Jump to content

Rozwój gry


Recommended Posts

Witam serdecznie. Jestem świeżo po rozmowie z twórcami jak to nazwali perełki wśród gier, czyli SimRaila. Z lakonicznych informacji, jakie mi podali, jedno jest pewne, że gra będzie się rozwijać, jednak na razie żadnych oficjalnych informacji co i jak jeszcze twórcy nie są w stanie powiedzieć. Ale oczywiście kanał Krisu TV będzie trzymał rękę na pulsie i w miarę możliwości będzie was informował, a póki co, to zapraszam w najbliższą niedzielę na Live SimRaila wprost z dyżurki. Pozdrawiam 

Edited by s238
  • Like 4
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dodam od siebie, że ciężko będzie zadowolić nas Polaków jeśli chodzi o ten symulator. Zwłaszcza, że Polacy chcą wszystko za darmo i najlepiej by widzieli cały tabor PKP w podstawie gry. A i narzekania na optymalizację gry też są spore, czasem zasadne ale część chciałaby grać na komputerach sprzed 10 lat, a tak nie da się tworzyć dobrego produktu marketingowego ,który musi przecież na siebie zarobić, a co najwyżej fanowskie symulatory typu Maszyna.

Aby symulator przetrwał kolejne lata i się rozwijał również jednak ku uciesze narzekaczy, musi na siebie zarabiać tj. na pensje ludzi którzy go tworzą a im więcej zarobi tym bardziej zaawansowany zespół będzie nad nim pracował. Inaczej przepadnie w czeluściach i zapomnieniu po paru latach. I tu moje rady jak to zrobić, czyli coś rodem w stylu jak to robią w Dovetail Games z TSW, płatne dodatki, bo tylko tak da się przetrwać co pokazuje ich przykład i to tak długo ale dzięki temu tworzyć nowe dodatki i nowe wersje symulatora. 

Rady:

0. Nie oglądać się na jęczydła , że chcą mieć takie i inne trasy w podstawie. Dodatkowe trasy i tabor TAK ale płatne.

Ale najpierw co do podstawy:

2. Dokończyć symulator ale w takiej postaci aby uzyskał jak największą funkcjonalność tj. chodzenie po wagonach, rozczepianie składów, robienie oblotów itd. na to położyć nacisk. Dokończyć planer scenariuszów i ten tryb lokomotywownia Tak aby podstawa była jak prawdziwa kolej, a do nie dokładać tylko dodatki i patche potem.

3. Wypuścić obiecany z obrazka parowóz  Ty2 - wybór o tyle dobry że maszyna ta jest dobrze znana w całej europie, w związku z tym należałoby też zrobić jego warianty w innych barwach np. w barwach DB ( aby ściągnąć tamtejszą klientelę i pozyskać $ na dalszy rozwój).

4. Wypuścić jakąś spalinową manewrówkę np . SM42 po modernizacji np. 18D. Czemu taką, ano bo jest polska, a dwa trochę taka to lokomotywa uniwersalna która powinna odpowiadać też gustom graczy z innych państw. Oryginalna SM42 może nie przypasować graczom np. z DE.  Tradycyjna SM42 oczywiście później jako płatny dodatek.

5. Dokończyć  EN57 który pokazaliście, zachęci to zapewne resztę nieprzekonanych do zakupu i podtrzyma fale popularności symulatora.

6. I na koniec co do podstawy. Jak była mowa w jakimś wywiadzie zrobić trasę polsko - niemiecką, aby ściągnąć nową klientelę. 

KONIEC

a. Cała reszta już płatna: czyli ET22 itd. i koniecznie jakis typowo polski parowóz z polskim rodowodem np. Pt47.

b. Jeśli chodzi o mutiplayer i dodatki jak Et22 to myślę że powinny być one widoczne również u tych co nie mają zakupionej lokomotywy ale nie powinny być grywalne. Tak aby symulator był jak najbardziej realny i urozmaicony od początku. Natomiast co innego gromadzenie lokomotyw grywalnych w swojej lokomotywowni - czyli gromadzenie konkretnych modeli maszyn ( dodatków) to jak kolekcjonowanie prawdziwych modeli, a tym się charakteryzują pasjonaci kolei, że na kazdy model wydają $ a tu w postaci wirtualnej mogą nimi dla odmiany jeździć. I tak to działa u mnie też, Konkretne modele będę zakupywał bo mi się podobają zew. lub wew. układ kabiny czy z chęci poznania natury obsługi danego typu, różnic działania hamulca itd.

c. jeśli chodzi o nowe trasy tu wolna droga ale tylko płatne :). Mi osobiście przydałaby się trasa krótka ale pieczołowicie odtworzona, z bocznicami, z możliwością odstawiania, manewrów i krótkiej jazdy szybkiej pociągowej, trochę w stylu wąskich torów, ale takiej aby do poczuć w pełni klimat kolei i nie musieć jednocześnie jechać 3 godzin a brać zadania na godzinkę czy pól godziny. I tu proponuję trasę Kielce - Busko Zdrój, przejazd ok. godziny, jeżdzą tu Elf-y w malowaniu ktore juz opracowaliscie. Trasa do Włoszczowic jest 2 torowa potem 1 torowa co też byłoby klimatyczne. Po drodze jest / bądź było sporo bocznic ( zlikwidowane bym odtworzył, w tym do zakłądu w Gackach przez malownicze tereny czy Pińczowa) . Dałoby tu radę rozegrać scenariusze zgodne z PRAWDĄ, czyli pośpiech , osobówki EN57 czy nowszym Elfem. Towarowe, manewrowe, czy transportowe pomiędzy zakładami i to w dość optymalnie przystępnie czasie.

 

Pozdrawiam

 

 

 

  • I agree 9
Link to comment
Share on other sites

@AndrzejCK podstawową jest dopracowanie fundamentu na którym oprze się całą resztę. Na tym dzisiaj polega tworzenie gier. Robi się fundament. W miarę stabilny i pozbawiony znacznych błędów fundament. Niekoniecznie zoptymalizowany, grunt żeby był grywalny, nawet we wczesnym dostępie. I dopiero wówczas wydaje się go w celu dalszego rozwoju. Obecnie SimRail (choć już wydany) jest właśnie na tym etapie rozwoju, gdzie nie ma fundamentu, na którym cała reszta zostałaby postawiona. 

Póki fundamentu nie będzie, wszystko inne jest zbędne i dodatkowo wywołuje złudne wrażenie rozwoju. 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Bzdura, fundament gry jest i nawet nieźle działa. Wystarczy choćby spojrzeć na konkurenta czyli Train Sim World 3. Tam fundamentem są bodajże po jednej trasie z danego kraju a cała reszta dodatków jest płatna bez żadnego ale. Wiem bo kupiłem prawie wszystkie trasy niemieckie oprócz dwóch. I tu też tabor jak i trasy  powinny być płatne. Tutaj w podstawowej wersji jest 500 km trasy. i do tego multiplayer gdzie w innych tego nie ma.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, tomnord15 napisał(a):

Bzdura, fundament gry jest i nawet nieźle działa. Wystarczy choćby spojrzeć na konkurenta czyli Train Sim World 3. Tam fundamentem są bodajże po jednej trasie z danego kraju a cała reszta dodatków jest płatna bez żadnego ale. Wiem bo kupiłem prawie wszystkie trasy niemieckie oprócz dwóch. I tu też tabor jak i trasy  powinny być płatne. Tutaj w podstawowej wersji jest 500 km trasy. i do tego multiplayer gdzie w innych tego nie ma.

To nie jest fundament. To jest już nakładka, którą widzi gracz. Fundamentem jest m.in. kwestia dźwięków, umiejętności AI, kwestie graficzne. W skrócie to, czego nie widać, a oddziałuje na to co widać. W SimRail zostało wydane tak dużo treści, bo twórcy w ten sposób chcieli widać zrekompensować ułomność całej reszty. A bez tej całej reszty, której nie widać, nic nie będzie. 

Edited by en57
  • I disagree 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, en57 napisał(a):

@AndrzejCK podstawową jest dopracowanie fundamentu na którym oprze się całą resztę. Na tym dzisiaj polega tworzenie gier. Robi się fundament. W miarę stabilny i pozbawiony znacznych błędów fundament. Niekoniecznie zoptymalizowany, grunt żeby był grywalny, nawet we wczesnym dostępie. I dopiero wówczas wydaje się go w celu dalszego rozwoju. Obecnie SimRail (choć już wydany) jest właśnie na tym etapie rozwoju, gdzie nie ma fundamentu, na którym cała reszta zostałaby postawiona. 

Póki fundamentu nie będzie, wszystko inne jest zbędne i dodatkowo wywołuje złudne wrażenie rozwoju. 

Rozumiem, że jesteś twórcą gier i uważasz że to proste. W takim razie próbuj. 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Krisu TV napisał(a):

Rozumiem, że jesteś twórcą gier i uważasz że to proste.

Nie uznaję tego za proste. Powiem więcej - nie znam się na tym. Natomiast znam się na ogólnym świecie programowania. Nie trzeba być leśnikiem, żeby było widać, że drzewo leży. Sama praca nad tym projektem trwa już przypomnę 3 lata, jeśli nie dłużej i została upubliczniona w takim stanie, a nie innym. Dla mnie to jest stan, który jest wersją alpha. W wersji beta jest to o czym piszę. Wersja beta jak najbardziej nadaje się już do szerszego udostępnienia, ale np. do playtestów. Dopiero po tym można uznać, że projekt jest gotowy do publikacji, nawet jako wczesny dostęp. Przy stabilnej wersji można myśleć o dalszym ulepszaniu i rozwijaniu projektu, ale nie wcześniej. Dlatego jak słyszę, że trasa na Wrocław, Krakowa, do Niemiec, EN57, ET22, SM42 itd. to coś nie gra. I tak za dużo tego jest już teraz. 

 

6 minut temu, Krisu TV napisał(a):

W takim razie próbuj. 

A to jest koronny argument, a jednocześnie genialny. Ale pasujący do świata np. MaSzyny. W skrócie: tam gdzie nie ma relacji typu twórca-klient. Tutaj totalnie nie pasuje 😉 Jeśli jest to jest nawet nieoficjalny tok myślenia twórców SimRaila, to zaczyna się robić coraz ciekawiej. Wiele Twoich wypowiedzi ewidentnie wskazuje, że nie jesteś w odróżnieniu chociażby do mnie bezstronny, a jest to podstawa do jakiejkolwiek dalszej dyskusji. 

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

W dniu 1.02.2023 o 21:51, Krisu TV napisał(a):

Witam serdecznie. Jestem świeżo po rozmowie z twórcami jak to nazwali perełki wśród gier, czyli SimRaila. Z lakonicznych informacji, jakie mi podali, jedno jest pewne, że gra będzie się rozwijać, jednak na razie żadnych oficjalnych informacji co i jak jeszcze twórcy nie są w stanie powiedzieć. Ale oczywiście kanał Krisu TV będzie trzymał rękę na pulsie i w miarę możliwości będzie was informował, a póki co, to zapraszam w najbliższą niedzielę na Live SimRaila wprost z dyżurki. Pozdrawiam 

Wiadomo kiedy będie kolejny patch?

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 5.03.2023 o 20:25, seweryn1906 napisał(a):

Szkoda że takie informacje musza podawać użytkownicy a nie twórcy gry i tego brakuje w tym wszystkim . 

Nawet twórcy nie podadzą Ci dokładnej daty wydania patcha z wyprzedzeniem, bo po prostu również mogą jej nie znać.

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, adisuper napisał(a):

Oby bo po prostu już zacieram ręce  ze zniecierpliwienia ^^

Wyjdź na przystanek, dworzec co tam masz 🙂 Raz że czas szybciej zleci, dwa że z pewnością będzie tam coś ciekawszego 😄 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Sector76 napisał(a):

Nawet twórcy nie podadzą Ci dokładnej daty wydania patcha z wyprzedzeniem, bo po prostu również mogą jej nie znać.

Także trzeba czekać. Ale myślę, że ten okres dwóch tygodni będzie plus minus zachowany 

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, ZimnyBeeR napisał(a):

Nie spodziewałbym się czegoś co zmieni nagle obrót ziemi...

Moim zdaniem, jeżeli teraz aktualizacje będą się pojawiać później niż co tydzień to  pewnie będą  o wiele większe, aż tak dalece nie ma co porównywać do  obrotu.

  • I disagree 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 9 / 78
          • Percentage filling 12%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 81
          • Percentage filling 0%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 1 / 88
          • Percentage filling 1%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 68
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 2 / 76
          • Percentage filling 3%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 0 / 81
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 46
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 2 / 81
          • Percentage filling 2%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 86
          • Percentage filling 0%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 0 / 83
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 1 / 77
          • Percentage filling 1%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 83
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 3 / 80
          • Percentage filling 4%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 1 / 81
          • Percentage filling 1%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 0 / 86
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 7 / 27
          • Percentage filling 26%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 35 / 1580 Total players
    • 2% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy