Cooleyorz Posted January 31, 2023 Share Posted January 31, 2023 Parę moich spostrzeżeń co do tutorialu EU07: Da się przejść przez płot otaczający żeberko. Przy uruchamianiu lokomotywy załączona jest piasecznica a ciśnienie w przewodzie głównym 0. W związku z tym, gdy damy na kierunek, to na torach będzie piaskownica 🙂 Brak informacji o załączeniu stycznika ogrzewania pociągu (widzę, że sprzęg WN jest podłączony do wagonu). Przed zwolnieniem hamulca ręcznego powinniśmy zaciągnąć hamulec dodatkowy, żeby nam skład nie zbiegł. Lektor nie mówi nic na temat osygnalizowania się (najpierw do manewrów, później do jazdy pociągowej). Brak jest próby hamulca. Lektor nie informuje o wyborze kanału radiołączności. Lektor cały czas kazał mi przestawiać nastawnik na pozycje pomimo, że osiągnąłem już prędkość jazdy manewrowej. Od podstawienia się w peron do planowego odjazdu powinien być dłuższy czas. Pomimo, że kierownik podaje sygnał odjazd, to w konsoli pojawia się tekst "gotów do odjazdu" (a jedziemy przecież na wagonach!). Przy ruszaniu już jako pociąg, limit prędkości nadal pokazuje 25 km/h aż do semafora. Lektor nie informuje o konieczności wykonania hamowania kontrolnego. Pasażerowie na peronach często stoją zbyt blisko krawędzi peronowej, a nie reagują na podawany sygnał "Baczność". Brak jest kary za rozruch na odcinku jazdy bezprądowej. Kara mogłaby być udzielana także za zadziałanie przekaźnika nadmiarowego silników trakcyjnych z winy maszynisty. Nie da się nacisnąć przycisku nożnego piasecznicy i czuwaka. Przycisk blokady szumu na radiu nie sprawia, że zaczyna ono odbierać zakłócenia. Dźwięk sprężarki powinien zostać poprawiony (zwłaszcza moment jej wyłączenia). Da się jechać na załączonej jeździe ciągnionej (a nie powinien się zamykać SZ2 - brak jazdy). Skoro przytrzymanie "+" albo "-" powoduje ciągłe dodawanie pozycji nastawnika jazdy, to dlaczego pozycje bocznikowania trzeba dodawać po jednej? Podczas jazdy przestawienie zaworu maszynisty na napełnianie uderzeniowe nie sprawiało, żeby ciśnienie w PG wzrosło powyżej 5 bar. W Zawierciu brak było wskaźników W32. W Sosnowcu kieruje się nas na bok na tor 4 (bez sensu jeszcze przy opóźnieniu). Wyjazd odbywa się na 40 km/h i prędkość ta jest wymuszona aż do następnego semafora, a powinna być tylko w okręgu zwrotnicowym, skoro wyjeżdżamy na tor główny zasadniczy. Pozdrawiam! 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts