Pitoras Posted December 20, 2022 Posted December 20, 2022 Często się zdarza, że mając na semaforze sygnał "żółty", w interfejsie jest widoczny jako zielony. SimRail_log_2022-12-20_21-11-10.zip
SIMRAIL Team Królik Uszasty Posted December 20, 2022 SIMRAIL Team Posted December 20, 2022 Kolory w UI nie są kopią polskiej sygnalizacji, a jedynie uproszczonym i uniwersalnym obrazem, który ma następujące znaczenia: - zielony - semafor nie ogranicza prędkości - pomarańczowy - semafor wskazuje ograniczenie prędkości - czerwony - semafor wskazuje zatrzymanie. Przy podanych wyżej założeniach wskazanie jest prawidłowe - nie trzeba ograniczać prędkości przy najbliższym semaforze. 3
Pitoras Posted December 20, 2022 Author Posted December 20, 2022 Ah w ten sposób. Dziękuję za wyjaśnienie 🙂
Pitoras Posted December 25, 2022 Author Posted December 25, 2022 Jednak powrócę do tematu. Obecny system wyświetlania sygnałów na HUD/UI jest dość mylący. Przykładowo wjeżdżając do Ząbkowic, przed peronami jest tylko górne żółte, a za peronami już czerwone. Gra owszem poprawnie interpretuje że jest vmax, ALE grafika że jest to zielone światło jest myląca. Dodatkowo nie ma informacji że droga hamowania jest mniejsza niż zwykle, przez co zakładając wg. HUD że sygnał jest interpretowany jako zielony i wolna droga, nie daje szans graczowi na zatrzymanie składu. W mojej ocenie, interfejs powinien przedstawiać 1:1 sygnały z semafora, czyli jak żółte to żółte, jak migające zielone, to migające zielone, jak 2x żółte z zieloną belką, to analogicznie. Rozumiem że system miał ułatwić rozumienie sygnalizacji dla osób nie znających się na temacie naszej kolei, no ale jest zbyt mylące obecnie to jednak. Proszę to zmianę sposobu przedstawiania sygnałów na HUD. 3
robert357 - W7 FTW Posted December 25, 2022 Posted December 25, 2022 Szczerze jedyne co brakuje obecnie w tym pomocniku, by był bardziej przejrzysty i zrozumiały, to po prostu wyświetlanie jaki będzie kolejny semafor. To by wystarczyło. Pokazywanie 1:1 semaforów jest bez sensu dla osób które nie znają ich znaczenia, a ci co znają nie muszą korzystać z pomocnika.
hyzwar Posted December 25, 2022 Posted December 25, 2022 Dokładnie. Dla ogarniętych są semafory, dla początkujących takie oto jak to teraz uproszczenie jest OK wg mnie.
Pitoras Posted December 25, 2022 Author Posted December 25, 2022 3 minuty temu, hyzwar napisał(a): Dokładnie. Dla ogarniętych są semafory, dla początkujących takie oto jak to teraz uproszczenie jest OK wg mnie. Czyli w twojej ocenie, pokazywanie sygnału zielonego na pomocniku, gdzie w rzeczywistości jest żółty, jest okej?
hyzwar Posted December 25, 2022 Posted December 25, 2022 9 minut temu, Pitoras napisał(a): Czyli w twojej ocenie, pokazywanie sygnału zielonego na pomocniku, gdzie w rzeczywistości jest żółty, jest okej? Tak. To uogólnienie aspektów. Zielone, jazda Żółte, hamuj Czerwone, stój Wg mnie jest idealnie teraz. 2
easy peasy carrot squeezy Posted December 25, 2022 Posted December 25, 2022 Godzinę temu, Pitoras napisał(a): Dodatkowo nie ma informacji że droga hamowania jest mniejsza niż zwykle, przez co zakładając wg. HUD że sygnał jest interpretowany jako zielony i wolna droga, nie daje szans graczowi na zatrzymanie składu. Jesteś pewien, że jest tam skrócona droga hamowania bez odpowiedniego wskaźnika na gruncie?
Pitoras Posted December 25, 2022 Author Posted December 25, 2022 9 minut temu, easy peasy carrot squeezy napisał(a): Jesteś pewien, że jest tam skrócona droga hamowania bez odpowiedniego wskaźnika na gruncie? Nie skupiam się teraz co jest na gruncie, a to co pokazuje interfejs.
hyzwar Posted December 25, 2022 Posted December 25, 2022 2 minuty temu, Pitoras napisał(a): Nie skupiam się teraz co jest na gruncie, a to co pokazuje interfejs. Maszynista w rzeczywistości widzi jeszcze mniej, a ten interfejs to nie jest coś "zamiast plus" a tylko uogólniona podpowiedź dla bardzo początkujacych, bo nauczyć się tych kilku aspektów i wskaźników to może kilka godzin grania.
Pitoras Posted December 25, 2022 Author Posted December 25, 2022 13 minut temu, hyzwar napisał(a): Tak. To uogólnienie aspektów. Zielone, jazda Żółte, hamuj Czerwone, stój Wg mnie jest idealnie teraz. Skoro żółte, to hamuj, to dlaczego nie pokazuje tego w interfejsie? Semafor jasno wskazuje sygnał żółty, czyli że nast. będzie czerwony (żółty niemigający ofc), czyli że właśnie trzeba zacząć hamować, bo kolejny będzie czerwony. Tymczasem interfejs twierdzi że jest zielone więc "wal śmiało, wolna droga nada". To jest wg. ciebie okej? Bo dla mnie to czysta hipokryzja jest teraz. Jeśli będzie jechać tutaj osoba, która nie zna się na przepisach, tylko będzie się sugerować interfejsem, no to taka osoba otrzymuje błędne informacji 😛 1
hyzwar Posted December 25, 2022 Posted December 25, 2022 Taka jest ta koncepcja i mi się ona podoba 🙂
hyzwar Posted December 25, 2022 Posted December 25, 2022 (edited) 27 minut temu, Pitoras napisał(a): Skoro żółte, to hamuj, to dlaczego nie pokazuje tego w interfejsie? Semafor jasno wskazuje sygnał żółty, czyli że nast. będzie czerwony (żółty niemigający ofc), czyli że właśnie trzeba zacząć hamować, bo kolejny będzie czerwony. Tymczasem interfejs twierdzi że jest zielone więc "wal śmiało, wolna droga nada". To jest wg. ciebie okej? Bo dla mnie to czysta hipokryzja jest teraz. Jeśli będzie jechać tutaj osoba, która nie zna się na przepisach, tylko będzie się sugerować interfejsem, no to taka osoba otrzymuje błędne informacji 😛 Poza tym raczej coś mylisz. S4 nie poprzedza S1. // I może dlatego wydaje się Tobie to nielogiczne. Edited December 25, 2022 by hyzwar
Pitoras Posted December 25, 2022 Author Posted December 25, 2022 1 minutę temu, hyzwar napisał(a): Poza tym raczej coś mylisz. S4 nie poprzedza S1. Napisałem żółty NIE migający, czyli S5 😉
hyzwar Posted December 25, 2022 Posted December 25, 2022 (edited) 5 minut temu, Pitoras napisał(a): Napisałem żółty NIE migający, czyli S5 😉 No tak, ale to i tak dopuszcza obowiązujący v-max, a po minięciu semafora zmienia się pewnie na HUD na czerwone. Tak przypuszczam. Ew. rzeczywiście mogłaby to być podwójna progresja, wg tego prostego schematu. Wg mnie overkill, ale do rozważenia ten akurat przypadek. Ja byłbym wciąż na nie 🙂 Edited December 25, 2022 by hyzwar
Pitoras Posted December 25, 2022 Author Posted December 25, 2022 No to inny przykład, sygnał S11a, czyli kolejny semafor wskazuje jazdę do 100kmh. Interfejs twierdzi że to jest sygnał "żółty" czyli że mam hamować. Tylko po co mam hamować za semaforem, skoro wyraźnie wskazuje wolną drogę w następnym odstępie blokowym xD. 1
hyzwar Posted December 25, 2022 Posted December 25, 2022 10 minut temu, Pitoras napisał(a): No to inny przykład, sygnał S11a, czyli kolejny semafor wskazuje jazdę do 100kmh. Interfejs twierdzi że to jest sygnał "żółty" czyli że mam hamować. Tylko po co mam hamować za semaforem, skoro wyraźnie wskazuje wolną drogę w następnym odstępie blokowym xD. Wskazuje na ograniczenie prędkości. Jeżeli jesteś pod to nie musisz hamować. Wciąż logiczne. 1
easy peasy carrot squeezy Posted December 25, 2022 Posted December 25, 2022 (edited) 1 godzinę temu, Pitoras napisał(a): No to inny przykład, sygnał S11a, czyli kolejny semafor wskazuje jazdę do 100kmh. Interfejs twierdzi że to jest sygnał "żółty" czyli że mam hamować. Tylko po co mam hamować za semaforem, skoro wyraźnie wskazuje wolną drogę w następnym odstępie blokowym xD. A jaki semafor świeci się w dolnej części, informującej o ograniczeniu prędkości za tym semaforem? Żółty i o takim świetle na gruncie informuje Cię interfejs. Co do niepatrzenia się na grunt to błąd, z hudu nie dowiesz się wszystkiego. Wskaźniki o skróconej drodze hamowania (jak sam zauważyłeś, nie wyhamowałeś), wskaźniki o wyjeździe na niewłaściwy itd. to wszystko nie jest zwarte w hudzie a widzieć i rozumieć je trzeba. Edited December 25, 2022 by easy peasy carrot squeezy 1
Xevoni Posted December 25, 2022 Posted December 25, 2022 Jak na moje oko można by zrobić przedziałkę na pół (u góry teraźniejsze, u dołu następny), albo zrobić progresję tak jak przedstawiłem na załączonym obrazku, bo faktycznie zdarzają się sytuacje, że pomocnik bywa trochę mylący. Szczególnie przyda się to przy prędkościach przekraczających 160 km/h, gdzie wyhamowanie w ciągu jednego odstępu blokowego na 4-stawnej SBL graniczy z cudem (nie mówię o wydłużonym odstępie do semafora wjazdowego). 1
easy peasy carrot squeezy Posted December 25, 2022 Posted December 25, 2022 Dodać drugi sygnał w interfejs i pewnie tak zrobią jak będzie z tym wielki problem.
robert357 - W7 FTW Posted December 25, 2022 Posted December 25, 2022 (edited) Eh... Zielony - vmax Żółty BURSZTYNOWY - ograniczona prędkość Czerwony - stop To jest banalne i ma NIE odzwierciedlać realnych sygnałów tylko prosto informować co ma robić gracz. To co brakuje to właśnie pokazywania także drugiego semafora na pomocniku. Semafor pokazujący np. jazdę max 60km/h pokazuje też co będzie następne, a pomocnik to powie dopiero jak się taki semafor minie. I tak, to jest mylące dla osób które WIEDZĄ co pokazują semafory, ale kompletnie wystarcza dla osób zielonych. Edited December 26, 2022 by robert357 3
Dipper Posted December 26, 2022 Posted December 26, 2022 Na kolei nie ma "żółtego światła". Jest pomarańczowe 🥶 1 1
Recommended Posts