Kazek Procent Posted January 26, 2023 Posted January 26, 2023 Poszukałem trochę na forum i niestety nie trafiłem na podobny problem jaki się pojawia u mnie. Zaczęło mnie to zastanawiać czy jest to problem globalny czy faktycznie występuje tylko na moim sprzęcie. Mianowicie Często zdarza się, że dźwięk Rp1 nie wybrzmiewa jak powinien. Jest porwany, jakby nie mógł "wystartować" od początku w płynny sposób. Tak samo dzieje się gdy jadę siódemką i rozpoczynam proces hamowania. Czy borykacie się z takim samym zagadnieniem? 8
tomadr Posted January 26, 2023 Posted January 26, 2023 Z rwaniem początku dźwięku syreny to tak, zdarza się to też mi przy wysokich prędkościach i teoretycznie może być to problem samego silnika gry, ale tylko tak przypuszczam. Z mojej analizy wynika że wystarczy się rozpędzić powyżej 50km/h, wtedy dźwięk chwilowo zamiast być odtwarzany na bieżąco w obrębie gracza to jest stale w miejscu gdzie gracz rozpoczął trąbienie i po chwili jest zsynchronizowany z pozycją gracza.
4rtur PL-UK Posted January 26, 2023 Posted January 26, 2023 Podejrzewam że większość ma ten problem, szczególnie można to zauważyć przechodząc pomiędzy tonami wysokim i niskim jak i w drugą stronę niski-wysoki. Jeśli wciśniesz np. klawisz H czasem lokomotywa od razu daje sygnał a momentami daje urwany często się tak zdarza ale jak zechcemy zmienić ton puszczając klawisz "H" i błyskawicznie wciskamy "J" to jest cisza i widać jak manetka wraca do pozycji "0" i nie idzie w drugą stronę, dopiero powtórne wciśnięcie "J" ją wychyla. Jak dla mnie skopana sprawa ponieważ jeśli trzymam dźwignię w ręku i przesuwam w jedną pozycję a następnie w drugą to mogę wydać dwa tony po sobie w krótkim czasie, logiczne by było takie działanie na klawiaturze ale tak nie jest i sprawdzałem to kilka razy. Można przejść na drugi ton jak dźwignia wróci do pozycji wyjściowej czyli "0" , trochę słabe ponieważ w realu przesuwasz ją w jedną lub drugą stronę i lokomotywa daje sygnał taki jaki akurat jest wybrany nie ma znaczenia powrót do pozycji wyjściowej a szybkość nadania jednego tonu po drugim jest tylko uzależniona od szybkości wychylenia dźwigni z jednej pozycji na drugą.
hyzwar Posted January 26, 2023 Posted January 26, 2023 U mnie to samo. Zastanawiam się, ile to ma wspólnego z CPU, ile z kartą dźwiękową u mnie zintegrowaną tj. z jej brakiem w pewnym sensie. U niektórych YouTube'rów jest OK. Po części może to być problem sprzętowy jednak. Chętnie przyczytam opinię kogoś zorientowanego w temacie.
FluffyAdmiral Posted January 26, 2023 Posted January 26, 2023 (edited) Mi się wydaje, że problem występuje ponieważ limit dźwięków jakie mogą być odtwarzane jednocześnie może być za niski, przez co nowe dźwięki są urywane lub nie odtwarzają się wogóle. Ten sam problem występuje w innych grach i nie jest wyłącznie problemem SimRaila. Edited January 26, 2023 by FluffyAdmiral
pomiary.el1 Posted January 29, 2023 Posted January 29, 2023 Zgłaszałem ten problem jeszcze w Playtestach. Niestety bez odzewu. Testowałem Rp1 na różnych ustanawianiach i na wszystkich pojazdach. Dźwięk syren się zacina i krztusi. Bardzie przypomina syntezator niż prawdziwą syrenę. Dotyczy to wszystkich pojazdów. O braku echa nie wspomnę. 1
Mephrite Posted February 5, 2023 Posted February 5, 2023 U mnie rwanie dźwięków występuje sporadycznie - ale występuje. Jest to bardzo wybiórcze - w mojej konfiguracji (dźwiękówka Audigy RX + Logitech 5.1, dźwięk przestrzenny) np. Rp1 rwie na Dragonie, ale w każdym innym pociągu nie ma tego problemu. btw. w ogóle dźwięki Dragona powinny być poprawione. Są za ciche i czasami występują nielogicznie. Najczęściej jeżdzę pendo i elfem i tak jakichś większych problemów nie zauważyłem.
Tadeusz Hajto Posted February 6, 2023 Posted February 6, 2023 Zauważyłem pewną zależność w rwaniu niektórych dźwięków, co może sugerować, że podejrzenia @FluffyAdmiral mogą być właściwe. Korzystam z 5.1 i gdy w EU07 przy ruszaniu ze stacji luzuję skład (odgrywany jest dźwięk syczącego powietrza) i jednocześnie zadaję kolejne pozycje na nastawniku - dźwięk syku zupełnie urywa się w momencie odgrywania dźwięku przestawienia nastawnika jazdy, po czym znów powraca, gdy tamten dźwięk się skończy, zamiast nałożyć się jeden na drugi. Wydaje mi się, że dźwięki nakładające się na siebie z tego samego kierunku wzajemnie się blokują, ponieważ jeden dźwięk nie blokuje wszystkich innych, a tylko niektóre, ale jest to tylko moja teoria nie potwierdzona żadnymi dokładniejszymi testami.
qbahn Posted February 15, 2023 Posted February 15, 2023 (edited) Nie wiem co jest przyczyną, ale u mnie to samo. Można też posłuchać jak nierównomiernie potrafią stukać koła np. w Dragonie (ET25). Raz są to miarowe 3 stuknięcia, a raz któryś dźwięk/i z wyraźnym opóźnieniem. Oby to nie była sprawka silnika gry, bo się poprawki możemy nie doczekać. Edited February 15, 2023 by qbann
Maciej_ZG Posted February 15, 2023 Posted February 15, 2023 Potwierdzam problem. U mnie zwykle w przypadku kiedy używam syreny.
Recommended Posts