topowymi komputerami ma się przycinać zwyczajnie częściej i bardziej uporczywie?

  • I disagree 3
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, Nieciej napisał(a):

Oglądam Tik toki i zerkam na semafor - przejeżdżające obok pociągi, to żadna atrakcja

Nie no, idąc tą drogą, to powinieneś grać tylko w singla. Tam nie jeździ nic, oprócz Twojego pociągu 🙂  Chociaż nie, czasem stoisz obok jakiegoś martwego składu... złożonego z kilkunastu takich samych wagonów. Ja lubię patrzeć na to, co mijam. I o ile przy kilkunastu pierwszych godzinach grania jeszcze oglądałem inne pociągi z przyjemnością, to przy godzinie setnej już mam dość. Patrząc na Simrailowy Discord (dział Screenshoty) widać, że wielu graczy jednak lubi sobie popatrzeć na pociągi.

 

4 godziny temu, Nieciej napisał(a):

Nie musi, wystarczy zmieniać zestawienia składów - miksować to, co już jest

No właśnie, co jest? Masz bodajże dwa różne wagony towarowe (z perspektywą na kolejny), każdy w dwóch malaturach i- póki co- bez modelu ładunku. Ile z tego zrobisz kombinacji? Niewiele, dlatego paradoksalnie cieszę się, że w takich Łazach na bocznicy nie stoi w zasadzie nic. Wyglądałoby to, jak zepsuty spawn samochodów w GTA.

 

4 godziny temu, Nieciej napisał(a):

jest prawnie dopuszczalne

To jest przeszkoda, ale do ominięcia. Już teraz masz malowanie "zbliżone" do aktualnego malowania PKPIC, KŚ, KM, tyle że bez firmowego logo. Masz oryginalne malatury PKP Cargo (zresztą jak byk widać, że SR ma od tej firmy błogosławieństwo). Przecież w PKPC jeździ od groma siódemek, węglarek i platform.

4 godziny temu, Nieciej napisał(a):

Skoro przycina się wszystkim, w tym właścicielom komputerów znacznie przewyższających wymagania zalecane (a tak właśnie jest, bo czytam o tym na forum), to znaczy, że może należy unikać naginania czasoprzestrzeni mnożeniem zbędnych obciążeń, jak setki kolejnych malowań mijanych wagonów do wczytania

A może, skoro przycina się wszystkim, grę trzeba po prostu... zoptymalizować? I nie, optymalizacji nie robi się poprzez wycinanie z niej contentu. A optymalizacja nie jest niemożliwa, mało to osób nawet na tym forum narzeka, że SR z każdym kolejnym patchem działa im coraz gorzej?

 

16 godzin temu, Noremboszka napisał(a):

Znajdź różnicę

Trochę wygląda na zamierzony manewr. Wiemy, że autorzy chcą mieć też scenerię osadzoną w latach 80tych. Tabor, który da się zastosować w obu "epokach" bez przeróbek, to czysty profit producenta 😉

Link to comment
Share on other sites

W dniu 6.04.2023 o 07:44, mluczak.kutno napisał(a):

 

No właśnie, co jest? Masz bodajże dwa różne wagony towarowe (z perspektywą na kolejny), każdy w dwóch malaturach i- póki co- bez modelu ładunku. Ile z tego zrobisz kombinacji?

Poczekaj na więcej wagonów, zamiast robić 50 malowań do istniejących. Modele ładunków do istniejących wagonów są w drodze, o czym już zostaliśmy poinformowani - zróżnicowanie zachowania składu w zależności od stanu wagonów próżny/ładowny zapewne też, więc o co kaman? To jest Wczesny Dostęp.

 

W dniu 6.04.2023 o 07:44, mluczak.kutno napisał(a):

A może, skoro przycina się wszystkim, grę trzeba po prostu... zoptymalizować? I nie, optymalizacji nie robi się poprzez wycinanie z niej contentu. A optymalizacja nie jest niemożliwa, mało to osób nawet na tym forum narzeka, że SR z każdym kolejnym patchem działa im coraz gorzej?

Wycinanie? Nie można wyciąć tego, czego w symulatorze jeszcze nie ma. Może lepiej nie dokładać zbędnych rzeczy, bo jak dodasz wszystko co ludzie ci podpowiedzą, to trzeba będzie superkomputerów z NASA, żeby to chodziło. Balans między zachciankami, a rzeczywistością musi być zachowany.

Póki co można to uznać za zoptymalizowane jako tako, skoro jest zasadniczo GRYWALNE na konfiguracjach sprzętowych PONIŻEJ wymagań minimalnych, nie powodując przy tym problemów na multi.

W dniu 6.04.2023 o 07:44, mluczak.kutno napisał(a):

Trochę wygląda na zamierzony manewr. Wiemy, że autorzy chcą mieć też scenerię osadzoną w latach 80tych. Tabor, który da się zastosować w obu "epokach" bez przeróbek, to czysty profit producenta 😉

Sceneria nie może być osadzona w latach 80-tych z kursującymi ED250, Elfami i w ogóle rozruchem impulsowym.

Takich osiągnięć w dziedzinie elektroniki sterującej wielkimi mocami jeszcze wtedy nie było, choć zasada działania takiego systemu zasilania silników ~ wielofazowych była już znana i próbowano realizacji np. z wykorzystaniem tyrystorów - do dziś kursują po Warszawie ex-Tyrystory 106N (2001, 2002 i 2005), które... były awaryjne, delikatnie mówiąc... Nie chciałbyś mieć takiego układu rozruchu w lokomotywie.

Podłoże problemu z zielonymi malaturami fabrycznymi raczej leży gdzie indziej i nie będę dalej zgadywał gdzie - swoje zdanie już wyraziłem. Kropka.

W dniu 6.04.2023 o 07:44, mluczak.kutno napisał(a):

Nie no, idąc tą drogą, to powinieneś grać tylko w singla. Tam nie jeździ nic, oprócz Twojego pociągu 🙂 

Nie ciesz się tak, że nie ma ruchu w singlu - BĘDZIE - jest to obiecane, nawet jeśli nie priorytetowe. W singlu teraz można najwyżej robić zapoznanie szlaku, choć w sumie jego szczegółowa znajomość nie jest tu decydująca - w symulatorze nie zginą żywi ludzie, a sprzątanie po katastrofie odbywa się szybko - w każdym razie póki co MaSzyna jest lepsza jako jednoosobowa.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 2 / 72
          • Percentage filling 3%
          • Most players 102
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 82
          • Percentage filling 0%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 1 / 73
          • Percentage filling 1%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 72
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 2 / 55
          • Percentage filling 4%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 1 / 77
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 1 / 80
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 0 / 72
          • Percentage filling 0%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 71
          • Percentage filling 0%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 0 / 78
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 2 / 73
          • Percentage filling 3%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 73
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 85
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 1 / 72
          • Percentage filling 1%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 2 / 72
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 18 / 1617 Total players
    • 1% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy