Jump to content

Omijanie peronów towarem


Averrnor

Recommended Posts

29 minut temu, Aseru napisał(a):

W rzeczywistości jak jest przebieg to puszcza się po torach głównych. Jak masz stać to biorą na główne dodatkowe stoisz i czekasz. Wszystko zależy kto siedzi na posterunku. 

Tak, jak jest postój to jasne że na bok. Ale chodzi o puszczenie przebiegu bokiem, omijając perony.

Link to comment
Share on other sites

Wszystko zależy od sytuacji. Jak droga jest wolna, to po co wyhamowywać 1500 tonowy pociąg tylko po to aby puścić go torem dodatkowym?
 

Dyżurni w SimRail czasem puszczą towara bokiem jak nie maja pewności czy szlak się zwolni zanim ten się dotoczy pod semafor wyjazdowy. Czasem lepiej jest puścić na bok na wypadek gdyby trzeba było jednak zatrzymać. Poza tym, SG i Będzin to ostatnie miejsca gdzie w razie potrzeby można przytrzymać towara. Potem dopiero Dąbrowa Górnicza Ząbkowice i bodajże Zawiercie 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Witam. Przy okazji podpytam, jak to jest z ph i pt?? Ph zatrzymujemy się po pasażerów, wiadomo, trzeba się zatrzymać tak czy siak. No ale jak osobowy przyjedzie 4-5 min wcześniej to jako dyżurny odjazd mu podaje wg rozkładu czyli trzymam go pod czerwonym do czasu wyjazdu, czy daje zielone jak najwcześniej się da, a w jego interesie powinien być punktualny wyjazd?  A jak z pt?? Jeżeli towarowy ma 15 min pt w rozkładzie to jako dyżurny mam obowiązek go trzymać, czy jak mam szlak pusty to mogę go wypuścić?  Jak wy to robicie? Dla mnie osobiście ciekawsze jest trzymanie się rozkładu i rozmieszczanie pociągów po torach bocznych, niz tylko podawanie przelotów przez stację, ale niektórzy maszyniści zaraz zaczynają radiotelefonowac żeby podać im zielone chociaż maja do wyjazdu jeszcze 2-3 min.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • SIMRAIL Team
Godzinę temu, Footz napisał(a):

A jak z pt?? Jeżeli towarowy ma 15 min pt w rozkładzie to jako dyżurny mam obowiązek go trzymać, czy jak mam szlak pusty to mogę go wypuścić?

Wszystkie szczegóły reguluje instrukcja Ir-1 w paragrafie 51.:
https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/Instrukcja_o_prowadzeniu_ruchu_pociagow_Ir-1_-_wchodzi_w_zycie_od_14_sty....pdf

Zasadniczo postój można pominąć, jeśli nie jest zaplanowana wymiana pasażerów i jest on zbędny, a tym bardziej gdy spowoduje to pomniejszenie opóźnienie.
W rzeczywistości konsultuje się to z dyspozytorem, ale w przypadku naszej symulacji co najwyżej z sąsiednim posterunkiem, jeśli w ogóle...

 

 

Godzinę temu, Footz napisał(a):

trzymam go pod czerwonym do czasu wyjazdu, czy daje zielone jak najwcześniej się da, a w jego interesie powinien być punktualny wyjazd?

Ta sama instrukcja w paragrafie 42., mówi:

"Dla pociągu mającego rozkładowy postój na stacji, sygnał zezwalający na semaforze wyjazdowym należy podawać dopiero po zatrzymaniu się pociągu"

Oraz paragraf 51., punkt 1.2: "pociąg pasażerski nie może odjechać ze stacji lub z przystanku osobowego wcześniej niż to jest wskazane w wewnętrznym rozkładzie jazdy"

  • Thanks 4
Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy