Szczepan Posted January 1, 2023 Posted January 1, 2023 Czy uważacie że gra powinna być tańsza dla aktywnych testerów aktywnie zgłaszających błędy. Lub wyróżnienie w jakiejś innej formie? 1 1
Robbie Louda Posted January 1, 2023 Posted January 1, 2023 Uważam, że powinna być jakaś spoko odznaka, aczkolwiek bez rabatu. Pieniądze to niestety rzeczy, która napędza w obecnym świecie wszystko. Patrząc na to jak wiele osób wzięło udział w playtestach byłaby to dość duża suma, którą deweloperzy by stracili (a pamiętajmy, że swoje weźmie Steam i swoje weźmie wydawca). 21
PogromcaCzasu666 Posted January 1, 2023 Posted January 1, 2023 Testerzy byli wybierani losowo więc inni mogli by poczuć się pokrzywdzeni. Ale wydanie gry dla testerów w pełnej kwocie i kilka dni wcześniej czemu nie 😁😆 1
hyzwar Posted January 1, 2023 Posted January 1, 2023 Po telewizorze bym dał, chociaż mi akurat psuje się lodówka 🤭 1 1 8
Mari Posted January 2, 2023 Posted January 2, 2023 Rabatu nie potrzebujemy, ale może jakieś specjalne malowanie, dostęp do pojazdu albo awatar w specjalnym umundurowaniu? 🙂 3 2
Szczepan Posted January 2, 2023 Author Posted January 2, 2023 Byłem strasznie ciekaw czego playtesterzy oczekują w zamian za zgłaszanie błędów. Mi osobiście podoba się opcja odznaki i specjalnego malowania 1
Lord Ridan Posted January 2, 2023 Posted January 2, 2023 Też jestem zdania, że odznaka czy jakieś fajne malowanie wystarczy. 🙂 Osobiście wolę zapłacić uczciwą, pełną cenę za produkt, który będzie w dalszym ciągu rozwijany a dzięki testom, będzie zawierał na starcie mniej błędów.
dammul Posted January 2, 2023 Posted January 2, 2023 Może po prosty by zaliczyli zdobyte doświadczenie i tyle. Bo jednak miesiąc gry to sporo kilometrów, sporo pociągów odprawionych. Dlaczego mamy zaczynać od 0. A to stosunkowo niewiele w sumie.
Lord Ridan Posted January 2, 2023 Posted January 2, 2023 37 minut temu, dammul napisał(a): Może po prosty by zaliczyli zdobyte doświadczenie i tyle. Bo jednak miesiąc gry to sporo kilometrów, sporo pociągów odprawionych. Dlaczego mamy zaczynać od 0. A to stosunkowo niewiele w sumie. Testujemy, oczywistym jest, że po tym okresie doświadczenie powinno być wyzerowane. Tak jest chociażby w przypadku produkcji MMO i betatestów / alphatestów.
robert357 - W7 FTW Posted January 2, 2023 Posted January 2, 2023 1 godzinę temu, Szczepan napisał(a): Byłem strasznie ciekaw czego playtesterzy oczekują w zamian za zgłaszanie błędów. Ja w zamian za zgłaszanie błędów oczekuję poprawę i udanego produktu na premierę... 3 7
MALECKI Posted January 3, 2023 Posted January 3, 2023 Dla mnie największą nagrodą będzie realizacja moich wskazówek 🙂 5
Quentis Posted January 4, 2023 Posted January 4, 2023 Jedyne czego bym wymagał, to wprowadzenie w szczegóły dotyczące premiery symulatora i ewentualnego pre-ordera jeśli takowy nastąpi. Interesują mnie informacje dotyczące dostępnego taboru, tras, rozkładów, planów na rozwijanie projektu, planów działania wobec symulatora. Informacji, czy uda się uzyskać licencję PKP Intercity S.A. do ukazania ich logo w grze (co bardzo ucieszyłoby oko, gdyż te wagony i ED250 bez tego nie mają duszy według mnie), czy będą wprowadzane jakieś nowe maszyny typu np. Flirt, Impuls, nowe wagony FPS, EP Olkolu itd. Jakieś konkretne informacje, które nie tylko mają być w planach, ale przede wszystkim są w trakcie prac. Za szczerość jestem skłonny zapłacić wszelkie pieniądze. Ale nie zapomnijmy, że czekamy na uwielbianego przez wielu - Systemu Skarg i Zażaleń 😄 2 8
PeVoo Posted January 4, 2023 Posted January 4, 2023 Właśnie z tą szczerością i transparentnością tu jest ciężko... Nie mamy bladego pojęcia co będzie wydane za parę dni, czyli w zasadzie (jeśli to się nie zmieni) będziemy kupować kota w worku. Myślę, że zespół SimRail mógłby naprawdę bardzo dużo się nauczyć gdyby tylko przeczytali chociaż ten ostatni Update (wpis na Steam) pod Derail Valley, komentarze ludzi do niego oraz sposób reakcji twórców na te komentarze - w szczególności na negatywne (których dużo to tam raczej nie było!). Tamten zespół ma obcykaną komunikację na perfect, zresztą strategię też. Oni tam WSZYSTKO komunikują, a jak ktoś ma wąty, to mu cierpliwie tłumaczą dlaczego się myli - i mnie ich tłumaczenia zawsze przekonują. Ludzie wiedzą dokładnie na czym stoją, co będzie, a co na pewno nie będzie w przyszłości, więc naprawdę mało kto tam się pluje, mimo że opóźnienia to mają już kilka lat. Szczerość i szacunek do klienta jednak popłaca. Z drugiej strony, nie wiem czy to na moją sugestię (śmiem wątpić) czy w z góry zaplanowanej tajemnicy, ale SimRail na Steam właśnie zmienił się we "Wczesny dostęp" (od 13go) jak DV, tak jak to sugerowałem w obecnej trudnej sytuacji. Obstawiam, że marketingowcy chcieli na nas wybadać, czy łykniemy to co jest teraz jako pełnowartościową grę, stąd też ankieta dla nas czy kupimy po testach - dlatego nie mogli nam powiedzieć, że to będzie Wczesny dostęp, albo ta decyzja ostatecznie dopiero zapadła po wstępnych wynikach ankiety i analizie forum. Z jednej strony jest to zrozumiałe podejście, ale z drugiej jednak wolę grę w otwarte karty tak jak robi to drużyna od DV. Kiedy nie ma sekretów, wtedy nie ma rozczarowań. Nie ma także hejtów (prawie, bo oczywiście zawsze ktoś się znajdzie, kogo NIC nie przekona - ale jak twórcy takiego wyjaśniają mu wszystko rzetelnie, to te jego hejty nie powodują szkód wizerunkowych, jak np. hejty pod treściami TSW). Przykładowo tutaj ktoś ich hejtował za brak multiplayer w DV i proszę jaka szczera odpowiedź: A jak reagują pozostali na to? (Oczywiście u nas sprawa wygląda nieco inaczej, bo mamy dyżurnych ruchu) Opinie opiniami, ale niech to ostatnie powyżej stanie się przy okazji ostrzeżeniem dla wszystkich! Moim zdaniem również dobry Single Player jest ważniejszy niż Multi. Taki, z którego można się dużo nauczyć, mieć ciekawe scenariusze, nie czekać godzinami na czerwonych światłach itp, a na końcu się w praktyce sprawdzić z wiedzy i umiejętności i mieć to opunktowane. Dla mnie osobiście we wszystkich grach tego typu brakuje np. nacisku na tak proste rzeczy jak nauka skąd w ogóle wiedzieć jak jechać żeby zdążyć się zatrzymać przed czerwonym albo zdążyć zwolnić PRZED ograniczeniem prędkości a nie po. W TSW2 puszczali cię do pociągu 300km/h po oblodzonych torach, nie wspominając nawet o istnieniu takich systemów jak LZB (że o AFB i PZB nie wspomnę), a ja się dziwiłem, że wypatrując żółtego i hamując z całej siły nie mogę zdążyć się zatrzymać przed czerwonym (co powoduje zawalenie całej misji!). Rozumiecie o co chodzi. Takich rzeczy są setki do nauki i to wszystko mogłoby być zaszyte zarówno w tutorialach, jak i w samych misjach. Nie każdy ma siłę wygrzebywać po internetach i studiować jakieś tajne obszerne instrukcje kolejowe w obcych językach, w dodatku napisane językiem technicznym. Dla mnie np. taki błąd jak jest w tutorialu EU07, że każe jechać 40km/h a potem nagle nalicza kary bo nie jedziesz 20km/h jest BARDZO poważny, bo ja właśnie tego próbuję się nauczyć - na jakim sygnale ile można jechać. (A znając podejście programistów wiem, że oni na to leją bo to najmniej istotne dla nich jest.) A wyobraźcie sobie zagranicznych, dla których nie istnieje nawet instrukcja po angielsku, bo te realne kolejowe są wszystkie po polsku. Skąd oni mają wiedzieć co Wy im wypisujecie, jakieś "S1", "S3" (jakby nie można było powiedzieć normalnie "czerwone"), dziwne semafory z kolorowymi kreskami, których chyba nie ma nigdzie indziej na świecie itd. Jak oni mają się tego nauczyć bez tutoriali? Moim zdaniem trzeba obrać 1 z 2 kierunków: albo 1. Edukacja + Rozrywka (czyli dodać pełno tutoriali i ciekawych misji), albo 2. "Test z wiedzy tajemnej" - i wtedy można większość tutoriali pominąć, ale trzeba dodać punktowanie za wszystkie możliwe rzeczy, które powinny bądź nie powinny być robione przez maszynistę/dyżurnego (i skierować taką grę dla fanatyków polskiej kolei oraz osób zdających egzaminy z tego, których niestety będzie znacznie mniej niż ludzi, którzy po prostu chcą kolejnego train sima i/lub polskimi pociągami pojeździć, bo są już obkupieni w pociągi z wielu różnych krajów, ale te polskie pociągi i semafory są unikalne). Tak wrzucam dla przemyśleń, nie dla hejtu. Mam nadzieję, że jest to wystarczająco konstruktywne i zainspiruje to kogo trzeba do tego co trzeba. Dzięki i pozdrawiam. 6
Robbie Louda Posted January 4, 2023 Posted January 4, 2023 3 godziny temu, PeVoo napisał(a): Z drugiej strony, nie wiem czy to na moją sugestię (śmiem wątpić) czy w z góry zaplanowanej tajemnicy, ale SimRail na Steam właśnie zmienił się we "Wczesny dostęp" (od 13go) jak DV, tak jak to sugerowałem w obecnej trudnej sytuacji. Obstawiam, że marketingowcy chcieli na nas wybadać, czy łykniemy to co jest teraz jako pełnowartościową grę, stąd też ankieta dla nas czy kupimy po testach - dlatego nie mogli nam powiedzieć, że to będzie Wczesny dostęp, albo ta decyzja ostatecznie dopiero zapadła po wstępnych wynikach ankiety i analizie forum. To, że gra będzie na początku w wersji wczesnego dostępu wiemy już od prawie 4 miesięcy - od live SimRail, gdzie była to pierwsza rzecz którą powiedzieli. 15 godzin temu, Quentis napisał(a): Jedyne czego bym wymagał, to wprowadzenie w szczegóły dotyczące premiery symulatora i ewentualnego pre-ordera jeśli takowy nastąpi. Interesują mnie informacje dotyczące dostępnego taboru, tras, rozkładów, planów na rozwijanie projektu, planów działania wobec symulatora. Na wiele tych pytań również miała miejsce odpowiedź podczas live dev'ów. Polecam się zapoznać, ponieważ chłopacy dość dużo rzeczy tam wytłumaczyli. Fakt nie każdy to widział, ale dużo rzeczy było powiedziane, a które dość często się przewijają przez forum, jakby były jakimś spiskiem czy tajemnicą. Chłopacy też na bieżąco starają się odpowiadać na wiele pytań na czacie m.in. o trasy itp. 6
PeVoo Posted January 4, 2023 Posted January 4, 2023 (edited) 4 godziny temu, Robbie Louda napisał(a): To, że gra będzie na początku w wersji wczesnego dostępu wiemy już od prawie 4 miesięcy - od live SimRail, gdzie była to pierwsza rzecz którą powiedzieli. Na wiele tych pytań również miała miejsce odpowiedź podczas live dev'ów. Polecam się zapoznać, ponieważ chłopacy dość dużo rzeczy tam wytłumaczyli. Fakt nie każdy to widział, ale dużo rzeczy było powiedziane, a które dość często się przewijają przez forum, jakby były jakimś spiskiem czy tajemnicą. Chłopacy też na bieżąco starają się odpowiadać na wiele pytań na czacie m.in. o trasy itp. Jasne, wierzę Ci na słowo, zapewne wszystko to było mówione. Ale powiedz mi: czemu ja będąc beta testerem i buszując po tym forum dość długo nadal tego wszystkiego nie wiem? Czemu żeby się tego dowiedzieć muszę być odsyłany do jakiegoś starego półtoragodzinnego filmu live na jutubie? Na pewno to ja nie odrobiłem swojej pracy domowej? Czy może tak podstawowe fakty to jednak powinny być zebrane w jakimś FAQ tutaj, albo w jakimś opisie gry/update'a na Steam czy cokolwiek? Co jeśli ktoś odkrył grę dopiero teraz? Ma oglądać wszystkie półtoragodzinne live'y z ostatnich x lat żeby się dowiedzieć co wtedy twórcy myśleli, że będzie, zanim kupi? Pomyślcie czasem o innych, którzy nie są w Waszych butach. Wyobraź sobie, że odkrywasz jakąś nową Serbską grę - będziesz tam szukał ich niszowego kanału i oglądał live'y? Czemu nie można frontem do klienta, ludziom ułatwić życia? Przecież to się bezpośrednio przełoży na zwiększoną sprzedaż. Edited January 4, 2023 by PeVoo 5
vitas Posted January 5, 2023 Posted January 5, 2023 23 godziny temu, PeVoo napisał(a): Jasne, wierzę Ci na słowo, zapewne wszystko to było mówione. Ale powiedz mi: czemu ja będąc beta testerem i buszując po tym forum dość długo nadal tego wszystkiego nie wiem? [...] Po mojemu zespół programistów jest tak zaangażowany, czytaj: zapracowany, że nie mają już sił/możliwości/determinacji (niepotrzebne skreślić) na angażowanie się w aktywne Q&A. Wiem jak to wygląda z naszej perspektywy ale i potrafię zrozumieć tamtą perspektywę. Jest deadline, na głowie dziesiątki rzeczy do ogarnięcia, może różnica zdań w zespole, napięty albo rozwalony budżet, a gdzie codzienność, życie, rodzina etc. Ta gra przeciera pewien szlak, jak wiemy, zawsze rodzime produkcje były krok za konkurencją, od takiego MSTS na zachodzie i dosowego Mechanika u nas. A tu pojawia się szansa namieszania i wyforsowania się na czołówkę, więc dochodzi odpowiedzialność. Trzymam kciuki i myślę że na tym etapie musimy po prostu wybaczać takie rzeczy, w imię większej sprawy. 5 2 6
Kethrax Posted January 6, 2023 Posted January 6, 2023 (edited) Głównie, bazując na obecnym doświadczeniu z grami (Cyberpunk, Elite Dangerous, etc.), to z datą wydania gry średnio się gra 😉 Dobrze, że wyjeżdżam 15-go stycznia i jak wrócę może będzie pacz. Oczywiście 13-go zagram, ale bez jakichś większych oczekiwań i przyznam że bardzo liczę na regularne poprawki i usprawnienia 😁 Devsy - niech moc będzie z Wami ! Edited January 6, 2023 by Kethrax 1
SIMRAIL Team Szociu Posted January 6, 2023 SIMRAIL Team Posted January 6, 2023 W dniu 4.01.2023 o 15:56, PeVoo napisał(a): Właśnie z tą szczerością i transparentnością tu jest ciężko... Nie mamy bladego pojęcia co będzie wydane za parę dni, czyli w zasadzie (jeśli to się nie zmieni) będziemy kupować kota w worku. Wszystko jest szczegółowo opisane na Steam - co będzie zawierała wersja Early Access, czym będzie różniła się od pełnej wersji. Odnośnie zmian (np. graficznych) względem playtest'u - nie chcemy wszystkiego zdradzać "z góry". Uważamy, że i tak bardzo dużo udostępniliśmy w modelu free-to-play względem konkurencyjnych produkcji, dzieląc się grą na różnych etapach jej powstawania (przypominam DEMO - PROLOG - PLAYTEST), każdy ma szansę ocenić sam, "czy gra jest warta świeczki". 🙂 2 6
PeVoo Posted January 6, 2023 Posted January 6, 2023 Ano rzeczywiście jest parę faktów tam teraz, zwracam honor. Od jak dawna to tam jest, bo jakoś wcześniej nie zauważyłem? Pewnie od kilku dni, odkąd pojawił się "Wczesny dostęp", bo inaczej by przecież nie było tej części "Gra z wczesnym dostępem" na Steamie (czyli sekcji opisu szczegółów tego dostępu). No to przynajmniej nowi nie będą pozostawieni sami sobie teraz, bardzo dobrze. Ja nie zauważyłem, bo już raz przecież oglądałem tę stronę dokładnie kiedyś, więc nie spodziewałem się niczego więcej dowiedzieć (ciekawe ile ludzi wpadnie w taką pułapkę). Ale przydałoby się już przy pełnej wersji robić jakieś ładne posty o aktualizacjach, ze screenami, tak jak w DV. Myślę, że ktoś (nie programista) do tego powinien zostać wyznaczony. I generalnie do komunikacji, ktoś to powinien ogarniać profesjonalnie i z sercem. Martwi mnie za to ten punkt, że po wczesnym dostępie nie będzie cena zwiększona, bo to spowoduje 2 rzeczy: 1. brak motywacji kupujących do wcześniejszego zakupu za niższą cenę (kosztem ryzyka, że obiecany dalszy update nigdy nie nastąpi) 2. brak motywacji zespołu do tyrania nad update'ami, bo ich praca nie będzie już znacząco zwiększać strumienia przychodów. Dodatkowo wygląda to trochę tak jakby nie było to planowane od początku, tylko wdrożone jako wyjście awaryjne na zawalony deadline, bo chęci wypuszczenia wczesnego dostępu za pół ceny nigdy nie było, tylko był plan odpalić gotowy wypas, zaskoczyć nim rynek i zbierać żniwa (dlatego też ten wczesny dostęp jest tak krótki, aby poślizg nadrobić). Nie mówię, że tak jest, ale tak to trochę wygląda jak dla mnie. Dlatego pewnie cena będzie solidna... Oby tylko nie spowodowała ona lamentu wkurzonych jutuberów, którzy "zapłacili jak za pełny produkt, a co chwilę coś się krzaczy i brakuje". Może trzeba kogoś na pełen etat dać żeby uspokajał ludzi po starcie i cierpliwie tłumaczył 😛😉 W każdym razie powodzenia!
Pablox11 Posted January 7, 2023 Posted January 7, 2023 Przeniesienie doświadczenia i km przejechanych pociągiem bo było by nagrodą. 1
Szczepan Posted January 7, 2023 Author Posted January 7, 2023 1 hour ago, Pablox11 said: Przeniesienie doświadczenia i km przejechanych wydarzeń bo było przez nagrodą. Jestem jak najbardziej za tylko np moje pkt doswiadczenia zostaly wyzerowane
Pablox11 Posted January 7, 2023 Posted January 7, 2023 pkt doświadczenia zostały wyzerowane chyba każdemu.
hyzwar Posted January 7, 2023 Posted January 7, 2023 Mi się nie naliczały, to nie odczułem straty 😄 3
Recommended Posts