Jump to content

Zmniejszona ilość punktów za zbyt wczesny przejazd.


Recommended Posts

Przyznawanie zmniejszonej liczby punktów za zbyt wczesny przejazd przez Stację/posterunek to niesprawiedliwe.

Jadąc EIP 1401 na odc. W-wa Zachodnia-W-wa Włochy bez większych starań byłem 4 min przed czasem, w Józefinowie było to już 8-9min a jak już przerywałem scenariusz w Opocznie Południe przed czasem byłem 13-14min.

W rzeczywistości pociąg jak ma przelot (szczególnie na CMK) to jedzie dalej i nie odstaje pod wjazdem 13 min bo to zwykłe blokowanie szlaku bez konkretnej przyczyny a maszynista nie dostaje pomniejszonej pensji za to że przyjechał za wcześnie👍. Dlatego uważam że gracz powinien mieć przyznawaną pełną ilość punktów za przejazd.

  • I agree 9
Link to comment
Share on other sites

On 1/16/2023 at 8:35 AM, Dżon Wiewiórka said:

Przyznawanie zmniejszonej liczby punktów za zbyt wczesny przejazd przez Stację/posterunek to niesprawiedliwe.

Jadąc EIP 1401 na odc. W-wa Zachodnia-W-wa Włochy bez większych starań byłem 4 min przed czasem, w Józefinowie było to już 8-9min a jak już przerywałem scenariusz w Opocznie Południe przed czasem byłem 13-14min.

W rzeczywistości pociąg jak ma przelot (szczególnie na CMK) to jedzie dalej i nie odstaje pod wjazdem 13 min bo to zwykłe blokowanie szlaku bez konkretnej przyczyny a maszynista nie dostaje pomniejszonej pensji za to że przyjechał za wcześnie👍. Dlatego uważam że gracz powinien mieć przyznawaną pełną ilość punktów za przejazd.

Jak masz limit na szlaku 160 kmh, to nie znaczy, że masz lecieć na upartego, a jednak dopasowywać swoją prędkość do rozkładu. Wczesny przyjazd to też w pełnym stopniu blokowanie, bo może się okazać, że zająłeś tor dedykowany dla kogoś przed tobą.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Wszystko by było dobrze jakby rozkłady jazdy były by dopracowane, a jest z tym różnie. Nawet zgłosiłem błąd że na trasie z Sędziszowa do Kato miałem ponad 5 min. do przodu a potem naraz zrobiło się spóźnienie, a jechałem zgodnie z znakami. Wyłączenie tego odejmowania byłoby moim zdaniem uczciwe. Rozumiem że dąży się do jak największego realizmu, ale czasami trzeba iść na kompromis bo przecież najważniejsza jest zabawa i grywalność. A odejmowanie wcale temu nie pomaga. To i tak jest sztuka utrzymać odpowiednią prędkość i dojechać na czas.

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Dez napisał(a):

Wczesny przyjazd to też w pełnym stopniu blokowanie, bo może się okazać, że zająłeś tor dedykowany dla kogoś przed tobą.

Wystarczy posiedzieć na Opocznie, gdzie jest jedna krawędź peronowa. Z jednej i drugiej strony dostaniesz pięciocyfrowy, bo któryś jedzie wcześniej, to już jest problem, a jak na dokładkę leci czterocyfrowy, to już trzeba się posiłkować lewym torem.

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Dez napisał(a):

Jak masz limit na szlaku 160 kmh, to nie znaczy, że masz lecieć na upartego, a jednak dopasowywać swoją prędkość do rozkładu.

Zgadza się ale nie do przesady. Ja po "akcji" Warszawa Zachodnia-Warszawa Włochy-Józefinów i "złapaniu" +9 długi czas jechałem 100-110 i wcale jakoś nie ubywało. Dopiero potem miałem S1 juz na CMK i się wyrównało. Co ciekawe tylko na tym początkowym etapie są takie różnice bo potem już normalnie z rozkładową i szło ładnie zgodnie z planem. Od Psar to nawet tak trzeba było jechać w miarę sprawnie, żeby z kolei nie złapać opóźnienia. 

Generalnie wygląda na to, że coś źle wyliczone w tej pierwszej fazie rozkładu skoro takie rozbieżności są. 🙂

Edited by 77
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

W rzeczywistości również się to zdarza i często pociągi jadą nawet o połowę wolniej, niż wynika to z szybkości rozkładowej, żeby później nie stać bez sensu. Obecne rozkłady są tymczasowe, powtarzalne co godzinę, dzięki czemu łatwiej nam wyłapać różne błędy. Docelowo będą inne, możliwe, że z innymi czasami przejazdu.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

To dobrze. Oby się to ładnie klarowało bo frajda z pilnowaniem rozkładu jest. Tylko szkoda czasem tych większych różnic bo z kolei jazda ED250 z v=100 frajdy nie daje no ale wiadomo - służba swoją specyfikę ma. 

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, 77 said:

Zgadza się ale nie do przesady. Ja po "akcji" Warszawa Zachodnia-Warszawa Włochy-Józefinów i "złapaniu" +9 długi czas jechałem 100-110 i wcale jakoś nie ubywało. Dopiero potem miałem S1 juz na CMK i się wyrównało. Co ciekawe tylko na tym początkowym etapie są takie różnice bo potem już normalnie z rozkładową i szło ładnie zgodnie z planem. Od Psar to nawet tak trzeba było jechać w miarę sprawnie, żeby z kolei nie złapać opóźnienia. 

Generalnie wygląda na to, że coś źle wyliczone w tej pierwszej fazie rozkładu skoro takie rozbieżności są. 🙂

Oczywiście, ma nie być również tak, że musisz jechać bardzo wolno (np zbyt długi czas pomiędzy kolejnymi przystankami) - w takim wypadku trzeba poprawiać rozkłady. Ale główna myśl tego wszystkiego to że idealnie masz jechać ~85-95% od prędkości rozkładowej (przecież ma być jakiś zapas na nadrobienie opóżnienia)

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, Dez napisał(a):

Jak masz limit na szlaku 160 kmh, to nie znaczy, że masz lecieć na upartego, a jednak dopasowywać swoją prędkość do rozkładu. Wczesny przyjazd to też w pełnym stopniu blokowanie, bo może się okazać, że zająłeś tor dedykowany dla kogoś przed tobą.

Nie prawda, masz jechać tak, aby trzymać prędkości rozkładowe, bo za Tobą może jechać inny pociąg i go będziesz blokować. Jak będziesz gdzieś zbyt wcześnie i nie będzie miejsca to najwyżej nie dostaniesz wjazdu do stacji i będzie trzeba poczekać.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, barman_2000 said:

Nie prawda, masz jechać tak, aby trzymać prędkości rozkładowe, bo za Tobą może jechać inny pociąg i go będziesz blokować. Jak będziesz gdzieś zbyt wcześnie i nie będzie miejsca to najwyżej nie dostaniesz wjazdu do stacji i będzie trzeba poczekać.

Coś w tym też jest. Ale tak czy inaczej sterować ruchiem ma dyżurny i powiadomić o ewentualne spowolnienie/przyspieszenie również może. Niestety zaraz dyżurni potrafią puścić towarowy przed osobowym (w grze oczywiście xD).
Ale ja też wychodzę z założenia że każdy ma rozkład, więc blokowania nie powinno być skoro wszyscy pilnują swój czas.

Edited by Dez
Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.01.2023 o 00:21, Dez napisał(a):

Jak masz limit na szlaku 160 kmh, to nie znaczy, że masz lecieć na upartego, a jednak dopasowywać swoją prędkość do rozkładu. Wczesny przyjazd to też w pełnym stopniu blokowanie, bo może się okazać, że zająłeś tor dedykowany dla kogoś przed tobą.

Na WWK, CMK i innych magistralach masz praktycznie pociąg za pociągiem w kilku minutowych odstępach czasu. To nie towar na węglówce że pojedziesz 40 mniej i nic się nie stanie, spowolnisz ruch na magistrali=opóźnisz inne pociągi=przewoźnik musi zapłacić za te opóźnienia zarządcy infrastruktury=dostajesz po uszach bo nie trzymałeś rozkładowej prędkości, taka jest teraz rzeczywistość na polskiej kolei że albo stoisz a jak już jedziesz to masz piłować pod krechę bo nie ma czasu. Przykład z rzeczywistości: Masz "pt" (postój techniczny) w Zastowie (LK.8) ze względu na utrudnienia związane w prowadzeniem ruchu po jednym torze. Okazuje się że pociągu z drugiej strony jeszcze nie ma dlatego dyżurny podaje ci wyjazd. I co będziesz jechał 20km/h bo jesteś kilkanaście do przodu?. Odpowiedź brzmi NIE bo w tym samym czasie może przyjechać pociąg z drugiej strony i już go opóźniasz. Tak takie smaczki były na PKP że dziobek z Warszawy pomijając "pt" na CMK i LK.8 był w stanie przyjechać do Krakowa ok. 30 min przed planem. 

Edited by Dżon Wiewiórka
Link to comment
Share on other sites

On 1/19/2023 at 11:01 PM, Dżon Wiewiórka said:

Na WWK, CMK i innych magistralach masz praktycznie pociąg za pociągiem w kilku minutowych odstępach czasu. To nie towar na węglówce że pojedziesz 40 mniej i nic się nie stanie, spowolnisz ruch na magistrali=opóźnisz inne pociągi=przewoźnik musi zapłacić za te opóźnienia zarządcy infrastruktury=dostajesz po uszach bo nie trzymałeś rozkładowej prędkości, taka jest teraz rzeczywistość na polskiej kolei że albo stoisz a jak już jedziesz to masz piłować pod krechę bo nie ma czasu. Przykład z rzeczywistości: Masz "pt" (postój techniczny) w Zastowie (LK.8) ze względu na utrudnienia związane w prowadzeniem ruchu po jednym torze. Okazuje się że pociągu z drugiej strony jeszcze nie ma dlatego dyżurny podaje ci wyjazd. I co będziesz jechał 20km/h bo jesteś kilkanaście do przodu?. Odpowiedź brzmi NIE bo w tym samym czasie może przyjechać pociąg z drugiej strony i już go opóźniasz. Tak takie smaczki były na PKP że dziobek z Warszawy pomijając "pt" na CMK i LK.8 był w stanie przyjechać do Krakowa ok. 30 min przed planem. 

Chodziło mi o sytuację z pociągami osobowymi. Jak masz rozkład, to musisz tego trzymać. Nie możesz odjechać od stacji przed rozkładem nawet jak masz zielone. Takie rozkłady pociągów osobowych zegrane ze sobą i mają jakiś zapas prędkości na skrócenie opóźnień. Ale również nie możesz przyjechać zbyt wcześniej, bo innym to też psuje rozkłady. To tyle w tym temacie. Dziękuję.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
W dniu 19.01.2023 o 00:21, Dez napisał(a):

Jak masz limit na szlaku 160 kmh, to nie znaczy, że masz lecieć na upartego, a jednak dopasowywać swoją prędkość do rozkładu. Wczesny przyjazd to też w pełnym stopniu blokowanie, bo może się okazać, że zająłeś tor dedykowany dla kogoś przed tobą.

Masz lecieć z prędkością ROZKŁADOWĄ (ona jest pokazywana pod prędkościomierzem HUD) i nie musi cię obchodzić, że "zarządca infrastruktury" źle to policzył i będziesz przed planem. Jak postój jest ph (handlowy), to pasażerskim czekasz do rozkładowego odjazdu (w multi kierpociów nie ma, póki co), jak pt (techniczny) lub prowadzisz towarowy, to zależy od sytuacji i dyżurnego (może cię coś wyprzedzać). Wsio - masz "gdzieś" resztę warunków, bo to nie ty je stawiasz i twoje wyprzedzenie rozkładu to nie jest twój problem - jedź z prędkością rozkładową lub według ograniczeń miejscowych, jeśli są PONIŻEJ rozkładowej i NIE JEDŹ EU/EP07 z prędkością 125 bo "się da" - one dostają rozkładową 120 i ani mm/h więcej, podobnie jak "oporowe" EN57 mają rozkładową 100 (mało kiedy 110) , a nie 115 czy 180, bo ktoś tego nie zablokował (wiem, jeszcze ich nie ma, ale już widzę te "wpisy na fejsbuku", że leciał kiblem 160 i wyprzedzał świnię lewym pasem...). 

Jadąc Pendolinem z prędkościami rozkładowymi (uwzględniając ograniczenia lokalne i postoje handlowe do godziny odjazdu, a nie podanego wyjazdowego) przyjechałem do Katowic według planu, a nie 10 przed czasem...

Edited by Nieciej
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Ale po co zużywać prąd i wydłużać sobie drogę hamowania, żeby później bez sensu stać na posterunku odstępowym 11 minut? W rozkładzie jazdy są wymienione czasy jazdy, często to różnica pięciu minut, albo nawet więcej. Jedzie się tak, żeby być na czas, i jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby ktoś się przyczepił że jadę 80 na 130, kiedy mieszczę się w rozkładzie. Jak napisano na pierwszej steonie każdego rozkładu z systemu SKRJ - "BEZPIECZEŃSTWO JEST NAJWAŻNIEJSZE". 

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Pokaż mi ten rozkład jazdy w tym symulatorze, proszę! Jak będzie, to będę na to patrzył, ale na razie nie ma się na czym oprzeć. Tu masz tylko rozkładową prędkość podaną w HUD i masz jej pilnować, żeby nie ograniczać przepustowości (edit: nie psuć zabawy innym). Jakoś Pierdolino przejęte na początku CMK z +4 doprowadziłem do Katowic planowo, pilnując prędkości rozkładowej i ograniczeń jako odstępstw od rozkładowej, a zaczęło się od hamowania z 200 do zera, bo EC przepuszczał Pierdolino z przeciwka jadąc po lewym, w rezultacie czego ja (EIP) stałem, a one oba (EIP i EC) objechały mnie z dwóch stron. Opuściłem tę "mijankę" z -2 min, taka właśnie ta sztuczna jenteligiencja.

Edited by Nieciej
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Szybkość podana w rozkładzie jest maksymalną, jaką pociąg o danych parametrach może osiągnąć na wyznaczonych odcinkach. Nikt nie każe jej utrzymywać, jeśli pociąg nie wydłuża czasu jazdy jadąc wolniej. Od regulowania przepustowości są dyżurni ruchu. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 16.01.2023 o 08:35, Dżon Wiewiórka napisał(a):

Przyznawanie zmniejszonej liczby punktów za zbyt wczesny przejazd przez Stację/posterunek to niesprawiedliwe.

Jadąc EIP 1401 na odc. W-wa Zachodnia-W-wa Włochy bez większych starań byłem 4 min przed czasem, w Józefinowie było to już 8-9min a jak już przerywałem scenariusz w Opocznie Południe przed czasem byłem 13-14min.

W rzeczywistości pociąg jak ma przelot (szczególnie na CMK) to jedzie dalej i nie odstaje pod wjazdem 13 min bo to zwykłe blokowanie szlaku bez konkretnej przyczyny a maszynista nie dostaje pomniejszonej pensji za to że przyjechał za wcześnie👍. Dlatego uważam że gracz powinien mieć przyznawaną pełną ilość punktów za przejazd.

 

Mam wrażenie, że to najczęstsze nieporozumienie przy tego typu symulatorach: gracze starają się dojechać do celu jak najszybciej zamiast jak najpunktualniej 🙂

A przecież zupełnie nie o to chodzi ! To nie są wyścigi! 😉

Byle Kubica potrafi wcisnąć zadajnik do oporu i pruć przed siebie z pełną prędkością. Ale zadaniem maszynisty wcale NIE jest dojechać do celu najszybciej jak się da! Jego zadanie jest znacznie trudniejsze: on w wyznaczonych punktach musi być w dokładnie wyznaczonym czasie; ani wcześniej ani później.

Po co?

Ponieważ w regularnych przewozach pasażerskich, opartych na rozkładzie jazdy, kluczowa jest nie wysoka prędkość lecz regularność kursowania. Rezerwy czasowe mają zaś za zadanie pomóc utrzymać tą regularność w razie wystąpienia nieprzewidzianych utrudnień. Kiedy rezerwy czasowej w rozkładzie jazdy nie ma, lub jest zbyt mała, szybko pojawia się chaos.

To proste. Jeśli wszystko jest w porządku, to jedziesz sobie całą trasę 120 km/h. Gdyby jednak np. w Psarach dyżurny przytrzymał cię dłużej pod semaforem, to po prostu zwiększasz prędkość do 130 km/h i do Włoszczowej docierasz o czasie 🙂 
Jeśli tej rezerwy czasu/prędkości nie będzie lub będzie zbyt mała, to nie będzie żadnego sposobu nadrobienia opóźnienia (na kolei przekraczanie prędkości nie jest tolerowane!), które szybko by się kumulowało, często powodując również opóźnianie innych pociągów.

 

 

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, GoppelPL napisał(a):

Szybkość podana w rozkładzie jest maksymalną, jaką pociąg o danych parametrach może osiągnąć na wyznaczonych odcinkach. Nikt nie każe jej utrzymywać, jeśli pociąg nie wydłuża czasu jazdy jadąc wolniej. Od regulowania przepustowości są dyżurni ruchu. 

W SimRail dyżurni (niektórzy) to są, póki co, od symulowania awarii infrastruktury i ciągłego prowadzenia ruchu po lewych lub nawet organizowania sobie półzamkniętych "eventów" z rejestracją uczestników przez FB - takie mam obserwacje na tę chwilę, a na poprawę się nie zanosi.

Jak wyżej nadmieniłem, przestrzegając ograniczeń doprowadziłem pociąg EIP na +0 minut do celu, czyli jednak jeśli nie pałujesz całą drogę z maksymalną konstrukcyjną, to żadnych nadmiernych przyspieszeń, na które niektórzy się skarżą, nie ma.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy