Jump to content

mam problem na stacji dąbrowa górnicza wschodnia


Recommended Posts

jak wyłączyć zajętość szlaku do dąbrowej lk62  gdy pomylkowo nastawię przebieg i wyłączę a zajętość szlaku dalej jest , a zajętość szlaku załączyła się gdy nastawiłem przebieg do db.  i dalej jest nawet gdy odwołam przebieg . 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Szczepan napisał(a):

pytanie- jak zmusic bota do wycofania skladu w perony  z blednie wyprawioneg toru tak jak jest to omawiane na filmie?

Tak jak w filmie powiedziałem bota nie zmusisz, jedynie czekanie aż ktoś się zaloguje (obejmie kontrolę na loku). W innym przypadku bota trzymasz cały czas na czerwonym i czekasz. Niestety. Na razie nie ma czegoś takiego jak manewry a nawet jak zostaną wprowadzone to nie wiadomo nic na ten temat jak będą one funkcjonowały. Co będzie można a co nie.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.02.2023 o 11:37, PrykStary napisał(a):

Jak by kogoś interesowało to mogę odesłać do filmiku gdzie omawiam właśnie taką sytuację specjalnie preparowaną 🙂
Może będzie zainteresowanie to szarpnę się na coś więcej. 

 

Cześć.

Dodam jeszcze małą informację-sprostowanie dot, filmu kolegi:
- blokady, które występują na filmiku, nie są SBLkami:

w kier. Strzemieszyc - ta, na której celowo zerwałeś przebieg i szczelinka przeciwwtórności (Pwl) została podświetlona i potem nie dało się z tym nic zrobić 
(jedynie puścić pociąg wyświetlając SZ i w ten sposób zresetować blokadę) nazywa się "półsamoczynną blokadą liniową typu C", natomiast blokada z prawej strony, ze strzałkami - w kier. Sławkowa, to "blokada półsamoczynna typu Eap" i jest trochę nowszą i łatwiejszą w obsłudze odmianą Eap.
Te blokady różnią się przede wszystkim tym, że typ C ma zawsze ustawiony jakiś kierunek - np. na Twoim posterunku możesz wyprawić pociąg, a z sąsiedniego wówczas się nie da - chyba że dyżurny-sąsiad wyda zgodę wciskając Poz, a w przypadku Eap - blokada znajduje się zazwyczaj w stanie neutralnym
i dyżurny wyprawiający pociąg na szlak uruchamia ją, wciskając Wbl, a dyżurny z sąsiedniego posterunku musi to zatwierdzić, wciskając Poz.

W przypadku obydwu tych blokad jest możliwość prowadzenia ruchu dwukierunkowego - tak więc świecenie na czerwono szczeliny Poz1K w torze lewym w kierunku na razie nieaktywnego Kozioł(a) nie oznacza, że nie będzie się dało wyprawić tym torem pociągu - po co zatem projektant pulpitu wstawiałby przycisk NO1K? 🙂 po prostu dyżurny z Kozioła wciska Poz zmieniając kierunek blokady i ta szczelinka zaświeci się na biało, pociąg będzie można wyprawić.

Jeśli się gdzieś pomyliłem, to poproszę o sprostowanie. A osoby, które pracują lub pracowały na pulpitach kostkowych z blokadą typu C o informację, czy jest jeszcze jakiś inny sposób na "zresetowanie" tego typu blokady w przypadku anulowania przebiegu?

Pozdrawiam - i do zobaczenia na szlaku 🙂

Dziki_Brodacz (również już niemłody, ale za to młody duchem 😉

 

Edited by dziki_brodacz
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, dziki_brodacz napisał(a):

Cześć.

Dodam jeszcze małą informację-sprostowanie dot, filmu kolegi:
- blokady, które występują na filmiku, nie są SBLkami:

w kier. Strzemieszyc - ta, na której celowo zerwałeś przebieg i szczelinka przeciwwtórności (Pwl) została podświetlona i potem nie dało się z tym nic zrobić 
(jedynie puścić pociąg wyświetlając SZ i w ten sposób zresetować blokadę) nazywa się "półsamoczynną blokadą liniową typu C", natomiast blokada z prawej strony, ze strzałkami - w kier. Sławkowa, to "blokada półsamoczynna typu Eap" i jest trochę nowszą i łatwiejszą odmianą Eap.
Te blokady różnią się przede wszystkim tym, że typ C ma zawsze ustawiony jakiś kierunek - np. na Twoim posterunku możesz wyprawić pociąg, a z sąsiedniego wówczas się nie da - chyba że dyżurny-sąsiad wyda zgodę wciskając Poz, a w przypadku Eap - blokada znajduje się zazwyczaj w stanie neutralnym
i dyżurny wyprawiający pociąg na szlak uruchamia ją, wciskając Wbl, a dyżurny z sąsiedniego posterunku musi to zatwierdzić, wciskając Poz.

W przypadku obydwu tych blokad jest możliwość prowadzenia ruchu dwukierunkowego - tak więc świecenie na czerwono szczeliny Poz1K w torze lewym w kierunku na razie nieaktywnego Kozioł(a) nie oznacza, że nie będzie się dało wyprawić tym torem pociągu - po co zatem projektant pulpitu wstawiałby przycisk NO1K? 🙂 po prosty dyżurny z Kozioła wciska Poz zmieniając kierunek blokady i ta szczelinka zaświeci się na biało, pociąg będzie można wyprawić.

Jeśli się gdzieś pomyliłem, to poproszę o sprostowanie. A osoby, które pracują lub pracowały na pulpitach kostkowych z blokadą typu C o informację, czy jest jeszcze jakiś inny sposób na "zresetowanie" tego typu blokady w przypadku anulowania przebiegu?

Pozdrawiam - i do zobaczenia na szlaku 🙂

Dziki_Brodacz (również już niemłody, ale za to młody duchem 😉

Kurczę, i takie merytoryczne wytłumaczenie lubię 🙂 bardzo się cieszę że wprowadziłeś te sprostowania, dla mnie ono wiele znaczy. Choć pewnie nie raz się pogubię w gąszczu tych wszystkich typów. Ale cieszy mnie niezmiernie że ktoś mi i mam nadzieje nie tylko mi to wyjaśnił. Mam nadzieję że doczekamy się takiego dnia że zarówno algorytmy botów będą odpowiednio zaprogramowane na odpowiednich posterunkach jak i tego że wszystkie nastawnie będą już w pełni funkcjonalne. To będzie już naprawdę wielki krok w tej grze. Doceniam to sprostowanie, szanuję kolegę i jestem rad że są osoby które w prosty sposób acz konkretnie wiele rzeczy tu wyjaśniły.

  • Like 2
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 74 / 79
          • Percentage filling 94%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 34 / 74
          • Percentage filling 46%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 8 / 83
          • Percentage filling 10%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 5 / 91
          • Percentage filling 5%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 23 / 80
          • Percentage filling 29%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 0 / 76
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 1 / 78
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 42 / 79
          • Percentage filling 53%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 1 / 80
          • Percentage filling 1%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 0 / 77
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 6 / 82
          • Percentage filling 7%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 2 / 77
          • Percentage filling 3%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 30
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 5 / 74
          • Percentage filling 7%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 5 / 77
          • Percentage filling 6%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 25 / 27
          • Percentage filling 93%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 15 / 27
          • Percentage filling 56%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 7 / 27
          • Percentage filling 26%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 6 / 27
          • Percentage filling 22%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 12 / 27
          • Percentage filling 44%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 20 / 27
          • Percentage filling 74%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 5 / 27
          • Percentage filling 19%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 6 / 27
          • Percentage filling 22%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 310 / 1542 Total players
    • 20% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy