Jump to content

Symulator stania pod semaforem - przemyślenia o AI i rozgrywce


adaśko.

Recommended Posts

Witam, od wczoraj z ogromnym zainteresowaniem przyglądam się całej atmosferze wokół SimRail-a, jestem ogromnym optymistą ALE, przez 2 dni ogrywania wersji testowej, oceniałem wyczyny twórców może z 20 minut (na ogólne 3h grania), resztę czasu spędziłem (jak w tdku) pod semaforem - który jak łatwo się domyślić wyświetlał sygnał S1, chciałbym zaznaczyć, że nie jest to wina jednego z graczy a samego AI. Oczekiwanie na wolny skład do poprowadzenia (gdzie większości z nich zostało +- 2 minuty jazdy do stacji końcowej) powoduje ogromny dyskomfort w testowaniu tytułu.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Mam podobne przemyślenia. Testy rozpocząłem dzisiaj (liczyłem, że będzie luźniej). Skakałem po różnych serwerach - zarówno tych bardziej jak i mniej zajętych (a także tych tylko dla maszynistów) i w większości pojawiał się problem opisany wyżej. Co gorsza zazwyczaj nie wiadomo czy kiedyś w końcu zostanie podany sygnał S2 czy możemy tak sobie stać do ... końca naszych dni 🙂 Dodatkowo w niektórych miejscach już po spawnie była kolejka kilku składów pod jednym semaforem (na jednym torze). 

Link to comment
Share on other sites

Tak jak mówisz, można stać do usranej śmierci pod semaforem. Przez 3 godziny gry zrobiłem maksymalnie parę kilometrów. Bo zaraz s1 na drodze i tyle z grania. Nie wiem czy można w jakiś sposób wywołać zmianę, ale nie wydaje mi się. 

Link to comment
Share on other sites

Czemu nawiązujemy do TD'ka w tym miejscu ? 

SimRail jest grą wczesnego dostępu a TD2 absolutnie taką grą nie jest, nieudolność TD2 polega na tym że występują w godzinach szczytu odstępy po 3-5 min między rozkładami w stacjach węzłowych, 4-5 min opóźnień kilku składów wiąże się z paraliżem kilku nastepnych stacji. 

Siedzieliście kiedykolwiek na dyżurce w TD2? Osobiście mam 2200 składów wyprawionych i używanie jednej stacji jako łącznika dla pozostałych 30 kilku to słaby pomysł, mając na uwadze obłożenie i słabe umiejętności poniektórych nawet i początkujących dyżurnych nijak nie umywa się to wszystko do SimRail'a. 

Gram 3ci dzień z rzędu jak do tej pory problematyczne było ominięcie Zawiercia - dziś przejechałem przez Zawiercie 3 razy, nie hejtujcie bo konstrukcja i założenie obu symulatorów jest bardzo ale to bardzo różne, nie ma tutaj wybrednych użytkowników którzy chcą rozkłady na 30 min - rozbijając tym samym wjazdy i przyjazdy na następnej docelowej stacji. Nie ma też dyżurnych którzy mają w poważaniu zasady wysyłając składy przed czasem i tak słabej przepustowości szlaków 2>2 i 1>1 lub 1>3 bądź 2>3 - 3>3. 

Nie ma również administracji która hmmm.... nie wiem wypada przemilczeć bo to takie Polskie.... spędziłem w SimRailu 3 dni i na prawdę ani przez moment nie doświadczyłem takiej irytacji jaka może spotkać w TD2 - sumarycznie tyle co błędów uniemożliwiło mi grę w SimRail'u to równie dobrze wystał bym się pod semaforem w TD2.  

Nie oczekujcie od gry która przechodzi dopiero pierwszy test hurtowy cudów. 

 

  • Like 1
  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

Właśnie dlatego są robione testy, by wyeliminować wszystkie błędy. Czytając niektóre posty mam wrażenie że niektórzy właśnie w czasie testów oczekiwali pełnej i grywalnej wersji. Niestety by było dobrze najpierw musi być pod górkę. Na starym sprzęcie mi działa, lecz oczekiwałby w przyszłości pojawienia się jej również na platformie NVIDIA GeForce Now gdzie odczucia z grania przy słabych komputerach mogą być jak najbardziej doskonałe.

Zastanawia mnie tylko jedno.. gdy w późniejszym czasie  gra zrobi się mega popularna czy na serwerach nie zabraknie rozkładów jazdy ? 😁

Link to comment
Share on other sites

W pełni zgadzam się z Panami powyżej i nie zamierzam wchodzić w polemikę na tej płaszczyźnie, tak jak napisałem na wstępie, jestem ogromnym optymistą i wiem, że gra jest w fazie testowej, cieszy mnie wczesne rozwiązywanie problemów rozgrywki. Chodzi mi bardziej o moje osobiste problemy w testowaniu (20minut jazdy na 3h gry), co bardzo uniemożliwiało zapoznanie się z SimRailem. W moim poście chciałem bardziej poddać pod wątpliwość rozkłady jazdy, które wyświetlają się czasem na samym końcu trasy, gdzie do przejechania zostały np. 2 minuty i problematyczną ilość rozkładów jazdy, tak jak napisałeś wyżej, głównym problemem tdka jest system RJ, także byłem DR na bodajże 7lvl, dlatego posiadam jakieś tam doświadczenie. Wiem, że twórcy chcą zmienić systemy RJ i jestem bardzo ciekaw czy będą one działać lepiej niż w w/w symulatorze.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 47 / 83
          • Percentage filling 57%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 76
          • Percentage filling 0%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 6 / 91
          • Percentage filling 7%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 28
          • Percentage filling 0%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 10 / 79
          • Percentage filling 13%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 0 / 78
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 47
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 9 / 83
          • Percentage filling 11%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 0 / 78
          • Percentage filling 0%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 0 / 74
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 0 / 84
          • Percentage filling 0%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 77
          • Percentage filling 1%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 81
          • Percentage filling 1%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 8 / 77
          • Percentage filling 10%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 0 / 99
          • Percentage filling 0%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 22 / 27
          • Percentage filling 81%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 8 / 27
          • Percentage filling 30%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 10 / 27
          • Percentage filling 37%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 12 / 27
          • Percentage filling 44%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 4 / 27
          • Percentage filling 15%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 144 / 1540 Total players
    • 9% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy