Jump to content

Różnice pod kątem graficznym w playtestach vs wersja z wczesnym dostępem


czubone

Recommended Posts

Dlaczego pod względem graficznym wersja gry z wczesnym dostępem jest bardziej uboga w szatę roślinną, występują różnice w wyglądzie budynków itd.? Odnoszę wrażenie, że w przypadku playtestów wyglądało to zupełnie inaczej. Wystarczy porównać sobie dwa przystanki osobowe: Dąbrowa Górnicza Pogoria (platytesty) i tę samą Pogorię, ale z wczesnym dostępem. W przypadku tej drugiej widać zupełnie inny image. Jest bardziej ubogo, mało tego - szata roślinna ma gorszą jakość, nawet przy najwyższych ustawieniach. Nie rozumiem skąd ta zmiana i dlaczego nie zaimplementowano do gry wersji z playtestów - jest ona znacznie lepsza i przyjemniejsza dla oka.

  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

w tej teraz wersji jest speed tree i wg mnie to rzutuje na jakość roślinności (drzew?)

speed tree to też TSW i tam te modele drzew, ich "podmiana" w kadrze po zbliżeniu, też to razi po oczach

to jakiś kompromis, ale dla mnie to również wizualny downgrade

Edited by hyzwar
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

przed chwilą wrzuciłem sobie na ruszt tutorial traxxa

tam chyba wcześniej był las mieszany, z takimi epickimi wysokimi polskimi iglakami?

może to kwestia przyzwyczajenia, imo

trochę jestem ciekaw czy speed tree to tylko kwestia kodu tutaj, a może zmieniono modele drzew 🤔

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

W budynkach chyba nie było żadnych zmian. Drzewa były zmieniane na ostatnią chwilę. Ponoć speedtree oferuje lepszy subsurface scattering i ogólne cieniowanie, niż modele używane w playtestach. Mi osobiście się one bardziej podobały. Miały lepsze mapowanie i ciekawsze tekstury, niż speedtree pozwala wygenerować przy zachowaniu niskiej wagi. Ale gęstość jest większa na moje oko. Też tamta paczka nie miała wariantów różnych pór roku, co jest w planach, a speedtree to fajnie obsługuje. No i zboża renderują się jak trzeba w końcu.

  • Like 5
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Uważam, że gra naprawdę dużo traci na speedtree. Wcześniej wyglądała o niebo lepiej. Teraz jest trochę jałowo, drzewa są mocno powtarzalne i rozmazane, a cienie wg. mnie nieco gorsze - widać dużą obręcz wokół pociągu. Jestem przeciwnikiem rozwiązań podobnych do tych z TSW. Twórcy produkcji od lat nie są w stanie rozwiązać podstawowych problemów związanych odległością rysowania i zwiększeniem naturalizmu, ale oczywiście trzymam kciuki za implementację pór roku.

Edited by czubone
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

To z pewnością kwestia gustu, ale dla mnie te drzewa ze speed tree są jakieś takie za małe, nierealistyczne i nie-dość-polskie, jak te za oknem. Ale idzie się przyzwyczaić, a momentami nawet ładnie to wygląda wszystko razem 😉

Edited by hyzwar
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Stele napisał(a):

W budynkach chyba nie było żadnych zmian. Drzewa były zmieniane na ostatnią chwilę. Ponoć speedtree oferuje lepszy subsurface scattering i ogólne cieniowanie, niż modele używane w playtestach. Mi osobiście się one bardziej podobały. Miały lepsze mapowanie i ciekawsze tekstury, niż speedtree pozwala wygenerować przy zachowaniu niskiej wagi. Ale gęstość jest większa na moje oko. Też tamta paczka nie miała wariantów różnych pór roku, co jest w planach, a speedtree to fajnie obsługuje. No i zboża renderują się jak trzeba w końcu.

Co do zbóż. Strasznie dużo ich jest, ciągną się po horyzont. Tutaj przykład z Wolbromia.

Tereny wiejskie, jasne, ale mimo wszystko ludzie sieją też kukurydzę, warzywa czy po prostu pola leżą odłogiem 😉 Taki widok jest zbyt częsty i niezbyt realistyczny moim zdaniem.

 

20230113231639_1.jpg

  • Like 1
  • Sad 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

Wg mnie zboża są super, to ciągnięcie się po horyzont właśnie nadało przestrzeni głębi, widać że to tereny rolnicze, ewentualnie można gdzieniegdzie poprzegradzać miedzą. Drzewa też są ok. To co tak na prawdę przydałoby się zrobić dla poprawy realności, to zmniejszyć kontrast. Obecnie jest zbyt bajkowo, w rzeczywistości jest więcej szarości.

  • Like 1
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Te drzewa na screenie z TSW wyglądają wcale nie lepiej niż nasze. 😄

Spadzistość dachu wydaje mi się powinna być w danych GML. Zerknij ten konkretny domek.
Co do pól, to kilka płodów istotnie by wyglądała lepiej, ale dane wsadowe zawierają jedynie informację grunt rolny, orny. Trzeba by po naszej stronie losować co tam ma rosnąć, a obecnie nie ma takich mechanizmów. Trwają prace nad bardziej ręcznym edytorem roślinności, to może będzie się dało to zrobić bardziej artystycznie w przyszłości. Jakieś materiały na kukurydzę, i żyto mam w archiwach.

 

  • Like 1
  • I agree 2
Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, Stele napisał(a):

Te drzewa na screenie z TSW wyglądają wcale nie lepiej niż nasze. 😄

Spadzistość dachu wydaje mi się powinna być w danych GML. Zerknij ten konkretny domek.
Co do pól, to kilka płodów istotnie by wyglądała lepiej, ale dane wsadowe zawierają jedynie informację grunt rolny, orny. Trzeba by po naszej stronie losować co tam ma rosnąć, a obecnie nie ma takich mechanizmów. Trwają prace nad bardziej ręcznym edytorem roślinności, to może będzie się dało to zrobić bardziej artystycznie w przyszłości. Jakieś materiały na kukurydzę, i żyto mam w archiwach.

Rozzerz dane GML? Jezeli to z jakochs zdjec wynika to watpie bo od opoczna cale miasteczka bylynz plaskimi dachami. Dopiero jakby przed grodziskiem.mazowieckim normalne dachy wracaja chyba

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Stele said:

W budynkach chyba nie było żadnych zmian. Drzewa były zmieniane na ostatnią chwilę. Ponoć speedtree oferuje lepszy subsurface scattering i ogólne cieniowanie, niż modele używane w playtestach. Mi osobiście się one bardziej podobały. Miały lepsze mapowanie i ciekawsze tekstury, niż speedtree pozwala wygenerować przy zachowaniu niskiej wagi. Ale gęstość jest większa na moje oko. Też tamta paczka nie miała wariantów różnych pór roku, co jest w planach, a speedtree to fajnie obsługuje. No i zboża renderują się jak trzeba w końcu.

"Drzewa były zmieniane na ostatnią chwilę" - to teraz rozumiem, dlaczego mam nieprawdopodobny spadek fps (do 5-10 fps) przejeżdżając przez lasy. Nie mam najmocniejszego kompa, bo GTX960, i pewnie na high mam w najlepszym wypadku około 30fps, ale w playtestach miałem te same ustawienia graficzne, i nie było takich rzeczy.

Edited by UMAR NARAKA
Link to comment
Share on other sites

Tak zgadzam się i też jestem rozczarowany tymi nowymi drzewami, tamte były dużo ładniejsze. Ale jest na to sposób, wystarczy przejechać się tą trasą pod Katowicami w okolicach Giszowca. Tam jest to zrobione umiejętnie i wygląda to bardzo ładnie. Te nowe drzewa z daleka wyglądają dużo słabiej od poprzednich ale z bliska wyglądają bardzo ładnie, nawet ładniej od poprzednich, zobaczcie na zdjęciu a najlepiej przejedzcie się tam i zobaczycie jak ładnie tam to jest zrobione. Kluczem żeby to tak ładnie wyglądało jest to aby drzewa przeważnie liściaste rozciągały się wzdłuż torów w niewielkiej odległości, wtedy z jadącego pociągu widać te piękne drzewa a te w oddali są zasłonięte i końcowy efekt jest bardzo ładny.

 

ZZ.jpg

Edited by IrBa
  • Like 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Najgorzej wygląda to w okolicach od Góry Włodawskiej aż do Włoszczowej.  Ma się wrażenie że ktoś robił to na szybko, na ostatnią chwilę, więc tam trzeba nad tym najbardziej popracować. Dobrze by było żeby to poprawił ktoś od serca, bo brakuje tam takich ładnych widoczków. po prostu nie ma tam na czy oka zawiesić, monotonia słabo to wygląda.

Poza tym zobaczcie na zdjęciach poniżej różnicę i niedopracowania. Zboża są rozsiane wszędzie, na drogach na górkach, w rowach, na wiaduktach a nawet w lasach. Niech będzie odstęp od drogi przedzielony trawą a dopiero dalej pole ze zbożem a nie bezpośrednio przy drodze. Zobaczcie na zdjęciach różnicę na tych samych ustawieniach.

 

 

2.jpg

5.jpg

6.jpg

9.jpg

10.jpg

15.jpg

  • Like 2
  • I agree 3
Link to comment
Share on other sites

Te zboża są do poprawienia aż do Grodziska Mazowieckiego, choć tam już w dożo mniejszej liczbie. Na zdjęciu widać że w tym miejscu są w ogóle nie potrzebne, tak blisko torowiska. Brakuje drzew ciągnących się wzdłuż torów, jak to jest w rzeczywistości, brakuje stawów, rowów z wodą itp. dla urozmaicenia. Mam oczywiście na myśli teren od Góry Włodawskiej aż do Włoszczowej. Pozdrawiam

 

Bez nazwy.jpg

Edited by IrBa
  • Like 2
  • I agree 4
Link to comment
Share on other sites

Ja to tylko tutaj zostawię bo mi przerzucili to do innego działu. Przypomnijcie sobie screeny z końca 2020r jak trawa wyglądała, kolory. Ja nawet nie wiedziałem że tak cudnie to wcześniej wyglądało. Co poszło nie tak? No chyba że na screenach tak tylko wygląda a z kabiny już średnio ale jest tez gameplay w tym DEVLOGU i ta trawa wygląda polsko i zacnie.

 

Edited by Footz
Link to comment
Share on other sites

No w 2020 nie była super.

https://www.facebook.com/simrail2021/photos/pb.100063665406337.-2207520000./636369560270761/?type=3

 

Tu się wydaje ciekawa

https://www.facebook.com/photo/?fbid=699512293956487&set=pb.100063665406337.-2207520000.

ale to takie kępki były porozrzucane. Teraz te kępki powinny być wmieszane w tą trawę co jest. Bo obecna trawa jest za równa i przypomina niewykoszony trawnik przed willą.

 

Fajnie jakby w opcjach dało się włączyć efekt łapania ostrości w zależności na co się patrzy. Jak w Train Simulator gdzie szlak robi się rozmyty gdy patrzymy na wskaźniki i tak samo wskaźniki się rozmywają gdy patrzymy na szlak
https://www.facebook.com/photo/?fbid=788972668343782&set=pb.100063665406337.-2207520000.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o nasycenie kolorów / korekcja gamma to polecam program Reshade. Tym programem zmienisz wszystko jak chcesz a nawet więcej. Ja posiedziałem cały dzień nad ustawieniem kolorów, ostrości, odcieni oświetlenia i różnych tym podobnych według siebie i ta gra teraz wygląda tak jak chciałem. Polecam posiedzieć przy tym bo warto, co do trawy to według nie aktualna trawa jest najładniejsza, jedynie co może jej brakować to różnorodności, ale ta jest bardzo ładna i z kabiny też wygląda ok.

 

5.jpg

3.jpg

1.jpg

4.jpg

2.jpg

  • Like 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

 

To z mojego punktu widzenia i jako dekoratora tras to istna niedbałość w dekoracji, minimalny wysiłek. Zgadzam się w pewnym stopniu, że podjęli decyzję o zmianie drzew, 

 

 
 
Na dwóch ostatnich zrzutach ekranu, mały przykład jednej z moich tras, ze starego symulatora, gdzie widać dbałość o szczegóły amatora, który jest profesjonalistą i posiada odpowiednie narzędzia, może zrobić świetną robotę, jeśli ustawi swoje miej to na uwadze

 

 

a.jpg

aa.jpg

aaa.jpg

20181215154921_1.jpg

20181215155308_1.jpg

  • Like 1
  • I disagree 1
Link to comment
Share on other sites

To fakt, mnie też drażnią te drogi wzdłuż torów, które pewnie mają robić za uczęszczane drogi krajowe, a wyglądają małe porośnięte lokalne dróżki między polami, tyle że tabun aut tamtędy jedzie. Często jeszcze taka droga kończy się polem i tam auta wpadają na siebie. W rzeczywistości otoczenie dróg asfaltowych wygląda ciut lepiej niż to co tu jest przedstawione. Dużo lepiej jest gdy tekstura pod asfaltem przedstawia ubitą ziemię i trawa dopiero zaczyna się dalej. Wtedy mamy taki efekt:

droga.thumb.jpg.e04a0ec3cf5dd8c92d5833a60cdf8b3d.jpg

Edited by Barcikowy
Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.01.2023 o 12:23, IrBa napisał(a):

Jeśli chodzi o nasycenie kolorów / korekcja gamma to polecam program Reshade. Tym programem zmienisz wszystko jak chcesz a nawet więcej. Ja posiedziałem cały dzień nad ustawieniem kolorów, ostrości, odcieni oświetlenia i różnych tym podobnych według siebie i ta gra teraz wygląda tak jak chciałem. Polecam posiedzieć przy tym bo warto, co do trawy to według nie aktualna trawa jest najładniejsza, jedynie co może jej brakować to różnorodności, ale ta jest bardzo ładna i z kabiny też wygląda ok.

5.jpg

3.jpg

1.jpg

4.jpg

2.jpg

Czy mógłbyś się podzielić swoimi ustawieniami? Dzięki.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 27 / 75
          • Percentage filling 36%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 15 / 80
          • Percentage filling 19%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 2 / 81
          • Percentage filling 2%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 79
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 7 / 79
          • Percentage filling 9%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 4 / 76
          • Percentage filling 5%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 79
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 20 / 69
          • Percentage filling 29%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 1 / 70
          • Percentage filling 1%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 0 / 77
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 7 / 70
          • Percentage filling 10%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 51
          • Percentage filling 2%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 75
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 4 / 74
          • Percentage filling 5%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 2 / 70
          • Percentage filling 3%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 22 / 27
          • Percentage filling 81%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 8 / 27
          • Percentage filling 30%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 6 / 27
          • Percentage filling 22%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 5 / 27
          • Percentage filling 19%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 8 / 27
          • Percentage filling 30%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 19 / 27
          • Percentage filling 70%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 171 / 1510 Total players
    • 11% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy