Jump to content

Dyżurny ruchu - tryb jednoosobowy


redssu

Recommended Posts

Cześć,

chciałbym zapytać, czy twórcy gry podawali gdzieś bezpośrednią informację o tym, czy będzie można wcielić się w dyżurnego ruchu, ale w trybie jednoosobowym?

W menu żadna z opcji na ten moment tego nie sugeruje - tryb jednoosobowy nazywa się wprost "Maszynista", natomiast wydaje mi się to nierozsądne, by nowi gracze (tacy jak ja) nie mieli miejsca w którym mogą się podszkolić i oswoić z interfejsem lub pulpitem kostkowym, zanim zaczną prowadzić ruch na serwerach - w końcu wtedy to od nich zależeć będzie gra innych graczy. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.12.2022 o 22:01, redssu napisał(a):

Cześć,

chciałbym zapytać, czy twórcy gry podawali gdzieś bezpośrednią informację o tym, czy będzie można wcielić się w dyżurnego ruchu, ale w trybie jednoosobowym?

W menu żadna z opcji na ten moment tego nie sugeruje - tryb jednoosobowy nazywa się wprost "Maszynista", natomiast wydaje mi się to nierozsądne, by nowi gracze (tacy jak ja) nie mieli miejsca w którym mogą się podszkolić i oswoić z interfejsem lub pulpitem kostkowym, zanim zaczną prowadzić ruch na serwerach - w końcu wtedy to od nich zależeć będzie gra innych graczy. 

Póki co to obejrzyj filmiki które są na forum opisujące działanie pulpitu na komputerze i wbijaj na serwery które są mało obłożone (często w późniejszych godzinach) i szybko się nauczysz. Tutaj na forum w tematach na temat dyżurnego ruchu często wypowiadają się niektórzy jak ja to nazywam "napinaczami" dla których nowe osoby które się uczą psują totalnie rozgrywkę i niszczą im ich perfekcyjną zabawę w jak najpunktualniejsze dotarcie do celu. Sam kilka lat temu ze znajomymi próbowałem swoich sił w TD2 i oprócz tego że pamiętam tę grę jako bardzo dobrze zrobiony symulator to pamiętam go też jako mało popularny symulator gdzie często można było trafić na dyżurnego który tylko czekał żeby wstawić minusa za kilkusekundowe spóźnienie czy jazdę według rozkładu 🤣. Trochę też przez to myślałem że ten dyżurny ruchu to jest bardzo trudny do ogarnięcia i w połączeniu z ludźmi którzy w to grali to odpuściliśmy sobie tą grę. Ale jak wypuścili tego simraila to uznałem że chociaż zobaczę jak to wygląda póki jeszcze nie ma dużo graczy tutaj i nie ma limitów żadnych jak w TD2 żeby być dyżurnym. Razem z obejrzeniem filmików instruktażowych to ogarnięcie tego żeby się dobrze bawić i w miarę sprawnie wyprawiać pociągi w trasę zajęło mi z 2-3h. Tak więc jeśli tylko na premierę powstaną trochę lepiej zrobione filmiki instruktażowe i jakiś porządny tutorial w samej grze to nauka dyżurnego wcale nie jest taka czasochłonna i trudna. Te filmiki które są na forum mają niestety jedną wadę. Robione są przez osobę która zna się na pracy dyżurnego. A dlaczego jest to wada? Bo osoby które znają temat bardzo dobrze często pomijają oczywiste dla nich rzeczy które dla nowych graczy mogą być problematyczne. Dlatego mam nadzieję że powstaną poradniki które będą tłumaczyć każdy nawet najbardziej oczywisty detal jak np. że woda jest mokra a w nocy jest ciemno, wtedy gracze bardzo szybko ogarną temat i każdy będzie mógł się dobrze bawić bez jakiegoś zbędnego podziału czy wprowadzania leveli od których będzie można być dyżurnym. Pewnie jakby youtuber o nazwie "Maszynista Greg" wypuszczał swoje poradniki w czasie kiedy próbowałem swoich sił w TD2 to bym do dzisiaj tam grał. Niestety mała popularność na ten czas i pewna część graczy skutecznie mi obrzydziła tę grę. Simrail ma szanse jednak być popularniejszym i przystępniejszym symulatorem. Szczególnie że zagraniczni gracze niekoniecznie muszą znać się na dyżurce a kiedyś też muszą się nauczyć 😁

 

PS: W simrailu już też napotkałem jednego napinacza któremu nie podobało się że za późno mu pociąg wyprawili. I zamiast jakoś pomóc chłopakowi który był dyżurnym to wolał go wyzywać że jak się nie nadaje na dyżurnego to nie powinien w ogóle się za to zabierać. Na szczęście byłem w stacji obok i sobie przez telefon poradziliśmy co i jak tam poklikać. A potem przyjechał na moją stację i męczył mi gitarę 🤣. Po stokroć wolę graczy którzy się uczą i chcą się nauczyć niż ciągle niezadowolonych perfekcjonistów.

  • I agree 6
Link to comment
Share on other sites

@mikolajeczeko  

dobrze powiedziane, tylko wyprawianie pociagow jest w miare proste, gorzej z przestawianiem kierunkow blokad, a jak dojda do tego manewry to juz ogolnie czuje ze bedzie armagedon na posterunkach i dlatego dobre instrukcje/manuale/tutoriale bylyby wskazane, nawet z prostym wyciagiem z instrukcji kolejowych zeby nie trzeba bylo wertowac calej instrukcji, ale zeby podstawy jakies byly. Co do napinaczy sam bylem swiadkiem jak jakis gosciu klocil sie z dyzurnym ze by dal rade przed ekspresem uciec i czego go nie wypuscil pierwszego, i ze on jest lokalny to zna te rejony, drugi dyzurny zaczal go uspokajac to jeszcze jemu sie oberwalo ze sie wtraca, normalnie juz myslalem ze do rekoczynow dojdzie. Jakos nie widze zeby tak sie wymadrzal do dyzurnego w prawdziwym zyciu. Troche luzu i dystansu niektorym by sie przydalo, nic im sie nie stanie jak pod semaforem 5 min postoja zanim dyzurny poustawia ruch na posterunku.

Link to comment
Share on other sites

Można by bez żadnego wysiłku postawić chociaż jeden serwer tylko dla dyżurnych, tak jak są tylko dla maszynistów. Dla uczących się na początek chyba najlepsze rozwiązanie, nie wymagające raczej żadnych zmian silnika itp.

  • I agree 7
Link to comment
Share on other sites

@mikolajeczek Jak najbardziej zgadzam się z większością Twojej wypowiedzi. Prawdę powiedziawszy to pisząc ten post nie chodziło typowo o mnie, bo ja jestem tym trochę "zajarany" (pełnieniem tej funkcji), tak więc pierwszym krokiem to było obejrzenie filmików z forum i innych o podobnej tematyce, by nabrać choć trochę wiedzy przed zaczęciem gry i uważam, że jakoś to w miarę ogarniam, ale jednak nie można podważyć jednego - filmik, a praktyka to co innego. SimRail mocno promuje się w reklamach (ja sam dowiedziałem się z reklamy), jest na Steamie - otwiera się na graczy, którzy lubią symulatory lub chcą ich spróbować - nie są wyjadaczami w tym temacie.

Nie chodzi mi też, żeby nowych graczy wyganiać na tryb jednoosobowy, jak robią to wspomniani "napinacze". Jeśli tak bardzo przeszkadzają komuś opóźnienia - zapraszam na tryb jednoosobowy gdzie wszystko jest układane automatycznie, jak w zegarku ;).

Docelowo to frajdę powinni czerpać i dyżurni, i maszyniści, lecz nie da się zaprzeczyć, że są osoby, które zwyczajnie mogą czuć się przytłoczone odpowiedzialnością na samym początku gry - takie pole treningowe w postaci trybu jednoosobowego byłoby całkiem użyteczne. Możnaby do tego dorobić wymagania takie, jak kiedyś w TruckersMP (ETS2) - przegraj najpierw X godzin na trybie jednoosobowym, by oswoić się z grą i dopiero wtedy możesz przejść na tryb wieloosobowy. 

Z tego co mi wiadomo (poprawcie mnie jeśli się mylę), to obecnie w grze są zaimplementowani maszyniści sztucznej inteligencji - biorąc to pod uwagę, myślę, że rozwiązanie zaproponowane przez @koltshin jest proste w wykonaniu i dość dobre na samą fazę Early Access. Wręcz zdziwiłem się i kilkukrotnie przeszukałem listę serwerów, czy rzeczywiście taki serwer już czasem nie istnieje. Gdyby taki serwer został wprowadzony, to stąd już prosta droga do zrobienia trybu jednoosobowego, bo wystarczy uruchomić serwer lokalny z trybem "Tylko dyżurni" i połączyć grę zainteresowanego z tym właśnie serwerem. Taką opcję ma już większość gier w dzisiejszych czasach. A nawet jeśli ten serwer lokalny nie uruchamiał się automatycznie, to nie jest trudno zrobić krótki poradnik na ten temat.  

 

Jestem przekonany, że znaczący procent przychodzących graczy to będą osoby nie znające się kompletnie na kolejnictwie i jeśli dalej będzie tak, że nowy gracz wchodzi, nie zostaje ani trochę wprowadzony w temat przez samouczek (w końcu, nie każdemu chce się wychodzić z gry i szukać poradników), nie ma opcji potrenowania, a następnie spotyka się z natychmiastowym hejtem innych graczy, to po prostu tę grę zwróci i nigdy do niej nie wróci. Te pierwsze wrażenie, które jest wywoływane u gracza, jest na wagę złota, bo to właśnie podczas tego pierwszego wrażenia gracz decyduje, czy gra mu się podoba i będzie grał w nią dalej, czy gra idzie do zwrotu. Uważam, że jest to naprawdę bardzo ważny problem, na który należy znaleźć rozwiązanie w nie przesadnie długim czasie.

 

Mam nadzieję, że deweloperzy wezmą to pod uwagę i zainteresują się tym tematem. 

Pozdrawiam.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Pytanie zasadnicze bo być może sam bym coś nagrał jakiś filmik z obsługi na wybranej stacji ale przede wszystkim gdzie go umieścić. 
Fakt nie przeglądałem całej zawartości forum, i na pewno nie będę robił filmiku jak profesjonalista który pracuje jako dyżurny w realnym życiu i zna się na przepisach i tak dalej.
Oczywiście podejdę do tego jako zwykły gracz który coś tam liznął. Coś tam wie. Ale bardziej na logikę 🙂 i chęć nieuprzykrzania życia innym.
Więc jeśli ktoś jest zainteresowany, takim filmem to pisać.
Jeśli wiecie gdzie taki filmik umieścić żeby był on że tak powiem pod ręką bez konieczności przekopywania się przez całe forum to dajcie link. 
Po prostu nie ma sensu dublować czegoś co już był. 
A link albo odsyłacz do jakiegoś tematu jak najbardziej na miejscu.

Oczywiście wiem i zdaję sobie sprawę że pewnie się narażę swoim filmikiem nie jednemu no ale 🙂 

 

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our servers

    • Drivers | Maszyniści Drivers | Maszyniści
      • PL2
      • pl2
      • 56 / 78
          • Percentage filling 72%
          • Most players 90
      • PL3
      • pl3
      • 0 / 32
          • Percentage filling 0%
          • Most players 76
      • PL4
      • pl4
      • 14 / 78
          • Percentage filling 18%
          • Most players 84
      • PL8
      • pl8
      • 2 / 72
          • Percentage filling 3%
          • Most players 84
      • EN1
      • en1
      • 14 / 79
          • Percentage filling 18%
          • Most players 80
      • EN2
      • en2
      • 0 / 60
          • Percentage filling 0%
          • Most players 60
      • EN3
      • en3
      • 1 / 76
          • Percentage filling 1%
          • Most players 60
      • DE1
      • de1
      • 45 / 83
          • Percentage filling 54%
          • Most players 87
      • DE3
      • de3
      • 1 / 79
          • Percentage filling 1%
          • Most players 66
      • DE4
      • de4
      • 0 / 30
          • Percentage filling 0%
          • Most players 65
      • FR1
      • fr1
      • 5 / 82
          • Percentage filling 6%
          • Most players 49
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 74
          • Percentage filling 0%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 2 / 78
          • Percentage filling 3%
          • Most players 28
      • CZ1
      • cz1
      • 17 / 80
          • Percentage filling 21%
          • Most players 61
      • ES1
      • es1
      • 2 / 81
          • Percentage filling 2%
          • Most players 23
    • Dispatchers | Dyżurni ruchu Dispatchers | Dyżurni ruchu
      • PL2
      • pl2
      • 17 / 27
          • Percentage filling 63%
          • Most players 27
      • PL3
      • pl3
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 27
      • PL4
      • pl4
      • 7 / 27
          • Percentage filling 26%
          • Most players 27
      • PL8
      • pl8
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 27
      • EN1
      • en1
      • 11 / 27
          • Percentage filling 41%
          • Most players 27
      • EN2
      • en2
      • 2 / 27
          • Percentage filling 7%
          • Most players 21
      • EN3
      • en3
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 13
      • DE1
      • de1
      • 21 / 27
          • Percentage filling 78%
          • Most players 27
      • DE3
      • de3
      • 5 / 27
          • Percentage filling 19%
          • Most players 27
      • DE4
      • de4
      • 3 / 27
          • Percentage filling 11%
          • Most players 24
      • UA1
      • ua1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 17
      • FR1
      • fr1
      • 7 / 27
          • Percentage filling 26%
          • Most players 23
      • ES1
      • es1
      • 1 / 27
          • Percentage filling 4%
          • Most players 15
      • CZ1
      • cz1
      • 5 / 27
          • Percentage filling 19%
          • Most players 27
      • CN1
      • cn1
      • 0 / 27
          • Percentage filling 0%
          • Most players 19
    • 30 Total servers
    • 243 / 1467 Total players
    • 17% Filled servers
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy