Jump to content

problem z renderowaniem podkladów


Recommended Posts

Mam problem z renderowaniem się podkładów jak na załączonym screenshocie.Na ustawieniach ultra,włączony dlss na wysoką jakość, podkłady renderują mi się na ok +/- 50 metrów przed czołem pociągu a dalej jakby same szyny lewitowały.To samo we wszystkich scenariuszach,czy komuś też coś takiego się dzieje,może ktoś ma jakieś rozwiązanie?

20230204140208_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Jak by wersje 3D podkładów by nie były wymienione na coś płaskiego, w momencie gdzie zaczynają się zlewać jeden w drugi z punktu widzenia gracza, by się robił straszny efekt "moiré" i zamiast podkładów byś widział tylko dziwne falowane kreski, które same by wyglądały jak by falowały, a do tego dodaj jeszcze TAA. Dlatego WSZYSTKIE gry to robią (n.p. TSW). Jest to efekt który się nazywa "Impostor Replacement". Jak by dali troszkę dalszą odległość od gracza, dalej byś widział ten efekt i by było bez sensu. Byś nie dał rady się skupić na torach bo by ci na tej odległości co się chowają, podkłady falowały by ci  przed oczami. 

 

The joys of game development sometimes require smoke and mirrors not to annoy the player. 

 

TrackIllustration.jpg

Wiedziałem że jeszcze się przyda ta ilustracja. 5 minut dobrze zainwestowanych. 😁

Edited by TheShotte
Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, TheShotte napisał(a):

Jak by wersje 3D podkładów by nie były wymienione na coś płaskiego, w momencie gdzie zaczynają się zlewać jeden w drugi z punktu widzenia gracza, by się robił straszny efekt "moiré" i zamiast podkładów byś widział tylko dziwne falowane kreski, które same by wyglądały jak by falowały, a do tego dodaj jeszcze TAA. Dlatego WSZYSTKIE gry to robią (n.p. TSW). Jest to efekt który się nazywa "Impostor Replacement". Jak by dali troszkę dalszą odległość od gracza, dalej byś widział ten efekt i by było bez sensu. Byś nie dał rady się skupić na torach bo by ci na tej odległości co się chowają, podkłady falowały by ci  przed oczami. 

Czasami Panowie, musicie się zastanowić czy coś jest jak jest z powodu. 

TrackIllustration.jpg

Wiedziałem że jeszcze się przyda ta ilustracja. 5 minut dobrze zainwestowanych. 😁

Ja to rozumiem i domyślałem się,że to jest rozwiązanie wynikające z optymalizacji itp, po prostu naiwnie myślałem,że dając opcje na ultra automatycznie zwiększy się dystans, w którym będą wyraźnie renderowane podkłady

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
W dniu 4.02.2023 o 09:22, vikingpn89 napisał(a):

Ja to rozumiem i domyślałem się,że to jest rozwiązanie wynikające z optymalizacji itp, po prostu naiwnie myślałem,że dając opcje na ultra automatycznie zwiększy się dystans, w którym będą wyraźnie renderowane podkłady

Właśnie nie rozumiesz dalej do końca. Dystans który jest użyty jest limitowany przez to w jak dalekim punkcie zaczną ci się zlewać te podkłady razem. Na ilustracji, to jest za demonstrowane kreską pomiędzy oczami ludzika a odległością schowania. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ale w rzeczywistości maszynista patrzy wgłąb a nie na tor tuż przed sobą. Stąd rozczarowania, bo jest to tak samo źle zaimplementowane.
Od tego tak samo renderuje się długość świateł pociągu. Jest za krótka. 
Rozumiem że musi być gdzieś przejście, ale to źle wygląda, gdy jest tak blisko pociągu.

Edited by BullRot
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 9 / 37
          • Percentage filling 24%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 2 / 78
          • Percentage filling 3%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 1 / 35
          • Percentage filling 3%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 78
          • Percentage filling 1%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 1 / 60
          • Percentage filling 2%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 1 / 79
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 80
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 6 / 37
          • Percentage filling 16%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 37
          • Percentage filling 0%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 1 / 78
          • Percentage filling 1%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 39
          • Percentage filling 0%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 33
          • Percentage filling 3%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 81
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 2 / 40
          • Percentage filling 5%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 1 / 39
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 8 / 27
          • Percentage filling 30%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 45 / 1236 Total players
    • 4% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy