Jump to content

Korek na jednym odstępie SBL


Recommended Posts

Dzień dobry. 

Zator jest częstym zjawiskiem, gdy dyżurny "nie ogarnia" i AI musi wykonać robotę sam. Aczkolwiek dzisiaj zauważyłem, że pociągi AI pomijają sygnał S1 na SBL, dzięki czemu siedzą prawie na haku cięgłowym poprzedniego pociągu. Moje pytanie brzmi, czy to jest celowy zabieg - nie wiem, choćby mający na celu skompresowanie "ilu się da" na jednym odcinku SBL? Generalnie, gdy jeden odstęp SBL jest zajęty przez pociąg X, to pociąg Y widząc sygnał S1 na poprzednim semaforze SBL, nie może go minąć. A tu taka sytuacja jak poniżej.

Dojechałem do Pilichowic (o "pracy" dyżurnego nawet nie wspomnę), na ostatnim semaforze SBL widniał sygnał S5, a na semaforze wjazdowym S1. Na logikę, po moim przejeździe pod semafor wjazdowy, ostatni semafor SBL powinien wskazać zajętość toru i wyświetlić sygnał S1. Po paru minutach, chciałem się rozejrzeć i tu taka niespodzianka - dwa składy botów ED250 kilkanaście metrów za moim składem. W teorii i w praktyce nie powinno to mieć miejsca i powinny się zatrzymywać na poprzednich odcinkach SBL.

20221230140445_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team

Dlaczego? S1 na sbl można pominąć i kontynuować jazdę z ograniczoną prędkością aż do dostrzeżenia przeszkody. Jest to specjalnie tak zaprogramowane, by upchać wiele składów na jednym odstępie. O ile pamiętam, to się zatrzymuje i jedzie na widoczność 20km/h. Te z tyłu nie powinny reagować na semafor przesłonięty innym składem, więc po podaniu wjazdu, tylko pierwszy ruszy. Było to poprawiane kilka tygodni temu. Może odstęp jest za mały, ale patrząc na screen, to bot zachował przynajmniej z 50m odstępu.

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Stele said:

Dlaczego? S1 na sbl można pominąć i kontynuować jazdę z ograniczoną prędkością aż do dostrzeżenia przeszkody. Jest to specjalnie tak zaprogramowane, by upchać wiele składów na jednym odstępie. O ile pamiętam, to się zatrzymuje i jedzie na widoczność 20km/h. Te z tyłu nie powinny reagować na semafor przesłonięty innym składem, więc po podaniu wjazdu, tylko pierwszy ruszy. Było to poprawiane kilka tygodni temu. Może odstęp jest za mały, ale patrząc na screen, to bot zachował przynajmniej z 50m odstępu.

Nie było by z tym żadnego problemu gdyby AI czekało regulaminowe 2 minuty przed wjazdem na zajęty odcinek. Wielokrotnie pomogło by to rozładować zatory na wjeździe na posterunki gdyż sytuacje gdzie 2 lub 3 pociagi wloką się 20kmh przez kilka kilometrów zdarzały by się rzadziej.

Edited by FluffyAdmiral
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 72 / 92
          • Percentage filling 78%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 3 / 48
          • Percentage filling 6%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 36 / 83
          • Percentage filling 43%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 7 / 60
          • Percentage filling 12%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 42 / 85
          • Percentage filling 49%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 3 / 81
          • Percentage filling 4%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 64 / 85
          • Percentage filling 75%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 4 / 83
          • Percentage filling 5%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 0 / 49
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 8 / 90
          • Percentage filling 9%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 2 / 80
          • Percentage filling 3%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 25 / 80
          • Percentage filling 31%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 6 / 81
          • Percentage filling 7%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 26 / 34
          • Percentage filling 76%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 11 / 34
          • Percentage filling 32%
          • Most players 31
      • PL8
      • pl8
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 21 / 34
          • Percentage filling 62%
          • Most players 33
      • EN2
      • en2
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 34
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 32 / 34
          • Percentage filling 94%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 8 / 34
          • Percentage filling 24%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 5 / 34
          • Percentage filling 15%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 4 / 34
          • Percentage filling 12%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 10 / 34
          • Percentage filling 29%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 14 / 34
          • Percentage filling 41%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 412 / 1473 Total players
    • 28% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy