Jump to content

Tutorial E186


Recommended Posts

 

Cześć!

Z góry przepraszam, jeżeli któreś z uwag były zgłaszane już wcześniej. Przejechałem samouczek dla E186 i mam parę spostrzeżeń:

  •     Czy monitory w kabinie powinny być gotowe do pracy od razu po włączeniu baterii? Wydaje mi się, że oprogramowanie powinno się chwilę wczytywać.'
  •     Po załączeniu baterii na samym początku scenariusza brak możliwości skasowania SHP za pomocą myszy - trzeba użyć spacji.
  •     Próba hamulca, podobnie jak w prologu, przebiega zbyt szybko! Musi być bardziej interaktywna. Polecenia rewidenta powinny być wydane po faktycznym zahamowaniu/odhamowaniu składu oraz nie następować od razu po sobie (dajmy chłopu chociaż kilkanaście sekund, żeby obszedł skład po zahamowanym i po luzie).
  •     Polecenia lektora nie powinny się tak często powtarzać, jak już raz zostały wypowiedziane (np uparte, natychmiastowe powtarzanie polecenia wejścia do kabiny, gdy ponownie ją opuścimy).
  •     Przy wyjeżdżaniu na rozjazdach przez pewien czas pokazuje się szybkość dozwolona 100 km/h.
  •     Czy KWK Staszic rzeczywiście pracuje na kanale radiowym R1? Zawsze wydawało mi się, że trzecim ale nie jestem pewien, a nie mam na ten temat żadnych dokumentów.
  •     Skoro jest to tutorial, to lektor powinien opowiedzieć też coś o radiotelefonie i zmianie kanałów w odpowiednim miejscu.
  •     Przy mijaniu wskaźnika W28, oprócz zmiany kanału należy nawiązać łączność w celu jej sprawdzenia - po nadaniu ZEW3 jest jednak cisza.
  •     Gdy jesteśmy wywołani przez dyżurnego ruchu to nie powinniśmy się zgłaszać nadając ZEW3 (To powinien nadać wcześniej dyżurny, wywołując nas). W celu zgłoszenia na odebrane wywołanie powinno zaś dać się nacisnąć na słuchawkę radiotelefonu.
  •     Zwierzyna leśna nie reaguje na podawany sygnał "Baczność" 😞
  •     Dobrą opcją byłyby podpowiedzi co do profilu trasy (aktualna wartość pochylenia oraz następne). Oglądając rozmaite gameplay widać, że wiele osób ma problem z wyczuciem profilu trasy i nie rozumie, dlaczego pociąg sam przyspiesza, nie chce jechać albo zaczyna się cofać.
  •     Nie mogłem dodać załącznika, ale za pierwszym razem ta krótka półbramka przy wiadukcie na A4 miała zielony słup. Za drugim razem tekstura była prawidłowa.
  •     Tarcze ostrzegawcze do Janowa od strony Stawisk powinny mieć na wspólnym maszcie drugie, nieczynne już głowice - Sam chyba dwukrotnie to dodawałem, a jednak ich brak 🙂
  •     Izolatory sekcyjne mogłyby mieć teksturę utlenionej, czarnej miedzi. Dziwnie wygląda, gdy sieć trakcyjna jest zielona od patyny, a wszystkie izolatory świecą się jak nówki sztuki.
  •     Na koniec scenariusza jesteśmy wywoływani przez Dańdówkę - po zgłoszeniu się (tym nieszczęsnym ZEW3) jest jednak cisza w eterze.

Poza tym w okolicach wiaduktu na A4 miałem dziwną sytuację, bo po powrocie do kabiny klawiszem "2" nagle znalazłem się w kabinie tylnej, która była aktywowana i z której teraz było sterowanie. Nie jestem pewien, czy to stało się samoczynnie, czy może niechcący coś naklikałem, jednak nie było możliwości uruchomienia się z przedniej kabiny - nie dało się w niej użyć żadnego z przełączników, a po wyłączeniu baterii tylna kabina nadal pozostawała aktywna. Pozostał restart scenariusza.

Pozdrawiam!

 

Edited by gienek0
  • Like 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy