Footz Posted February 17, 2023 Posted February 17, 2023 Witam. Temat przeniesiony z dyskusji do Błędów jako że chciałbym żeby ktoś z devów mnie uświadomił czy hamowanie Traxxem tak ma działać jak działa czy jest coś jeszcze do poprawy. Oryginalny temat: Chciałem się zapytać czy jest opcja wyłączenia w lokomotywie TRAXX hamowania elektrodynamicznego, tak aby hamować wyłącznie pneumatycznie. Zauważyłem że bardzo ciężko jest przejść z hamowania (nawet delikatnego) do ponownego nastawienia mocy, przez prąd hamowania elektrodynamicznego który bardzo powoli maleje do 0 po zluzowaniu. W dragonie nie zauważyłem tego procesu, i tam bardzo szybko można przejść z hamowania do jazdy pociągowej, podobnie z EU07 można szybko zluzować hamowanie. Nie wiem, i nie znam się ale czy TRAXX jest po prostu jeszcze niedopieszczony pod tym względem, czy tak się różni od np DRAGONA? Oglądałem niedawno na YT wideo o ciekawostkach z TRAXX'a, i jest tam przycisk na dźwigni hamowania, którym można wyłączyć hamowanie elektrodynamiczne, ale w grze ono nie działa. Są tez opcje na ekranie ustawień TRAXXa ale nie wiem co niektóre robią, albo czy w ogóle cokolwiek robią. Zdaję sobie sprawę że pociąg towarowy potrzebuje czasu żeby zluzować hamulce, ale jak hamuje tylko do 5% ciśnienia hamulców, następnie luzuje do 0% a prąd elektrodynamicznego hamowania nadal spada w żółwim tempie do 0, i dopiero po tym fakcie mogę zacząć się rozpędzać, to wydaje mi się to straszny lag. Zgłaszam to jako bug. Może ktoś jeździ z was na TRAXXie, albo ma znajomego co się zna, albo ktoryś z DEVów się wypowie że tak ma być albo ma nie być ale będzie poprawione 🙂 1
SIMRAIL Team GoppelPL Posted February 17, 2023 SIMRAIL Team Posted February 17, 2023 W Traxxie (jeżdżę na MS2) jest możliwość wyłączenia hamowania ED, ale aktualnie nie w SimRailu. Nie spotkałem się też, żeby ktoś tego używał w prawdziwej lokomotywie - przy zasilaniu DC i tak cały prąd idzie na rezystory hamowania, a nie do sieci jak "zagranico". Luzowanie naprawdę tyle trwa i trzeba się po prostu nauczyć, że blokada jazdy trwa tak długo. Zarówno do Traxxa, Elfa jak i siódemki jest pokaźna lista poprawek i usprawnień do wdrożenia, zapewne opcja wyłączenia hamowania ED będzie jedną z nich. 3
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted February 17, 2023 SIMRAIL Team Posted February 17, 2023 Wyłączenie hamulca ED nic nie da - siła hamowania ED wynika z zadanego ciśnienia, które zawór rozrządczy wysłałby do cylindrów (ale nie jest wysyłane, bo działa ED i blokuje hamowanie na drodze pneumatycznej). Blokada jazdy puszcza, gdy ciśnienie to spadnie do 0.2 bar (czyli hamulec w pełni wyluzuje). Na screenshocie masz zaznaczone, że lokomotywa ma ustawiony hamulec na tryb hamowania G (towarowy). Nominalny czas luzowania hamulca z hamowania pełnego to 45-60 sekund, a z pierwszego stopnia to może być nawet ok. 15-20 sekund. 2 1
Footz Posted February 18, 2023 Author Posted February 18, 2023 12 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a): Wyłączenie hamulca ED nic nie da - siła hamowania ED wynika z zadanego ciśnienia, które zawór rozrządczy wysłałby do cylindrów (ale nie jest wysyłane, bo działa ED i blokuje hamowanie na drodze pneumatycznej). Blokada jazdy puszcza, gdy ciśnienie to spadnie do 0.2 bar (czyli hamulec w pełni wyluzuje). Na screenshocie masz zaznaczone, że lokomotywa ma ustawiony hamulec na tryb hamowania G (towarowy). Nominalny czas luzowania hamulca z hamowania pełnego to 45-60 sekund, a z pierwszego stopnia to może być nawet ok. 15-20 sekund. Dzieki wszystkim za odpowiedz i uswiadomienie. Wyglada ze Dragon jest o wiele bardziej elastyczny jezeli chodzi o hamowanie/rozpedzanie towarow, a z Traxxem bedzie trzeba stapac na paluszkach podczas hamowania inaczej zablokuje sklad na 15-20 sekund na rozjazdach 😐
Ir.Ba. Posted February 18, 2023 Posted February 18, 2023 9 minut temu, Footz napisał(a): Wyglada ze Dragon jest o wiele bardziej elastyczny jezeli chodzi o hamowanie/rozpedzanie towarow, a z Traxxem bedzie trzeba stapac na paluszkach podczas hamowania inaczej zablokuje sklad na 15-20 sekund na rozjazdach 😐 Kwestia wprawy Footz, jeszcze mi się nie zdarzyło, idzie to opanować do perfekcji https://media3.giphy.com/media/B2vBunhgt9Pc4/200.gif 1
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted February 18, 2023 SIMRAIL Team Posted February 18, 2023 Dragon działa dokładnie tak samo - najprawdopodobniej spawnuje się z hamulcem w trybie P - możesz też sobie przełączyć tryb hamowania na P w TRAXXie z komputera. 1
MavPL Posted February 18, 2023 Posted February 18, 2023 (edited) 5 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a): Dragon działa dokładnie tak samo W Dragonie jest to rozwiązane troszeczkę inaczej, ponieważ przykładowo trzykrotne naciśnięcie klawisza Num3 przełącza hamowanie (od zera) z ED na pierwszy stopień pneumatycznego, a w TRAXXXie od razu łapie nagłe. Edited February 18, 2023 by MavPL
Dez Posted February 18, 2023 Posted February 18, 2023 8 hours ago, Footz said: Dzieki wszystkim za odpowiedz i uswiadomienie. Wyglada ze Dragon jest o wiele bardziej elastyczny jezeli chodzi o hamowanie/rozpedzanie towarow, a z Traxxem bedzie trzeba stapac na paluszkach podczas hamowania inaczej zablokuje sklad na 15-20 sekund na rozjazdach 😐 To jest kwestia przyzwyczajenia, zauważyłem że Traxxem lepiej się steruje bez ustawienia tempomatu.
Footz Posted February 18, 2023 Author Posted February 18, 2023 8 godzin temu, Królik Uszasty napisał(a): Dragon działa dokładnie tak samo - najprawdopodobniej spawnuje się z hamulcem w trybie P - możesz też sobie przełączyć tryb hamowania na P w TRAXXie z komputera. Napewno to sprawdzę. Dzieki
Footz Posted February 18, 2023 Author Posted February 18, 2023 1 godzinę temu, Dez napisał(a): To jest kwestia przyzwyczajenia, zauważyłem że Traxxem lepiej się steruje bez ustawienia tempomatu. Nigdy w traxxie nawet tempomatu nie uzywalem 1
Recommended Posts