Jump to content

Głosowanie za wyrzuceniem dyżurnego


Recommended Posts

Cześć,

Nie sądziłem, że wpadnę na jakikolwiek konstruktywny pomysł na usprawnienie, ale jednak dzisiaj zdarzyła się taka sytuacja, że posterunek w Psarach objął gracz, który nie wiem co robił. Nie bawiłem się jeszcze trybem dyżurnego ruchu i nie wiem czy jest jakiś timer, który wyrzuca automatycznie po nieaktywności, ale albo ten gracz był po prostu nieaktywny, albo ruszał sobie coś, ale miał gdzieś cały ruch który się na stacji odbywał. Przestałem pod semaforem wjazdowym ponad 15 minut i mimo prób kontaktu (zarówno czat głosowy jak i "pisany") nie przyniósł nic. Na mapie zerknąłem, że ruch z drugiej strony stacji również się zatrzymał. Oczywiście wszyscy gracze czekając po kilkanaście minut bez żadnego odzewu po prostu zaczęli wychodzić z serwera.

W związku z tym moja propozycja to implementacja opcji "Głosuj za wyrzuceniem gracza", która, jak się łatwo domyślić, pozwoliłaby takiego delikwenta (albo trollującego albo po prostu zupełnie nie wypełniającego swoich obowiązków) usunąć z serwera. Wymagałoby to oczywiście zastanowienia się, którzy gracze mieliby możliwość głosowania (bo przecież jak ktoś jest w Katowicach, to nie będzie głosował za dyżurnym z Warszawy np.), żeby nie było nadużyć (bo komuś się coś nie spodoba np.). Takie głosowanie mogłoby być niejawne (tzn. nie wyświetla się oficjalnie innym), a tylko osoby aktywne i np. czytające czat i słuchające co się dzieje (i próbujące się dowiedzieć dlaczego stoją bez powodu) mogłyby się "zgadać" i każdy zagłosować. To tylko takie luźne przemyślenia, oczywiście można by to rozwiązać na dowolny sposób.

Ewentualnie spróbować zaimplementować jakiś algorytm, który sprawdzać będzie ile planowo pociągów przejechało przez stację w określonym czasie, a ile czeka przed kolejnymi semaforami. No tak czy siak trzeba by jakoś ubezpieczyć się na taki wypadek, bo po prostu jedna osoba jest w stanie uwalić cały ruch na CMK i zniechęcić do gry na danym serwerze sporą ilość graczy.

 

Dołączam screenshoot na potwierdzenie moich słów. Akurat za mną jeszcze nie dojechał kolejny skład, ale był już w drodze.

 

Pozdrawiam 🙂

Zrzut ekranu 2023-03-15 211113.png

EDIT:

Po kilkudziesięciu (?) minutach tak z ciekawości sobie sprawdziłem jak wygląda sytuacja. No więc ten tego... nieciekawie ;).
Zrzutekranu2023-03-15222236.thumb.png.e6dc7a724c9e1d83ee98f1adeade8af5.png

Edited by Szczurson
Update
Link to comment
Share on other sites

 

Prędzej czy później jakąś formę walki z trollami trzeba będzie pewnie wprowadzić 😞

Chciałbym jednak, żeby moderacją zajmował się ktoś neutralny. Najlepiej ktoś ze strony producenta. W ostateczności automat. W każdym razie nie gracz.

Bo wyobrażam sobie taką sytuację, że jakiś kolega chce sobie posiedzieć na posterunku w Psarach, ale ten jest ciągle zajęty. Więc skrzykuje kumpli ze swojej vfirmy "PKP PółRegio Virtual Mafia" i razem szybko przegłosowują wyrzucenie obcego gracza z nastawni.

No i żeby nie było też tak, że gracze nominowani na moderatorów wpiszą sobie w regulamin punkt, że zabrania się jakiejkolwiek polemiki z decyzjami członków 'ekipy' a każda próba dyskusji będzie się kończyć natychmiastową blokadą. Czasem jeden niedojrzały moderator potrafi zrobić w grze większe spustoszenie niż wszystkie trolle razem wzięte. Więc ja już wolę trolla, bo oni przychodzą, szybko się nudzą i znikają z gry. A taka 'ekipa' może trwać przy władzy latami i ograniczać nam dostęp do zabawy.

Edited by Nazwa profilu
  • Like 3
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Ogólnie już coś takiego jest. Miałem taką sytuację jako DR. Objąłem posterunek Sosnowca Płd, który był całkowicie zablokowany - 3 tory zajęte w kierunki Dańdówki, a w Dańdówce zajęte 5 torów w kierunku Sosnowca i nic nie szło zrobić - pociągi nie miały jak się minąć. Trzeba było niestety wysłać jakieś na sygnał zastępczy, potem je przejąć i rozbić o siebie, ale w tym czasie AI przejmowało posterunek i dopychało kolejne pociągi, od nowa blokując szlak. Nagle dostałem komunikat że zostałem wyrzucony z powodu wypuszczenia dwóch pociągów na szlak, potem mnie nie chciało wpuścić (już nie pamiętam z jakiego powodu), a ostatecznie mnie wpuściło, ale AI robiło wszystko za mnie - czegoś takiego jeszcze nie widziałem. AI samo sobie potwierdzało blokady liniowe, samo wyznaczało przebieg. Ja oczywiście też mogłem klikać w te opcje (na ekranie komputera nastawni) i tak przeszkadzaliśmy sobie nawzajem. Sytuacja miała miejsce na PL8 lub PL5 (teraz nie pamiętam).

Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.03.2023 o 21:33, Szczurson napisał(a):

Cześć,

Nie sądziłem, że wpadnę na jakikolwiek konstruktywny pomysł na usprawnienie, ale jednak dzisiaj zdarzyła się taka sytuacja, że posterunek w Psarach objął gracz, który nie wiem co robił. Nie bawiłem się jeszcze trybem dyżurnego ruchu i nie wiem czy jest jakiś timer, który wyrzuca automatycznie po nieaktywności, ale albo ten gracz był po prostu nieaktywny, albo ruszał sobie coś, ale miał gdzieś cały ruch który się na stacji odbywał. Przestałem pod semaforem wjazdowym ponad 15 minut i mimo prób kontaktu (zarówno czat głosowy jak i "pisany") nie przyniósł nic. Na mapie zerknąłem, że ruch z drugiej strony stacji również się zatrzymał. Oczywiście wszyscy gracze czekając po kilkanaście minut bez żadnego odzewu po prostu zaczęli wychodzić z serwera.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Generalnie dostępność do dyżurek powinna się załączać po przejściu samouczka na trybie offline, coś na miarę tego, jak odblokowuję się tryb multiplayer. Przechodzisz samouczek i siadasz na dyżurkę. Co do walki z trollami na posterunkach, ma zostać w przyszłości wprowadzona osoba, która będzie mogła moderować grę i takie osoby będą eliminowane z poziomu gry. 🙂

Link to comment
Share on other sites

Miałem ostatnio taką sytuację, że na Sosnowcu Płd. usiadł jakiś Włoch, kompletnie nieogarniający co ma robić. Nie przyjmował ruchu z R.52 i gdyby nie dobra współpraca z Zawodziem byłaby blokada linii na amen.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, Bartiii napisał(a):

Myślę, że votekick nie jest zbyt dobrym pomysłem, grupka znajomych może zacząć kickować bez powodu, aby tylko razem pograć, albo po prostu dla "beki" bo to przecież takie śmieszne 

Jeżeli VoteKick zależałby dla przykładu od min. 5 graczy w promieniu 10-15 km to wydaje mi się, że ciężko byłoby się "zasadzić" ze znajomymi na kogoś ... poza tym, zawsze od takich "bałwanów" można się odwołać i to oni wtedy by dostali jakąś, hmmm nie wiem(?) "karę administracyjną" za zbiorowy niezasadny VoteKick. Nie będę się upierał, ale ten system działa w kilku znanych mi grach i sprawdza się świetnie, nie rozumiem dlaczego miałby się nie sprawdzić tu, gdzie na prawdę poziom kultury osobistej graczy jest bardzo wysoki.

Jak już tam kiedyś pisałem, nie widzę przeszkód aby wprowadzić go testowo np. na jednym z serwerów, w końcu to symulator w EA, więc trzeba testować możliwie jak najwięcej przed wydaniem pełnej wersji.

Edited by pijany mechanik
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, pijany mechanik napisał(a):

Jak już tam kiedyś pisałem, nie widzę przeszkód aby wprowadzić go testowo

Przeszkoda jest chyba taka, że to trzeba oprogramować, a dev log długi i w nim tego nie widziałem. Poza tym, nawet automat mógłby oceniać pracę DR. To nie jest aż takie trudne. Tylko, że to wszystko wymaga czasu na dev i testy, którego jak na lekarstwo 😞

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, pijany mechanik napisał(a):

Jeżeli VoteKick zależałby dla przykładu od min. 5 graczy w promieniu 10-15 km to wydaje mi się, że ciężko byłoby się "zasadzić" ze znajomymi na kogoś ... poza tym, zawsze od takich "bałwanów" można się odwołać i to oni wtedy by dostali jakąś, hmmm nie wiem(?) "karę administracyjną" za zbiorowy niezasadny VoteKick. Nie będę się upierał, ale ten system działa w kilku znanych mi grach i sprawdza się świetnie, nie rozumiem dlaczego miałby się nie sprawdzić tu, gdzie na prawdę poziom kultury osobistej graczy jest bardzo wysoki.

Jak już tam kiedyś pisałem, nie widzę przeszkód aby wprowadzić go testowo np. na jednym z serwerów, w końcu to symulator w EA, więc trzeba testować możliwie jak najwięcej przed wydaniem pełnej wersji.

Wiadomo przetestować można, cieszy mnie to że ta gra przyciąga ogarniętych ludzi, ale perełki zawsze się trafiają niestety. Już ze dwa razy spotkałem grupkę która usilnie namawiała mnie czy znajomego abym zszedł z dyżurki ponieważ oni wola grać sami z sobą a blokuję miejsce. Na szczęście to sytuacja jedna na milion ale jednak się trafia. Odwołanie od kicka? Niby ok, ale musieliby mieć duża ilość administratorów żeby ogarnąć wszystkich, sprawdzać logi kto głosował za wyrzuceniem danej osoby i też osoba odwołującą się musi skądś wziąść dowody że nie robiłeś nic złego? Nie każdy nagrywa rozgrywkę. 

 

Za VoteKick niezbyt jestem, myślę że wystarczyłby admin który będzie na serwerze lub będzie mógł szybko zareagować żeby sprawdzić danego osobnika i odpowiednio ukarać lub nie. Dyżurem w cale nie jest dużo na mapie więc jeden człowiek na serwer lub w sumie kraj wystarczyłby, byleby miał możliwość szybkiej weryfikacji. Wiadomo gra musiałaby zarabiać żeby jakieś wynagrodzenie miał admin i tu jest minus ale myślę że to byłoby lepsze rozwiązanie. 

 

Oczywiście to tylko moja opinia. 

Link to comment
Share on other sites

O, nie spodziewałem się takiego odzewu. Fajnie, że nie tylko ja widzę ten problem.

 

Co do "ustawiania" wyrzucania graczy z danego posterunku przez grupę znajomych, to dokładnie tak jak pisałem w pierwszym poście o sposobach ograniczenia głosowania tylko dla osób które są w jakiś sposób związane z daną sytuacją. Myślę, że ciężko by było (szczególnie na w miarę popularnym serwerze) zgrać iluś tam znajomych w pobliżu jednego posterunku, żeby wszyscy mogli zagłosować.

 

Oczywiście, admin na serwerze byłby rozwiązaniem niemalże idealnym, z tym że ta osoba musiałaby być całkowicie bezstronna. No i komu by się chciało siedzieć cały czas i obserwować czy na serwerze wszystko gra? Ewentualnie może jakaś opcja / komenda na czacie w stylu !report, gdzie można zgłosić, że na danym serwerze coś się dzieje niedobrego. Admin mógłby mieć pulpit z podglądem na wszystkie serwery i w razie pojawienia się takiego zgłoszenia, mógłby zarówno zerknąć na mapę (która pokazuje przecież ewentualne zatory) lub w razie potrzeby jako "obserwator" (czyli z free camem) dołączyć do serwera i sprawdzić czy zgłoszenie jest rzeczywiście podstawne.

To tylko takie głośne przemyślenia. Tak czy siak jakieś rozwiązanie należałoby zaimplementować, bo nawet jeśli tytuł jest płatny, to trolle znajdą się wszędzie :). Tu ktoś będzie miał gorszy dzień i będzie chciał uprzykrzyć innym życie, albo jakieś dziecko się dorwie, albo cokolwiek innego. Znam wiele płatnych gier, gdzie ludzie trollują lub po prostu "grają" tylko po to by innym grało się gorzej.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 40 / 77
          • Percentage filling 52%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 2 / 51
          • Percentage filling 4%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 3 / 82
          • Percentage filling 4%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 69
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 6 / 78
          • Percentage filling 8%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 0 / 75
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 76
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 14 / 80
          • Percentage filling 18%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 1 / 82
          • Percentage filling 1%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 0 / 45
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 2 / 81
          • Percentage filling 2%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 82
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 88
          • Percentage filling 1%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 6 / 81
          • Percentage filling 7%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 4 / 83
          • Percentage filling 5%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 17 / 27
          • Percentage filling 63%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 5 / 27
          • Percentage filling 19%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 9 / 27
          • Percentage filling 33%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 6 / 27
          • Percentage filling 22%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 135 / 1535 Total players
    • 9% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy