Jump to content

Zapowiadanie i stwierdzanie końca pociągu


Recommended Posts

 

Mam dwa pytania:

 1.
Czy przy urządzeniach komputerowych, na blokadzie SBL, nie ma obowiązku oznajmiania sąsiednim posterunkom odjazdu pociągu? Np. "Pociąg 12131 odjechał o 22:34"? Bo w symulatorze ISDR chyba był. Ale w sumie rzeczywiście, na komputerze widać na odstępie numer pociągu. Więc sam nie wiem.

Dyżurni SI oznajmiają odjazd pociągu ze swojego posterunku, ale niektórzy (jak się wydaje bardzo obeznani z tematem) gracze proszą, żeby im nie wysyłać 'telefonogramów', bo widzą na ekranie co jedzie.

Jak to powinno wyglądać "zgodnie ze sztuką"?

2.

Coś mi się tłucze po głowie, że dyżurny ruchu ma obowiązek obserwować wjeżdżający skład i upewnić się, że pociąg zjechał ze szlaku w całości.
Dopiero po zauważeniu sygnałów końca pociągu może potwierdzić jego przyjazd.

Tylko, że na niektórych posterunkach w SimRail praktycznie nie widać przejeżdżających pociągów ze względu na ukształtowanie terenu (torowisko w głębokim wykopie) lub roślinność zasłaniającą widok.

Na przykład w Knapówce właściwie nie widać z okna toru nr 2. Przy prędkościach dochodzących do 160 km/h sygnały końca pociągu, jeśli w ogóle daje się zauważyć, to tylko przez ułamek sekundy jak migną gdzieś między płotem i krzakami. Tak powinno być?

Domyślam się, że w SimRail nie da się rozerwać pociągu 😉
Ale czy na PKP obowiązek stwierdzania obecności sygnałów końca pociągu na mijanych posterunkach ruchu jest już zniesiony? Na przykład ze względu na dostatecznie zaawansowane, komputerowe systemy sterowania ruchem? Może niepotrzebnie ganiam do tego okna 😛

 

Edited by Nazwa profilu
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

1.

image.png.732db4679a9985a1589d453057777e84.png

Dla szlaków z sbl:

image.png.7992d2e3090fd50450f0e1247cc9ed44.png

Dla szlaków z blokadą półsamoczynną:

image.png.2aa36969b99e13deca13a35ce5b5f235.png

2. Wyobraź sobie jak wygląda stwierdzanie końca pociągu na liniach sterowanych z LCS 80km dalej. W rozkładzie jazdy przy zdalnie sterowanych posterunkach jest oznaczenie "K", oznaczające przeniesienie obowiązku odjazdu pociągu z sygnałami jego końca na drużynę pociągową - po tym zazwyczaj występuje jeszcze gwiazdka, że obowiązuje tylko na żądanie dyżurnego ruchu. Zakładam, że regulamin techniczny posterunków ma jakieś zapisy związane ze stwierdzaniem końca pociągu tam, gdzie jest to kłopotliwe.

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 4 / 40
          • Percentage filling 10%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 78
          • Percentage filling 1%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 39
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 76
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 4 / 58
          • Percentage filling 7%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 1 / 77
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 78
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 5 / 39
          • Percentage filling 13%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 1 / 40
          • Percentage filling 3%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 42
          • Percentage filling 0%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 36
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 81
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 0 / 41
          • Percentage filling 0%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 1 / 41
          • Percentage filling 2%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 26 / 1144 Total players
    • 2% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy