Jump to content

Małe sugestie co do okna z rozkładem.


dabi.1999

Recommended Posts

Myślę, że dobrym pomysłem byłoby aby w trybie multiplayer zaraz obok nazw danych dyżurek i stacji  dodano, bądź zmieniono kilka rzeczy:

-po pierwsze możliwość odczytu czy dany posterunek obsługuje gracz bądź AI, choćby poprzez wyróżnienie kolorem, albo  napis (AI) zamiast szukać w ich na liście.

- po drugie, większość pewnie nie ma z tym problemu ale początkujący gracze mogą mieć. Mianowicie, jeżeli jedziemy daną trasą i zatrzyma nas sygnał S1 a jesteśmy "po środku" drogi między stacjami/dyżurkami przydałaby się jakaś podpowiedź, który posterunek za nas odpowiada. Do którego należy się zgłosić i kogo wywoływać.

- po trzecie bardziej czytelny numer pociągu, w sensie nie z góry na dół, ale np. pod godziną, podany od lewej do prawej.

 

  • I agree 5
Link to comment
Share on other sites

Ja bym od siebie dodał jeszcze taką sugestię: może warto dodać w rozkładzie jazdy kilometry punktów trasy czy punktów zatrzymania zgodne z tym co na słupkach hektometrowych? Pozwoli to na łatwiejsze odnalezienie się na szlaku i oszacowanie odległości do punktów zatrzymań (tak, wiem że odliczanie metrów jest na hudzie u góry, ale mimo wszystko kilometraż w rozkładzie byłby bardziej realniejszy).

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.12.2022 o 21:09, dabi.1999 napisał(a):

Myślę, że dobrym pomysłem byłoby aby w trybie multiplayer zaraz obok nazw danych dyżurek i stacji  dodano, bądź zmieniono kilka rzeczy:

-po pierwsze możliwość odczytu czy dany posterunek obsługuje gracz bądź AI, choćby poprzez wyróżnienie kolorem, albo  napis (AI) zamiast szukać w ich na liście.

- po drugie, większość pewnie nie ma z tym problemu ale początkujący gracze mogą mieć. Mianowicie, jeżeli jedziemy daną trasą i zatrzyma nas sygnał S1 a jesteśmy "po środku" drogi między stacjami/dyżurkami przydałaby się jakaś podpowiedź, który posterunek za nas odpowiada. Do którego należy się zgłosić i kogo wywoływać.

- po trzecie bardziej czytelny numer pociągu, w sensie nie z góry na dół, ale np. pod godziną, podany od lewej do prawej.

Nie wiem jak to jest w prawdziwej kolei, ale czy opisanie właściwych kanałów radiowych i ich stosowne używanie w zależności od znaków ustawionych we właściwych miejscach nie łączyłoby nas z danym posterunkiem? Ogólnie obecnie w ciaśniej położonych posterunkach (Katowice, Sosnowiec, Będzin) czasami 3 dyżurnych na jednym łączu dyskutuje ze sobą, i jeszcze jak do tego dochodzą mechanicy z pociągów to często się rozmowy nakładają. Nie wiem jak to jest naprawdę czy te posterunki mają swoje kanały ale wg mnie jak już kanały radiowe zostaną właściwie zaimplementowane to myślę że ten problem się poprawi, oraz problem pytania pod którą dyżurkę podlegamy sam się rozwiąże.

p.s. Jakiś kanał ogólny do dyskusji, ogólnych pytań do wszystkich w okolicy też by się przydał.

Link to comment
Share on other sites

Ogólny kanał radiowy nie powinien służyć do pogawędek między DR. Od tego mają swoje kanały i czat.

Funkcjonuje też w rzeczywistości coś takiego jak kanał manewrowy, przez co część konkretnych wiadomości może być oddzielona. Niemniej nie widzę sensu spamowania na jakimkolwiek kanale np. W temacie jak ruszyć składem. Od tego są samouczki ew. czat. W tej chwili komunikacja głosowa jest trochę uproszczona może w pełnej wersji będzie to rozbudowane. 

  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

36 minut temu, czerny napisał(a):

Ogólny kanał radiowy nie powinien służyć do pogawędek między DR. Od tego mają swoje kanały i czat.

Funkcjonuje też w rzeczywistości coś takiego jak kanał manewrowy, przez co część konkretnych wiadomości może być oddzielona. Niemniej nie widzę sensu spamowania na jakimkolwiek kanale np. W temacie jak ruszyć składem. Od tego są samouczki ew. czat. W tej chwili komunikacja głosowa jest trochę uproszczona może w pełnej wersji będzie to rozbudowane. 

W temacie jak ruszyć składem może i nie, ale jak powstają blokady/korki na 3 stacjach równocześnie to ogólny kanał się przydaje, gdzie czat bywa wolny i nie poreczny a "wydzwanianie" od jednego do drugiego przynajmniej dla mnie, bywa irytujące choć rozumiem tego urok i realizm.

Edited by Footz
Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem warto by było dodać w rozkładzie informacje na jaką blokadę liniową jest wyjazd z danej stacji.. W singlu w scenariuszu z siódemką jest sytuacja, że jest wyjazd na sygnał zastępczy, podpowiedź w prawym górnym roku wskazuje ograniczenie prędkości do 40km/h czyli sugeruje wyjazd na blokadę półsamoczynną.  W momencie minięcia semafora w prawym dolnym rogu wskakuje ograniczenie prędkości do 20km/h, bo jednak jest wyjazd na SBL i zanim się do 20 wyhamuje naliczane są ujemne punkty za przekroczenie prędkości. W rzeczywistym rozkładzie jazdy mamy oznaczenia (S,SS,P lub PP)

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy