Jump to content

Małe sugestie co do okna z rozkładem.


dabi.1999

Recommended Posts

Myślę, że dobrym pomysłem byłoby aby w trybie multiplayer zaraz obok nazw danych dyżurek i stacji  dodano, bądź zmieniono kilka rzeczy:

-po pierwsze możliwość odczytu czy dany posterunek obsługuje gracz bądź AI, choćby poprzez wyróżnienie kolorem, albo  napis (AI) zamiast szukać w ich na liście.

- po drugie, większość pewnie nie ma z tym problemu ale początkujący gracze mogą mieć. Mianowicie, jeżeli jedziemy daną trasą i zatrzyma nas sygnał S1 a jesteśmy "po środku" drogi między stacjami/dyżurkami przydałaby się jakaś podpowiedź, który posterunek za nas odpowiada. Do którego należy się zgłosić i kogo wywoływać.

- po trzecie bardziej czytelny numer pociągu, w sensie nie z góry na dół, ale np. pod godziną, podany od lewej do prawej.

 

  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

Ja bym od siebie dodał jeszcze taką sugestię: może warto dodać w rozkładzie jazdy kilometry punktów trasy czy punktów zatrzymania zgodne z tym co na słupkach hektometrowych? Pozwoli to na łatwiejsze odnalezienie się na szlaku i oszacowanie odległości do punktów zatrzymań (tak, wiem że odliczanie metrów jest na hudzie u góry, ale mimo wszystko kilometraż w rozkładzie byłby bardziej realniejszy).

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.12.2022 o 21:09, dabi.1999 napisał(a):

Myślę, że dobrym pomysłem byłoby aby w trybie multiplayer zaraz obok nazw danych dyżurek i stacji  dodano, bądź zmieniono kilka rzeczy:

-po pierwsze możliwość odczytu czy dany posterunek obsługuje gracz bądź AI, choćby poprzez wyróżnienie kolorem, albo  napis (AI) zamiast szukać w ich na liście.

- po drugie, większość pewnie nie ma z tym problemu ale początkujący gracze mogą mieć. Mianowicie, jeżeli jedziemy daną trasą i zatrzyma nas sygnał S1 a jesteśmy "po środku" drogi między stacjami/dyżurkami przydałaby się jakaś podpowiedź, który posterunek za nas odpowiada. Do którego należy się zgłosić i kogo wywoływać.

- po trzecie bardziej czytelny numer pociągu, w sensie nie z góry na dół, ale np. pod godziną, podany od lewej do prawej.

Nie wiem jak to jest w prawdziwej kolei, ale czy opisanie właściwych kanałów radiowych i ich stosowne używanie w zależności od znaków ustawionych we właściwych miejscach nie łączyłoby nas z danym posterunkiem? Ogólnie obecnie w ciaśniej położonych posterunkach (Katowice, Sosnowiec, Będzin) czasami 3 dyżurnych na jednym łączu dyskutuje ze sobą, i jeszcze jak do tego dochodzą mechanicy z pociągów to często się rozmowy nakładają. Nie wiem jak to jest naprawdę czy te posterunki mają swoje kanały ale wg mnie jak już kanały radiowe zostaną właściwie zaimplementowane to myślę że ten problem się poprawi, oraz problem pytania pod którą dyżurkę podlegamy sam się rozwiąże.

p.s. Jakiś kanał ogólny do dyskusji, ogólnych pytań do wszystkich w okolicy też by się przydał.

Link to comment
Share on other sites

Ogólny kanał radiowy nie powinien służyć do pogawędek między DR. Od tego mają swoje kanały i czat.

Funkcjonuje też w rzeczywistości coś takiego jak kanał manewrowy, przez co część konkretnych wiadomości może być oddzielona. Niemniej nie widzę sensu spamowania na jakimkolwiek kanale np. W temacie jak ruszyć składem. Od tego są samouczki ew. czat. W tej chwili komunikacja głosowa jest trochę uproszczona może w pełnej wersji będzie to rozbudowane. 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

36 minut temu, czerny napisał(a):

Ogólny kanał radiowy nie powinien służyć do pogawędek między DR. Od tego mają swoje kanały i czat.

Funkcjonuje też w rzeczywistości coś takiego jak kanał manewrowy, przez co część konkretnych wiadomości może być oddzielona. Niemniej nie widzę sensu spamowania na jakimkolwiek kanale np. W temacie jak ruszyć składem. Od tego są samouczki ew. czat. W tej chwili komunikacja głosowa jest trochę uproszczona może w pełnej wersji będzie to rozbudowane. 

W temacie jak ruszyć składem może i nie, ale jak powstają blokady/korki na 3 stacjach równocześnie to ogólny kanał się przydaje, gdzie czat bywa wolny i nie poreczny a "wydzwanianie" od jednego do drugiego przynajmniej dla mnie, bywa irytujące choć rozumiem tego urok i realizm.

Edited by Footz
Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem warto by było dodać w rozkładzie informacje na jaką blokadę liniową jest wyjazd z danej stacji.. W singlu w scenariuszu z siódemką jest sytuacja, że jest wyjazd na sygnał zastępczy, podpowiedź w prawym górnym roku wskazuje ograniczenie prędkości do 40km/h czyli sugeruje wyjazd na blokadę półsamoczynną.  W momencie minięcia semafora w prawym dolnym rogu wskakuje ograniczenie prędkości do 20km/h, bo jednak jest wyjazd na SBL i zanim się do 20 wyhamuje naliczane są ujemne punkty za przekroczenie prędkości. W rzeczywistym rozkładzie jazdy mamy oznaczenia (S,SS,P lub PP)

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 76 / 88
          • Percentage filling 86%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 4 / 49
          • Percentage filling 8%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 20 / 80
          • Percentage filling 25%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 15 / 84
          • Percentage filling 18%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 48 / 84
          • Percentage filling 57%
          • Most players 81
      • EN2
      • en2
      • 3 / 57
          • Percentage filling 5%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 63 / 84
          • Percentage filling 75%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 7 / 81
          • Percentage filling 9%
          • Most players 67
      • DE4
      • de4
      • 2 / 49
          • Percentage filling 4%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 6 / 81
          • Percentage filling 7%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 7 / 80
          • Percentage filling 9%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 10 / 85
          • Percentage filling 12%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 4 / 83
          • Percentage filling 5%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 26 / 34
          • Percentage filling 76%
          • Most players 34
      • PL3
      • pl3
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 28
      • PL4
      • pl4
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 31
      • PL8
      • pl8
      • 8 / 34
          • Percentage filling 24%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 24 / 34
          • Percentage filling 71%
          • Most players 33
      • EN2
      • en2
      • 2 / 34
          • Percentage filling 6%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 28 / 34
          • Percentage filling 82%
          • Most players 34
      • DE3
      • de3
      • 7 / 34
          • Percentage filling 21%
          • Most players 29
      • DE4
      • de4
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 3 / 34
          • Percentage filling 9%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 8 / 34
          • Percentage filling 24%
          • Most players 28
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 0
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 390 / 1427 Total players
    • 27% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy