Jump to content

Instrukcja obsługi pulpitu przekaźnikowego (dyżurny ruchu) [WIDEO]


uetam

Recommended Posts

  • SIMRAIL Team

Nastawianie i rozwiązywanie przebiegów:

Dodatkowa informacja: Przyciski wciskamy LEWYM przyciskiem myszki a wyciągamy PRAWYM przyciskiem myszki.

 

Obsługa blokad:

 

 

  • Like 11
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Godzinę temu, キャプテン翼 napisał(a):

Dzięki wielkie za pomoc, a w jakich sytuacjach blokujesz końcowy?

Generalnie te blokady to działają tak samo, a różnice w nich są subtelne - największe chyba w sposobie wizualizacji na pulpicie 🙂

Blokada typu C (z Łc w stronę Łb na linach 154 i 186 - tory 4 i 6) i blokada typu Eap (z Łb do Łc na liniach 154 i 160 tory 3 i 7) to generalnie to samo. Główna różnica to to, że blokada C ma zawsze ustawiony jeden kierunek blokady (w stanie domyślnym), a Eap domyślnie jest w stanie neutralnym (brak ustalonego kierunku, zawsze trzeba zatwierdzić). Obie blokady to blokady półsamoczynne.

Z kolei w kierunku Ząbkowic jest blokada Eac - ta działa o tyle inaczej, że to blokada samoczynna, a zatem jest łatwiej (podobnie jak na samej CMK).

Blokowanie bloków - upraszczając - to czynności konieczne przy działaniu blokady półsamoczynnej. Bez wdawania się w szczegóły, to:

- zablokuj blok początkowy oznacza (Po): pociąg pojedzie ode mnie w kierunku kolejnej stacji, a zatem blokada ma działać 'ode mnie' (czynność przed wysłaniem pociągu)

- zablokuj blok końcowy oznacza (Ko): pociąg przyjechał do mnie i potwierdzam, że przejechał w całości (czynność po przyjeździe pociągu, umożliwiająca dalsze operacje na zwolnionym odcinku).

 

Oczywiście do tego są procedury i współpracujący dyżurni wykonują te czynności w określonym schemacie i kolejności. Jeszcze kolejną sprawą są funkcje działań specjalnych na blokadzie, czyli wysyłanie pociągów bez utwierdzonego przebiegu (dPo, dKo). Jak zrobi się to źle, to w zasadzie blokada przestanie działać i trzeba wprowadzać telefoniczne zapowiadanie 🙂

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

27 minut temu, ArtU4 napisał(a):

Generalnie te blokady to działają tak samo, a różnice w nich są subtelne - największe chyba w sposobie wizualizacji na pulpicie 🙂

Blokada typu C (z Łc w stronę Łb na linach 154 i 186 - tory 4 i 6) i blokada typu Eap (z Łb do Łc na liniach 154 i 160 tory 3 i 7) to generalnie to samo. Główna różnica to to, że blokada C ma zawsze ustawiony jeden kierunek blokady (w stanie domyślnym), a Eap domyślnie jest w stanie neutralnym (brak ustalonego kierunku, zawsze trzeba zatwierdzić). Obie blokady to blokady półsamoczynne.

Z kolei w kierunku Ząbkowic jest blokada Eac - ta działa o tyle inaczej, że to blokada samoczynna, a zatem jest łatwiej (podobnie jak na samej CMK).

Blokowanie bloków - upraszczając - to czynności konieczne przy działaniu blokady półsamoczynnej. Bez wdawania się w szczegóły, to:

- zablokuj blok początkowy oznacza (Po): pociąg pojedzie ode mnie w kierunku kolejnej stacji, a zatem blokada ma działać 'ode mnie' (czynność przed wysłaniem pociągu)

- zablokuj blok końcowy oznacza (Ko): pociąg przyjechał do mnie i potwierdzam, że przejechał w całości (czynność po przyjeździe pociągu, umożliwiająca dalsze operacje na zwolnionym odcinku).

Oczywiście do tego są procedury i współpracujący dyżurni wykonują te czynności w określonym schemacie i kolejności. Jeszcze kolejną sprawą są funkcje działań specjalnych na blokadzie, czyli wysyłanie pociągów bez utwierdzonego przebiegu (dPo, dKo). Jak zrobi się to źle, to w zasadzie blokada przestanie działać i trzeba wprowadzać telefoniczne zapowiadanie 🙂

Naprawdę bardzo Ci dziękuje za wyjaśnienie, oby jak najwięcej takich użytkowników 🙂

Link to comment
Share on other sites

Witam. Ma ktos jakies streszczone zrodlo np. online opisujace te wszystkie powiazania na na przykladzie panelu przekaznikoweo znajlepiej z przykladami? Poki co mialem okazje w Lazach pozawiadywac ruchem, na szczescie wiekszosc to byly boty i dzialalem trochu po omacku. Dzieki z gory

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy