vikingpn89 Posted February 4, 2023 Posted February 4, 2023 Mam problem z renderowaniem się podkładów jak na załączonym screenshocie.Na ustawieniach ultra,włączony dlss na wysoką jakość, podkłady renderują mi się na ok +/- 50 metrów przed czołem pociągu a dalej jakby same szyny lewitowały.To samo we wszystkich scenariuszach,czy komuś też coś takiego się dzieje,może ktoś ma jakieś rozwiązanie?
Pitoras Posted February 4, 2023 Posted February 4, 2023 To nie błąd, tak po prostu (niestety) jest...
vikingpn89 Posted February 4, 2023 Author Posted February 4, 2023 17 minut temu, Pitoras napisał(a): To nie błąd, tak po prostu (niestety) jest... Szkoda,trochę rozczarowujące,że na ultra tak to wygląda😕
TheShotte Posted February 4, 2023 Posted February 4, 2023 (edited) Jak by wersje 3D podkładów by nie były wymienione na coś płaskiego, w momencie gdzie zaczynają się zlewać jeden w drugi z punktu widzenia gracza, by się robił straszny efekt "moiré" i zamiast podkładów byś widział tylko dziwne falowane kreski, które same by wyglądały jak by falowały, a do tego dodaj jeszcze TAA. Dlatego WSZYSTKIE gry to robią (n.p. TSW). Jest to efekt który się nazywa "Impostor Replacement". Jak by dali troszkę dalszą odległość od gracza, dalej byś widział ten efekt i by było bez sensu. Byś nie dał rady się skupić na torach bo by ci na tej odległości co się chowają, podkłady falowały by ci przed oczami. The joys of game development sometimes require smoke and mirrors not to annoy the player. Wiedziałem że jeszcze się przyda ta ilustracja. 5 minut dobrze zainwestowanych. 😁 Edited August 30, 2023 by TheShotte
vikingpn89 Posted February 4, 2023 Author Posted February 4, 2023 23 minuty temu, TheShotte napisał(a): Jak by wersje 3D podkładów by nie były wymienione na coś płaskiego, w momencie gdzie zaczynają się zlewać jeden w drugi z punktu widzenia gracza, by się robił straszny efekt "moiré" i zamiast podkładów byś widział tylko dziwne falowane kreski, które same by wyglądały jak by falowały, a do tego dodaj jeszcze TAA. Dlatego WSZYSTKIE gry to robią (n.p. TSW). Jest to efekt który się nazywa "Impostor Replacement". Jak by dali troszkę dalszą odległość od gracza, dalej byś widział ten efekt i by było bez sensu. Byś nie dał rady się skupić na torach bo by ci na tej odległości co się chowają, podkłady falowały by ci przed oczami. Czasami Panowie, musicie się zastanowić czy coś jest jak jest z powodu. Wiedziałem że jeszcze się przyda ta ilustracja. 5 minut dobrze zainwestowanych. 😁 Ja to rozumiem i domyślałem się,że to jest rozwiązanie wynikające z optymalizacji itp, po prostu naiwnie myślałem,że dając opcje na ultra automatycznie zwiększy się dystans, w którym będą wyraźnie renderowane podkłady
TheShotte Posted February 5, 2023 Posted February 5, 2023 W dniu 4.02.2023 o 09:22, vikingpn89 napisał(a): Ja to rozumiem i domyślałem się,że to jest rozwiązanie wynikające z optymalizacji itp, po prostu naiwnie myślałem,że dając opcje na ultra automatycznie zwiększy się dystans, w którym będą wyraźnie renderowane podkłady Właśnie nie rozumiesz dalej do końca. Dystans który jest użyty jest limitowany przez to w jak dalekim punkcie zaczną ci się zlewać te podkłady razem. Na ilustracji, to jest za demonstrowane kreską pomiędzy oczami ludzika a odległością schowania.
BullRot Posted February 14, 2023 Posted February 14, 2023 (edited) Ale w rzeczywistości maszynista patrzy wgłąb a nie na tor tuż przed sobą. Stąd rozczarowania, bo jest to tak samo źle zaimplementowane. Od tego tak samo renderuje się długość świateł pociągu. Jest za krótka. Rozumiem że musi być gdzieś przejście, ale to źle wygląda, gdy jest tak blisko pociągu. Edited February 14, 2023 by BullRot 2
Recommended Posts