stanleymk Posted February 16, 2023 Posted February 16, 2023 jak wyłączyć zajętość szlaku do dąbrowej lk62 gdy pomylkowo nastawię przebieg i wyłączę a zajętość szlaku dalej jest , a zajętość szlaku załączyła się gdy nastawiłem przebieg do db. i dalej jest nawet gdy odwołam przebieg .
Prądzik Posted February 18, 2023 Posted February 18, 2023 Czyli masz taką sytuację? Musisz wysłać pociąg na Sz, i czekać aż przejedzie, następnie do bota na Strzemieszycach wysyłasz informację, że dany pociąg odjechał z Twojej stacji, wtedy bot odblokuje blok:
PrykStary Posted February 21, 2023 Posted February 21, 2023 Jak by kogoś interesowało to mogę odesłać do filmiku gdzie omawiam właśnie taką sytuację specjalnie preparowaną 🙂 Może będzie zainteresowanie to szarpnę się na coś więcej. 1
Szczepan Posted February 23, 2023 Posted February 23, 2023 pytanie- jak zmusic bota do wycofania skladu w perony z blednie wyprawioneg toru tak jak jest to omawiane na filmie?
PrykStary Posted February 23, 2023 Posted February 23, 2023 8 godzin temu, Szczepan napisał(a): pytanie- jak zmusic bota do wycofania skladu w perony z blednie wyprawioneg toru tak jak jest to omawiane na filmie? Tak jak w filmie powiedziałem bota nie zmusisz, jedynie czekanie aż ktoś się zaloguje (obejmie kontrolę na loku). W innym przypadku bota trzymasz cały czas na czerwonym i czekasz. Niestety. Na razie nie ma czegoś takiego jak manewry a nawet jak zostaną wprowadzone to nie wiadomo nic na ten temat jak będą one funkcjonowały. Co będzie można a co nie. 1
dziki_brodacz Posted February 27, 2023 Posted February 27, 2023 (edited) W dniu 21.02.2023 o 11:37, PrykStary napisał(a): Jak by kogoś interesowało to mogę odesłać do filmiku gdzie omawiam właśnie taką sytuację specjalnie preparowaną 🙂 Może będzie zainteresowanie to szarpnę się na coś więcej. Cześć. Dodam jeszcze małą informację-sprostowanie dot, filmu kolegi: - blokady, które występują na filmiku, nie są SBLkami: w kier. Strzemieszyc - ta, na której celowo zerwałeś przebieg i szczelinka przeciwwtórności (Pwl) została podświetlona i potem nie dało się z tym nic zrobić (jedynie puścić pociąg wyświetlając SZ i w ten sposób zresetować blokadę) nazywa się "półsamoczynną blokadą liniową typu C", natomiast blokada z prawej strony, ze strzałkami - w kier. Sławkowa, to "blokada półsamoczynna typu Eap" i jest trochę nowszą i łatwiejszą w obsłudze odmianą Eap. Te blokady różnią się przede wszystkim tym, że typ C ma zawsze ustawiony jakiś kierunek - np. na Twoim posterunku możesz wyprawić pociąg, a z sąsiedniego wówczas się nie da - chyba że dyżurny-sąsiad wyda zgodę wciskając Poz, a w przypadku Eap - blokada znajduje się zazwyczaj w stanie neutralnym i dyżurny wyprawiający pociąg na szlak uruchamia ją, wciskając Wbl, a dyżurny z sąsiedniego posterunku musi to zatwierdzić, wciskając Poz. W przypadku obydwu tych blokad jest możliwość prowadzenia ruchu dwukierunkowego - tak więc świecenie na czerwono szczeliny Poz1K w torze lewym w kierunku na razie nieaktywnego Kozioł(a) nie oznacza, że nie będzie się dało wyprawić tym torem pociągu - po co zatem projektant pulpitu wstawiałby przycisk NO1K? 🙂 po prostu dyżurny z Kozioła wciska Poz zmieniając kierunek blokady i ta szczelinka zaświeci się na biało, pociąg będzie można wyprawić. Jeśli się gdzieś pomyliłem, to poproszę o sprostowanie. A osoby, które pracują lub pracowały na pulpitach kostkowych z blokadą typu C o informację, czy jest jeszcze jakiś inny sposób na "zresetowanie" tego typu blokady w przypadku anulowania przebiegu? Pozdrawiam - i do zobaczenia na szlaku 🙂 Dziki_Brodacz (również już niemłody, ale za to młody duchem 😉 Edited February 28, 2023 by dziki_brodacz 3
PrykStary Posted February 27, 2023 Posted February 27, 2023 2 godziny temu, dziki_brodacz napisał(a): Cześć. Dodam jeszcze małą informację-sprostowanie dot, filmu kolegi: - blokady, które występują na filmiku, nie są SBLkami: w kier. Strzemieszyc - ta, na której celowo zerwałeś przebieg i szczelinka przeciwwtórności (Pwl) została podświetlona i potem nie dało się z tym nic zrobić (jedynie puścić pociąg wyświetlając SZ i w ten sposób zresetować blokadę) nazywa się "półsamoczynną blokadą liniową typu C", natomiast blokada z prawej strony, ze strzałkami - w kier. Sławkowa, to "blokada półsamoczynna typu Eap" i jest trochę nowszą i łatwiejszą odmianą Eap. Te blokady różnią się przede wszystkim tym, że typ C ma zawsze ustawiony jakiś kierunek - np. na Twoim posterunku możesz wyprawić pociąg, a z sąsiedniego wówczas się nie da - chyba że dyżurny-sąsiad wyda zgodę wciskając Poz, a w przypadku Eap - blokada znajduje się zazwyczaj w stanie neutralnym i dyżurny wyprawiający pociąg na szlak uruchamia ją, wciskając Wbl, a dyżurny z sąsiedniego posterunku musi to zatwierdzić, wciskając Poz. W przypadku obydwu tych blokad jest możliwość prowadzenia ruchu dwukierunkowego - tak więc świecenie na czerwono szczeliny Poz1K w torze lewym w kierunku na razie nieaktywnego Kozioł(a) nie oznacza, że nie będzie się dało wyprawić tym torem pociągu - po co zatem projektant pulpitu wstawiałby przycisk NO1K? 🙂 po prosty dyżurny z Kozioła wciska Poz zmieniając kierunek blokady i ta szczelinka zaświeci się na biało, pociąg będzie można wyprawić. Jeśli się gdzieś pomyliłem, to poproszę o sprostowanie. A osoby, które pracują lub pracowały na pulpitach kostkowych z blokadą typu C o informację, czy jest jeszcze jakiś inny sposób na "zresetowanie" tego typu blokady w przypadku anulowania przebiegu? Pozdrawiam - i do zobaczenia na szlaku 🙂 Dziki_Brodacz (również już niemłody, ale za to młody duchem 😉 Kurczę, i takie merytoryczne wytłumaczenie lubię 🙂 bardzo się cieszę że wprowadziłeś te sprostowania, dla mnie ono wiele znaczy. Choć pewnie nie raz się pogubię w gąszczu tych wszystkich typów. Ale cieszy mnie niezmiernie że ktoś mi i mam nadzieje nie tylko mi to wyjaśnił. Mam nadzieję że doczekamy się takiego dnia że zarówno algorytmy botów będą odpowiednio zaprogramowane na odpowiednich posterunkach jak i tego że wszystkie nastawnie będą już w pełni funkcjonalne. To będzie już naprawdę wielki krok w tej grze. Doceniam to sprostowanie, szanuję kolegę i jestem rad że są osoby które w prosty sposób acz konkretnie wiele rzeczy tu wyjaśniły. 2 2
Recommended Posts