Dez Posted January 22, 2023 Share Posted January 22, 2023 Zauważyłem w scenariuszu IC 14103 oraz w samouczku do EU07, inne nie sprawdzałem. Przy przygotowaniu kabiny oraz podczas jazdy wskaźnik ciśnienia cyl. ham. pokazuje 0, działa tylko przy nagłym lub przy hamowaniu lokomotywą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted January 22, 2023 SIMRAIL Team Share Posted January 22, 2023 Najprawdopodobniej użyłeś przycisku odluźniacza i jeszcze nie napełnił się zbiornik sterujący hamulca. Przy kolejnym hamowaniu powinno być już ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dez Posted January 22, 2023 Author Share Posted January 22, 2023 5 hours ago, Królik Uszasty said: Najprawdopodobniej użyłeś przycisku odluźniacza i jeszcze nie napełnił się zbiornik sterujący hamulca. Przy kolejnym hamowaniu powinno być już ok. No właśnie nie było ok, bo przejechałem do Warszawy Wschodniej od punktu startowego jakieś 500m i to samo było, przecież screena dodałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted January 22, 2023 SIMRAIL Team Share Posted January 22, 2023 A dalsza część drogi, po wyjeździe że wschodniej? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dez Posted January 22, 2023 Author Share Posted January 22, 2023 Czyli za drugim działaniem kompresora zaczęło pokazywać na Centralnej już ok. Można to zamknąć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dez Posted January 22, 2023 Author Share Posted January 22, 2023 9 hours ago, Królik Uszasty said: Najprawdopodobniej użyłeś przycisku odluźniacza i jeszcze nie napełnił się zbiornik sterujący hamulca. Przy kolejnym hamowaniu powinno być już ok. Tylko mam pytanie, skoro nie pokazuje ciśnienia jak to hamuje? xD Czy tam jakiś specjalny mechanizm... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted January 22, 2023 SIMRAIL Team Share Posted January 22, 2023 Manometr od cylindrów wskazuje tylko ciśnienie w hamulcu lokomotywy, natomiast wagony podłączone do lokomotywy hamują normalnie. Podobnież przycisk odluźniacza luzuje cylinder lokomotywy, a wagony się luzują poprzez napełnienie przewodu głównego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dez Posted January 22, 2023 Author Share Posted January 22, 2023 2 minutes ago, Królik Uszasty said: Manometr od cylindrów wskazuje tylko ciśnienie w hamulcu lokomotywy, natomiast wagony podłączone do lokomotywy hamują normalnie. Podobnież przycisk odluźniacza luzuje cylinder lokomotywy, a wagony się luzują poprzez napełnienie przewodu głównego. Ale jakim cudem hamowanie awaryjne pokazuje, kranem lokomotywy pokazuje, antypoślizgowe pokazuje, a serwisowe zespolonym już nie pokazuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted January 22, 2023 SIMRAIL Team Share Posted January 22, 2023 Wynika to wprost z budowy hamulca lokomotywy. Odluźniacz luzuje tylko zawór rozrządczy (dalej jako ZR) poprzez obniżenie ciśnienia w zbiorniku sterującym poniżej standardowych 5 barów (jak w pozycji jazdy). Odpowiadając po kolei dla EU07: 1) hamowanie awaryjne upuszcza ciśnienie o 5 barów (5->0) zamiast normalnego pełnego służbowego 1,5 (5->3,5), więc jest to tak pomyślane, że ZR mógłby się trzy razy włączyć. 2) kran lokomotywy omija zawór rozrządczy, więc działa niezależnie - nie jesteś w stanie go zbić odluźniaczem 3) antypoślizgowe jest nakładką na ZR i działa prawie niezależnie, odluźniaczem również się go nie zbija Mam nadzieję, że to wyczerpuje temat 🙂 Po użyciu odluźniacza, zwłaszcza po hamowaniu nagłym lub napełnianiu pustego pociągu należy liczyć się z tym, że ZR przy hamowaniu służbowym zadziała dopiero po dłuższej chwili. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts