Jump to content
Następne podsumowanie tygodnia pojawi się 07.12.2024 | The next summary of the week will be published on 07.12.2024

Recommended Posts

Posted

Mam problem z renderowaniem się podkładów jak na załączonym screenshocie.Na ustawieniach ultra,włączony dlss na wysoką jakość, podkłady renderują mi się na ok +/- 50 metrów przed czołem pociągu a dalej jakby same szyny lewitowały.To samo we wszystkich scenariuszach,czy komuś też coś takiego się dzieje,może ktoś ma jakieś rozwiązanie?

20230204140208_1.jpg

Posted
17 minut temu, Pitoras napisał(a):

To nie błąd, tak po prostu (niestety) jest...

Szkoda,trochę rozczarowujące,że na ultra tak to wygląda😕

Posted (edited)

Jak by wersje 3D podkładów by nie były wymienione na coś płaskiego, w momencie gdzie zaczynają się zlewać jeden w drugi z punktu widzenia gracza, by się robił straszny efekt "moiré" i zamiast podkładów byś widział tylko dziwne falowane kreski, które same by wyglądały jak by falowały, a do tego dodaj jeszcze TAA. Dlatego WSZYSTKIE gry to robią (n.p. TSW). Jest to efekt który się nazywa "Impostor Replacement". Jak by dali troszkę dalszą odległość od gracza, dalej byś widział ten efekt i by było bez sensu. Byś nie dał rady się skupić na torach bo by ci na tej odległości co się chowają, podkłady falowały by ci  przed oczami. 

 

The joys of game development sometimes require smoke and mirrors not to annoy the player. 

 

TrackIllustration.jpg

Wiedziałem że jeszcze się przyda ta ilustracja. 5 minut dobrze zainwestowanych. 😁

Edited by TheShotte
Posted
23 minuty temu, TheShotte napisał(a):

Jak by wersje 3D podkładów by nie były wymienione na coś płaskiego, w momencie gdzie zaczynają się zlewać jeden w drugi z punktu widzenia gracza, by się robił straszny efekt "moiré" i zamiast podkładów byś widział tylko dziwne falowane kreski, które same by wyglądały jak by falowały, a do tego dodaj jeszcze TAA. Dlatego WSZYSTKIE gry to robią (n.p. TSW). Jest to efekt który się nazywa "Impostor Replacement". Jak by dali troszkę dalszą odległość od gracza, dalej byś widział ten efekt i by było bez sensu. Byś nie dał rady się skupić na torach bo by ci na tej odległości co się chowają, podkłady falowały by ci  przed oczami. 

Czasami Panowie, musicie się zastanowić czy coś jest jak jest z powodu. 

TrackIllustration.jpg

Wiedziałem że jeszcze się przyda ta ilustracja. 5 minut dobrze zainwestowanych. 😁

Ja to rozumiem i domyślałem się,że to jest rozwiązanie wynikające z optymalizacji itp, po prostu naiwnie myślałem,że dając opcje na ultra automatycznie zwiększy się dystans, w którym będą wyraźnie renderowane podkłady

Posted
W dniu 4.02.2023 o 09:22, vikingpn89 napisał(a):

Ja to rozumiem i domyślałem się,że to jest rozwiązanie wynikające z optymalizacji itp, po prostu naiwnie myślałem,że dając opcje na ultra automatycznie zwiększy się dystans, w którym będą wyraźnie renderowane podkłady

Właśnie nie rozumiesz dalej do końca. Dystans który jest użyty jest limitowany przez to w jak dalekim punkcie zaczną ci się zlewać te podkłady razem. Na ilustracji, to jest za demonstrowane kreską pomiędzy oczami ludzika a odległością schowania. 

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Ale w rzeczywistości maszynista patrzy wgłąb a nie na tor tuż przed sobą. Stąd rozczarowania, bo jest to tak samo źle zaimplementowane.
Od tego tak samo renderuje się długość świateł pociągu. Jest za krótka. 
Rozumiem że musi być gdzieś przejście, ale to źle wygląda, gdy jest tak blisko pociągu.

Edited by BullRot
  • I agree 2
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy