Jump to content

Automatyczny powrót po restarcie serwera.


Recommended Posts

Daloby sie zaprogramowac po restarcie serwera aby przyporzadkowalo gracza do pocoagu ktorym jechal i spowrotem go tam wrzucilo? Na cgwile obecna trzeba zapisac na kartce na ktorym serwerze sie bylo, nr pociagu i liczyc ze nikt go nie zajmie zanim uda sie wrocic.

  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

52 minuty temu, Dez napisał(a):

Jakim cudem mają to zrobić? 😄 Po restarcie serwer nie ma żadnego pojęcia o tym co było do restartu. Pozdrawiam.

Wszystko sie przeciez zapisuje oprocz przyporzadkowania userow do pociagow, przynajmniej mi po restarcie jak wrocilem do pociagu co prowadzilem i byl w tym samym miejscu. To serwer niby nie moze zrobic snapshota co gdzie i z kim?

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, Footz said:

Wszystko sie przeciez zapisuje oprocz przyporzadkowania userow do pociagow, przynajmniej mi po restarcie jak wrocilem do pociagu co prowadzilem i byl w tym samym miejscu. To serwer niby nie moze zrobic snapshota co gdzie i z kim?

Wróciłeś do tego samego pociągu, bo serwer sobie sprawdził po rozkładzie jazdy który pociąg gdzie powinien być, i tam zespawnował składy. Więc jeśli jechałeś zgodnie z rozkładem, to nie dziwne, że respawn był w tym samym miejscu, w którym nastąpił restart.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Mysle ,ze "jakims cudem" da sie to zrobic. Dobra, dalem sugestie, zostala zaakceptowana takze niech developerzy sie wypowiedza czy sie da czy sie nie da, bo na chwile obecna nie zapowiada sie zeby dalo sie jezdzic bez restartow serwerow.

Link to comment
Share on other sites

Można by zrobić, że przed resetem, serwer by zapisał sobie który użytkownik w którym pociągu się znajdował (oraz który na której stacji). Po zapisaniu takiej informacji w wewnętrznym pliku serwera, następuje jego reset. Po resecie, serwer odczytuje takowy swój plik, i ponownie przydziela użytkowników na odpowiednią stację i pociągi. Tutaj zapewne pozycje pociągów i stany stacji oczywiście by były trochę lub znacznie inne od stanu przed resetem, ale nadal to pozwoliłoby na kontynuowanie rozgrywki. W trakcie takiego resetu, u użytkownika pojawiałby się ponownie ekran ładowania z informacją np. "Trwa reset serwera, nie zamykaj tego okna. Stan twojego pociągu/stacji może ulec zmianie po resecie. Proszę czekać...". Jeśli po określonym czasie, użytkownik by jednak się nie połączył automatycznie z serwerem, to wtedy następuje dopiero pokazanie ekranu z podsumowaniem i powrót do menu.

Myślę że takie rozwiązanie byłoby zadowalające i nie niszczyło by idei resetu serwera jako sposób na naprawienie ruchu 🙂

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, Pitoras napisał(a):

Można by zrobić, że przed resetem, serwer by zapisał sobie który użytkownik w którym pociągu się znajdował (oraz który na której stacji). Po zapisaniu takiej informacji w wewnętrznym pliku serwera, następuje jego reset. Po resecie, serwer odczytuje takowy swój plik, i ponownie przydziela użytkowników na odpowiednią stację i pociągi. Tutaj zapewne pozycje pociągów i stany stacji oczywiście by były trochę lub znacznie inne od stanu przed resetem, ale nadal to pozwoliłoby na kontynuowanie rozgrywki. W trakcie takiego resetu, u użytkownika pojawiałby się ponownie ekran ładowania z informacją np. "Trwa reset serwera, nie zamykaj tego okna. Stan twojego pociągu/stacji może ulec zmianie po resecie. Proszę czekać...". Jeśli po określonym czasie, użytkownik by jednak się nie połączył automatycznie z serwerem, to wtedy następuje dopiero pokazanie ekranu z podsumowaniem i powrót do menu.

Myślę że takie rozwiązanie byłoby zadowalające i nie niszczyło by idei resetu serwera jako sposób na naprawienie ruchu 🙂

Wlasnie, pozycja nie musi sie zgadzac co do joty, +/-10 km jakby sie dalo byloby juz git, albo odnosic sie do posterunkow/stacji jako referencje pozycji

Edited by Footz
Link to comment
Share on other sites

Według mnie jest dobrze jak jest, z dwóch powodów. Jeśli ktoś jedzie sporo opóźniony to może się okazać, że jego pociąg w ogóle zniknie z mapy, ewentualnie w drugą stronę: jeśli jedzie 15 minut przed czasem to może się okazać, że wrzuci go na końcówkę trasy. Ponadto obecnie reset serwera to czasem jedyny sposób by dostać się na interesujący nas posterunek jako dyżurny, jeśli będą zapamiętane stany to już się nie uda. Niektóre posterunki są tak oblegane, że praktycznie nie da się tam dostać bez resetu serwera. Czym innym by było to w momencie umożliwienia wyszukiwania serwerów po wolnym danym posterunku. 

Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, Melok napisał(a):

Według mnie jest dobrze jak jest, z dwóch powodów. Jeśli ktoś jedzie sporo opóźniony to może się okazać, że jego pociąg w ogóle zniknie z mapy, ewentualnie w drugą stronę: jeśli jedzie 15 minut przed czasem to może się okazać, że wrzuci go na końcówkę trasy. Ponadto obecnie reset serwera to czasem jedyny sposób by dostać się na interesujący nas posterunek jako dyżurny, jeśli będą zapamiętane stany to już się nie uda. Niektóre posterunki są tak oblegane, że praktycznie nie da się tam dostać bez resetu serwera. Czym innym by było to w momencie umożliwienia wyszukiwania serwerów po wolnym danym posterunku. 

A ja wychodze z innego ale jednak podobnego zalozenia, mianowicoe jade 1.5h na CMK i dojezdzam na Slask gdzie jest duzo obsadzonych posterunkow, robi sie ciekawiej, i jest restart i przepada mi najlepsza i najbardziej interesujaca czesc przejazdu. To uczucie pewnie minie jak pododaja wiecej posterunkow w strone wawy i sedziszowa ale na chwile obecna ty bys sie czul poszkodowany jako dyzurny a ja sie teraz czuje poszkodowany jako maszynista podczas restartu. Co do wyrzucenia pocoagu z trasy mysle ze da sie jakis algorytm okreslic zeby do tego niedochodzilo.

Edited by Footz
Link to comment
Share on other sites

Myślę, że dobrym rozwiązaniem byłby tu automatyczny powrót maszynistów, oraz brak automatycznego powrotu dyżurnych. Fakt faktem interesujący nas pociąg łatwiej dostać niż miejsce na nastawni. No i ja też jeżdżę jako maszynista, więc rozumiem o czym piszesz 😉 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Melok napisał(a):

Myślę, że dobrym rozwiązaniem byłby tu automatyczny powrót maszynistów, oraz brak automatycznego powrotu dyżurnych. Fakt faktem interesujący nas pociąg łatwiej dostać niż miejsce na nastawni. No i ja też jeżdżę jako maszynista, więc rozumiem o czym piszesz 😉 

Mysle ze jak dojdzie wiecej dyzurek to i ten problem sie rozwiaze bo tez go rozumiem, odkad wprowadzili poziomy na dyzurke, nawet na nudne Pilichowice trudno sie dostac :D

Chodzilo mi tez o to ze jak jest 17.10 a o 18.00 restart, to mi sie nie oplaca za bardzo rozpoczynac gry wczesniej.

Link to comment
Share on other sites

Możliwe, że problem będzie mniejszy. Jednak najciekawsze dyżurki i tak będą pozajmowane od razu, tak jak jest teraz z Zawierciem albo Będzinem. Problem się rozwiąże w momencie gdy dostaniemy dyżurki na singlu (o ile dostaniemy) :D. Co do startu o takiej godzinie to prawda. Sam właśnie zaczynam służbę na EC, ale wiem że niedługo za Warszawą czeka mnie ponowne wchodzenie na serwer i szukanie swojego pociągu. Gdyby wracanie do swojego pociągu było aktywne w momencie gdy zostało więcej niż X minut do przejechania to jestem za 

Link to comment
Share on other sites

Dyzurki na singlu to byloby to, kazdy by mogl pocwiczyc nie zawracajac gitary z innym. Nawet postawic sobie serwer z botami jakby sie dalo kiedys, wskoczyc na ktora sie chce dyzurke i pocwiczyc.

Hm, Bedzin ciekawy? W playtestach lubialem ten posterunek ale tam praktycznie przeloty sie dawalo tylko, cos sie zmienilo? Jeszcze trochu bede musial podyzurowac zanim siadne na te posterunki :)

Link to comment
Share on other sites

Stricte "ciekawy" nie jest, ale obecnie to jedna z trzech nastawni z kostkowym, do tego ma ruch pasażerski, towarowy, daje sporo możliwości w robieniu wyprzedzeń i mijanek, po prostu jest przyjemny. Sam czasem lubię tam usiąść, ale jest mocno rozchwytywany. Poza restartem serwera ciężko dostać tam dyżur 😉 

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 2 / 72
          • Percentage filling 3%
          • Most players 102
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 82
          • Percentage filling 0%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 1 / 73
          • Percentage filling 1%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 72
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 2 / 55
          • Percentage filling 4%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 1 / 77
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 1 / 80
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 0 / 72
          • Percentage filling 0%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 71
          • Percentage filling 0%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 0 / 78
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 2 / 73
          • Percentage filling 3%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 73
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 85
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 1 / 72
          • Percentage filling 1%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 2 / 72
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 32
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 1 / 34
          • Percentage filling 3%
          • Most players 34
      • EN2
      • en2
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 29
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 18 / 1617 Total players
    • 1% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy