Jump to content

SWDR - przemieszanie składów


Recommended Posts

Cześć,

czy jest planowane przemieszanie obecnych pociągów w SWDR czy raczej tylko będziecie doklejać nowe składy do obecnego układu? Przykładowo jeśli teraz jest ustawiona kolejka spawnu np. na Katowicach ROJ-MPE-EIP-RPJ-ECE-TME-rolka to zmienić na np. MPE-RPJ-ECE-EIP-TME-ROJ-rolka itp. Obecnie to jest tylko wciskany czasem dodatkowy skład w tą kolejkę, ale ona sama jest nie ruszana. Na LK4 na pewno chyba już od dobrych 2 miesięcy tak to funkcjonuje.

Link to comment
Share on other sites

To raczej nierealne aby po prostu zamienić kolejność pociągów na stacji początkowej. Ważne aby te zamienione w rozkładzie pociągi właściwie rozkładały się na całej długości a nie tworzyły sztucznych zatorów i generowały postoje. Deweloperzy starają się więc nie burzyć tego co jest ale dokładać coś w wolne miejsca. Przepustowość magistrali jest jednak ograniczona i to dokładanie się skończy, a przecież musi jakaś rezerwa pozostać na reakcję mechaników i dyżurnych.
Pozostaje zatem kwestia powtarzalności schematów rozkładów jazdy co godzinę, które mogę się znudzić i zniechęcą do dalszego grania. Wyjściem wydaje się wprowadzenie alternatywnych schematów zaplanowanych od początku i uruchamianych np. na zmianę (co restart) z tym pierwszym albo uruchamianych na różnych serwerach. To rozwiązanie jest chyba stosunkowo proste do zaprojektowania i możliwe do realizacji  

Link to comment
Share on other sites

Tak aktualnie rozkład powtarza się co godzinę i to naprawdę robi się już nudne, na mniejszych stacjach od Góry Włodawskiej do Idzikowic wręcz zna się rozkład na pamięć. Przydało by się, aby twórcy już pomyśleli o drugiej godzinie a najlepiej o dwóch godzinach dodatkowych na zmianę. Rozrywka nabierze świeżości i będzie o wiele atrakcyjniejsza. Warto o tym pomyśleć.

Chyba że planują coś lepszego. 🙂

Edited by Ir.Ba.
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Projekt nowego rozkładu już jest, a jego realizację utrudnia VD, który nie umie realizować postojów technicznych i niehandlowych, co widać po towarach przyspieszonych o 45 minut, za którymi wlecze się Pendolino. Kiedy uda się rozwiązać ten problem z VD i zarówno deweloperzy jak i gracze będą zadowoleni z efektu, to będą próby wprowadzenia nowego rozkładu. W docelowej wersji symulatora na pewno nie będziemy jeździć Regio do Sędziszowa w takcie godzinnym w środku nocy.

  • Like 12
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
W dniu 15.03.2023 o 10:47, GoppelPL napisał(a):

Projekt nowego rozkładu już jest, a jego realizację utrudnia VD, który nie umie realizować postojów technicznych i niehandlowych, co widać po towarach przyspieszonych o 45 minut, za którymi wlecze się Pendolino. Kiedy uda się rozwiązać ten problem z VD i zarówno deweloperzy jak i gracze będą zadowoleni z efektu, to będą próby wprowadzenia nowego rozkładu. W docelowej wersji symulatora na pewno nie będziemy jeździć Regio do Sędziszowa w takcie godzinnym w środku nocy.

Czy jest jakiś postęp w sprawie rozwiązanie tego problemu?

Link to comment
Share on other sites

Ktoś kiedyś mi napisał w sprawie postoju technicznego iż nie jest on do końca obowiązkowy, cóż ja mam nieco odmienne zdanie. 
Więc brak realizacji przez VD postojów to już inna kwestia.
Przykład dla pociągu (obsługującego tabor kolejowy) TXE który kursuje po między Włoszczową a Idzikowicami w Olszamowicach jest naniesiona informacja o postoju technicznym. Problem w tym że planowo z rozkładu wynika iż pociąg ten winien przez Olszamowice przejechać (czas przyjazdu i odjazdu planowy wskazuję tę samą godzinę) 
Zatem moje pytanie jest następujące jak realizować postój techniczny 🙂 
Inna sprawa to taka że zazwyczaj pociąg ten jest zdecydowanie przed czasem. No i można powiedzieć że na upartego można go zatrzymać do planowej godziny odjazdu.
Tyle że robi się problem iż takie przetrzymanie tego konkretnego składu spowoduje że pociągi które jadą za nim, skrócą dystans 🙂 więc gdzie logika ?

Moim zdaniem sprawa jest dość prosta. Aktualnie mamy wiele posterunków które posiadają możliwość ściągnięcia na bok pociągu ponieważ posiadają bocznicę.
Owszem są też takie które takowej możliwości nie mają, no i są stacje które posiadają sekcje towarowe, a przynajmniej więcej niż 3 bocznice 🙂
Moim zdaniem każdy dyżurny odpowiada za swój posterunek, ale też powinien przynajmniej rozważyć kwestię czy wyprawić pociąg towarowy wcześniej. 
Myślę że chyba nie jest to aż tak skomplikowane by orientować się jak wygląda układ torowy posterunków skomunikowanych z naszym na którym obecnie siedzimy. A jeśli ktoś nie wie to warto pobyć na każdym by sobie zobaczyć jak to wygląda w praktyce. Daje to szerszą perspektywę. 
No i dochodzi sprawa graczy (maszynistów) a czemu nie jadę, a możesz mnie lewym, a może da się wcześniej. 
No cóż jedni będą robić aferę że VD czegoś nie realizuje inni zaś będą chcieli mieć wieczne przeloty.
Serio polecam obejrzeć kilka filmów na YT (cabviev) jak to wygląda w praktyce. Jak często stoi CARGO, ile czasu zajmuje ustawienie drogi przebiegu i tak dalej. 
Tam nie ma pytania dla czego. Pada informacja że na bok, to na bok. Owszem jak ktoś zapyta jak długo to jeśli będę wstanie odpowiedzieć to odpowiem.
Ale czasem nawet w obecnych sytuacjach niekiedy ciężko podać taką decyzję. 
EDR nie jest uzupełniany przez boty, a mamy że tak powiem dziury posterunkowe. Tak samo nie wszyscy wprowadzają godziny przejazdu (itp) w EDR a gdy kolejność pociągów jest pomieszana bo jakieś opóźnienie bo gdzieś coś się zadziało. No to cóż.

Zwłaszcza jak ktoś dociera do dużej stacji 🙂 jeszcze po jakiejś akcji gdzie wszystko jest pomieszane. Trafi na dyżurnego który też dopiero objął posterunek po akcji. Nie ma jeszcze pojęcia co się działo. Docierają do niego nagle pociągi gęsiego często gęsto w jakiejś dziwnej kolejności i zaczyna się jatka na radiu.
A czemu, ale ja jestem opóźniony. (Ludzie jak macie ponad 1h opóźnienia to wiedzcie że dogonił was kolejny pociąg tej samej relacji)

A skoro przepisów o których jest mowa i często są przytaczane wobec dyżurnych to warto by osoba która je przytacza też się z nimi zapoznała 🙂 bo tam jest bardzo fajny zapis.
I już nie mam sił go cytować bo czasami to jak grochem o ścianę. A i tak z tego co widzę to duża liczba osób często gęsto interpretuje rozkład wedle własnego uznania.
Jeszcze inni wyznają zasadę że jeśli skład jest prowadzony przez BOTa to może sobie stać. 
I taki przykład. Pociąg TLK który wjeżdża w Knapówce na CMK został wpuszczony z 44minutowym opóźnieniem, takie coś powoduje całkiem spore zamieszanie w rozkładzie bo jest on wpuszczony całkowicie poza swoim oknem przejazdowym. I będzie on kolidował z innymi rozkładami czasem w mniejszym stopniu czasem większym, w zależności przez jaką stację będzie przelatywał w danym momencie. Dla czego nie został wpuszczony. Bo bot. Bo dyżurny nieogarnięty, a może po prostu ktoś miał wywalona na ten pociąg.
Albo kilka innych czynników na raz. Rozumiem że czasem może być iż nie da się, ale tak jak powiedziałem przepisy IR coś na ten temat mówią. 
To jedno a drugie w tej konkretnej sytuacji szlak w kierunku Góry Włodawskiej był pusty z moich obserwacji i na pewno dałoby radę ten konkretny pociąg wyprawić wedle planu.
Dodam tylko że dla mnie to jest nie ważne czy BOT czy GRACZ jest rozkład jazdy jeśli ma jechać to powinien jechać, jeśli jest opóźniony to staram się nie pogłębiać tego opóźnienia niestety czasem się nie da.

Link to comment
Share on other sites

Co do VD to często gdzie nie gdzie potrafią ściągnąć towarowy skład by przepuścić TLK czy REGIO 
Wielokrotnie mi się to zdarzyło na innych stacjach. Co do postoju technicznego to dodam jeszcze takie parę słów.
Jak ma być realizowany postuj techniczny na Dańdówce dla CARGO skoro w wyniku ograniczeń jakie są po drodze często gęsto wbijamy na stację na styk z czasem odjazdu 🙂
To samo tyczy się Dąbrowy Górniczej Wschodniej. Od jakiegoś czasu Strzemieszyce przytrzymują towarowy. Puszczają zaraz za TLK 
Wjazd do DW dla TLK i przejazd do Sławkowa można zrealizować na wprost co daje przejazdową 70 ale na moście przed DW jest 30 
TLK się ogarnie szybko ale towarowy to długość. Zanim się doczołga do semafora wjazdowego, a my przygotujemy zjazd na boczny (Vmax 40 w rozjazdach i na bocznych torach) to okazuje się że gdy jest mniej więcej w połowie toru bocznego musimy podawać wyjazd. Jednak ograniczenia prędkości są jakie są i prawda jest taka że CARGO na szlaku jak już wyjedzie z DW ma małe bo małe ale ma minutowe opóźnienie. A i tak TLK by nie dogonił.

Są to przypadki które często się pojawiają, choć nie są normą. Więc nie mówię że nie da się zrealizować na DW postoju technicznego nawet trzeba czasem 🙂 
Ale są to przykłady że czasem należy wziąć na logikę pewne sprawy. 
I wcale to nie znaczy że jak ktoś popyla EIP to będzie miał wszędzie zielone 🙂 no nie, niestety.
To nie jest gra na zasadzie dojedź jak najszybciej do celu 🙂

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
W dniu 15.03.2023 o 10:47, GoppelPL napisał(a):

Projekt nowego rozkładu już jest, a jego realizację utrudnia VD, który nie umie realizować postojów technicznych i niehandlowych, co widać po towarach przyspieszonych o 45 minut, za którymi wlecze się Pendolino. Kiedy uda się rozwiązać ten problem z VD i zarówno deweloperzy jak i gracze będą zadowoleni z efektu, to będą próby wprowadzenia nowego rozkładu. W docelowej wersji symulatora na pewno nie będziemy jeździć Regio do Sędziszowa w takcie godzinnym w środku nocy.

Pozwolę się dokleić do wątku z moim pomysłem. Czy twórcy symulatora mogli by rozważyć by rozkład jazdy w trybie multiplayer był taki jaki był w rzeczywistości w danym okresie roku 2018 (bo chyba na ten rok zostały odwzorowane linie kolejowe)? Czyli zmiany rozkładu w marcu, czerwcu, wrześniu, październiku i grudniu tak jak to jest w rzeczywistości od dłuższego czasu. Pasażerskie tak jak jeździły w trakcie danych korekt a towarowe z jednego losowo wybranego dnia powszedniego, soboty i niedzieli (bo z tego co wiem to towarowe mają codziennie trochę inny rozkład więc stąd taki pomysł). Oczywiście rozkład zależny od dnia tygodnia. To bardzo by urealniło rozgrywkę a nie jak teraz mamy Koleje Mazowieckie na "ekspresach" Warszawa - Kraków czy pociągi rozkładowo zderzające się gdzieś między Włoszczową Północ a Żelisławicami oraz ogólnie nawalona taka ilość pociągów że na niektórych nastawniach nie wiadomo w co ręce włożyć by wszystkiego nie poopóźniać tylko puścić w odpowiedniej kolejności. Może PLK łaskawie by udostępniła archiwalne informacje bez podawania jakiś absurdalnych powodów że nie da się.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 59 / 83
          • Percentage filling 71%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 2 / 52
          • Percentage filling 4%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 10 / 82
          • Percentage filling 12%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 5 / 84
          • Percentage filling 6%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 22 / 88
          • Percentage filling 25%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 0 / 30
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 1 / 83
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 51 / 83
          • Percentage filling 61%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 85
          • Percentage filling 0%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 2 / 54
          • Percentage filling 4%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 5 / 86
          • Percentage filling 6%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 80
          • Percentage filling 1%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 82
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 4 / 79
          • Percentage filling 5%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 2 / 80
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 25 / 27
          • Percentage filling 93%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 6 / 27
          • Percentage filling 22%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 15 / 27
          • Percentage filling 56%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 23 / 27
          • Percentage filling 85%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 7 / 27
          • Percentage filling 26%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 11 / 27
          • Percentage filling 41%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 267 / 1536 Total players
    • 17% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy