Footz Posted January 14, 2023 Share Posted January 14, 2023 Czy w grze nie ma wskaznikow pochylenia terenu? Czy ja ich poprostu nie zauwazam? Przydalyby sie podczas jazdy towarem i nie tylko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIMRAIL Team Stele Posted January 14, 2023 SIMRAIL Team Share Posted January 14, 2023 Też nie zauważyłem po prawdzie. Ale to pewnie świadczy tylko, że nie ma ich na gruncie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Footz Posted January 14, 2023 Author Share Posted January 14, 2023 W sensie ze CMK ich nie ma?? Na sedziszow tez w sumie nie zauwazylem chyba zeby byly. A wy je recznie wstawiacie czy tez z jakis map bylyby generowane? Link to comment Share on other sites More sharing options...
barman_2000 Posted January 16, 2023 Share Posted January 16, 2023 Na CMK w rzeczywistości nie ma tych wskaźników więc i w grze ich nie będzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Footz Posted January 16, 2023 Author Share Posted January 16, 2023 37 minut temu, barman_2000 napisał(a): Na CMK w rzeczywistości nie ma tych wskaźników więc i w grze ich nie będzie. Zgoda, ale na sedziszow sa juz podjazdy/zjazdy niezle (chyba przez to zmienili ET07 na Dragony bo sobie rady nie dawaly) i tam nie ma znacznikow a akurat by sie przydaly. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aseru Posted January 16, 2023 Share Posted January 16, 2023 PLK odchodzi od wskaźników pochylenia. Na drewnianych liniach jeszcze je gdzieś spotkasz, ale na tych nowo modernizowanych raczej nie uświadczysz (przynajmniej ja tak mam gdzie jeżdżę w realu). Po to jest zapoznanie szlaku, aby wiedzieć gdzie ciągnąć, a gdzie puścić 😉 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hermaneg Posted January 16, 2023 Share Posted January 16, 2023 W Austrii alpejskiej też tego nie ma na szlakach, jest specjalna elektroniczna lista tras w której można wyczytać nachylenie czy specjalnie zakwalifikowane strome odcinki. Praktyka czyni mistrza 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
barman_2000 Posted January 16, 2023 Share Posted January 16, 2023 Godzinę temu, Footz napisał(a): Zgoda, ale na sedziszow sa juz podjazdy/zjazdy niezle (chyba przez to zmienili ET07 na Dragony bo sobie rady nie dawaly) i tam nie ma znacznikow a akurat by sie przydaly. Co z tego, że Tobie by się przydały skoro na szlakach ich nie ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
barman_2000 Posted January 16, 2023 Share Posted January 16, 2023 53 minuty temu, Aseru napisał(a): PLK odchodzi od wskaźników pochylenia. Na drewnianych liniach jeszcze je gdzieś spotkasz, ale na tych nowo modernizowanych raczej nie uświadczysz (przynajmniej ja tak mam gdzie jeżdżę w realu). Po to jest zapoznanie szlaku, aby wiedzieć gdzie ciągnąć, a gdzie puścić 😉 Nie jest to prawdą, wskaźniki są zakładane, ale na liniach gdzie są duże pochylenia jak na szlaku do Muszyny czy ze Stalowej Woli do Lublina. A na czterech jazdach na zapoznanie szlaku siedząc na fotelu i się gapiąc przez szybę nie nauczysz się profilu linii. 40 minut temu, hermaneg napisał(a): W Austrii alpejskiej też tego nie ma na szlakach, jest specjalna elektroniczna lista tras w której można wyczytać nachylenie czy specjalnie zakwalifikowane strome odcinki. Praktyka czyni mistrza 😉 U nas też jest coś takiego jak dodatek 1 do wewnętrznego rozkładu jazdy i tam są zawarte wszystkie parametry linii z wyszczególnieniem spadków i wzniesień oraz ich wartości i na jakim odcinku. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Footz Posted January 16, 2023 Author Share Posted January 16, 2023 34 minuty temu, barman_2000 napisał(a): Co z tego, że Tobie by się przydały skoro na szlakach ich nie ma. Jak takim tonem masz mi odpowiadać to sobie daruj. Ty mi jakiejś łaski nie robisz ani możliwości nie masz że wstawisz mi te wskaźniki czy nie. Ty piszesz o CMK, ja o trasie na Sędziszów, a przeglądnąłem przejazd na YT i są znaczniki na słupach tylko z tego co wygooglowalem to jakieś zmodernizowane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hermaneg Posted January 16, 2023 Share Posted January 16, 2023 (edited) To jak już przy nachyleniu jesteśmy ciekawostka z Niemiec z rozkładu papierowego dla maszynisty i załogi pociągu Bez zick zacka - do 10 promili 1 zick zack - 10 do 20 promili 2 zick zacki - powyżej 20 promili W Zusi2 czy Zusi3 sa właśnie takie rozkłady w formie papierowej czy elektronicznej - EBuLa Keine Sägelinie bis 10‰ eine Sägelinie 10‰ bis 20 ‰ zwei Sägelinien über 20‰ Edited January 16, 2023 by hermaneg Uzupelnienie Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIMRAIL Team Stele Posted January 16, 2023 SIMRAIL Team Share Posted January 16, 2023 Wszystkie wskaźniki/semafory były ustawiane ręcznie. Jak czegoś brakuje względem rzeczywistości, to albo nasz błąd, albo niezgodność czasowa przez różne materiały i trwającą modernizację. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Footz Posted January 16, 2023 Author Share Posted January 16, 2023 33 minuty temu, Stele napisał(a): Wszystkie wskaźniki/semafory były ustawiane ręcznie. Jak czegoś brakuje względem rzeczywistości, to albo nasz błąd, albo niezgodność czasowa przez różne materiały i trwającą modernizację. Spoko, ja sie tu nie napinam. Tylko na tej trasie dragonem z towarem w symulacji pod gorki momentami ciezko bylo, a na oko tego nie widac bo renderowana grafika bywa mylaca, mam wrazenie ze jade pod gore, a naprawde masa mocno mnie przyspiesza. Jakis wskaznik by poprostu dal mi wyprzedzenie i sie zastanawiam ze w innych symulatorach byly te wskazniki. Na filmie z tego co widzialem na tej trasie wskazniki sa w nowej wersji malo rzucajace sie w oczy na slupach trakcyjnych, zaraz chyba pod tabliczka kilometrazowa. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crackhead Posted May 13, 2023 Share Posted May 13, 2023 Fajnie by było mieć taką funkcję na HUDzie jak w TSW3. Szczerze to po przesiadce z tamtej gry szukałem tego tutaj na ekranie byłem pewien, że twórcy coś takiego wrzucą bo to pomaga w utrzymaniu prędkości zanim poznamy dany szlak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts