Jump to content

Niezabezpieczone przejazdy kolejowe - ograniczenie do 20 km/h


Recommended Posts

Problem: Ograniczenie prędkości do 20 km/h na każdym przejeździe
Scenariusz: Tutorial 34WE oraz Sędziszów - KWK Staszic
Pojazd: 22WE oraz E6ACTa
Opis: Cześć,

podczas jazdy w scenariuszu Tutorial 34WE, po wyjeździe z Ząbkowic praktycznie każdy przejazd kategorii A lub B jest niezabezpieczony, przez co przy każdym przejeździe wprowadzone jest ograniczenie prędkości do 20 km/h. Co więcej, podczas przejazdu przez przejazdy kategorii C, D itd. także pojawia się ograniczenie prędkości do 20 km/h.

W ramach weryfikacji uruchomiłem też scenariusz z Sędziszowa do KWK Staszic i w tym scenariuszu także wystąpiła ta sama przypadłość.

Materiał video: https://youtu.be/i7gD7RZ4OHY?t=514 | https://youtu.be/i7gD7RZ4OHY?t=2204

 

 

 

SimRail_log_2023-01-13_19-05-46.txt

  • Like 1
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Problem występuje również na większości przejazdów w scenariuszu EIP 4500. Namierzyłem też dwa przejazdy, na których ToP świeci na pomarańczowo, przejazd jest otwarty, ale gra nie nakłada ograniczenia do 20km/h: na CMK w km 98,500 i przejście dla pieszych przed W-wą Włochami. Dodatkowo ograniczenie do 20km/h powinno obowiązywać jedynie czoło pociągu, a gra każe odbijać całym składem.

20230113203243_1.jpg

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o tutorial EU07 to problemów jest więcej.

1. 8 km przed Dąbrową Ząbkowicami nie zalicza użycia sygnału dźwiękowego - znak W6a. Wpisałem to w oddzielnym wątku.

2. Niezamknięte rogatki i chwilowe ograniczenie do 20 km/h (niepodane na HUD) - występuje od około 1,8 km km przed Dąbrową Gołonóg i później już do samego końca wszędzie tam, gdzie są rogatki. Za każdym razem otwarte i chwilowe ograniczenie do 20 km/h.

3. Chwilowe ograniczenie prędkości do 20 km/h (niepodane na HUD) Tak samo w Dąbrowie Gołonóg przy peronach.

4. Sygnał zastępczy po wyjeździe z peronów w Dąbrowie Górnej. Na HUD podpowiedź, że będzie 40 km/h a jest 20 km/h.

5. 1,56 km przed Sosnowcem Głównym staje się na czerwonym (B 1/2) i koniec.

 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, vitas napisał(a):

Jeśli chodzi o tutorial EU07 to problemów jest więcej.

1. 8 km przed Dąbrową Ząbkowicami nie zalicza użycia sygnału dźwiękowego - znak W6a. Wpisałem to w oddzielnym wątku.

2. Niezamknięte rogatki i chwilowe ograniczenie do 20 km/h (niepodane na HUD) - występuje od około 1,8 km km przed Dąbrową Gołonóg i później już do samego końca wszędzie tam, gdzie są rogatki. Za każdym razem otwarte i chwilowe ograniczenie do 20 km/h.

3. Chwilowe ograniczenie prędkości do 20 km/h (niepodane na HUD) Tak samo w Dąbrowie Gołonóg przy peronach.

4. Sygnał zastępczy po wyjeździe z peronów w Dąbrowie Górnej. Na HUD podpowiedź, że będzie 40 km/h a jest 20 km/h.

5. 1,56 km przed Sosnowcem Głównym staje się na czerwonym (B 1/2) i koniec.

Z rogatkami i z prędkościami nie tylko na EU07 a też na Pendolino.

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
Cytat

Sygnał zastępczy po wyjeździe z peronów w Dąbrowie Górnej. Na HUD podpowiedź, że będzie 40 km/h a jest 20 km/h.

To chyba kwestia tego, że Sz z założenia jest na 40 ale w tym przypadku to jest traktowane jako pominięcie sygnału stój na SBL i stąd wskakuje 20.

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, Stele napisał(a):

To chyba kwestia tego, że Sz z założenia jest na 40 ale w tym przypadku to jest traktowane jako pominięcie sygnału stój na SBL i stąd wskakuje 20.

Sz przy wyjeździe na SBL związany jest z ograniczeniem prędkości do 20 km/h do najbliższego semafora blokadowego wskazującego sygnał zezwalający na jazdę.

Wyjazd z Dąbrowy Górniczej na Sz powinien odbywać się z prędkością do 20 km/h, a nie do 40 km/h. Natomiast wjazd na Sz do wspomnianej stacji powinien odbywać się z prędkością do 40 km/h. Dla kontrastu, przy wyjeździe z Zawodzia w stronę Katowic, gdzie mamy blokadę jednodostępową, a sam szlak nie jest zbanalizowany, zarówno wyjazdy jak i wjazdy (także na tory lewe) na Sz odbywają się z prędkością do 40 km/h.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

38 minut temu, KUBUTECH911_PL napisał(a):

Sz przy wyjeździe na SBL związany jest z ograniczeniem prędkości do 20 km/h do najbliższego semafora blokadowego wskazującego sygnał zezwalający na jazdę.

Wyjazd z Dąbrowy Górniczej na Sz powinien odbywać się z prędkością do 20 km/h, a nie do 40 km/h. Natomiast wjazd na Sz do wspomnianej stacji powinien odbywać się z prędkością do 40 km/h. Dla kontrastu, przy wyjeździe z Zawodzia w stronę Katowic, gdzie mamy blokadę jednodostępową, a sam szlak nie jest zbanalizowany, zarówno wyjazdy jak i wjazdy (także na tory lewe) na Sz odbywają się z prędkością do 40 km/h.

Jeśli te 20 km/h są prawidłowe, to pozostaje do poprawy wyświetlanie na HUD 40km/h oraz instruktaż głosowy (w tutorialu z Elfem jest) mówiący, że Sz pozwala na jazdę do 40 km/h.

Link to comment
Share on other sites

57 minut temu, AtapiCl napisał(a):

Ad 1, przy W6a nie ma obligatoryjnego obowiązku trąbienia i dobrze, że nie ma punktów za to.

W 90% przypadków są punkty, w opisanym wyjątkowo nie. To raczej brak konsekwencji.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli podejść do tematu od strony "czasookresu" odwzorowania linii w symulatorze, czyli stan na 2018 rok, to bym się zgodził. Ale w programie są też wskaźniki, które weszły w życie niedawno i w 2018 roku ich nie było. Więc jeśli tylko układ torowy w ogólnym rozumieniu ma być z 2018 roku, a przepisy obecne - to punkty za trąbienie powinny być tylko przy W6b i tylko tam te wskaźniki powinny być, gdzie zgodnie z rozporządzeniem spełniają warunki prawne. W zasadzie W6a powinno być niewiele.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL1
      • pl1
      • 1 / 62
          • Percentage filling 2%
          • Most players 61
      • PL2
      • pl2
      • 26 / 64
          • Percentage filling 41%
          • Most players 85
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 44
          • Percentage filling 0%
          • Most players 57
      • PL4
      • pl4
      • 3 / 65
          • Percentage filling 5%
          • Most players 77
      • PL8
      • pl8
      • 3 / 67
          • Percentage filling 4%
          • Most players 45
      • EN1
      • en1
      • 7 / 65
          • Percentage filling 11%
          • Most players 60
      • EN2
      • en2
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 2 / 65
          • Percentage filling 3%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 17 / 71
          • Percentage filling 24%
          • Most players 81
      • DE3
      • de3
      • 1 / 66
          • Percentage filling 2%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 2 / 46
          • Percentage filling 4%
          • Most players 60
      • FR1
      • fr1
      • 3 / 65
          • Percentage filling 5%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 2 / 65
          • Percentage filling 3%
          • Most players 19
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 65
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 9 / 66
          • Percentage filling 14%
          • Most players 50
      • ES1
      • es1
      • 0 / 65
          • Percentage filling 0%
          • Most players 18
      • IT1
      • it1
      • 0 / 62
          • Percentage filling 0%
          • Most players 61
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL1
      • pl1
      • 0 / 24
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • PL2
      • pl2
      • 19 / 24
          • Percentage filling 79%
          • Most players 25
      • PL3
      • pl3
      • 3 / 24
          • Percentage filling 13%
          • Most players 21
      • PL4
      • pl4
      • 2 / 24
          • Percentage filling 8%
          • Most players 24
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 24
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • EN1
      • en1
      • 5 / 24
          • Percentage filling 21%
          • Most players 24
      • EN2
      • en2
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 1 / 24
          • Percentage filling 4%
          • Most players 12
      • DE1
      • de1
      • 16 / 24
          • Percentage filling 67%
          • Most players 24
      • DE3
      • de3
      • 0 / 24
          • Percentage filling 0%
          • Most players 24
      • DE4
      • de4
      • 0 / 24
          • Percentage filling 0%
          • Most players 20
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 24
          • Percentage filling 4%
          • Most players 13
      • FR1
      • fr1
      • 5 / 24
          • Percentage filling 21%
          • Most players 19
      • ES1
      • es1
      • 0 / 24
          • Percentage filling 0%
          • Most players 14
      • CZ1
      • cz1
      • 13 / 24
          • Percentage filling 54%
          • Most players 22
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 24
          • Percentage filling 0%
          • Most players 14
      • IT1
      • it1
      • 0 / 24
          • Percentage filling 0%
          • Most players 14
    • 34 Total servers
    • 141 / 1387 Total players
    • 10% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy