kolezka2009 Posted December 22, 2022 Posted December 22, 2022 Gdy się wchodzi pierwszy raz na jakiś skład to jest włączony samouczek. Proponuję dodanie czegoś co by pominęło samouczek
hyzwar Posted December 22, 2022 Posted December 22, 2022 13 minut temu, kolezka2009 napisał(a): Gdy się wchodzi pierwszy raz na jakiś skład to jest włączony samouczek. Proponuję dodanie czegoś co by pominęło samouczek W SP jest coś więcej niż te 3 samouczki? Rano widziałem tylko tutoriale 🤔
vikingpn89 Posted December 22, 2022 Posted December 22, 2022 (edited) Niestety.Wygląda na to,że są tylko tutoriale Edited December 22, 2022 by vikingpn89
Miz3x Posted December 22, 2022 Posted December 22, 2022 Aktualnie mamy do dyspozycji 3 tutoriale: EU07, EN96 oraz E186. Gdzieś czytałem jak startowały playtesty że miało również być ED250, przypuszczam że dojdzie jakaś aktualizacja dodająca trasy oraz ED250, ale prawdopodobnie nie są gotowi na wypuszczenie.
PeVoo Posted December 29, 2022 Posted December 29, 2022 W dniu 22.12.2022 o 15:31, Miz3x napisał(a): Aktualnie mamy do dyspozycji 3 tutoriale: EU07, EN96 oraz E186. Gdzieś czytałem jak startowały playtesty że miało również być ED250, przypuszczam że dojdzie jakaś aktualizacja dodająca trasy oraz ED250, ale prawdopodobnie nie są gotowi na wypuszczenie. A co dopiero mówić o lokomotywie parowej, która widnieje na czołówce... I to jest właśnie najbardziej przerażające w tym wszystkim, bo gdyby ta gra była sprzedawana (za te kilka dni) w trybie "Wczesny dostęp" to jeszcze by się dało usprawiedliwić wizerunkowo te wszystkie niedoróbki. A może tak właśnie będzie, tylko się nam tego teraz z jakiegoś tajnego powodu nie komunikuje? No bo chyba nie jest tak, że po prostu mamy to wszystko ograniczone tylko dlatego, żebyśmy mieli większą motywację to kupić po testach, no bo te parę osób z testów (które w większości i tak kupi, bo są to przecież maniacy pociągowi) to powinna być kropla w morzu przychodów po wypuszczeniu tego na otwarty i międzynarodowy rynek przez Steam. Tak szczerze, to ja bym wolał usłyszeć teksty w stylu "tego nie damy rady, a tu mamy obsuwę bo jesteśmy małą firemką" itp, niż traktowanie z góry i bez szacunku, naobiecywanie, a potem udawanie idioty że nic się nie stało (jak Dovetail). Bardzo cenię sobie szczerość i transparentność, tak jak np. robi to drużyna od Derail Valley. Oni nie udają, że są drugim Blizzardem tylko wprost mówią, że są małym niezależnym zespołem kilku ludzi i potrafią też przyznać się do swoich problemów, nawet do tego, że woleli coś przepisać od nowa (jeszcze zwiększając tym obsuwę) niż potem się z tym użerać wiecznie. Tłumaczenie i transparentność, a nie traktowanie z góry ("bo my wiemy lepiej."). Ciężko takim ludziom nie kibicować. Tutaj przynajmniej dobrze, że mamy dział na sugestie (aczkolwiek wątpię żeby znalazł się na te nie-trywialne czas kiedykolwiek). Z drugiej strony mamy taki Dovetail Games, który zwodzi swoich stałych klientów nigdy nie spełnianymi obietnicami, a co parę lat wypuszczają tę samą grę jako nową (teraz wymienili TSW2 na TSW3, podnosząc z powrotem cenę do maxa, a wszyscy jutuberzy zgodnie twierdzą, że ta "różnica" między 2 a 3 to powinna być zwykłym updatem do dwójki, a jeszcze inni piszą, że obiecane update'y z 1 nadal nie zostały spełnione...). Ludzie nie są aż tacy głupi jak o nich myślą marketingowcy - nawet jeśli wiele rzeczy nie rozumieją, to i tak czują i wiedzą, że się ich robi w bambuko i łoi kasę po kilka razy za to samo. DTG ma na chwilę obecną już swoją grupkę zagorzałych anty-fanów, a konkretnie byłych fanów, w tym jutuberów pociągowych, którzy jadą ich przy każdej możliwej okazji. W dodatku sami się pośrednio przyznali, że mają tak beznadziejnie kod napisany, że coś takiego jak przykładowo naprawienie źle działających save/load game (co NADAL źle działało przy wypuszczaniu TSW3) wymaga od nich robienia tego trasa po trasie, oddzielnie... Podobno mają tam całe ekrany copy-paste'ów w kodzie, nawet takie rzeczy słyszałem z jutuba już (czyli coś w stylu, że każda ich trasa to jakby oddzielna gra była - co by tłumaczyło dlatego nie robią update'ów na wszystkie trasy jednocześnie). Kiepska polityka moim skromnym zdaniem. Krótkowzroczna. W dodatku 1 antyfan narobi w necie więcej smrodu (kosztów) niż 10 fanów da zysku. Dlatego bardzo bym sobie życzył żeby zespół SimRail był z nami szczery i grał w otwarte karty. Jeśli ludzie od początku wiedzą jaka jest sytuacja, to pisząc się na to nie będą potem mieli pretensji. W przeciwieństwie do tych, którym naobiecywano, a potem rozczarowano i jeszcze nawet nie przeproszono. To jest tylko moja opinia, ale uważam, że granie w otwarte karty się wszystkim opłaca. Ja np. na chwilę obecną się czuję jak mysz w labiryncie z LEGO, której co chwilę przestawia się ściany - w ogóle nie wiem czego się spodziewać po tej grze za kilka dni i jakie są realne plany. Wolałbym wiedzieć na czym stoję. Zwłaszcza, że nie odnotowałem przesadnie szybkiej reakcji na zgłoszenia błędów (niektóre proste do naprawienia i uporczywe błędy istnieją do tej pory od początku testów kiedy zostały zgłoszone), a nawet spotkałem się z sankcjami za zgłaszanie zbyt wielu, a to nie wróży dobrze odnośnie szczerości firmy i intencji tego forum. Ale może to był tylko wypadek przy pracy, czynnik ludzki. Zobaczymy co będzie dalej. Oby tylko nie kolejny DTG, bo naprawdę zapowiadało się świetnie. Oby się wszystko udało. Szczerze to współczuję programistom, bo już widzę, że się nie wyrobią na 13go - i jak zwykle na nich spadnie cała wina, a nie na tych co wyznaczyli im deadline. 2
Recommended Posts