Jump to content

Ulepszone sterowanie hamulcem w EU/EP07


John Freedom

Recommended Posts

Ja tylko nieśmiało przypomnę o mojej starej sugestii zaimplementowania rolki myszy (w której po pierwsze ręka czuje przeskoki, po drugie można kręcić i szybko i precyzyjnie, po trzecie daje uczucie fizycznego pokrętła przez co zwiększa immersję, a także sprawdza się genialnie w innych grach - patrz Derail Valley).

A także o drugiej sugestii oddania przyspieszenia ujemnego pociągu (czyli siły hamowania) przez wychylanie kamery do przodu jak w TSW, która działa cuda w kontekście wyczucia o ile zwiększyła się właśnie siła hamowania po dohamowaniu (a także zwiększa immersję).
 

PS:
N
ie miałem pojęcia, że są jakieś skróty typu Num1 czy Num6 (sprawdzę), ale jeśli są, to to bardzo dużo mi da. Zwłaszcza jeśli zostaną dodane wspomniane pozycje hamowania pełnego oraz luzowania (uderzeniowego). Ponadto chyba nie do końca prawda, że jeśli wajcha obraca się szybciej niż obniża ciśnienie, to jest ok - co z hamulcem awaryjnym? (Czy ta ostatnia pozycja czasem nie opróżnia ciśnienia dużo szybciej?). Dodam jeszcze, że "przeskoki" od klawiszy "pozycyjnych" można zamaskować poprzez szybki ale płynny ruch dźwigni do danej pozycji, zamiast jej przeskoku na tę pozycję (co rzeczywiście jest nienaturalne i złe). Mógłby być też skrót na hamowanie awaryjne, jeśli nadal nie ma. Przykładowo w TSW poprzez Backspace się uruchamia (oddzielny, niezależny od dźwigni hamulca) przycisk/zawór hamowania awaryjnego.

Trochę się już przyzwyczaiłem do nowego działania Num3 i Num9, aczkolwiek nadal uważam, że jest zbyt toporny (nie da się szybko reagować w żadną stronę dźwigni) i zbyt nieprzewidywalny (czasem pukanie klawisza robi przeskok o pozycję, a czasem o ułamek zakresu i nigdy nie wiadomo kiedy nastąpi przeskok, trzymanie z kolei kończy się finałowym przeskokiem o kilka całych pozycji po skończeniu płynnego zakresu i też nigdy nie wiadomo dokąd trzymać zanim to nastąpi).

Link to comment
Share on other sites

Obecny hamulec również i mi sie podoba, zarówno z klawiatury, jak i z obsługi myszka (co fajne, to wygląda realistycznie i precyzyjnie).
Obsługując mysza może i jest upierdliwe i "leniwe" ale jest to ruch identyczny z rzeczywista obsluga tej dźwigni w pociagu, taki sam ruch reka.
Pojdzmy w kierunku symulatora sim a nie symulatora arcade 😉
+1 do pomysłu o skrot z nagłym i uderzeniowym hamowaniem jako dodatkowa kombinacja.

Edited by BullRot
  • I agree 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.12.2022 o 22:07, BullRot napisał(a):

Obecny hamulec również i mi sie podoba, zarówno z klawiatury, jak i z obsługi myszka (co fajne, to wygląda realistycznie i precyzyjnie).
Obsługując mysza może i jest upierdliwe i "leniwe" ale jest to ruch identyczny z rzeczywista obsluga tej dźwigni w pociagu, taki sam ruch reka.
Pojdzmy w kierunku symulatora sim a nie symulatora arcade 😉
+1 do pomysłu o skrot z nagłym i uderzeniowym hamowaniem jako dodatkowa kombinacja.

No obecnie tragedii nie ma, ale zawsze mogłoby być lepiej (niewielkim kosztem, np. dodając obsługę rolki właśnie - przecież nie musisz jej używać jeśli nie chcesz).

Natomiast co do ruchu ręki i rzeczywistej obsługi, to ujmę to tak: poziom trudności (i wymagany czas) trafienia palcem w konkretny klawisz jest generalnie równy trafieniem ręki wprawnego maszynisty w dźwignię hamulca. Prawdziwy maszynista nie musi się zmagać z myszą komputerową, która nie wiadomo gdzie jest na ekranie, przewijać ekran bo akurat nie obejmuje hamulca oraz utrafiać dźwigni podczas bujania ekranu (jeszcze ustawiając ją w pożądaną pozycję). My mamy tu gorzej i moim zdaniem taka opcja byłaby właśnie bardziej realna. Ponadto prawdziwy maszynista na stanowisku kierowniczym (czyli na fotelu w kabinie :P) trafi w dźwignię nawet po ciemku, tak jak Ty trafisz po ciemku w konkretny klawisz. Bardziej bym stawiał na zrównywanie poziomów trudności niż na teoretyczny realizm, który w praktyce dodaje trudności. Ale oczywiście zostawiłbym obie opcje, żeby każdy mógł sobie wybrać co lubi. Jeden powie że klawiatura to "nieuczciwe ułatwienie", a inny, że brak skrótów jest niesprawiedliwy, bo on (jako maszynista) ma problem żeby trafić na czas i nie może normalnie jechać tak jakby chciał, przez co to jest nierealistyczne w ogóle i nawet on nie może utrafić dobrze w peron. Ludzie są różni, warto dawać im różne opcje do wyboru.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy