Jump to content

Korek na jednym odstępie SBL


Recommended Posts

Dzień dobry. 

Zator jest częstym zjawiskiem, gdy dyżurny "nie ogarnia" i AI musi wykonać robotę sam. Aczkolwiek dzisiaj zauważyłem, że pociągi AI pomijają sygnał S1 na SBL, dzięki czemu siedzą prawie na haku cięgłowym poprzedniego pociągu. Moje pytanie brzmi, czy to jest celowy zabieg - nie wiem, choćby mający na celu skompresowanie "ilu się da" na jednym odcinku SBL? Generalnie, gdy jeden odstęp SBL jest zajęty przez pociąg X, to pociąg Y widząc sygnał S1 na poprzednim semaforze SBL, nie może go minąć. A tu taka sytuacja jak poniżej.

Dojechałem do Pilichowic (o "pracy" dyżurnego nawet nie wspomnę), na ostatnim semaforze SBL widniał sygnał S5, a na semaforze wjazdowym S1. Na logikę, po moim przejeździe pod semafor wjazdowy, ostatni semafor SBL powinien wskazać zajętość toru i wyświetlić sygnał S1. Po paru minutach, chciałem się rozejrzeć i tu taka niespodzianka - dwa składy botów ED250 kilkanaście metrów za moim składem. W teorii i w praktyce nie powinno to mieć miejsca i powinny się zatrzymywać na poprzednich odcinkach SBL.

20221230140445_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Dlaczego? S1 na sbl można pominąć i kontynuować jazdę z ograniczoną prędkością aż do dostrzeżenia przeszkody. Jest to specjalnie tak zaprogramowane, by upchać wiele składów na jednym odstępie. O ile pamiętam, to się zatrzymuje i jedzie na widoczność 20km/h. Te z tyłu nie powinny reagować na semafor przesłonięty innym składem, więc po podaniu wjazdu, tylko pierwszy ruszy. Było to poprawiane kilka tygodni temu. Może odstęp jest za mały, ale patrząc na screen, to bot zachował przynajmniej z 50m odstępu.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Stele said:

Dlaczego? S1 na sbl można pominąć i kontynuować jazdę z ograniczoną prędkością aż do dostrzeżenia przeszkody. Jest to specjalnie tak zaprogramowane, by upchać wiele składów na jednym odstępie. O ile pamiętam, to się zatrzymuje i jedzie na widoczność 20km/h. Te z tyłu nie powinny reagować na semafor przesłonięty innym składem, więc po podaniu wjazdu, tylko pierwszy ruszy. Było to poprawiane kilka tygodni temu. Może odstęp jest za mały, ale patrząc na screen, to bot zachował przynajmniej z 50m odstępu.

Nie było by z tym żadnego problemu gdyby AI czekało regulaminowe 2 minuty przed wjazdem na zajęty odcinek. Wielokrotnie pomogło by to rozładować zatory na wjeździe na posterunki gdyż sytuacje gdzie 2 lub 3 pociagi wloką się 20kmh przez kilka kilometrów zdarzały by się rzadziej.

Edited by FluffyAdmiral
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL1
      • pl1
      • 3 / 70
          • Percentage filling 4%
          • Most players 61
      • PL2
      • pl2
      • 40 / 74
          • Percentage filling 54%
          • Most players 85
      • PL3
      • pl3
      • 3 / 71
          • Percentage filling 4%
          • Most players 57
      • PL4
      • pl4
      • 3 / 72
          • Percentage filling 4%
          • Most players 63
      • PL8
      • pl8
      • 0 / 69
          • Percentage filling 0%
          • Most players 45
      • EN1
      • en1
      • 18 / 74
          • Percentage filling 24%
          • Most players 60
      • EN2
      • en2
      • 1 / 69
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 1 / 72
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 27 / 74
          • Percentage filling 36%
          • Most players 81
      • DE3
      • de3
      • 1 / 72
          • Percentage filling 1%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 1 / 72
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • FR1
      • fr1
      • 7 / 73
          • Percentage filling 10%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 1 / 69
          • Percentage filling 1%
          • Most players 19
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 72
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 2 / 71
          • Percentage filling 3%
          • Most players 50
      • ES1
      • es1
      • 2 / 72
          • Percentage filling 3%
          • Most players 18
      • IT1
      • it1
      • 0 / 55
          • Percentage filling 0%
          • Most players 61
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL1
      • pl1
      • 1 / 24
          • Percentage filling 4%
          • Most players 21
      • PL2
      • pl2
      • 13 / 24
          • Percentage filling 54%
          • Most players 25
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 24
          • Percentage filling 0%
          • Most players 21
      • PL4
      • pl4
      • 3 / 24
          • Percentage filling 13%
          • Most players 24
      • PL8
      • pl8
      • 4 / 24
          • Percentage filling 17%
          • Most players 17
      • EN1
      • en1
      • 14 / 24
          • Percentage filling 58%
          • Most players 24
      • EN2
      • en2
      • 2 / 24
          • Percentage filling 8%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 24
          • Percentage filling 0%
          • Most players 12
      • DE1
      • de1
      • 14 / 24
          • Percentage filling 58%
          • Most players 24
      • DE3
      • de3
      • 1 / 24
          • Percentage filling 4%
          • Most players 24
      • DE4
      • de4
      • 5 / 24
          • Percentage filling 21%
          • Most players 20
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 24
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • FR1
      • fr1
      • 2 / 24
          • Percentage filling 8%
          • Most players 18
      • ES1
      • es1
      • 4 / 24
          • Percentage filling 17%
          • Most players 13
      • CZ1
      • cz1
      • 2 / 24
          • Percentage filling 8%
          • Most players 22
      • CN1
      • cn1
      • 2 / 24
          • Percentage filling 8%
          • Most players 14
      • IT1
      • it1
      • 1 / 24
          • Percentage filling 4%
          • Most players 14
    • 34 Total servers
    • 178 / 1609 Total players
    • 11% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy