Jump to content

"Rwanie" dźwięków


Recommended Posts

Poszukałem trochę na forum i niestety nie trafiłem na podobny problem jaki się pojawia u mnie. Zaczęło mnie to zastanawiać czy jest to problem globalny czy faktycznie występuje tylko na moim sprzęcie. Mianowicie Często zdarza się, że dźwięk Rp1 nie wybrzmiewa jak powinien. Jest porwany, jakby nie mógł "wystartować" od początku w płynny sposób. Tak samo dzieje się gdy jadę siódemką i rozpoczynam proces hamowania. Czy borykacie się z takim samym zagadnieniem? 

  • I agree 8
Link to comment
Share on other sites

Z rwaniem początku dźwięku syreny to tak, zdarza się to też mi przy wysokich prędkościach i teoretycznie może być to problem samego silnika gry, ale tylko tak przypuszczam. Z mojej analizy wynika że wystarczy się rozpędzić powyżej 50km/h, wtedy dźwięk chwilowo zamiast być odtwarzany na bieżąco w obrębie gracza to jest stale w miejscu gdzie gracz rozpoczął trąbienie i po chwili jest zsynchronizowany z pozycją gracza. 

Link to comment
Share on other sites

Podejrzewam że większość ma ten problem, szczególnie można to zauważyć przechodząc pomiędzy tonami wysokim i niskim jak i w drugą stronę niski-wysoki. Jeśli wciśniesz np. klawisz H  czasem lokomotywa od razu daje sygnał a momentami daje urwany często się tak zdarza ale jak zechcemy zmienić ton puszczając klawisz "H" i błyskawicznie wciskamy "J" to jest cisza i widać jak manetka wraca do pozycji "0" i nie idzie w drugą stronę, dopiero powtórne wciśnięcie "J" ją wychyla. Jak dla mnie skopana sprawa ponieważ jeśli trzymam dźwignię w ręku i przesuwam w jedną pozycję a następnie w drugą to mogę wydać dwa tony po sobie w krótkim czasie, logiczne by było takie działanie na klawiaturze ale tak nie jest i sprawdzałem to kilka razy. Można przejść na drugi ton jak dźwignia wróci do pozycji wyjściowej czyli "0" , trochę słabe ponieważ w realu przesuwasz ją w jedną lub drugą stronę i lokomotywa daje sygnał taki jaki akurat jest wybrany nie ma znaczenia powrót do pozycji wyjściowej a szybkość nadania jednego tonu po drugim jest tylko uzależniona od szybkości wychylenia dźwigni z jednej pozycji na drugą.

Link to comment
Share on other sites

U mnie to samo. Zastanawiam się, ile to ma wspólnego z CPU, ile z kartą dźwiękową u mnie zintegrowaną tj. z jej brakiem w pewnym sensie. U niektórych YouTube'rów jest OK. Po części może to być problem sprzętowy jednak. Chętnie przyczytam opinię kogoś zorientowanego w temacie.

Link to comment
Share on other sites

Mi się wydaje, że problem występuje ponieważ limit dźwięków jakie mogą być odtwarzane jednocześnie może być za niski, przez co nowe dźwięki są urywane lub nie odtwarzają się wogóle. Ten sam problem występuje w innych grach i nie jest wyłącznie problemem SimRaila.

Edited by FluffyAdmiral
Link to comment
Share on other sites

Zgłaszałem ten problem jeszcze w Playtestach. Niestety bez odzewu.

Testowałem Rp1 na różnych ustanawianiach i na wszystkich pojazdach.  

Dźwięk syren się zacina i krztusi. Bardzie przypomina syntezator niż prawdziwą syrenę. Dotyczy to wszystkich pojazdów.  O braku echa nie wspomnę.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

U mnie rwanie dźwięków występuje sporadycznie - ale występuje.

Jest to bardzo wybiórcze - w mojej konfiguracji (dźwiękówka Audigy RX + Logitech 5.1, dźwięk przestrzenny) np. Rp1 rwie na Dragonie, ale w każdym innym pociągu nie ma tego problemu. btw. w ogóle dźwięki Dragona powinny być poprawione. Są za ciche i czasami występują nielogicznie.

Najczęściej jeżdzę pendo i elfem i tak jakichś większych problemów nie zauważyłem.

Link to comment
Share on other sites

Zauważyłem pewną zależność w rwaniu niektórych dźwięków, co może sugerować, że podejrzenia @FluffyAdmiral mogą być właściwe.

Korzystam z 5.1 i gdy w EU07 przy ruszaniu ze stacji luzuję skład (odgrywany jest dźwięk syczącego powietrza) i jednocześnie zadaję kolejne pozycje na nastawniku - dźwięk syku zupełnie urywa się w momencie odgrywania dźwięku przestawienia nastawnika jazdy, po czym znów powraca, gdy tamten dźwięk się skończy, zamiast nałożyć się jeden na drugi.

Wydaje mi się, że dźwięki nakładające się na siebie z tego samego kierunku wzajemnie się blokują, ponieważ jeden dźwięk nie blokuje wszystkich innych, a tylko niektóre, ale jest to tylko moja teoria nie potwierdzona żadnymi dokładniejszymi testami.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nie wiem co jest przyczyną, ale u mnie to samo. Można też posłuchać jak nierównomiernie potrafią stukać koła np. w Dragonie (ET25). Raz są to miarowe 3 stuknięcia, a raz któryś dźwięk/i z wyraźnym opóźnieniem. Oby to nie była sprawka silnika gry, bo się poprawki możemy nie doczekać.

Edited by qbann
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 54 / 87
          • Percentage filling 62%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 15 / 83
          • Percentage filling 18%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 4 / 84
          • Percentage filling 5%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 5 / 86
          • Percentage filling 6%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 20 / 82
          • Percentage filling 24%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 1 / 79
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 1 / 80
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 18 / 81
          • Percentage filling 22%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 82
          • Percentage filling 0%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 1 / 79
          • Percentage filling 1%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 6 / 82
          • Percentage filling 7%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 78
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 55
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 5 / 84
          • Percentage filling 6%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 1 / 79
          • Percentage filling 1%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 18 / 27
          • Percentage filling 67%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 6 / 27
          • Percentage filling 22%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 10 / 27
          • Percentage filling 37%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 12 / 27
          • Percentage filling 44%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 5 / 27
          • Percentage filling 19%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 5 / 27
          • Percentage filling 19%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 5 / 27
          • Percentage filling 19%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 200 / 1606 Total players
    • 12% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy