SIMRAIL Team uetam Posted December 9, 2022 SIMRAIL Team Posted December 9, 2022 Nastawianie i rozwiązywanie przebiegów: Dodatkowa informacja: Przyciski wciskamy LEWYM przyciskiem myszki a wyciągamy PRAWYM przyciskiem myszki. 2022-12-09 15-13-45 - przekaźniki - ustawianie i rozwiązywanie przebiegu.mp4 Obsługa blokad: 2022-12-09 15-25-05 - przekaźniki - obsługa blokad.mp4 11 1
キャプテン翼 Posted December 20, 2022 Posted December 20, 2022 (edited) Cześć, mógłbyś nagrać wideo, albo mi doradzić jak wygasić, Pwl6cb oraz pwl4cb po przejechaniu pociągu? I może przy okazji dlaczego nie ma strzałek wyboru kierunku? Czym się te blokady różnią od tych na dole? Edited December 20, 2022 by キャプテン翼 1
ArtU4 Posted December 20, 2022 Posted December 20, 2022 Blokujesz blok początkowy Po6CB, zapali się na czerwono pierwszy blok na szlaku, potem zgaśnie samoczynnie i można ustawić przebieg 1
キャプテン翼 Posted December 21, 2022 Posted December 21, 2022 (edited) 19 godzin temu, ArtU4 napisał(a): Blokujesz blok początkowy Po6CB, zapali się na czerwono pierwszy blok na szlaku, potem zgaśnie samoczynnie i można ustawić przebieg Dzięki wielkie za pomoc, a w jakich sytuacjach blokujesz końcowy? Edited December 21, 2022 by キャプテン翼
ArtU4 Posted December 21, 2022 Posted December 21, 2022 Godzinę temu, キャプテン翼 napisał(a): Dzięki wielkie za pomoc, a w jakich sytuacjach blokujesz końcowy? Generalnie te blokady to działają tak samo, a różnice w nich są subtelne - największe chyba w sposobie wizualizacji na pulpicie 🙂 Blokada typu C (z Łc w stronę Łb na linach 154 i 186 - tory 4 i 6) i blokada typu Eap (z Łb do Łc na liniach 154 i 160 tory 3 i 7) to generalnie to samo. Główna różnica to to, że blokada C ma zawsze ustawiony jeden kierunek blokady (w stanie domyślnym), a Eap domyślnie jest w stanie neutralnym (brak ustalonego kierunku, zawsze trzeba zatwierdzić). Obie blokady to blokady półsamoczynne. Z kolei w kierunku Ząbkowic jest blokada Eac - ta działa o tyle inaczej, że to blokada samoczynna, a zatem jest łatwiej (podobnie jak na samej CMK). Blokowanie bloków - upraszczając - to czynności konieczne przy działaniu blokady półsamoczynnej. Bez wdawania się w szczegóły, to: - zablokuj blok początkowy oznacza (Po): pociąg pojedzie ode mnie w kierunku kolejnej stacji, a zatem blokada ma działać 'ode mnie' (czynność przed wysłaniem pociągu) - zablokuj blok końcowy oznacza (Ko): pociąg przyjechał do mnie i potwierdzam, że przejechał w całości (czynność po przyjeździe pociągu, umożliwiająca dalsze operacje na zwolnionym odcinku). Oczywiście do tego są procedury i współpracujący dyżurni wykonują te czynności w określonym schemacie i kolejności. Jeszcze kolejną sprawą są funkcje działań specjalnych na blokadzie, czyli wysyłanie pociągów bez utwierdzonego przebiegu (dPo, dKo). Jak zrobi się to źle, to w zasadzie blokada przestanie działać i trzeba wprowadzać telefoniczne zapowiadanie 🙂 2
キャプテン翼 Posted December 21, 2022 Posted December 21, 2022 27 minut temu, ArtU4 napisał(a): Generalnie te blokady to działają tak samo, a różnice w nich są subtelne - największe chyba w sposobie wizualizacji na pulpicie 🙂 Blokada typu C (z Łc w stronę Łb na linach 154 i 186 - tory 4 i 6) i blokada typu Eap (z Łb do Łc na liniach 154 i 160 tory 3 i 7) to generalnie to samo. Główna różnica to to, że blokada C ma zawsze ustawiony jeden kierunek blokady (w stanie domyślnym), a Eap domyślnie jest w stanie neutralnym (brak ustalonego kierunku, zawsze trzeba zatwierdzić). Obie blokady to blokady półsamoczynne. Z kolei w kierunku Ząbkowic jest blokada Eac - ta działa o tyle inaczej, że to blokada samoczynna, a zatem jest łatwiej (podobnie jak na samej CMK). Blokowanie bloków - upraszczając - to czynności konieczne przy działaniu blokady półsamoczynnej. Bez wdawania się w szczegóły, to: - zablokuj blok początkowy oznacza (Po): pociąg pojedzie ode mnie w kierunku kolejnej stacji, a zatem blokada ma działać 'ode mnie' (czynność przed wysłaniem pociągu) - zablokuj blok końcowy oznacza (Ko): pociąg przyjechał do mnie i potwierdzam, że przejechał w całości (czynność po przyjeździe pociągu, umożliwiająca dalsze operacje na zwolnionym odcinku). Oczywiście do tego są procedury i współpracujący dyżurni wykonują te czynności w określonym schemacie i kolejności. Jeszcze kolejną sprawą są funkcje działań specjalnych na blokadzie, czyli wysyłanie pociągów bez utwierdzonego przebiegu (dPo, dKo). Jak zrobi się to źle, to w zasadzie blokada przestanie działać i trzeba wprowadzać telefoniczne zapowiadanie 🙂 Naprawdę bardzo Ci dziękuje za wyjaśnienie, oby jak najwięcej takich użytkowników 🙂
Footz Posted December 25, 2022 Posted December 25, 2022 Witam. Ma ktos jakies streszczone zrodlo np. online opisujace te wszystkie powiazania na na przykladzie panelu przekaznikoweo znajlepiej z przykladami? Poki co mialem okazje w Lazach pozawiadywac ruchem, na szczescie wiekszosc to byly boty i dzialalem trochu po omacku. Dzieki z gory
AtapiCl Posted December 25, 2022 Posted December 25, 2022 https://bsk.isdr.pl/srk_blokp.php Możesz sobie pobrać ze strony isdr.pl symulator Testowo. Klikasz tam dowoli i uczysz się na własnych błędach 🙂 1 2
Recommended Posts