Jump to content

Rozkazy pisemne


Recommended Posts

W dniu 3.02.2023 o 17:47, Krisu TV napisał(a):

Witam. Chciałbym się was zapytać, co sądzicie o rozkazach pisemnych w trybie multi? Czy byłby to dobry pomysł, czy jednak utrudniałby rozgrywkę?

Być może w przyszłości, nie mniej jednak jestem ciekaw jak by to miało wyglądać.
Myślę że na razie devsi powinni się skupić na poprawieniu algorytmów aby posterunki, stacje zarządzane przez BOTY wykorzystywały potencjał jaki posiadają. I przede wszystkim prowadziły ruch kolejowy w sposób płynny, ale przede wszystkim w jakiś logiczny. Co jeszcze gdzie nie gdzie, bywa i zdarza się że coś się przyblokuje. Mimo możliwości chodzi mi o układ torowy, rozjazdów, itp. można zatwierdzić drogę i tak dalej. BOTy z jakiegoś powodu, tłuką pociągi tak jakby miały tylko jeden algorytm dla danej linii i koniec.
Tak jakby się nie adaptowały do sytuacji jaka powstaje. 

Co do rozkazów pisemnych to na razie bym się wstrzymał. Tak jak napisałem, przyszłość. Jednak mimo wszystko pomysł ciekawy. Tyle że obecnie na tę chwilę nie wyobrażam sobie takiego elementu. Z wielu względów.

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, PrykStary napisał(a):

BOTy z jakiegoś powodu, tłuką pociągi tak jakby miały tylko jeden algorytm dla danej linii i koniec.
Tak jakby się nie adaptowały do sytuacji jaka powstaje. 

No ciekawe, czemu. Może dlatego, że tak jest? To nie jest żadna zaawansowana sztuczna inteligencja, wirtualni dyżurni są napisani tak, żeby byli w stanie bezproblemowo prowadzić ruch w normalnych warunkach i radzić sobie z umiarkowanymi odstępstwami od rozkładu jazdy.

Podstawową przewagą człowieka nad maszyną (jeszcze) jest zdolność abstrakcyjnego myślenia, której boty nie posiadają - dlatego nie są w stanie myśleć nieszablonowo ani rozwiązywać problemów narastających na sieci, co dobitnie widać, gdy miejsce ma jakaś nieprzewidywalna sytuacja, a WRJ staje się fikcją.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 3.02.2023 o 17:47, Krisu TV napisał(a):

Witam. Chciałbym się was zapytać, co sądzicie o rozkazach pisemnych w trybie multi? Czy byłby to dobry pomysł, czy jednak utrudniałby rozgrywkę?

Myślę, że kiedyś muszą się one pojawić, jeśli faktycznie chcemy dążyć do realizmu - ich brak czasami doskwiera już na tym etapie.

Nie jest jednak to coś priorytetowego i uważam, że nie należy zajmować uwagi zespołu (mimo, że raczej w pełni słusznie olewa wszystkie takie wątki) takimi dyskusjami. SimRail jest jak na razie noworodkiem, który musi dojrzeć i trapią go dużo poważniejsze problemy, które w pierwszej kolejności muszą zostać rozwiązane.

Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, kkac napisał(a):

No ciekawe, czemu. Może dlatego, że tak jest? To nie jest żadna zaawansowana sztuczna inteligencja, wirtualni dyżurni są napisani tak, żeby byli w stanie bezproblemowo prowadzić ruch w normalnych warunkach i radzić sobie z umiarkowanymi odstępstwami od rozkładu jazdy.

🙂 bezproblemowo to powinno być na serwerze tylko dla maszynistów a po ostatniej sytuacji postanowiłem całkowicie omijać ten serwer szerokim łukiem.
O czym nadmieniłem tutaj jaka to dziwna sytuacja nastała i nie mówię tu o jeździe pozbawionej jakichkolwiek zasad związanych z prowadzeniem składu jaki miałem okazję prowadzić a tak że nie było nadmiernego odstępstwa czasowego od rozkładu jazdy. Raptem 3 minuty przed czasem. A sytuacja zadziwiająca 🙂 co spowodowało flustrację, załamanie nerwowe i doprowadziło w rezultacie do dość obszernego wywodu jaki znaleźć można tutaj 

Nie mniej jednak uświadomiło mi to że mamy do czynienia z dopiero raczkującym tworem jakim jest SimRail i z jakimi problemami się boryka, na wielu płaszczyznach.

Chodź dziś zostałem zaskoczony totalnie przez zachowanie AI na stacji Jaroszewiec. Miałem chyba coś ponad 20 minut zapasu a tu nagle wjazd na 40 i na boczek. W pierwszej chwili, mówię sobie zaraz BOT czyta w myślach, daje mnie na boczek żebym dał radę kartofelki odcedzić. Za raz po tej myśli przypomniała mi się sytuacja jaką miałem i pomyślałem sobie że super, koniec jazdy na dziś. Przejechał jeden, drugi, trzeci, można powiedzieć utwierdziłem się w przekonaniu że można wyskakiwać z loka bo dalszej jazdy to już nie będzie. A tu nagle pyk wyjazd się zaświecił. 
 

Wow, jak to realnie wszystko zagrało. BOT nie zbzikował wstrzymał mnie dla zachowania płynności na szlaku. żebym swoją ultra prędkością nie blokował składów które mogę więcej i lepiej. No proszę. A dodam że jest to moja 3 jazda tym szlakiem i nigdy do tej pory na tej stacji nie czekałem. Wyjazd planowy, zgodnie z rozkładem tak jak miałem przelatywać przez tą stację tak też dostałem wyjazd na szlak. 
No jak tak będą działać wirtualni dyżurni to dla mnie bomba. Ciekawe ilu ludzi stwierdzi że jak nie jadę to się nie bawię 🙂 
 

Link to comment
Share on other sites

Zdążyłem zrobić wszystko co chciałem, jeszcze do majstrów podskoczyć czy mają może jaką kawę. Ale najważniejsze że przy torach był las 🙂 
No i nie wiem z czego mieli chłopy taką radość, bo wydaje mi się że nie z faktu iż BUSA ktoś im betonem zalał 🙂 

20230205205006_1.jpg

20230205204855_1.jpg

20230205205031_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL1
      • pl1
      • 9 / 85
          • Percentage filling 11%
          • Most players 61
      • PL2
      • pl2
      • 75 / 85
          • Percentage filling 88%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 12 / 55
          • Percentage filling 22%
          • Most players 62
      • PL4
      • pl4
      • 55 / 84
          • Percentage filling 65%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 11 / 101
          • Percentage filling 11%
          • Most players 67
      • EN1
      • en1
      • 44 / 83
          • Percentage filling 53%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 3 / 39
          • Percentage filling 8%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 51 / 80
          • Percentage filling 64%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 16 / 89
          • Percentage filling 18%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 3 / 52
          • Percentage filling 6%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 31 / 85
          • Percentage filling 36%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 5 / 83
          • Percentage filling 6%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 81
          • Percentage filling 1%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 16 / 81
          • Percentage filling 20%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 3 / 82
          • Percentage filling 4%
          • Most players 23
      • IT1
      • it1
      • 5 / 86
          • Percentage filling 6%
          • Most players 61
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL1
      • pl1
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 21
      • PL2
      • pl2
      • 25 / 27
          • Percentage filling 93%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 9 / 27
          • Percentage filling 33%
          • Most players 25
      • PL4
      • pl4
      • 22 / 27
          • Percentage filling 81%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 10 / 27
          • Percentage filling 37%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 20 / 27
          • Percentage filling 74%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 25 / 27
          • Percentage filling 93%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 15 / 27
          • Percentage filling 56%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 5 / 27
          • Percentage filling 19%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 14 / 27
          • Percentage filling 52%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 12 / 27
          • Percentage filling 44%
          • Most players 24
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 16
      • IT1
      • it1
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 14
    • 34 Total servers
    • 513 / 1683 Total players
    • 30% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy