Jump to content

EU07 - ciśnienie cyl. ham. na 0 przy normalnym hamowaniu


Recommended Posts

Posted

Zauważyłem w scenariuszu IC 14103 oraz w samouczku do EU07, inne nie sprawdzałem. Przy przygotowaniu kabiny oraz podczas jazdy wskaźnik ciśnienia cyl. ham. pokazuje 0, działa tylko przy nagłym lub przy hamowaniu lokomotywą.

20230122011249_1.jpg

Posted
5 hours ago, Królik Uszasty said:

Najprawdopodobniej użyłeś przycisku odluźniacza i jeszcze nie napełnił się zbiornik sterujący hamulca. Przy kolejnym hamowaniu powinno być już ok.

No właśnie nie było ok, bo przejechałem do Warszawy Wschodniej od punktu startowego jakieś 500m i to samo było, przecież screena dodałem.

Posted

Czyli za drugim działaniem kompresora zaczęło pokazywać na Centralnej już ok. Można to zamknąć.
image.thumb.jpeg.0df3f2a46349a57e09756fa1d963172b.jpeg

Posted
9 hours ago, Królik Uszasty said:

Najprawdopodobniej użyłeś przycisku odluźniacza i jeszcze nie napełnił się zbiornik sterujący hamulca. Przy kolejnym hamowaniu powinno być już ok.

Tylko mam pytanie, skoro nie pokazuje ciśnienia jak to hamuje? xD Czy tam jakiś specjalny mechanizm...

  • SIMRAIL Team
Posted

Manometr od cylindrów wskazuje tylko ciśnienie w hamulcu lokomotywy, natomiast wagony podłączone do lokomotywy hamują normalnie. Podobnież przycisk odluźniacza luzuje cylinder lokomotywy, a wagony się luzują poprzez napełnienie przewodu głównego.

Posted
2 minutes ago, Królik Uszasty said:

Manometr od cylindrów wskazuje tylko ciśnienie w hamulcu lokomotywy, natomiast wagony podłączone do lokomotywy hamują normalnie. Podobnież przycisk odluźniacza luzuje cylinder lokomotywy, a wagony się luzują poprzez napełnienie przewodu głównego.

Ale jakim cudem hamowanie awaryjne pokazuje, kranem lokomotywy pokazuje, antypoślizgowe pokazuje, a serwisowe zespolonym już nie pokazuje. 

  • SIMRAIL Team
Posted

Wynika to wprost z budowy hamulca lokomotywy. Odluźniacz luzuje tylko zawór rozrządczy (dalej jako ZR) poprzez obniżenie ciśnienia w zbiorniku sterującym poniżej standardowych 5 barów (jak w pozycji jazdy). Odpowiadając po kolei dla EU07:

1) hamowanie awaryjne upuszcza ciśnienie o 5 barów (5->0) zamiast normalnego pełnego służbowego 1,5 (5->3,5), więc jest to tak pomyślane, że ZR mógłby się trzy razy włączyć.

2) kran lokomotywy omija zawór rozrządczy, więc działa niezależnie - nie jesteś w stanie go zbić odluźniaczem

3) antypoślizgowe jest nakładką na ZR i działa prawie niezależnie, odluźniaczem również się go nie zbija

Mam nadzieję, że to wyczerpuje temat 🙂 Po użyciu odluźniacza, zwłaszcza po hamowaniu nagłym lub napełnianiu pustego pociągu należy liczyć się z tym, że ZR przy hamowaniu służbowym zadziała dopiero po dłuższej chwili.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy