SIMRAIL Team uetam Posted December 9, 2022 SIMRAIL Team Share Posted December 9, 2022 Nastawianie i rozwiązywanie przebiegów: Dodatkowa informacja: Przyciski wciskamy LEWYM przyciskiem myszki a wyciągamy PRAWYM przyciskiem myszki. 2022-12-09 15-13-45 - przekaźniki - ustawianie i rozwiązywanie przebiegu.mp4 Obsługa blokad: 2022-12-09 15-25-05 - przekaźniki - obsługa blokad.mp4 11 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
キャプテン翼 Posted December 20, 2022 Share Posted December 20, 2022 (edited) Cześć, mógłbyś nagrać wideo, albo mi doradzić jak wygasić, Pwl6cb oraz pwl4cb po przejechaniu pociągu? I może przy okazji dlaczego nie ma strzałek wyboru kierunku? Czym się te blokady różnią od tych na dole? Edited December 20, 2022 by キャプテン翼 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArtU4 Posted December 20, 2022 Share Posted December 20, 2022 Blokujesz blok początkowy Po6CB, zapali się na czerwono pierwszy blok na szlaku, potem zgaśnie samoczynnie i można ustawić przebieg 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
キャプテン翼 Posted December 21, 2022 Share Posted December 21, 2022 (edited) 19 godzin temu, ArtU4 napisał(a): Blokujesz blok początkowy Po6CB, zapali się na czerwono pierwszy blok na szlaku, potem zgaśnie samoczynnie i można ustawić przebieg Dzięki wielkie za pomoc, a w jakich sytuacjach blokujesz końcowy? Edited December 21, 2022 by キャプテン翼 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArtU4 Posted December 21, 2022 Share Posted December 21, 2022 Godzinę temu, キャプテン翼 napisał(a): Dzięki wielkie za pomoc, a w jakich sytuacjach blokujesz końcowy? Generalnie te blokady to działają tak samo, a różnice w nich są subtelne - największe chyba w sposobie wizualizacji na pulpicie 🙂 Blokada typu C (z Łc w stronę Łb na linach 154 i 186 - tory 4 i 6) i blokada typu Eap (z Łb do Łc na liniach 154 i 160 tory 3 i 7) to generalnie to samo. Główna różnica to to, że blokada C ma zawsze ustawiony jeden kierunek blokady (w stanie domyślnym), a Eap domyślnie jest w stanie neutralnym (brak ustalonego kierunku, zawsze trzeba zatwierdzić). Obie blokady to blokady półsamoczynne. Z kolei w kierunku Ząbkowic jest blokada Eac - ta działa o tyle inaczej, że to blokada samoczynna, a zatem jest łatwiej (podobnie jak na samej CMK). Blokowanie bloków - upraszczając - to czynności konieczne przy działaniu blokady półsamoczynnej. Bez wdawania się w szczegóły, to: - zablokuj blok początkowy oznacza (Po): pociąg pojedzie ode mnie w kierunku kolejnej stacji, a zatem blokada ma działać 'ode mnie' (czynność przed wysłaniem pociągu) - zablokuj blok końcowy oznacza (Ko): pociąg przyjechał do mnie i potwierdzam, że przejechał w całości (czynność po przyjeździe pociągu, umożliwiająca dalsze operacje na zwolnionym odcinku). Oczywiście do tego są procedury i współpracujący dyżurni wykonują te czynności w określonym schemacie i kolejności. Jeszcze kolejną sprawą są funkcje działań specjalnych na blokadzie, czyli wysyłanie pociągów bez utwierdzonego przebiegu (dPo, dKo). Jak zrobi się to źle, to w zasadzie blokada przestanie działać i trzeba wprowadzać telefoniczne zapowiadanie 🙂 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
キャプテン翼 Posted December 21, 2022 Share Posted December 21, 2022 27 minut temu, ArtU4 napisał(a): Generalnie te blokady to działają tak samo, a różnice w nich są subtelne - największe chyba w sposobie wizualizacji na pulpicie 🙂 Blokada typu C (z Łc w stronę Łb na linach 154 i 186 - tory 4 i 6) i blokada typu Eap (z Łb do Łc na liniach 154 i 160 tory 3 i 7) to generalnie to samo. Główna różnica to to, że blokada C ma zawsze ustawiony jeden kierunek blokady (w stanie domyślnym), a Eap domyślnie jest w stanie neutralnym (brak ustalonego kierunku, zawsze trzeba zatwierdzić). Obie blokady to blokady półsamoczynne. Z kolei w kierunku Ząbkowic jest blokada Eac - ta działa o tyle inaczej, że to blokada samoczynna, a zatem jest łatwiej (podobnie jak na samej CMK). Blokowanie bloków - upraszczając - to czynności konieczne przy działaniu blokady półsamoczynnej. Bez wdawania się w szczegóły, to: - zablokuj blok początkowy oznacza (Po): pociąg pojedzie ode mnie w kierunku kolejnej stacji, a zatem blokada ma działać 'ode mnie' (czynność przed wysłaniem pociągu) - zablokuj blok końcowy oznacza (Ko): pociąg przyjechał do mnie i potwierdzam, że przejechał w całości (czynność po przyjeździe pociągu, umożliwiająca dalsze operacje na zwolnionym odcinku). Oczywiście do tego są procedury i współpracujący dyżurni wykonują te czynności w określonym schemacie i kolejności. Jeszcze kolejną sprawą są funkcje działań specjalnych na blokadzie, czyli wysyłanie pociągów bez utwierdzonego przebiegu (dPo, dKo). Jak zrobi się to źle, to w zasadzie blokada przestanie działać i trzeba wprowadzać telefoniczne zapowiadanie 🙂 Naprawdę bardzo Ci dziękuje za wyjaśnienie, oby jak najwięcej takich użytkowników 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Footz Posted December 25, 2022 Share Posted December 25, 2022 Witam. Ma ktos jakies streszczone zrodlo np. online opisujace te wszystkie powiazania na na przykladzie panelu przekaznikoweo znajlepiej z przykladami? Poki co mialem okazje w Lazach pozawiadywac ruchem, na szczescie wiekszosc to byly boty i dzialalem trochu po omacku. Dzieki z gory Link to comment Share on other sites More sharing options...
AtapiCl Posted December 25, 2022 Share Posted December 25, 2022 https://bsk.isdr.pl/srk_blokp.php Możesz sobie pobrać ze strony isdr.pl symulator Testowo. Klikasz tam dowoli i uczysz się na własnych błędach 🙂 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts