Jump to content
Następne podsumowanie tygodnia pojawi się 21.09 | The next summary of the week will be published on 21.09

mam problem na stacji dąbrowa górnicza wschodnia


Recommended Posts

jak wyłączyć zajętość szlaku do dąbrowej lk62  gdy pomylkowo nastawię przebieg i wyłączę a zajętość szlaku dalej jest , a zajętość szlaku załączyła się gdy nastawiłem przebieg do db.  i dalej jest nawet gdy odwołam przebieg . 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Szczepan napisał(a):

pytanie- jak zmusic bota do wycofania skladu w perony  z blednie wyprawioneg toru tak jak jest to omawiane na filmie?

Tak jak w filmie powiedziałem bota nie zmusisz, jedynie czekanie aż ktoś się zaloguje (obejmie kontrolę na loku). W innym przypadku bota trzymasz cały czas na czerwonym i czekasz. Niestety. Na razie nie ma czegoś takiego jak manewry a nawet jak zostaną wprowadzone to nie wiadomo nic na ten temat jak będą one funkcjonowały. Co będzie można a co nie.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.02.2023 o 11:37, PrykStary napisał(a):

Jak by kogoś interesowało to mogę odesłać do filmiku gdzie omawiam właśnie taką sytuację specjalnie preparowaną 🙂
Może będzie zainteresowanie to szarpnę się na coś więcej. 

 

Cześć.

Dodam jeszcze małą informację-sprostowanie dot, filmu kolegi:
- blokady, które występują na filmiku, nie są SBLkami:

w kier. Strzemieszyc - ta, na której celowo zerwałeś przebieg i szczelinka przeciwwtórności (Pwl) została podświetlona i potem nie dało się z tym nic zrobić 
(jedynie puścić pociąg wyświetlając SZ i w ten sposób zresetować blokadę) nazywa się "półsamoczynną blokadą liniową typu C", natomiast blokada z prawej strony, ze strzałkami - w kier. Sławkowa, to "blokada półsamoczynna typu Eap" i jest trochę nowszą i łatwiejszą w obsłudze odmianą Eap.
Te blokady różnią się przede wszystkim tym, że typ C ma zawsze ustawiony jakiś kierunek - np. na Twoim posterunku możesz wyprawić pociąg, a z sąsiedniego wówczas się nie da - chyba że dyżurny-sąsiad wyda zgodę wciskając Poz, a w przypadku Eap - blokada znajduje się zazwyczaj w stanie neutralnym
i dyżurny wyprawiający pociąg na szlak uruchamia ją, wciskając Wbl, a dyżurny z sąsiedniego posterunku musi to zatwierdzić, wciskając Poz.

W przypadku obydwu tych blokad jest możliwość prowadzenia ruchu dwukierunkowego - tak więc świecenie na czerwono szczeliny Poz1K w torze lewym w kierunku na razie nieaktywnego Kozioł(a) nie oznacza, że nie będzie się dało wyprawić tym torem pociągu - po co zatem projektant pulpitu wstawiałby przycisk NO1K? 🙂 po prostu dyżurny z Kozioła wciska Poz zmieniając kierunek blokady i ta szczelinka zaświeci się na biało, pociąg będzie można wyprawić.

Jeśli się gdzieś pomyliłem, to poproszę o sprostowanie. A osoby, które pracują lub pracowały na pulpitach kostkowych z blokadą typu C o informację, czy jest jeszcze jakiś inny sposób na "zresetowanie" tego typu blokady w przypadku anulowania przebiegu?

Pozdrawiam - i do zobaczenia na szlaku 🙂

Dziki_Brodacz (również już niemłody, ale za to młody duchem 😉

 

Edited by dziki_brodacz
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, dziki_brodacz napisał(a):

Cześć.

Dodam jeszcze małą informację-sprostowanie dot, filmu kolegi:
- blokady, które występują na filmiku, nie są SBLkami:

w kier. Strzemieszyc - ta, na której celowo zerwałeś przebieg i szczelinka przeciwwtórności (Pwl) została podświetlona i potem nie dało się z tym nic zrobić 
(jedynie puścić pociąg wyświetlając SZ i w ten sposób zresetować blokadę) nazywa się "półsamoczynną blokadą liniową typu C", natomiast blokada z prawej strony, ze strzałkami - w kier. Sławkowa, to "blokada półsamoczynna typu Eap" i jest trochę nowszą i łatwiejszą odmianą Eap.
Te blokady różnią się przede wszystkim tym, że typ C ma zawsze ustawiony jakiś kierunek - np. na Twoim posterunku możesz wyprawić pociąg, a z sąsiedniego wówczas się nie da - chyba że dyżurny-sąsiad wyda zgodę wciskając Poz, a w przypadku Eap - blokada znajduje się zazwyczaj w stanie neutralnym
i dyżurny wyprawiający pociąg na szlak uruchamia ją, wciskając Wbl, a dyżurny z sąsiedniego posterunku musi to zatwierdzić, wciskając Poz.

W przypadku obydwu tych blokad jest możliwość prowadzenia ruchu dwukierunkowego - tak więc świecenie na czerwono szczeliny Poz1K w torze lewym w kierunku na razie nieaktywnego Kozioł(a) nie oznacza, że nie będzie się dało wyprawić tym torem pociągu - po co zatem projektant pulpitu wstawiałby przycisk NO1K? 🙂 po prosty dyżurny z Kozioła wciska Poz zmieniając kierunek blokady i ta szczelinka zaświeci się na biało, pociąg będzie można wyprawić.

Jeśli się gdzieś pomyliłem, to poproszę o sprostowanie. A osoby, które pracują lub pracowały na pulpitach kostkowych z blokadą typu C o informację, czy jest jeszcze jakiś inny sposób na "zresetowanie" tego typu blokady w przypadku anulowania przebiegu?

Pozdrawiam - i do zobaczenia na szlaku 🙂

Dziki_Brodacz (również już niemłody, ale za to młody duchem 😉

Kurczę, i takie merytoryczne wytłumaczenie lubię 🙂 bardzo się cieszę że wprowadziłeś te sprostowania, dla mnie ono wiele znaczy. Choć pewnie nie raz się pogubię w gąszczu tych wszystkich typów. Ale cieszy mnie niezmiernie że ktoś mi i mam nadzieje nie tylko mi to wyjaśnił. Mam nadzieję że doczekamy się takiego dnia że zarówno algorytmy botów będą odpowiednio zaprogramowane na odpowiednich posterunkach jak i tego że wszystkie nastawnie będą już w pełni funkcjonalne. To będzie już naprawdę wielki krok w tej grze. Doceniam to sprostowanie, szanuję kolegę i jestem rad że są osoby które w prosty sposób acz konkretnie wiele rzeczy tu wyjaśniły.

  • Like 2
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy