Jump to content

[PL] Eventy na serwerach PL


dammul

Recommended Posts

Dziękujemy uczestnikom za zabawę, a deweloperom za niespodziankę którą zrobili na koniec.

No i za wsparcie przy evencie.

Polecamy się na kolejne spotkania.

Pozdrawiamy

Zespół Simrail24

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Wszystkie problemy i uwagi zostaną przeanalizowane. Nikt nie neguje że są sprawy do poprawki. Serwer posprzątał deweloper, plan zakończenia był o 21. Jeśli ktos jest niezadowolony, to jest nam przykro i możemy tylko obiecać poprawe. Jeszcze raz wszystkim dziękujemy za udział.

Link to comment
Share on other sites

Wszystko super, ale miałem dwa razy przypadek, że jadąc na sygnale zielony, mijając semafor, w połowie pociągu zmieniał się na czerwień i dostawałem -500pkt cofając mnie przed niego. Za pierwszym razem myślałem, że to pojedynczy błąd, ale za drugim już zrobiło się to lekko frustrujące.  

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, PrykStary napisał(a):

Zanim przeprowadzicie następne proponuję się zapoznać z tym co napisałem w prv, czekam na odpowiedź.

Dlaczego przyjacielu piszesz na prywatne. Masz dobre spostrzeżenia i fajnie jakbyś się podzielił z nami (możesz okroić jak coś).
Dla mnie trzeba pomyśleć o czym innym. Dostęp dla widzów nie biorących udziału. Sam osobiście o tym pomyślę jak to zapewnić.
Ja osobiście sam chciałem zobaczyć co tam kombinujecie nie grając ale się nie dało.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj popołudniu na grupie simrsil24  będzie podsumowanie. W najgorszym razie jutro. Streamy są planowane, ale trzeba się zastanowić jak to technicznie ogarnąć. Może stream z gry na DC transmitowany przez jedną z osób, która by tam była?. Ale wtedy z jazdy nie zrobisz. Czekam na pomysły. Na tą chwile ważniejsze jest wyciągniecie bieżących wniosków

Link to comment
Share on other sites

@dammul Trasa: Gliwice- Warszawa Pendolino i jak dobrze pamiętam pomiędzy Psary- Opoczno. Z czego w Psarach już zaczęło się, że po zmianie z czerwonego światła na pomarańczowe z ograniczeniem, dosłownie 10m od semafora wbił się znowu czerwony. Pewnie jakbym stał bliżej i przejechał na pomarańczowym, to znowu by mnie cofnęło z karą. 

Link to comment
Share on other sites

Dnia 5.03.2023 zostało zorganizowane wydarzenie. 
Serwer na tę okazję został odpowiednio nazwany PL-88 (Wtdarzenie), Moim zdaniem wystarczyło dopisać samo wydarzenie do PL-8 i byłoby spoko, i nie zmieniać tego tematu przynajmniej do restartu serwera które jest zaplanowana. Ta uwaga do developerów, i adminów serwera! A tak ponoć do 21:00 miało się dziać a okazało się że serwer zmienił nazwę przed tą godziną zaplanowaną i pojawiły się problemy.

Teraz parę słów o samym wydarzeniu, tu jednak muszę zaznaczyć że jest to moje zdanie.
Założenie wydarzenia, a mianowicie zamknięcie odcinków szlakowych po między kilkoma posterunkami, następnie prowadzenie ruchu jednym torem jak najbardziej ciekawa sprawa. Niestety przeprowadzenie tego było dość karkołomne. 
Otóż początkowa sprawa idzie gładko, ale pociągi się gromadzą i im dłużej magistrala gdzieś jest nie drożna tym więcej problemów będzie się piętrzyć. To osoby organizujące event powinny przewidzieć. Analiza rozkładów jazdy zwłaszcza na posterunku Opoczno Południe które posiada tylko jeden peron powinna przewidzieć jakie pociągu będą nadjeżdżać ze strony Olszamowic. By nie doszło do takiej sytuacji do jakiej doszło. O czym nie omieszkam tutaj wspomnieć. Tak że będzie co czytać.

Nim przejdę dalej dodam że, z pewnością było fajnie jak trafiliście na początek wydarzenia, jak udało się Wam przejechać i kontynuować. Ja wam powiem tylko jedno nie wyglądało to tak kolorowo i pięknie w dalszej części. Serwer PL-88 który stał się serwerem PL-8 został pozostawiony z całym bałaganem kilka składów bez opieki, posterunki przejęte przez boty, które nie do końca były wstanie sobie poradzic z bałaganem jaki organizatorzy pozostawili po sobie. Takie jest moje zdanie, i mogę powiedzieć tylko tyle że wiele sytuacji jakie wynikły po waszej "zabawie" trzeba było prostować i ogarniać. Błędna sygnalizacja na posterunku Pilichowice mogła zostać spowodowane tym że jeden z pociągów który pozostał bez opieki jechał tolem lewym na blokadzie liniowej przeciwnej w kierunku Pilichowic. Algorytm AI na Pilichowicach został zmieniony, i ma problemy z przestawianiem ruchu na tor lewy w kierunku Opoczna Południe. 

Jedziemy dalej. Robiąc założenie o wyłączeniu z ruchu jednego toru szlakowego na tak długim odcinku, dyżurni powinni mieć przygotowaną strategię, Co robi ą jak robię co ile pociągów będzie robione tgz. "wahadełko" kolejność wyprawiania pociągów i tak dalej. Wszystko można sobie ustalić. Zwłaszcza mając do dyspozycji posterunek Idzikowice. Który dysponuje sporą grupą towarową. 
Dowiedziałem się też że wydarzenie było nadzorowane przez developerów, no powiem tak, jeśli tak wygląda nadzorowanie, i tak wyglądają testy skryptów AI czy też funkcjonalności posterunków czy też działania nowych rzeczy które są wprowadzane do gry, to nic dziwnego że mamy serię restertów serwerów po wprowadzaniu owych nowości. To przytyk do devów, ale też mały pstyczek w kierunku osób które postanowiły wykonać takowe wydarzenie.
W postach jakie pokazały się na temat wydarzeń, wydawało mi się że chodzi o symulowanie pewnych wydarzeń na szlaku, brzmiało to bardzo profesjonalnie. Niestety jak się przekonałem profesjonalnie to tylko brzmią reklamy, prawda zazwyczaj bywa inna. Co gorsza w odpowiedzi od jednej z osób które mogę śmiało zaliczyć do organizatorów zostałem utwierdzony że była to tylko zabawa. Zaznaczam słowa zabawa nie symulacja zdarzeń. Ponad to mogłem się świetnie o tym przekonać w grze, wyraźnie było słychać że dyżurni mają świetny ubaw. I nie chodzi mi tu o to że stałem pod semaforem gdzieś a o to że nie było to przygotowane tak jak się należy.
 

Komunikacja, przy takim założeniu wszystkie posterunki powinny być ze sobą w stałej komunikacji, nie radiowej a telefonicznej, można to wykonać można to realizować w grze, jak nie chcecie przez grę bo to trudniejsze, to założyć discorda i tam wszystko dogadujcie.
Sprawy które mnie najbardziej uderzyły i pokazały brak odpowiedniego podejścia do sytuacji.
Dyżurny na Opoczno Południe nie miał bladego pojęcia jakie pociągi w jakiej kolejności będą nadjeżdżały do jego posterunku z Olszamowic - a powinien to wiedzieć.
Tak samo Olszamowice jaki Włoszczowa północ powinna wiedzieć jakie pociągi czekają w Opocznie i Idzikowicach gdy jest prowadzony ruch z przeciwnego kierunku - to się nazywa raportowanie. Zaznaczam, mieliście czas na popierdułkę na radiu a nie mieliście czasu zająć się raportowaniem o sytuacji posterunków newralgicznych. 
To pokazuje mi jedno dla was to była tylko zabawa, a nie symulowanie zdarzenia.

Kolejny błąd poprzedzony pierwszym- Nie mając medunków nie mając raportów o tym jakie pociągi są w oczekiwaniu na posterunku Olszamowice pociąg relacji Warszawa Grochów  ->Bochumin został wpuszczony w perony. Co spowodowało sytuację wątpliwą aczkolwiek do opanowania, bo czasu było jak lodu na Arktyce. Jednak nie, czekanie do ostaniej chwili, i nagle prowadzenie manewrów.
No tu panie dyżurny z Opoczna to żeś się nie popisał. Podstawowa prędkość jazd manewrowych nie powinna być większa niż 25 km/h. Jeżeli pojazd trakcyjny jadący luzem lub ciągnący tabor kolejowy jedzie po wolnym torze, o czym powiadomiono maszynistę, dopuszcza się prędkość jazdy do 40 km/h, z wyjątkiem jazdy po rozjazdach. Jazda po rozjazdach była tak więc ważny jest ten pierwszy człon. Na pewne rzeczy mógłbym przymknąć oko ale:
Maszynista nie musi znać układu każdej stacji każdego posterunku, jeśli chodzi o oznakowanie semaforów i numery rozjazdów znajdującej się w infrastrukturze stacji!
Maszynista prowadzący skład pasażerski winien być poinformowany iż będą prowadzone manewry to po pierwsze, jako że możliwości przeprowadzania manewrów nie ma. Można sytuację mniej więcej zasymulować podając sygnały zastępcze. Jednakże zasady dalsze nie powinny odbiegać od przynajmniej tych podstawowych norm jakie w zakresie manewrów są przewidziane. Komunikacja po między dyżurnym na Opoczno Południe a maszynistą była na poziomie mniejszym niż 0.
Nie będę przeprowadzał wykładu jak to przeprowadzić by było jak najlepiej a nie konieczne było przyswajanie sobie całej instrukcji "Ogólne warunki prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji" paragraf 9. 
Wiem że da się, wielokrotnie przeprowadzałem manewry, z zachowaniem minimum zasad. Bo pewnych rzeczy nie powinniśmy robić. Ale to już inna bajka. 
Uważam że można to robić ale kurczę. Minimalna widza z zakresu jak to robić powinna być opanowana. Komunikacja leżała. Ba. Chłopie jak byś tak się do mnie odezwał w rzeczywistości to miałbyś przerąbane. A nie tylko do mnie odzywałeś się. Nie tylko ja cię słuchałem. 
Gdyby to było przeprowadzone na jakimś odpowiednim poziomie, gdyby było wyczuwalne zaangażowanie do danej sytuacji. Do symulowania pewnych problemów. T na wiele jestem wstanie przymknąć oko.
Szacunek. Ogłada. Z samego faktu że rozmawiasz z innym człowiekiem. Pomijając już różnicę wieku.
Dyżurny się spieszy, trzeba było myśleć wcześniej miał na to ponad 30 minut !

A przepraszam lepiej pośmiać się i robić sobie bekę. (to jest żałosne) 

A teraz klu sprawy. Nagle stwierdzono że koniec wydarzenia i szybkie rozłączenie z serwerów. 
Kuźwa za takie coś cała ekipa u mnie by dostała bana. 
Jak można pozostawić w takim stanie posterunki. Opoczno Południe, chłopie jak nie ogarniasz to się nie bierz za takie sprawy. Miałeś czas na to by pociąg z niefortunnych manewrów z powrotem spychać na bocznice. Aby algorytm AI który wejdzie po tobie w miarę to ogarnął albo poczekać i samemu dokończyć dzieło.
Koniec i cześć jak czapka. 
Podsumuję, przyjechali, rozkopali, co nieco zawalili, popili, pojechali i wszystko szlak trafiło. BRAWO.

>>>       Pytanie do devów? Czy tak to ma wyglądać, jeśli tak to naprawdę bym się zastanowił nad pewnymi sprawami. Jeśli daliście zgodę i przyzwolenie na pozostawienie takiego syfu na serwerze to tylko pokazuje jak bardzo nie ogarniętą grupą jesteście. Tak mocne słowa ale powoli mam dość. Jak widać wasze algorytmy nie są IDIOTO odporne, i nie potrafią wrócić do stanu normalnego po tak dużej rozwałce, gubią się, i nie są wstanie przywrócić prawidłowego ruchu.
Ja to wiem bo spędziłem na posterunkach sporą, masę ilość godzin, i wiem że jak są AI na posterunkach to po pierwsze trzeba postępować jak z jajem, po drugie nie wolno przeginać, a jak się przegnie to trzeba po sobie posprzątać.  <<<<

POSPRZĄTAĆ !!!! 
Tu powiem czara goryczy się przelała. Bo elementu zakończenia wydarzenia w ogóle nie było. A kiedy pojawiły się problemy. Tak bo za chwile będzie tłumaczenie że na Idzikowicach coś nagle padł, na Opocznie coś nagle padło. SERIO.
Ile ma godzin wysiedzianych dyżurny na Idzikowicach, coś podpowiem, Idzikowice potrafią co nieco uprzykrzyć życie nie zawsze ale czasem się zdaża. Opoczno Południe. tu też bywa ciekawie. Ale to trzeba posiedzieć na posterunki przynajmniej te 2, czasem 3, godziny ciągłe, Nie na zasadzie wskakiwania. Pilichowice, też potrafią spłatać figla. 
Ja to wiem bo tam siedzę po wiele godzin. A wy powiedzieliście koniec i się wylogowaliście z serwerów. Poważnie, to jest to poważne podejście, to jest to symulowanie?
Czego?, bo jeśli symulowanie jak być nie odpowiedzialnym dyżurnym to super podejście wykonanie pierwszorzędne !

Idąc dalej i powili kończąc.
Pociąg pozostawiony w połowie manewrów musiał kontynuować jazdę torem nie właściwym z zasadami dotyczącymi prędkości do posterunku Pilichowice. gdzie blokada liniowa miała ustawiony kierunek przeciwny ponieważ dyżurnemu się nie chciało dokończyć manewrów. Prędkość 20km/h co semafor SBL zatrzymanie podanie RP1 jazda dalej z prędkością do 20km/h ( ponoć zakończone wydarzenie, no chyba nie do końca) 
Pociągi jadące z Idzikowic również problemy na semaforach SBL podających sygnału S1, podobna sytuacja jeśli chodzi o jazdę.
Pilichowice AI problemy z podaniem odpowiedniego sygnału spowodowane pociągiem jadącym po torze lewym w kierunku Pilichowic na blokadzie przeciwnej. AI algorytm nie jest przygotowany na takie ewolucje dlatego też były problemy. Nie wiem ile posterunków zajmowaliście, więc dalej się nie będę wypowiadał.

Nie miałbym nic przeciwko iventom jeśli:

Będzie odpowiednie ogłoszenie na głównych kanałach SimRail, A zwłaszcza tutaj na forum. Wydarzenie zostanie przeprowadzone rzetelnie.
Godzina rozpoczęcia, wprowadzenie symulacji uszkodzenia, prowadzenie ruchu w sytuacji awaryjne, zakończenie symulacji uszkodzenia, przywracanie drożności szlakowej, zakończenie wydarzenia.

Najbardziej mnie boli jednak to że czytając informacje pomyślałem sobie że są to osoby które naprawdę podchodzą poważnie do tematu, jak się okazało bardzo się pomyliłem. Mam jednak nadzieję że wnioski na przyszłość zostaną wyciągnięte. Mam też nadzieję że w przyszłości podejdziecie do wyzwania bardziej ambitnie. 
Mam nadzieję że admini serwerów, czy też developerzy będą umieli się bardziej dokładnie dogadać co do takiego wydarzenia. 
Oraz mam nadzieję że jak pojawi się jeszcze jakaś grupa która będzie chciała przeprowadzić jakąś symulację zdarzenia to jednak po tym co wydarzyło się teraz developerzy nagle zdania nie zmienią.

Cieszy mnie to że udało się niektórym przejechać ten odcinek i mogli sobie odpowiednio światełka na czole pociągu ustawić, nie mniej jednak dziwi mnie to że niewiele osób jednak kończyło swoją podróż. A to mogłoby być ciekawe zdanie do dyskusji.

Tak pewnie powiecie że mogę sobie nie wchodzić na wydarzenia. Przykro mi serwer był ogólnodostępny, nie na zaproszenia. Więc liczcie się z tym tematem.
Możecie sobie to przemyśleć albo nie. Co z tym zrobicie, w sumie powiem szczerze że mnie to nie interesuje.
Siedząc po parę godzin w jednym podejściu na jednym posterunku nie mogę powiedzieć że się nudzę.
Prowadząc skład bez uruchomionego HUD z wyjątkiem rozkładu jazdy też na nudę nie mogę narzekać.
Zatem jeśli waszym zdaniem ogarnianie posterunku polega na sprawnej zmianie kierunku na blokadzie liniowej. To muszę powiedzieć że mój poziom jest na gigantycznym stopniu zaawansowania. A jednak uważam się za totalnego amatora który też jednak popełnia błędy. Więc nie wiem jak teraz mam patrzeć, widząc wiele wypowiedzi na temat że są dyżurni którzy nie ogarniają. Zastanawiam się jak mam siebie sklasyfikować.
Daliście nadzieję i niestety była to bańka mydlana która prysła jak tylko usłyszałem pierwsze komunikaty. O łączności powiedziałem.
Mocna krytyka wydarzenia ale co do wydarzenia to bym nawet tego nie nazwał tak. A już na pewno nie symulacją zdarzenia.
Jeśli to miała być zabawa, to wbijcie sobie do głowy że bałagan po sobie się sprząta, chyba że inne wychowanie w domu mieliście.
Chętnie też poznałbym zdanie osób które miały całe to wydarzenie nadzorować, bo coś tu mi nie gra na linii ekipa dyżurnych development. Coś się ewidentnie rozjechało.
Ja jestem otwarty na rozmowy jeśli chcecie, te słowa kieruję do osób które można powiedzieć wchodziły w skład ludzi którzy przeprowadzili owe działania. 
Co do forumowiczów, cóż, jak to ocenicie, nie obchodzi mnie to. Możecie się zgadzać możecie się nie zgadzać. 
Są to tylko moje odczucia. Moje doznania, moje wnioski, moje sugestie. Natomiast ta jest jednak. 
Mierzcie siły na zamiary ! I nie bójcie się pytać.
 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, bobikrk napisał(a):

Fajnie jakbyście streamowali eventy, ja sam z chęcią bym oglądnął zapis a często nie mam jak uczestniczyć 🙂

Planowałem stream albo przynajmniej nagranie ale technicznie jest to dość trudne (kilka kanałów komunikacji audio, do tego tylko jedna kamera - moja, do tego dość duży chaos na discordzie ;)). Od eventu testuje rozwiązania jak to ugryźć sensowniej.

PS. Teraz wiem dlaczego serwer PL88 mi zniknął.

 

Edited by Ronnon78
Link to comment
Share on other sites

Jeszcze raz dziękuję za uwagi, wszystkie przeanalizujemy. Natomiast powiem jedno. Jeżeli kolega myśli, że na serwerze byli tylko ludzie zapisani (jako dyżurni), to niestety jest kolega w błędzie. Weszli też inny użytkownicy np. na Górę Włodowską czy Psary i grali bez discorda. To zepsuło praktycznie cały harmonogram, bo nie mogłem zamykać wg planu, a improwizować. Developerzy nam pomagali - to jest fakt - jednak to wcale o nich źle nie świadczy. Pomogli nam, udostępnili miejsce, wspierali technicznie itd. Zarzut że "nie posprzątaliśmy" jest o tyle absurdalny, że godzina eventu była znana znacznie wcześniej. Serwer sprzątała osoba z zespołu Simrail. Już mamy plan co zrobić następnym razem. Jednak nie zmienia to faktu, że serwer o 21 nadal był serwer związanym z wydarzeniem. Opóźnienia rzędu 20 minut są w pełni do ogarnięcia. Nie rozsypał się RJ.

Na koniec jeszcze napiszę,że wydarzenie miało za zadanie skonsolidować grupę na wspólnym wydarzeniu, wspólną zabawę i radość z gry. Nie powiem że ilość osób mnie nie zaskoczyła, bo tak było. Straszenie nas banem świadczy o braku powagi komentarza. Za co ban? Za próbę zorganizowania zabawy w grze, mającej status EA, z pojawiającymi się błędami?

Reasumując, dostajemy wiele opinii, większość jest pozytywnych. Był to defacto pierwszy event organizowany przez nas, ze wsparciem zespołu Simrail. Dlatego wielu spraw musimy się nauczyć i wyciągnąć wnioski, a straszenie "soczystym banem", gdzie na samej grupie FB jest ok 20 łapek w górę, wiele mówi.

A może kolega  chciałby się włączyć w organizacje kolejnego eventu? Czekamy na priv.....

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, dammul napisał(a):

Jeszcze raz dziękuję za uwagi, wszystkie przeanalizujemy. Natomiast powiem jedno. Jeżeli kolega myśli, że na serwerze byli tylko ludzie zapisani (jako dyżurni), to niestety jest kolega w błędzie. Weszli też inny użytkownicy np. na Górę Włodowską czy Psary i grali bez discorda. To zepsuło praktycznie cały harmonogram, bo nie mogłem zamykać wg planu, a improwizować. Developerzy nam pomagali - to jest fakt - jednak to wcale o nich źle nie świadczy. Pomogli nam, udostępnili miejsce, wspierali technicznie itd. Zarzut że "nie posprzątaliśmy" jest o tyle absurdalny, że godzina eventu była znana znacznie wcześniej. Serwer sprzątała osoba z zespołu Simrail. Już mamy plan co zrobić następnym razem. Jednak nie zmienia to faktu, że serwer o 21 nadal był serwer związanym z wydarzeniem. Opóźnienia rzędu 20 minut są w pełni do ogarnięcia. Nie rozsypał się RJ.

Na koniec jeszcze napiszę,że wydarzenie miało za zadanie skonsolidować grupę na wspólnym wydarzeniu, wspólną zabawę i radość z gry. Nie powiem że ilość osób mnie nie zaskoczyła, bo tak było. Straszenie nas banem świadczy o braku powagi komentarza. Za co ban? Za próbę zorganizowania zabawy w grze, mającej status EA, z pojawiającymi się błędami?

Reasumując, dostajemy wiele opinii, większość jest pozytywnych. Był to defacto pierwszy event organizowany przez nas, ze wsparciem zespołu Simrail. Dlatego wielu spraw musimy się nauczyć i wyciągnąć wnioski, a straszenie "soczystym banem", gdzie na samej grupie FB jest ok 20 łapek w górę, wiele mówi.

A może kolega  chciałby się włączyć w organizacje kolejnego eventu? Czekamy na priv.....

ja tylko jedno mam ale... dlaczego FB?

Link to comment
Share on other sites

@PrykStary
Po pierwsze ja wiedziałem co jedzie z olszamowic, ponieważ cała cmk miała ze sobą kontakt na dc
Po drugie, to Pilichowice dodały 30 min. opóźnienia, bo zapomniały, że u nich nie można się wyminąć i kazał mi puścić towara, co jedzie 90km/h, gdy w olszamowicach były 3 pasażerskie
Po trzecie, nie chciałem cb wcześniej ruszać, żeby system cb nie wywalił
Po czwarte jak ja ci miałem kazać jechać 40 km/h skoro przebiegi manewrowe są wyłączone
A co do sytuacji na koniec eventu powodzenia w prowadzeniu ruchu, przy awarii zorganizowanej przez dev, podczas której w wyniku błędu doszło do wykolejenia pendolinoBeztytuu.thumb.png.0d7aa88a98cac3269aaf2d7e6364e28f.png

Edited by Adamek365
Link to comment
Share on other sites

ad 2

Jakbym nie zezwolił na to, to zablokowałbym cały event. Nie było opcji.

ad.4 awaria rozwaliła system i spowodowała zamieszanie i miała późniejsze konsekwencje. Dlatego była na końcu 🙂 Pomyślmy co by się stało, gdyby wydarzyła się np. o 19 .... Ale też sporo nas nauczyła i była pozytywnym wydarzeniem. Była i wesoło i była złość.

Wiem co i jak wygląda i co na przyszłość zrobić inaczej.... Nadal się uczymy.

Tylko pozytywny odzew wielu osób motywuje mnie do kolejnego eventu,. Do zobaczenia niebawem.

Edited by dammul
Link to comment
Share on other sites

58 minut temu, Adamek365 napisał(a):

@PrykStary
Po pierwsze ja wiedziałem co jedzie z olszamowic, ponieważ cała cmk miała ze sobą kontakt na dc
Po drugie, to Pilichowice dodały 30 min. opóźnienia, bo zapomniały, że u nich nie można się wyminąć i kazał mi puścić towara, co jedzie 90km/h, gdy w olszamowicach były 3 pasażerskie
Po trzecie, nie chciałem cb wcześniej ruszać, żeby system cb nie wywalił
Po czwarte jak ja ci miałem kazać jechać 40 km/h skoro przebiegi manewrowe są wyłączone
A co do sytuacji na koniec eventu powodzenia w prowadzeniu ruchu, przy awarii zorganizowanej przez dev, podczas której w wyniku błędu doszło do wykolejenia pendolinoBeztytuu.thumb.png.0d7aa88a98cac3269aaf2d7e6364e28f.png

Ok rozumiem wiele spraw mogło się posypać bo devy coś pomajstrowali, ale fajnie by było skontaktować się z nimi co zmajstrowali, czy szło to poogarniać czy tak zmajstrowali że szlak trafił wszystko. Co do manewrów.
To taka wskazówka na przyszłość jeśli chodzi o symulowanie do momentu kiedy nie będzie to możliwe w pełni w grze skoro chcecie cię uczyć.
Przede wszystkim powinieneś poinformować mnie że będą manewry. Powiedzieć abym zbliżył się do konkretnego semafor albo nakazać jazdę manewrową do przodu pod semafor. Na mnie spoczywa odpowiednie dostosowanie prędkości manewrowej i tu można to rozwiązać dwojak. Albo zakładamy że semafory z sygnałem Sz traktujemy jako manewrowe albo, wówczas moja prędkość ze składem pasażerskim w którym są osoby a tak można zakładać bo wydarzenie miało miejsce w środku mojego przejazdu. Będzie miała do 10km/h albo do 25km/h 
Warto się zapoznać wiele niema ale treściwe wszystko jest: https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/ogolne-warunki-prowadzenia-ruchu-kolejowego-i-sygnalizacji-17217770/par-9
Jednak przede wszystkim komunikacja, po pierwsze informacja że będziemy robić manewry, ja wówczas sobie to odnotowuję, ustawiam odpowiednie światełko na czole pociągu zgłaszam gotowość do manewrów. Następnie polecenie i z mojej strony realizacja. Przykład: 
Opoczno do 14123 - będziemy przeprowadzać manewry
14123 przyjąłem
14123 gotowy do manewrów
-> 14123 jedziemy do przodu pod semafor (x)

14123 pod semaforem (x)

-> 14123 podaję sygnał, jedziemy za rozjazd (x) manewry będą wykonywane poza granicę przetaczania (wskaźnik W5) info, tylko i wyłącznie za zgodą dyżurnego i uprzednim poinformowaniu przez niego mogę minąć wskaźnik W5

Tutaj tutaj możesz też dodać że jedziemy do nakazu zatrzymania albo aż nie podam komendy stój.

I w odwrotną stronę to samo. 
Prędkość manewrowa do 40km/h jest dozwolona jeśli pojazd jadący luzem lub ciągnący tabor kolejowy jedzie po wolnym torze o czym zostanie powiadomiony maszynistę, natomiast jeśli będzie przejeżdżał przez rozjazdy to ta prędkość z automatu nie może być większa niż 25km/h chyba że są inne powody i prędkość tę należy jeszcze obniżyć.


Więc przypomnij sobie jak wyglądała komunikacja między Tobą a mną na lokomotywie którą trzeba było przemanewrować. 
Jeśli mieliście haos na innych łączach to powinniście pomyśleć aby unikać takich sytuacji.

Rozumiem że się uczycie, ja też się uczę. Ale wiem że do momentu kiedy zajmuję lokomotywę, system mnie nie wywali z gry chyba że będzie to twardy reset serwera.
Nawet jak będę miał +200 minut co już mi się tak zdarzyło.

Kolejna sprawa to taka że jeśli devy coś nabroiły to po pierwsze po raz kolejny zgarniają u mnie gigantycznego minusa. Udawadniając coraz to większą niekompetencję, wprowadzając coś nieoczekiwanego w system który nie jest do końca w pełni sprawny i nie działają wszystkie funkcje. Jednakże to powinno być konkretnie dogadane między wami i devami i teraz wyjaśnione co wykombinowali i z jakiego powodu. Niech też się trochę potłumaczą. Co chcieli udowodnić robiąc to co zrobili. Bo resetu serwera nie było.
Dlatego też cała złość cała frustracja spada na Was. Byłaby mniejsza jakbyście byli do końca i na spokojnie powoli próbowali to ogarnąć i wyprostować. Znając życie pewnie by się to udało. Na Idzikowicach też miałem sytuację gdzie było wykolejenie i teoretycznie miałem rozwalony rozjazd. Mimo wszystko udało się ruch prowadzić, a po pewnym czasie nagle rozjazd zaczął funkcjonować. Oczywiście pomijając fakt że przyciski KR na kostkowym na razie są bo są ale nie mają funkcjonalności i przyciski "Jz" też można sobie wsadzić między wiersze. Bowiem też nie działają 🙂 Lecz to jest inna bajka.

Moim zdaniem powinna być konkretna rozmowa z devami, bo jeśli chcieli wam uwalić wydarzenie to im wyszło na cacy, a Wy stajecie się kozłem ofiarnym do zbierania łomotu.

A jak jest  w grze zaś co jest pisane to dobrze widzę grając i spędzając masę godzin na posterunkach. 🙂 

Natomiast nagła ucieczka dolała oliwy do ognia. Tak nie powinniście robić.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 76 / 90
          • Percentage filling 84%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 20 / 82
          • Percentage filling 24%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 48 / 89
          • Percentage filling 54%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 22 / 100
          • Percentage filling 22%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 72 / 86
          • Percentage filling 84%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 2 / 33
          • Percentage filling 6%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 71 / 85
          • Percentage filling 84%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 13 / 85
          • Percentage filling 15%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 5 / 83
          • Percentage filling 6%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 22 / 80
          • Percentage filling 28%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 34 / 79
          • Percentage filling 43%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 10 / 82
          • Percentage filling 12%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 28 / 34
          • Percentage filling 82%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 13 / 34
          • Percentage filling 38%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 20 / 34
          • Percentage filling 59%
          • Most players 31
      • PL8
      • pl8
      • 12 / 34
          • Percentage filling 35%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 29 / 34
          • Percentage filling 85%
          • Most players 33
      • EN2
      • en2
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 30 / 34
          • Percentage filling 88%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 17 / 34
          • Percentage filling 50%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 10 / 34
          • Percentage filling 29%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 10 / 34
          • Percentage filling 29%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 9 / 34
          • Percentage filling 26%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 19 / 34
          • Percentage filling 56%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 604 / 1416 Total players
    • 43% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy