Jump to content
Następne podsumowanie tygodnia pojawi się 16.11.2024 | The next summary of the week will be published on 16.11.2024

Następna Stacja dla dyżurnego


Recommended Posts

Godzinę temu, PrykStary napisał(a):

(...) Natomiast na maszynistów nieogarniętych nic nie poradzimy, jeśli jakiś jedzie EIC 125-128 na szlaku z Vmax 160 to niestety ja za to nie odpowiadam. 

I uważam że takich graczy należy zgłaszać jako troli. Ale to już powinien zgłaszać maszynista który za takim "misiaczkiem" jedzie 🙂 I nie dotyczy to EIC bo i na EC zdarza się że zamiast 125 czy te 140 od niedawna, są tacy co jadą na CMK z zawrotną prędkością 78km/h
Tak, pewnie powiecie że dyżurny powinien do takiego zagadać coś mu powiedzieć, otóż podarowałem sobie bo zazwyczaj komunikaty nie docierają.

 

Kompletnie się z Tobą w tym temacie nie zgadzam. To że ktoś jedzie powoli nie znaczy, że jest trolem. Uczy się... albo jest ciekawy co się stanie na szlaku... albo symuluje awarię lokomotywy lub składu? To urozmaica grę dla dyżurnych - bo są sytuacje niespodziewane i nie standardowe - best tego na niektórych posterunkach wieje nudą.

Przykład inny na CMK. Jadę siódemką za mną wiem że leci pedolino i mówię dyżurnym w kolejnych punktach, że muszę mu zrobić miejsce bo ja nie polecę szybciej jak 125 a on leci 200 - nie wiedzą jak. Sytuacja staje się na tyle ciekawa że spotykamy się na CMK - ja i 2x pendolino... dyżurny wie, że ma mnie wstrzymać - robi coś odwrotnie i co? znów jestem przed Pendolino i cisnę jak mogę... ja mam opóźnienie oni mają i wszyscy się stresują - a to tylko symulacja i takie rzeczy też się mogą zdarzyć w realu. Potem odwrotna sytuacja... SBL i ciągle mam S1 nie mam jak się towarem rozpędzić więc jadę 60 - 75 ... dyżurny mnie pogania - po co? Nie mam jak bo wyhamowanie tego i ruszanie to większe opóźnienia.

Rożnie jest - to jest fajna zabawa, symulacja - nie spinajcie się. Dzięki temu gra jest super nieprzewidywalna.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.02.2023 o 16:30, REGIOPOL napisał(a):

Jest już potwierdzone, że w poniedziałek lub wtorek zostaną dodane Idzikowice wraz z pociągami towarowymi wjeżdżającymi z Radzic do Idzikowic i zjeżdżającymi z CMK w Włoszczowie na Żelisławice (oraz w przeciwnym kierunku). Udało mi się nawet jednym przejechać przedpremierowo. 

Zobaczymy, bo póki co nic nie zapowiada się, żeby Idzikowice dziś się pojawiły.
Chyba, że pojawią się wieczorem albo koło 13-14, lecz wydaję mi się, że nowe stacje pojawiały się rano koło 10 lub troszeczkę później.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Jakiś Bartuś napisał(a):

Zobaczymy, bo póki co nic nie zapowiada się, żeby Idzikowice dziś się pojawiły.
Chyba, że pojawią się wieczorem albo koło 13-14, lecz wydaję mi się, że nowe stacje pojawiały się rano koło 10 lub troszeczkę później.

Ja bym obstawiał, że pojawią się w nocy z wtorku na środę. Skoro informacja jest potwierdzona, to zapewne tak będzie, że Idzikowice się pojawią 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Ronnon78 napisał(a):

Kompletnie się z Tobą w tym temacie nie zgadzam. To że ktoś jedzie powoli nie znaczy, że jest trolem. Uczy się... albo jest ciekawy co się stanie na szlaku... albo symuluje awarię lokomotywy lub składu? To urozmaica grę dla dyżurnych - bo są sytuacje niespodziewane i nie standardowe - best tego na niektórych posterunkach wieje nudą.

Przykład inny na CMK. Jadę siódemką za mną wiem że leci pedolino i mówię dyżurnym w kolejnych punktach, że muszę mu zrobić miejsce bo ja nie polecę szybciej jak 125 a on leci 200 - nie wiedzą jak. Sytuacja staje się na tyle ciekawa że spotykamy się na CMK - ja i 2x pendolino... dyżurny wie, że ma mnie wstrzymać - robi coś odwrotnie i co? znów jestem przed Pendolino i cisnę jak mogę... ja mam opóźnienie oni mają i wszyscy się stresują - a to tylko symulacja i takie rzeczy też się mogą zdarzyć w realu. Potem odwrotna sytuacja... SBL i ciągle mam S1 nie mam jak się towarem rozpędzić więc jadę 60 - 75 ... dyżurny mnie pogania - po co? Nie mam jak bo wyhamowanie tego i ruszanie to większe opóźnienia.

Rożnie jest - to jest fajna zabawa, symulacja - nie spinajcie się. Dzięki temu gra jest super nieprzewidywalna.

Zgadzam się. Większość czasu gram na dyżurce a od kilku dni głównie Łazy Łc na PL2 i uwielbiam sytuacje niestandardowe. Np. puszczanie mi os. po torze 3 i 4 bo LK1 zajęta od Dąbrowy albo gdy próbuję puścić Pendolino przed regio a mechanik z Pendolino mi nie ufa zwalniając i bojąc się wyprawienia na zły tor. Taka zabawa powoduje, że gra nie jest tylko bezmyślnym hamowaniem i przyspieszaniem albo klikaniem na pulpicie a wyzwaniem. Najlepiej mi się jeździ opóźnionymi składami; wtedy mogę próbować nadgonić rozkład i zadawać prośby dyżurnym, czekając na pomoc 😄 i tez czekam na Idzikowice bo można tutaj dużo popsuć. W sensie wprowadzić elementu nieprzewidywalności na CMK

Link to comment
Share on other sites

46 minut temu, Krisu TV napisał(a):

Ja bym obstawiał, że pojawią się w nocy z wtorku na środę. Skoro informacja jest potwierdzona, to zapewne tak będzie, że Idzikowice się pojawią 

Też tak w sumie może być, bo wtedy nie będzie dużej ilości graczy i nie zaszkodzi wyłączenia Multiplayera na czas aktualizacji.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Krisu TV napisał(a):

Ja czekam na Warszawę. Oj tam się będzie działo

Póki co tam to mały ruch jest, już w Sosnowcu większy.
Chyba, że jak będą dodawać jakieś dyżurki w Warszawie dodadzą większą ilość kursujących pociągów np. z Gdańska, Białegostoku itp.

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, PrykStary napisał(a):

Co do Pilichowic iż jest tak naprawdę najprostszą stacją to nie wiem. Trzeba z dużym wyprzedzenie podejmować niektóre działania we współpracy z Opocznem.

Aktualnie nawet bot puszcza składy na Opoczno torem zasadniczym nr2 co powoduje fajny korek i zjeżdżają się przed wjazd na Opoczno 3 składy EC, EIC, EIC w takiej kolejności. EC nie wjedzie do momentu kiedy to EC z Wawy nie wyjedzie i wszystko sobie stoi. Tak jak EC są przyspieszone i mogą sobie poczekać tak EIC zaczną generować opóźnienie.

Stację znam z doświadczenia zarówno Opoczno jak i Pilichowice i mogę powiedzieć że do pewnego czasu nawet BOT puszczał na Opoczno po torze nr1 EIC po to by mógł spokojnie przelecieć i minąć dwa EC jednego czekającego na wjazd i drugiego w stacjach. Teraz tak nie jest. 
 

Dlatego też uważam że na tym odcinku CMKi zrobiło się niezbyt przyjemnie jeśli nie ma na Pilichowicach i na Opocznie dwóch graczy którzy ze sobą współpracują i wiedzą jak przygotować przebiegi na tor "lewy" czyli obsługa SBL to nie jest ciekawie. Wielokrotnie siedząc na Opocznie proszę dyżurnego z wyprzedzeniem o przygotowanie SBL dla toru nr1.
Odpowiedź jest pozytywna po czym widzę że przygotowuje przebiegi na wprost. Na Opocznie widać semafor wyjazdowy na którym torze świeci a ponad to jak nie zmieni SBL to nie wyśle. Człowiek czeka i się nie doczeka. Nagle ma 3 pociągi na jednym torze które będą czekać za EC który czeka na wjazd w perony.

Tak że doświadczenie trzeba mieć. A jak się nie ma to trzeba poprosić o pomoc.
Tak trzeba poprosić o pomoc, również mogę powiedzieć że będąc na Pilichowicach poinstruowałem dyżurnego co ma robić ze zmianą SBL przyjęcie i nadanie kierunku.
Wszystko przebiegło sprawnie i udało się przeprowadzić w sposób płynny ruch. Jako że dyżurny prawdopodobnie po raz pierwszy obsługiwał SBL na kafelkowym to owszem opóźnienie się pojawiło ale było to na poziomie 1 minuty może 2. A nie 15 lub więcej.

Tak samo Pilichowice powinny współpracować z Olszamowicami. Bowiem w drugą stronę czasami też trzeba pewne aspekty przewidzieć i zrobić małą roszadę. Gdyż w omawianej sytuacji wyżej EC z Wawy. Wylatuje praktycznie przed nos EIC jadącego w tym samym kierunku. Jeśli na Olszamowicach jest ktoś ogarnięty to można zrobić małą przekładkę i EC do Olszamowic po "lewym" a EIC do Olszamowic po zasadniczym. I też będzie płynnie. 

Tak że na Pilichowicach dużo się dzieje jak na posterunek typowo przelotowy. Oczywiście jest to falowe i są przerwy, przerwy które spokojnie mogą zostać wypełnione i tak też będzie bowiem są zaplanowane pociągi towarowe Żelisławice -> Idzikowice i z powrotem. Które będą śmigać właśnie w tych okienkach. W niedzielę miałem bowiem przyjemność odprawić towarowego na Opocznie. Był też on ujęty w rozkładzie jazdy którego używam że tak powiem z Francuskiego serwera. Później nastąpiła masa restartów i towarowe zostały wstrzymane.

Moim skromnym zdaniem nie powinno się rozpatrywać indywidualnie konkretnego posterunku/stacji ale bardziej jako część jednej sieci który musi współpracować z posterunkami do niego przylegającymi. Tak bowiem powinniśmy do tego podchodzić. No i analiza rozkładu, znajomość prędkości szlakowych ale też znajomość prędkości dla danych składów jakie mogą rozwijać na konkretnym szlaku. Bowiem raz ograniczenie szlakowe wyrówna ten aspekt, a dwa będzie trzeba brać pod uwagę prędkości pociągów.
Tak jak to właśnie jest na tym odcinku CMKi szlakowa do Idzikowic bodajże od Włoszczowej jest Vmax160, Gdzie tylko EIC tyle pojadą natomiast EC 125 albo 140 (EU08) i to trzeba brać też pod uwagę, jak i odległość między posterunkami a także to czy jakiś pociąg gdzieś się nie zatrzymuje. 
Po to są te telefony i możliwość skomunikowanie się z posterunkami obok, czy to werbalnie czy to za pomocą czatu pisanego. A nie tylko po to by podać informację co wyjechało. Choć ostatnio nawet z tym są problemy.
Natomiast na maszynistów nieogarniętych nic nie poradzimy, jeśli jakiś jedzie EIC 125-128 na szlaku z Vmax 160 to niestety ja za to nie odpowiadam. 
I uważam że takich graczy należy zgłaszać jako troli. Ale to już powinien zgłaszać maszynista który za takim "misiaczkiem" jedzie 🙂 I nie dotyczy to EIC bo i na EC zdarza się że zamiast 125 czy te 140 od niedawna, są tacy co jadą na CMK z zawrotną prędkością 78km/h
Tak, pewnie powiecie że dyżurny powinien do takiego zagadać coś mu powiedzieć, otóż podarowałem sobie bo zazwyczaj komunikaty nie docierają.

 

Jeszcze wracając do Twojej wypowiedzi. Zastanawiam się czy nie zrobić / zaproponować innego podziału serwerów. Na poziom trudności (dać ich więcej) ale dostęp przyznawać na podstawie poziomu gracza. Wtedy jest szansa, że na serwer wpadnie ktoś kto na simrailu spędził parę ładnych godzin i wie co i jak. Dodatkowo powinni rozważyć stawianie serwerów prywatnych - wtedy można ustawiać własne nawet wygórowane zasady - nawet pełny realizm.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Ronnon78 napisał(a):

Jeszcze wracając do Twojej wypowiedzi. Zastanawiam się czy nie zrobić / zaproponować innego podziału serwerów. Na poziom trudności (dać ich więcej) ale dostęp przyznawać na podstawie poziomu gracza. Wtedy jest szansa, że na serwer wpadnie ktoś kto na simrailu spędził parę ładnych godzin i wie co i jak. Dodatkowo powinni rozważyć stawianie serwerów prywatnych - wtedy można ustawiać własne nawet wygórowane zasady - nawet pełny realizm.

Jest to bardzo bardzo dobry pomysł. Mógłbyś to nawet zgłosić do działu usprawnień. 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Co obstawiacie, jako kolejną dyżurkę?
Podobno mają być Ząbkowice, ale to się jeszcze okażę, na pewno napełniłoby to lukę między Łazami Łc i Dąbrową Górniczą.
Czy mi się wydaję, czy są dwie nastawnie na Ząbkowicach (Dąbrowa Górnicza Ząbkowice oraz Dąbrowa Górnicza Ząbkowice DZA)?
Również wydaję mi się, że obie mają interią, możecie dać znać.

Edited by Jakiś Bartuś
Poprawka kilku błędów
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jaka stacja i kiedy się pojawi to już mniej istotne. 
Mam trochę inny punkt widzenia obecnej sytuacji, którym chciałbym się podzielić tutaj.
Obecnie mamy dwa posterunki, trochę takie oddzielone od całej sieci.
Grodzisk Mazowiecki oraz Dąbrowę Górniczą Wschodnią.
Niestety w obecnym systemie działania z nowym EDR te stacją są trochę osamotnione ( niestety nie zauważyłem by algorytmy działające na pośrednich posterunkach nanosiły korekty do EDR ) 
Dlatego też działanie na takich jest nieco utrudnione, i trudniej na tych posterunkach przewidzieć pewne sprawy. 
Oczywiście można posiłkować się dodatkowymi usprawnieniami uruchomionymi na monitorach dodatkowych jeśli ktoś ma taką możliwość. 
Zatem mam nadzieję że jak najszybciej będą oddawane do użytku te posterunki które będą wypełniać lukę po między tymi dwoma posterunkami jakie wymieniłem. I będzie to realizowane w szybszym tempie niż do tej pory. Oczywiście to szybsze tempo jest jedynie życzeniowe. 
Dlatego też fajnie by było gdybyśmy w najbliższym terminie doczekali się takich posterunków jak

Szelgi, Biała Rawska, Strzałki. Jako wypełnienie CMK między Grodziskiem Mazowieckim a Idzikowicami. 


Oraz posterunki Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce, Sosnowiec Kazimierz, Dorota, Juliusz, Dańdówka jako uzupełnienie rejonu wokół Dąbrowy górniczej Wschodniej.

Następne posterunki powinny być oddawane sukcesywnie rozwijając poszczególne kierunki, w sensie idąc dalej tak by nie robić przerw.
Mogę powiedzieć też inaczej wolę poczekać dłużej na kolejny posterunek np. Bukowno, jeśli wraz z tym posterunkiem zostaną oddane posterunki Sławków, Bukowno Przymiarki i Bukowno w tym samym czasie i momencie. A to już byłoby coś.

Oczywiście doskonale rozumiem że każdy ma swoje ulubione miejsca na obecnym dostępnym w grze świecie. Obecnej scenerii. I doskonalę to rozumiem że za chwile będziemy ścigać się na argumenty co w pierwszej kolejności. Choć sami powiedzcie czy nie fajnie by było jak by coś więcej się pojawiło od DG Wschodniej w kierunku Sędziszów.
Od takie moje małe przemyślenia 🙂

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, PrykStary napisał(a):

Niestety w obecnym systemie działania z nowym EDR te stacją są trochę osamotnione ( niestety nie zauważyłem by algorytmy działające na pośrednich posterunkach nanosiły korekty do EDR

To nie lepiej apelować, by AI nanosiło te zmiany, niż robić jakieś obejścia? Niektóre posterunki są na tyle proste, że mało kto na nie wchodzi. Zatem udostępnienie takich posterunków jak np. Biała Rawska, niewiele poprawi sytuację.

PS z moich obserwacji wynika, że sporo Dyżurnych nie potwierdza pociągów

Edited by qbann
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, qbann napisał(a):

To nie lepiej apelować, by AI nanosiło te zmiany, niż robić jakieś obejścia? Niektóre posterunki są na tyle proste, że mało kto na nie wchodzi. Zatem udostępnienie takich posterunków jak np. Biała Rawska, niewiele poprawi sytuację.

PS z moich obserwacji wynika, że sporo Dyżurnych nie potwierdza pociągów

Nie wiem czy są to obejścia. Nie wiem czy dodanie Rawskiej nic nie wniesie. To identyczny posterunek co Pilichowice a czasem warto tam posiedzieć 🙂 Bywają ciekawe sytuacje.
Czy apelować, nie wiem czy jest jeszcze jakiś sens o apelowanie. Niektórzy posłuchają inni będą mieli na to wyłożone. Czy developerzy ogarną jakoś problem żeby AI na posterunkach nanosiły zmiany w EDR myślę że kiedyś to się stanie. Kiedy to już się okaże w przyszłości.


Co do prostoty, mogę powiedzieć tylko tyle Pilichowice totalna nuda jeśli na Opocznie mamy dyżurnego i na Olszamowicach którzy wiedzą co robią i wiedzą przede wszystkim jak ogarniać te konkretne dwa posterunki. Wówczas można powiedzieć że na Pilichowicach nie ma co robić i puszczamy pociągi z prawej na lewą. Owszem tak to może wyglądać ale sytuacja może ulec zmianie i to poważnie jeśli na trasie pojawi się jakiś pociąg ze sporym opóźnieniem albo puszczony totalnie poza swoim że tak powiem okienkiem, a nawet nie zostanie odprawiony z jakiegoś posterunki optymalnie. Od chodźby z Idzikowic albo z Włoszczowej. Wówczas może się zadziać. I tu taki posterunek jak Pilichowice może zrobić robotę jeśli będzie współpracował z Olszamowicami i Opocznem.

Co do nudnych posterunków to mogę śmiało powiedzieć że ten punkt widzenia będzie zależał od sytuacji jaką miało się na danych posterunkach. 
Np. ja mogę powiedzieć że do tej pory najnudniejszym posterunkiem na jakim miałem okazję posiedzieć to właśnie Grodzisk Mazowiecki. Totalna nuda.
Pociągi przepuszczane z prawej na lewą i odwrotnie, nic się nie dzieje nadzwyczajnego. Ale pewnie zaraz podniosą się głosy że wcale tak nie jest.
A swoją ocenę mogę opierać jedynie na swoim czasie poświęconym na danym posterunku. 

Co do samych posterunków jest ich masa do oddania, pytanie zasadnicze to ile tak naprawdę posterunków chcą oddać developerzy dla graczy.

Kolejne pytanie to czy i jak wprowadzone zostaną wielce utęsknione manewry i tak dalej. 

Ja tylko chciałem zwrócić uwagę iż moim skromnym zdaniem nie ma nudnych posterunków. A to co się na konkretnych będzie działo zależy od wielu czynników.
Teraz pewnie napiszecie że przecież przed momentem napisałem że do nudnych zaliczam Grodzisk Mazowiecki, tak zaliczam ale tylko po to by pokazać iż wszystko zależy od wielu czynników w tej grze. Jak są postrzegane posterunki przez graczy. Każdy będzie miał inne zdanie wyrobione na temat poszczególnych posterunków.
Ale żeby twierdzić iż jest to jakieś obchodzenie. Wydaje mi się że nie do końca. Powinno nam raczej zależeć na tym by tych posterunków przybywało.
Aby był większy wybór. Po prostu.
 

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy