Jump to content

Pasażerowie


Recommended Posts

16 godzin temu, MALECKI napisał(a):

 Podsyłam grafikę, jak to wygląda u konkurencji na MAŁEJ STACJI.

Zwracam uwagę, że tam naród 2x większy 🙂 😉 Tak poważniej, to fakt, że pustawo. Ale to chyba ostatnia rzecz, jaką powinni się zajmować - to moje zdanie. Ważniejsza jest optymalizacja, a nie dorzucanie obciążenia. Wiele osób się skarży, że tnie, w tym i ja 🙂

Edited by qbann
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, MALECKI napisał(a):

Pasażerów, np. w takim Sosnowcu, w zasadzie brak. Podsyłam grafikę, jak to wygląda u konkurencji na MAŁEJ STACJI.image.thumb.png.cbf3a3ce3f5af7637cc0a3fd2555c395.png

Hmm. Wiesz co, nie wiem czy twórcy celowo nie ograniczyli ilości pasażerów, ze względu na płynniejsze działanie gry 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.03.2023 o 14:18, qbann napisał(a):

Zwracam uwagę, że tam naród 2x większy 🙂 😉 Tak poważniej, to fakt, że pustawo. Ale to chyba ostatnia rzecz, jaką powinni się zajmować - to moje zdanie. Ważniejsza jest optymalizacja, a nie dorzucanie obciążenia. Wiele osób się skarży, że tnie, w tym i ja 🙂

Ja nie wiem co wy macie za sprzęt, ale ja mam zwykłe 1050 Ti i mi wszystko hula, nawet na telewizorze 4K 75 cali

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, MALECKI napisał(a):

Ja nie wiem co wy macie za sprzęt,

Jakie masz CPU?

Ale, że Katowice, Warszawa, wszystko minimum 60 klatek? Patrzyłem, że u mnie nie GPU jest wąskim gardłem, tylko CPU. W tych dużych lokalizacjach wysyca się jeden, góra dwa wątki CPU na 100%, a reszta, czyli 6 pozostałych pracuje z wykorzystaniem 5 - 15%. Gdy CPU jest tak obciążony, GPU zaczyna się nudzić, a gra klatkuje. Oczywiście nie tak tragicznie, bo te 30 FPS ma, ale jednak widać jakieś przycięcia większe czasem.

Edited by qbann
Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.03.2023 o 22:04, MALECKI napisał(a):

Pasażerów, np. w takim Sosnowcu, w zasadzie brak. Podsyłam grafikę, jak to wygląda u konkurencji na MAŁEJ STACJI.image.thumb.png.cbf3a3ce3f5af7637cc0a3fd2555c395.png

może i tak jest w Niemczech, ale jak wsiadam u mnie na przystanku na pociąg w godzinach szczytu to można pasażerów na palcach dwóch, może trzech rąk policzyć

Link to comment
Share on other sites

Fakt, jednak domyślam się że twórcy nie dodają tylu pasażerów w obawie przed znacznymi spadkami klatek. Mam jednak nadzieję że w przyszłości jakość ich AI jak i ilość zostanie zwiększona 🙂

Od siebie dodam że fajnie by było, gdyby ludzie gromadzili się głównie pod wiatami, obok ławek itp, Bo przecież w realnym życiu, gdy peron ma np 300 metrów to ludzie nie gromadzą się w losowych miejscach na peronie, tylko 80% z nich gromadzi się na przestrzeni 40-50 metrów pod wiatami. Wtedy wyzwanie dla maszynisty byłoby ciut większe, bo musiałby zatrzymywać się przy ludziach dla ich wygody oraz dla optymalizacji ruchu na peronie, zamiast czekać minutę-dwie aż ktoś z końca peronu zdąży na pociąg idąc spacerkiem...

No i kolejna sprawa - fajnie by było gdyby ludzie spóźnieni na pociąg zaczęli biec by na niego zdążyć, podczas gdy pociąg szykuje się do planowego odjazdu. Niby smaczek, ale na pewno ucieszyłby niejednego maszynistę 😉

Edited by Domin92
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Ilość pasażerów moim zdaniem powinna być zdecydowanie większa. Nie wiem jak to wygląda na południu Polski - podejrzewam, że podobnie, ale korzystałem regularnie z linii KM na linii Skierniewice - Warszawa Wschodnia = w godzinach szczytu na stacjach takich jak Pruszków, W-WA Ursus, nie wspomnę o W-WA Zachodnia jest duży ścisk. Idealnie byłoby dopasować ilość osób do "ważności"  stacji oraz brać pod uwagę np opóźnienie pociągu . Po 2-3 min w porannych godzinach ilość pasażerów zwiększa się o kilka %. Oczywiście to jest temat jak będzie już zoptymalizowana gra, ale taka moja sugestia 🙂 / Zgadzam się z przedmówcami, że pasażerowie powinni gromadzić się w jednym miejscu, a nie być rozsiani po całym peronie. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze jest jedna ciekawa rzecz którą ciekawie by było zobaczyć... a raczej usłyszeć 🙂 Głosy, rozmowy pasażerów gdy wsiadają podczas postoju. Oczywiście nie na każdym przystanku, ale sporadycznie fajnie by było coś takiego usłyszeć. Coś na wzór MaSzyny, tam było to całkiem fajnie zaimplementowane. Oczywiście zdaję sobie z tego sprawę że takich rozmów trzeba by nagrać sporo by się nie powtarzały co chwilę, ale myślę że pomysł interesujący i to byłby kolejny krok ku zwiększeniu immersji.

Edited by Domin92
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.03.2023 o 14:18, qbann napisał(a):

Zwracam uwagę, że tam naród 2x większy 🙂 😉 Tak poważniej, to fakt, że pustawo. Ale to chyba ostatnia rzecz, jaką powinni się zajmować - to moje zdanie. Ważniejsza jest optymalizacja, a nie dorzucanie obciążenia. Wiele osób się skarży, że tnie, w tym i ja 🙂

To czas kupić nowego kompa. Dlaczego wszyscy mają cierpieć bo sobie nie kupiłeś kompa? Ja nie mam rewelacji Ryzen 9 (5900X) i do tego RTX 3700 Ti i 32 GB DDR4 i jakoś się nie tnie. Gra została tak wykastrowana graficznie (zasięg LOD) że naprawdę teraz trzeba mieć relikt PC żeby się to zacinało. Na minimalnych ustawieniach też Ci się tnie?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Keltar319 napisał(a):

To czas kupić nowego kompa. Dlaczego wszyscy mają cierpieć bo sobie nie kupiłeś kompa? Ja nie mam rewelacji Ryzen 9 (5900X) i do tego RTX 3700 Ti i 32 GB DDR4 i jakoś się nie tnie. Gra została tak wykastrowana graficznie (zasięg LOD) że naprawdę teraz trzeba mieć relikt PC żeby się to zacinało. Na minimalnych ustawieniach też Ci się tnie?

Komp ma rok. To R7 5800H + RTX 3070. Owszem laptop, ale to mobilne GPU to odpowiednik desktopowego RTX 2070. CPU jest wystarczająco dobry. Robiłem sobie testy user benchmarkiem (m. in.) i jest w czołówce (91 centyl). Więc to nie to. Zatem do wymagań minimalnych droga daleka, a bywa niekomfortowo.

Tak, tnie też na minimalnych. Jak pisałem, coś jest nie tak z optymalizacją cpu.

Link to comment
Share on other sites

Ja gram na Ryzenie 1600 3.6ghz, 16gb ram 3200mhz i GTX 1060 6gb i w miarę dobrze chodzi, czasem zlaguje na 2-3 sekundy ale poza tym można spokojnie pograć. FPS w granicach 35-70, zależy od scenerii, ustawienia średniowysokie.

 

Tutaj można zobaczyć jak gra chodzi na moim ponad 5 letnim przeciętniaku: 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.03.2023 o 02:28, qbann napisał(a):

Komp ma rok. To R7 5800H + RTX 3070. Owszem laptop, ale to mobilne GPU to odpowiednik desktopowego RTX 2070. CPU jest wystarczająco dobry. Robiłem sobie testy user benchmarkiem (m. in.) i jest w czołówce (91 centyl). Więc to nie to. Zatem do wymagań minimalnych droga daleka, a bywa niekomfortowo.

Tak, tnie też na minimalnych. Jak pisałem, coś jest nie tak z optymalizacją cpu.

To jest niemożliwe żeby cięło się na takim sprzęcie przy minimalnych. Na moim się nic nie tnie, ogólnie mój Ryzen 9 w tej grze jest na wakacjach i mało ma roboty 🙂 Wydaje mi się, że coś musisz mieć nie tak z systemem. Jak widzisz kolega na GTX 1060 ma płynną grę. PS ja gram na ultra ustawieniach, wszystko na maxa co się da.

Link to comment
Share on other sites

Specyfikacja: AMD Phenom II x4 965BE na płycie z socketem AM3+, 8GB DDR3 i GeForce GTX770 z 4GB VRAM, System na swoim dysku SSD, Steam na swoim. Całość chodzi pod kontrolą Windows 11 Pro (metody na obejście ograniczeń przeciwko starym kompom są w powszechnym dostępie).

Przycięcia są, ale niekrytyczne, mniejsze niż w OMSI2 - spodziewałem się, że tego symulatora w ogóle po zakupie nie odpalę, a tu takie coś:

 

Także coś jest nie tak na kompie, że robi problemy z Ryzenem 7 i grafiką RTX - musisz mieć gdzieś wąskie gardło.

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, Keltar319 napisał(a):

To jest niemożliwe żeby cięło się na takim sprzęcie przy minimalnych. Na moim się nic nie tnie, ogólnie mój Ryzen 9 w tej grze jest na wakacjach i mało ma roboty 🙂 Wydaje mi się, że coś musisz mieć nie tak z systemem. Jak widzisz kolega na GTX 1060 ma płynną grę. PS ja gram na ultra ustawieniach, wszystko na maxa co się da.

Jak nie, jak tak? Nie wiem o co chodzi. Może to kwestia cache, którego mobilny cpu ma 16MB? Kupiłem RAM z mniejszym CL no i trochę się poprawiło. Ale nadal przy obciążeniu CPU ok 35-40% liczba klatek wyraźnie spada, choć GPU się nudzi. Z innymi grami nie mam takich problemów.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 2 / 52
          • Percentage filling 4%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 78
          • Percentage filling 0%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 52
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 81
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 0 / 28
          • Percentage filling 0%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 2 / 80
          • Percentage filling 3%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 84
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 1 / 53
          • Percentage filling 2%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 53
          • Percentage filling 0%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 0 / 77
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 53
          • Percentage filling 0%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 72
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 78
          • Percentage filling 1%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 0 / 53
          • Percentage filling 0%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 0 / 54
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 14 / 1353 Total players
    • 1% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy