Jump to content

Serwery zostawione samopas + brak resetów


Recommended Posts

To co dziś się wydarzyło na serwerach raczej wszystkim udowodniło, że niestety moderacja i regularne resety serwerów są niezbędne. Jak najbardziej rozumiem, DEV'ów, że nie chcą siedzieć też w weekendy przy tej grze, bo odwalają już kawał roboty, ale niestety brak moderacji rozwala grę. 

Zakładam, że brak resetów to kwestia jakiegoś przeoczenia czy błędu, bo raczej wszystko działało dobrze.

Osobiście uważam, że powinno być więcej osób czuwających nad tym jak wygląda rozgrywka na multi oraz nad tym co się dzieje z nastawniami niedostępnymi dla zwykłych graczy. Dziś Grochów nie wypuszczał nic przez 300 minut...

Do tego chcąc nie chcąc dużo trolli się ostatnio pokazało na serwerach oraz niestety osoby, które psują rozgrywkę swoją nieznajomością obsługi stacji. 

 

A Wy co sądzicie? Jakie są Wasze przemyślenia po tej niedzieli? 

  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

pełna zgoda

potrzebna większa moderacja i jakieś dodatkowe mechanizmy np. usuwanie pociągów z opóźnieniem większym niż; brak możliwości spawnu pociągu o numerze xyz jeżeli byłaby to "10-ta" instancja tego numeru, itp.

restarty to obecnie nadal muss

 

Edited by hyzwar
korekta
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Zgadzam się w 100%. Trzeba by jakoś rozwiązać kwestię pilnowania. Chociaż jeden DEV powinien co jakiś czas sprawdzać czy nie ma jakiegoś "rozpiździeju" na serwerach, by nie dochodziło do zatorów. Przykładowo na PL8, AI puściło tak pociągi, że spotkały się na Sosnowcu Kazimierz, przez co poblokowały się wzajemnie. W momencie pisania tego posta, COŚ jakoś się ruszyło, ale TLK42162 które uczestniczyło w blokadzie ma już 428min opóźnienia + kolejne które za nim/przed nim stały (+316, +248 itd). Skutek był taki, że pociągi towarowe ze Staszica stały poblokowane w korku, jak również z Ząbkowic czy Strzemieszyc. Nie mówię że DEV ma nieustannie siedzieć i pilnować serwerów, ale zerknięcie tak raz na godzinę rozwiązało by sprawę.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Potrzebna jest jakaś moderacja, a i przydałaby się większa kontrola tego kto wchodzi na posterunki. Obecnie ktoś bez żadnej wiedzy potrafi uprzykrzać rozgrywkę na kilku nastawniach z rzędu, są osoby które robią to złośliwie i nie przyjmują żadnych porad ani krytyki w ich kierunku. Restarty obecnie jednak muszą być, może co 6, może co 8 godzin. Chociaż dzisiejszy dzień pokazał, że 6 godzin to obecnie maksimum ile serwery dają radę bez korków. Na jednym zawiesił się Grochów, na innym AI w Białej Rawskiej, wyszły zwiechy na linii do Sędziszowa, czyli tam gdzie gracze nie ingerowali. Sam bym chętnie w razie potrzeby pomógł w utrzymaniu serwerów przy życiu czy to usuwając sprawiające problemy pociągi, czy resetując serwer, ale dobrze by już było jakby co jakiś czas ktoś z devów zaglądał na chat i czytał czy coś się nie dzieje

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Również zgadzam się z poprzednikami, wczoraj natrafiłem na sytuację gdy ktoś na Sosnowcu Głównym (PL3) zablokował całą łącznicę do Sosnowca Południowego (najprawdopodobniej puścił pociąg na sygnał zastępczy bo nie wiedział jak obsłużyć blokadę), nic nie dało się zrobić i przez godzinę wszyscy stali. Dodam, że Szanowny dyżurny nie raczył nawet odpisać na wiadomości. Efekty? Pewnie to jasne, masa zmarnowanych nerwów, opóźnienia i stanie pod semaforem około godzinę, wydaję mi się, że ktoś z administracji co jakiś czas powinien sprawdzać co się dzieje + funkcja moderatora bardzo ułatwiałaby życie całej społeczności.

Edited by weird flex but okay
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Jeżeli poprawki wirtualnego dyżurnego ruchu nie rozwiążą problemu Sosnowca Południowego to zostanie on awaryjnie udostępniony jako następna stacja dla dyżurnych ruchu.

  • Like 10
  • Haha 1
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Być może zablokował, a być może Sosnowiec Południowy sam się zablokował do czego niestety dochodzi. Łącznicę można zablokować faktycznie w przypadku gdy w Sosnowcu Południowym będą stały dwa pociągi w kierunku Katowic, a DR puści z Zawodzia na łącznicę pociąg w kierunku Południowego - wtedy faktycznie lipa. Jednak podobna sytuacja dzieje się między Sosnowcem Południowym a Dańdówką. Dańdówka przyjmie 3-4 składy do siebie a w Południowym stoją dwa w kierunku Dańdówki i jest lipa - nie mają jak się wyminąć.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, uetam napisał(a):

Jeżeli poprawki wirtualnego dyżurnego ruchu nie rozwiążą problemu Sosnowca Południowego to zostanie on awaryjnie udostępniony jako następna stacja dla dyżurnych ruchu.

Południowy obsługiwany człowiekiem coś na pewno poprawi, ale jednak to nie koniec, problemy przeniosą się na Dańdówkę, Kazimierz i Strzemieszyce. Już się przeniosły. Więc spokojnie pracujcie nad AI, bo bez tego ani rusz. Dzisiaj na PL4 stały np. Łazy Ła - po prostu przestały przyjmować pociągi po torze 1. Inni piszą, że Grochów czy Biała też potrafią niedomagać. 

 

Bez pretensji, jesteśmy w EA, poczekam, choć pewnie co bardziej krewcy gracze będą się denerwować 🙂 Dacie radę. Najgorsze co mogłoby się stać to zmniejszenie liczby pociągów i usztywnienie przebiegów przez stację - tego bym bardzo nie chciał, więc będę czekał cierpliwie.

 

  • I agree 7
Link to comment
Share on other sites

W dniu 22.01.2023 o 21:35, hyzwar napisał(a):

pełna zgoda

potrzebna większa moderacja i jakieś dodatkowe mechanizmy np. usuwanie pociągów z opóźnieniem większym niż; brak możliwości spawnu pociągu o numerze xyz jeżeli byłaby to "10-ta" instancja tego numeru, itp.

restarty to obecnie nadal muss

Nie zgadzam się. Dyżurni będą puszczać pociągi opóźnione z pierwszeństwem żeby nikogo nie wywaliło. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Solisek napisał(a):

Nie zgadzam się. Dyżurni będą puszczać pociągi opóźnione z pierwszeństwem żeby nikogo nie wywaliło. 

no to chyba dobrze, że tak będą robić 😉

teraz zresztą tak już jest tzn. > 30 min. opóźnienia i prędkość 0 kph = pociąg otagowany jako 'zablokowany'

Edited by hyzwar
Link to comment
Share on other sites

W przypadku eliminowania zablokowania się stacji/pociągów proponuję tak:

  • Jeśli pociąg nie porusza się od 30-60 min (czas do uzgodnienia) + jest brak jakakolwiek możliwość podania przebiegu z powodu zajętego toru lub coś innego co uniemożliwia wysłanie na podstawie systemu, który wysyła na czacie komunikat o złym nastawionym przebiegu np. Pociąg X ze stacji Katowice Zawodzie do Sosnowca Południowego stoi na wjeździe z powodu zajętego szlaku pomiędzy SG, a SPł to pociąg zostanie usunięty, ponieważ nie można podać żadnego przebiegu (do Południowego jest zajęty, a do Głównego by rozwiązało przebieg, bo wysłałoby w złym kierunku). W momencie kiedy pociąg poruszy się z prędkością 1 km/h to czas zostałby zresetowany. Ta zasada działa tylko jeśli na stacji jest bot, jak wejdzie w trakcie jakiś to czas do usunięcia zatrzymuje się oraz restartuje.
  • Na stacji zawsze musi pozostać wolny tor (który nie jest zamknięty). Przebieg zostanie rozwiązany w momencie jak dyżurny będzie chciał wpuścić wszystkie pociągi w tym samym kierunku, aby pociąg z przeciwka mógł wjechać. Ta zasada tyczyłaby się tylko stacji, które mają liczbę torów w stacji mniejszą lub równą 3 oraz jak siedzi tam bot (nie dotyczy to bocznic i ogólnie torów, z których można podawać tylko przebiegi manewrowe)

W momencie kiedy pociąg zostałby usunięty na szlaku lub blokada dziwnie się zepsuje (nie dotyczy SBL) to jeśli na torze szlakowym nikogo nie ma oraz nie ma żadnego przebiegu z semafora wjazdowego to blokada automatycznie zwalnia po 5-10 minutach nawet jeśli na obu stacjach siedzą gracze.

Takie rozwiązanie oczywiście nie naprawiłoby tego problemu w 100%, więc również potrzebni są moderatorzy, aby mogli też śledzić to co dzieje się na serwerze (stany blokad, rozmowy na czacie i na telefonie pomiędzy dyżurnymi (zwłaszcza botów), stan pociągów). W ten sposób będzie można ograniczyć automatyczny restart serwerów, które mogłyby być o 03:00 i 12:00 kiedy jest mniejszy ruch na serwerze (uwzględniając strefy czasowe).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

No niestety... Kolejny weekend, powtórka z rozrywki. Serwery zostawione samopas, nikt nad nimi nie czuwa i mamy takie kwiatki... Tutaj jeden przykład, ale było ich dziś więcej. Tak jak już zaznaczałem rozumiem, że nie pracujecie w weekendy i ja to mega szanuje bo i tak robicie super robotę. ALE przypominam, że nas Graczy Waszych klientów w weekendy jest najwięcej. Rozważcie proszę zwerbowanie jakiejś moderacji na weekendy, bo nie wygląda to niestety dobrze... Do tego dużo trolli no i blokowanie się taboru 😕

PL2:

image.png.94a59eeadcaef1bde7c232dfe43926eb.pngimage.thumb.png.e1900eb784314e38438ece5a4712eede.png
EN2:
image.thumb.png.ffdecb25e17ba6e9b89a397b4cd9abbb.png

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 73 / 84
          • Percentage filling 87%
          • Most players 103
      • PL3
      • pl3
      • 7 / 85
          • Percentage filling 8%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 20 / 81
          • Percentage filling 25%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 6 / 85
          • Percentage filling 7%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 41 / 85
          • Percentage filling 48%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 0 / 32
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 1 / 80
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 24 / 78
          • Percentage filling 31%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 6 / 84
          • Percentage filling 7%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 0 / 92
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 26 / 86
          • Percentage filling 30%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 5 / 80
          • Percentage filling 6%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 81
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 14 / 80
          • Percentage filling 18%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 3 / 86
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 29 / 34
          • Percentage filling 85%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 21 / 34
          • Percentage filling 62%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 20 / 34
          • Percentage filling 59%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 9 / 34
          • Percentage filling 26%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 10 / 34
          • Percentage filling 29%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 348 / 1709 Total players
    • 20% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy