misiek_131415 Posted September 28 Posted September 28 Na discord DolRails jest ankieta. Obecnie 2% głosujących chce konduktora. 95% chce trasy i tabor. I tak pewnie będzie podobnie w SR. 1
adisuper Posted September 28 Posted September 28 Lepiej bybyło jakby ankieta dopuszczała wiecej niż jedną odpowiedź bo jak dla mnie wszystkie opcje są w jakiś sposób fajne ale to tylko dotyczy dema więc kto wie
LycanAnanas Posted September 28 Posted September 28 blabla bla bla bla Nadal się łudzicie. Dorośnijcie.. Simkol obecnie robi Flirta oraz dalej Łódź dla ŁKA bo wygrali przetarg, a dla nas kapnie to jako efekt uboczny w formie DLC i może Flitra o ile dostana licencję na komercyjne wykorzystanie.
Tymo_chrabaszcz Posted September 28 Posted September 28 W dniu 17.01.2023 o 04:02, ratoli napisał(a): Witam moim pomysłem na bardzo dobre urealistycznienie rozgrywki w SimRail było by dodanie (na początek może być) nieco okrojony "TRYB KONDUKTORA" a z czasem rozwijany do pełnego osiągnięcia swojego potencjału. Myślę, że bardzo dużo osób będzie za tym i dużo osób to poprze, gdyż ten "TRYB" byłby tylko w naszym symulatorze SimRail. TRYB KONDUKTORA polegałby na: Kontrolowaniu Pasażerów pod względem np: biletów Kontrolowaniem Terminowych Odjazdów Pociągu, który KONKUKTOR obsługuje Jeśli nie będzie np: Kierownika Pociągu to można dodać również opcję by KONDUKTOR tzw. Formułki, które są słyszalne przez nagłośnienie w kabinie maszynisty, czyli np: "Witamy na pokładzie pociągu Express Intercity Premium numer 1301 relacji Katowice-Warszawa Wschodnia" A wy co myślicie na temat takiego pomysłu? Dajcie znać poniżej 😛 Moim zdaniem to jest dobry pomysł, a dla osób co nie bo to jest symulator kolei, to co? Konduktor nie jest "kolejarzem"? Skoro mamy już maszyniste; dyżurnego ruchu, to czemu by nie mieć jeszcze konduktora?
Tymo_chrabaszcz Posted September 28 Posted September 28 (edited) W dniu 17.01.2023 o 04:02, ratoli napisał(a): Witam moim pomysłem na bardzo dobre urealistycznienie rozgrywki w SimRail było by dodanie (na początek może być) nieco okrojony "TRYB KONDUKTORA" a z czasem rozwijany do pełnego osiągnięcia swojego potencjału. Myślę, że bardzo dużo osób będzie za tym i dużo osób to poprze, gdyż ten "TRYB" byłby tylko w naszym symulatorze SimRail. TRYB KONDUKTORA polegałby na: Kontrolowaniu Pasażerów pod względem np: biletów Kontrolowaniem Terminowych Odjazdów Pociągu, który KONKUKTOR obsługuje Jeśli nie będzie np: Kierownika Pociągu to można dodać również opcję by KONDUKTOR tzw. Formułki, które są słyszalne przez nagłośnienie w kabinie maszynisty, czyli np: "Witamy na pokładzie pociągu Express Intercity Premium numer 1301 relacji Katowice-Warszawa Wschodnia" A wy co myślicie na temat takiego pomysłu? Dajcie znać poniżej 😛 Fakt, nie jest to proste ze względu na mechaniki wszystkie ale skoro ma być to symulator to raczej większość powinna być takich rzeczy Edited September 28 by Tymo_chrabaszcz
error723 Posted September 29 Posted September 29 (edited) W dniu 9.09.2025 o 23:25, Chamski Dowcip napisał(a): Jasne, zdaję sobie sprawę, że devy mają ograniczone zasoby i teraz priorytetem są trasy, nastawnie czy poprawki – i słusznie. Ale skoro taki temat powstał i są gracze, którzy go popierają, to warto, żeby został odnotowany jako kierunek na przyszłość. Tryb konduktora nie musiałby być robiony od razu ani kosztem innych elementów – mógłby być opcjonalnym dodatkiem rozwijanym wtedy, kiedy będą możliwości. W końcu każda sugestia pokazuje, czego społeczność oczekuje, a to dla devów też jest cenna informacja. Kolego, jako programista w dosyć dużym projekcie, muszę Ci powiedzieć, że nie ma czasu na to, co powinno być zrobione. Przed release jest masa spotkań, na których defekty spadają, do następnych release lub nawet jako future (czyli coś, co jest nieokreślone). Prawda jest taka, że producent, bez dodania kolejnego zespołu, nie jest w stanie stworzyć, a co bardziej złożone, utrzymać kolejnego trybu. Oni obecnie mają już na głowie olbrzymi projekt, w którym masz przede wszystkim symulatory rzeczywiste, za które płacą przewoźnicy. Myślę, że symulator będzie iść za tym, co oferowane jest przewoźnikom, a to i tak jest dużo. Edited September 29 by error723 3
LycanAnanas Posted September 29 Posted September 29 21 hours ago, Tymo_chrabaszcz said: Moim zdaniem to jest dobry pomysł, a dla osób co nie bo to jest symulator kolei, to co? Konduktor nie jest "kolejarzem"? Skoro mamy już maszyniste; dyżurnego ruchu, to czemu by nie mieć jeszcze konduktora? To mamy uwzględnić to, że maszyniście chce się do kibla postawić kloca i wszystkie aspekty inne? To nie matrix że ma 100% odwzorowywać. Symulator skupia się na jednym aspekcie czyli tutaj prowadzenie ruchu kolejowego. Zdziwię cie, że konduktora nie dość że taniej to lepiej jest uczyć pracy z statystami lub po prostu przez okres pracy na stażu. Żaden symulator nie zasymuluje ci logiki każdego człowieka. A to co chcecie zrobić lepiej ogarniecie grą w Robloxie.. 1 3
Chamski Dowcip Posted September 29 Posted September 29 5 godzin temu, LycanAnanas napisał(a): To mamy uwzględnić to, że maszyniście chce się do kibla postawić kloca i wszystkie aspekty inne? To nie matrix że ma 100% odwzorowywać. Symulator skupia się na jednym aspekcie czyli tutaj prowadzenie ruchu kolejowego. Zdziwię cie, że konduktora nie dość że taniej to lepiej jest uczyć pracy z statystami lub po prostu przez okres pracy na stażu. Żaden symulator nie zasymuluje ci logiki każdego człowieka. A to co chcecie zrobić lepiej ogarniecie grą w Robloxie.. Twoje zarzuty completnie mijają się z celem, bo opierają się na skrajnym przejaskrawieniu pomysłu. "Symulowanie kibla" - To zwykła złośliwa przesada. Nikt z zwolenników konduktora nie postuluje o symulowanie potrzeb fizjologicznych. Chodzi o dodanie NOWEGO stanowiska pracy (jak dyżurny), a nie o dodanie absurdalnych detali do istniejącego. To tak, jakbyś zarzucał pomysłowi dodania dyżurnego, że "a co, mamy symulować mu, jak parzy kawę?". To nie o to chodzi. "Symulator skupia się na jednym aspekcie" - A kto tak zdecydował? SimRail już teraz ma dwa aspekty: maszynistę i dyżurnego ruchu. Dodanie konduktora to nie "zmiana celu", a naturalne poszerzenie tego samego celu - symulacji ŚRODOWISKA kolejowego. Kolej to nie tylko stalowe szyny i semafory, to także ludzie i pasażerowie. "Taniej uczyć z statystami" - Myślisz, że komuś tu chodzi o tanie szkolenie dla PKP? Mówimy o GRZE komputerowej, a nie o narzędziu szkoleniowym dla przewoźników! Gracze nie szukają tu najtańszych metod certyfikacji, tylko rozwijającej i urozmaiconej rozgrywki. Twoja uwaga jest kompletnie nie na miejscu. "Logika każdego człowieka" i "Roblox" - To kolejne celowe przejaskrawienie. Nikt nie chce symulować nieprzewidywalności ludzkiej psychiki. Chodzi o podstawowe, skryptowe interakcje - sprawdzenie biletu, odpowiedź na powtarzalne pytanie, kontrola temperatury. To poziom złożoności, z którym silnik gry poradziłby sobie bez problemu. Porównanie do Robloxa jest zwykłym obrażaniem pomysłu, który ma więcej wspólnego z rozszerzeniem gry w stylu "Train Sim World" niż z prostą platformą dla dzieci. Podsumowując: Twoje argumenty nie trafiają w rzeczywisty pomysł, tylko w jego zmanipulowaną, przerysowaną wersję, którą sam sobie stworzyłeś. Pomysł konduktora to propozycja dodania nowej, osobnej roli do ekosystemu gry, która wzbogaciłaby rozgrywkę i dała graczom więcej wyboru. To naturalny krok w rozwoju projektu, który już teraz ma więcej niż jeden "aspekt". 1
error723 Posted September 29 Posted September 29 16 minut temu, Chamski Dowcip napisał(a): Twoje zarzuty completnie mijają się z celem, bo opierają się na skrajnym przejaskrawieniu pomysłu. "Symulowanie kibla" - To zwykła złośliwa przesada. Nikt z zwolenników konduktora nie postuluje o symulowanie potrzeb fizjologicznych. Chodzi o dodanie NOWEGO stanowiska pracy (jak dyżurny), a nie o dodanie absurdalnych detali do istniejącego. To tak, jakbyś zarzucał pomysłowi dodania dyżurnego, że "a co, mamy symulować mu, jak parzy kawę?". To nie o to chodzi. "Symulator skupia się na jednym aspekcie" - A kto tak zdecydował? SimRail już teraz ma dwa aspekty: maszynistę i dyżurnego ruchu. Dodanie konduktora to nie "zmiana celu", a naturalne poszerzenie tego samego celu - symulacji ŚRODOWISKA kolejowego. Kolej to nie tylko stalowe szyny i semafory, to także ludzie i pasażerowie. "Taniej uczyć z statystami" - Myślisz, że komuś tu chodzi o tanie szkolenie dla PKP? Mówimy o GRZE komputerowej, a nie o narzędziu szkoleniowym dla przewoźników! Gracze nie szukają tu najtańszych metod certyfikacji, tylko rozwijającej i urozmaiconej rozgrywki. Twoja uwaga jest kompletnie nie na miejscu. "Logika każdego człowieka" i "Roblox" - To kolejne celowe przejaskrawienie. Nikt nie chce symulować nieprzewidywalności ludzkiej psychiki. Chodzi o podstawowe, skryptowe interakcje - sprawdzenie biletu, odpowiedź na powtarzalne pytanie, kontrola temperatury. To poziom złożoności, z którym silnik gry poradziłby sobie bez problemu. Porównanie do Robloxa jest zwykłym obrażaniem pomysłu, który ma więcej wspólnego z rozszerzeniem gry w stylu "Train Sim World" niż z prostą platformą dla dzieci. Podsumowując: Twoje argumenty nie trafiają w rzeczywisty pomysł, tylko w jego zmanipulowaną, przerysowaną wersję, którą sam sobie stworzyłeś. Pomysł konduktora to propozycja dodania nowej, osobnej roli do ekosystemu gry, która wzbogaciłaby rozgrywkę i dała graczom więcej wyboru. To naturalny krok w rozwoju projektu, który już teraz ma więcej niż jeden "aspekt". Jeżeli uważasz, że jest to tak wspaniały pomysł, napisz bezpośrednio do SR - może masz rację, a my się mylimy. Jakkolwiek, myślę, że temat jest do zamknięcia, bo nie ma tu merytoryki, a zaczyna się przepychanka. 2
LycanAnanas Posted September 29 Posted September 29 Ja uważam że symulowanie kibla w trybie konduktora to niezbędna rzecz: Pasażerowi może zachcieć się postawić kloca i co uniknie kontroli! Trzeba dać ujemne punkty. A co jak konduktor musi skorzystać a ktos uniknie tak kary!! Też ujemne punkty! A co jak sprawdzimy dwa razy! Albo ktoś użyje prywatną publiczną toaletę w celu unikniecia kary!! I fajny ten srat dzipity który użyłeś postarałeś się. 1
Recommended Posts