Quentis Posted December 30, 2022 Share Posted December 30, 2022 Dzień dobry. Zator jest częstym zjawiskiem, gdy dyżurny "nie ogarnia" i AI musi wykonać robotę sam. Aczkolwiek dzisiaj zauważyłem, że pociągi AI pomijają sygnał S1 na SBL, dzięki czemu siedzą prawie na haku cięgłowym poprzedniego pociągu. Moje pytanie brzmi, czy to jest celowy zabieg - nie wiem, choćby mający na celu skompresowanie "ilu się da" na jednym odcinku SBL? Generalnie, gdy jeden odstęp SBL jest zajęty przez pociąg X, to pociąg Y widząc sygnał S1 na poprzednim semaforze SBL, nie może go minąć. A tu taka sytuacja jak poniżej. Dojechałem do Pilichowic (o "pracy" dyżurnego nawet nie wspomnę), na ostatnim semaforze SBL widniał sygnał S5, a na semaforze wjazdowym S1. Na logikę, po moim przejeździe pod semafor wjazdowy, ostatni semafor SBL powinien wskazać zajętość toru i wyświetlić sygnał S1. Po paru minutach, chciałem się rozejrzeć i tu taka niespodzianka - dwa składy botów ED250 kilkanaście metrów za moim składem. W teorii i w praktyce nie powinno to mieć miejsca i powinny się zatrzymywać na poprzednich odcinkach SBL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIMRAIL Team Stele Posted December 30, 2022 SIMRAIL Team Share Posted December 30, 2022 Dlaczego? S1 na sbl można pominąć i kontynuować jazdę z ograniczoną prędkością aż do dostrzeżenia przeszkody. Jest to specjalnie tak zaprogramowane, by upchać wiele składów na jednym odstępie. O ile pamiętam, to się zatrzymuje i jedzie na widoczność 20km/h. Te z tyłu nie powinny reagować na semafor przesłonięty innym składem, więc po podaniu wjazdu, tylko pierwszy ruszy. Było to poprawiane kilka tygodni temu. Może odstęp jest za mały, ale patrząc na screen, to bot zachował przynajmniej z 50m odstępu. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quentis Posted December 30, 2022 Author Share Posted December 30, 2022 Akurat screen zrobiłem podczas podciągania składu bliżej semafora. Wcześniej bot był sporo bliżej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbie Louda Posted December 30, 2022 Share Posted December 30, 2022 Nie zmienia to faktu, że pociągi mogą wjechać na zajęty odcinek odstępowy. Reguluje to instrukcja IR-1, a konkretnie § 32, także błędu tu nie ma żadnego. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FluffyAdmiral Posted December 31, 2022 Share Posted December 31, 2022 (edited) 5 hours ago, Stele said: Dlaczego? S1 na sbl można pominąć i kontynuować jazdę z ograniczoną prędkością aż do dostrzeżenia przeszkody. Jest to specjalnie tak zaprogramowane, by upchać wiele składów na jednym odstępie. O ile pamiętam, to się zatrzymuje i jedzie na widoczność 20km/h. Te z tyłu nie powinny reagować na semafor przesłonięty innym składem, więc po podaniu wjazdu, tylko pierwszy ruszy. Było to poprawiane kilka tygodni temu. Może odstęp jest za mały, ale patrząc na screen, to bot zachował przynajmniej z 50m odstępu. Nie było by z tym żadnego problemu gdyby AI czekało regulaminowe 2 minuty przed wjazdem na zajęty odcinek. Wielokrotnie pomogło by to rozładować zatory na wjeździe na posterunki gdyż sytuacje gdzie 2 lub 3 pociagi wloką się 20kmh przez kilka kilometrów zdarzały by się rzadziej. Edited December 31, 2022 by FluffyAdmiral Link to comment Share on other sites More sharing options...
AtapiCl Posted December 31, 2022 Share Posted December 31, 2022 A gdzie masz te "regulaminowe" 2 minuty? 😆 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FluffyAdmiral Posted December 31, 2022 Share Posted December 31, 2022 4 hours ago, AtapiCl said: A gdzie masz te "regulaminowe" 2 minuty? 😆 Mój błąd, zawsze byłem pewien, że trzeba odczekać minimum 2 minuty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts