Jump to content

Recommended Posts

  • SIMRAIL Team
Posted

Kolory w UI nie są kopią polskiej sygnalizacji, a jedynie uproszczonym i uniwersalnym obrazem, który ma następujące znaczenia:

- zielony - semafor nie ogranicza prędkości

- pomarańczowy - semafor wskazuje ograniczenie prędkości

- czerwony - semafor wskazuje zatrzymanie.

Przy podanych wyżej założeniach wskazanie jest prawidłowe - nie trzeba ograniczać prędkości przy najbliższym semaforze.

  • I agree 3
Posted

Jednak powrócę do tematu. Obecny system wyświetlania sygnałów na HUD/UI jest dość mylący. Przykładowo wjeżdżając do Ząbkowic, przed peronami jest tylko górne żółte, a za peronami już czerwone. Gra owszem poprawnie interpretuje że jest vmax, ALE grafika że jest to zielone światło jest myląca. Dodatkowo nie ma informacji że droga hamowania jest mniejsza niż zwykle, przez co zakładając wg. HUD że sygnał jest interpretowany jako zielony i wolna droga, nie daje szans graczowi na zatrzymanie składu.

W mojej ocenie, interfejs powinien przedstawiać 1:1 sygnały z semafora, czyli jak żółte to żółte, jak migające zielone, to migające zielone, jak 2x żółte z zieloną belką, to analogicznie.

Rozumiem że system miał ułatwić rozumienie sygnalizacji dla osób nie znających się na temacie naszej kolei, no ale jest zbyt mylące obecnie to jednak. Proszę to zmianę sposobu przedstawiania sygnałów na HUD.

  • I agree 3
Posted

Szczerze jedyne co brakuje obecnie w tym pomocniku, by był bardziej przejrzysty i zrozumiały, to po prostu wyświetlanie jaki będzie kolejny semafor. To by wystarczyło. Pokazywanie 1:1 semaforów jest bez sensu dla osób które nie znają ich znaczenia, a ci co znają nie muszą korzystać z pomocnika.

Posted
3 minuty temu, hyzwar napisał(a):

Dokładnie. Dla ogarniętych są semafory, dla początkujących takie oto jak to teraz uproszczenie jest OK wg mnie.

Czyli w twojej ocenie, pokazywanie sygnału zielonego na pomocniku, gdzie w rzeczywistości jest żółty, jest okej? 

Posted
9 minut temu, Pitoras napisał(a):

Czyli w twojej ocenie, pokazywanie sygnału zielonego na pomocniku, gdzie w rzeczywistości jest żółty, jest okej? 

Tak. To uogólnienie aspektów.

Zielone, jazda

Żółte, hamuj

Czerwone, stój

Wg mnie jest idealnie teraz.

  • I agree 2
Posted
Godzinę temu, Pitoras napisał(a):

Dodatkowo nie ma informacji że droga hamowania jest mniejsza niż zwykle, przez co zakładając wg. HUD że sygnał jest interpretowany jako zielony i wolna droga, nie daje szans graczowi na zatrzymanie składu.

Jesteś pewien, że jest tam skrócona droga hamowania bez odpowiedniego wskaźnika na gruncie?

Posted
9 minut temu, easy peasy carrot squeezy napisał(a):

Jesteś pewien, że jest tam skrócona droga hamowania bez odpowiedniego wskaźnika na gruncie?

Nie skupiam się teraz co jest na gruncie, a to co pokazuje interfejs. 

Posted
2 minuty temu, Pitoras napisał(a):

Nie skupiam się teraz co jest na gruncie, a to co pokazuje interfejs. 

Maszynista w rzeczywistości widzi jeszcze mniej, a ten interfejs to nie jest coś "zamiast plus" a tylko uogólniona podpowiedź dla bardzo początkujacych, bo nauczyć się tych kilku aspektów i wskaźników to może kilka godzin grania.

 

Posted
13 minut temu, hyzwar napisał(a):

Tak. To uogólnienie aspektów.

Zielone, jazda

Żółte, hamuj

Czerwone, stój

Wg mnie jest idealnie teraz.

Skoro żółte, to hamuj, to dlaczego nie pokazuje tego w interfejsie? Semafor jasno wskazuje sygnał żółty, czyli że nast. będzie czerwony (żółty niemigający ofc), czyli że właśnie trzeba zacząć hamować, bo kolejny będzie czerwony. Tymczasem interfejs twierdzi że jest zielone więc "wal śmiało, wolna droga nada". To jest wg. ciebie okej? Bo dla mnie to czysta hipokryzja jest teraz. Jeśli będzie jechać tutaj osoba, która nie zna się na przepisach, tylko będzie się sugerować interfejsem, no to taka osoba otrzymuje błędne informacji 😛

  • Like 1
Posted (edited)
27 minut temu, Pitoras napisał(a):

Skoro żółte, to hamuj, to dlaczego nie pokazuje tego w interfejsie? Semafor jasno wskazuje sygnał żółty, czyli że nast. będzie czerwony (żółty niemigający ofc), czyli że właśnie trzeba zacząć hamować, bo kolejny będzie czerwony. Tymczasem interfejs twierdzi że jest zielone więc "wal śmiało, wolna droga nada". To jest wg. ciebie okej? Bo dla mnie to czysta hipokryzja jest teraz. Jeśli będzie jechać tutaj osoba, która nie zna się na przepisach, tylko będzie się sugerować interfejsem, no to taka osoba otrzymuje błędne informacji 😛

Poza tym raczej coś mylisz. S4 nie poprzedza S1. // I może dlatego wydaje się Tobie to nielogiczne.

Edited by hyzwar
Posted
1 minutę temu, hyzwar napisał(a):

Poza tym raczej coś mylisz. S4 nie poprzedza S1.

Napisałem żółty NIE migający, czyli S5 😉 

Posted (edited)
5 minut temu, Pitoras napisał(a):

Napisałem żółty NIE migający, czyli S5 😉 

No tak, ale to i tak dopuszcza obowiązujący v-max, a po minięciu semafora zmienia się pewnie na HUD na czerwone. Tak przypuszczam. Ew. rzeczywiście mogłaby to być podwójna progresja, wg tego prostego schematu. Wg mnie overkill, ale do rozważenia ten akurat przypadek. Ja byłbym wciąż na nie 🙂

 

Edited by hyzwar
Posted

No to inny przykład, sygnał S11a, czyli kolejny semafor wskazuje jazdę do 100kmh. Interfejs twierdzi że to jest sygnał "żółty" czyli że mam hamować. Tylko po co mam hamować za semaforem, skoro wyraźnie wskazuje wolną drogę w następnym odstępie blokowym xD.

20221225214012_1.jpg

  • I disagree 1
Posted
10 minut temu, Pitoras napisał(a):

No to inny przykład, sygnał S11a, czyli kolejny semafor wskazuje jazdę do 100kmh. Interfejs twierdzi że to jest sygnał "żółty" czyli że mam hamować. Tylko po co mam hamować za semaforem, skoro wyraźnie wskazuje wolną drogę w następnym odstępie blokowym xD.

20221225214012_1.jpg

Wskazuje na ograniczenie prędkości. Jeżeli jesteś pod to nie musisz hamować. Wciąż logiczne.

  • I agree 1
Posted (edited)
1 godzinę temu, Pitoras napisał(a):

No to inny przykład, sygnał S11a, czyli kolejny semafor wskazuje jazdę do 100kmh. Interfejs twierdzi że to jest sygnał "żółty" czyli że mam hamować. Tylko po co mam hamować za semaforem, skoro wyraźnie wskazuje wolną drogę w następnym odstępie blokowym xD.

20221225214012_1.jpg

A jaki semafor świeci się w dolnej części, informującej o ograniczeniu prędkości za tym semaforem? Żółty i o takim świetle na gruncie informuje Cię interfejs.

Co do niepatrzenia się na grunt to błąd, z hudu nie dowiesz się wszystkiego. Wskaźniki o skróconej drodze hamowania (jak sam zauważyłeś, nie wyhamowałeś), wskaźniki o wyjeździe na niewłaściwy itd. to wszystko nie jest zwarte w hudzie a widzieć i rozumieć je trzeba.

Edited by easy peasy carrot squeezy
  • Like 1
Posted

Jak na moje oko można by zrobić przedziałkę na pół (u góry teraźniejsze, u dołu następny), albo zrobić progresję tak jak przedstawiłem na załączonym obrazku, bo faktycznie zdarzają się sytuacje, że pomocnik bywa trochę mylący. Szczególnie przyda się to przy prędkościach przekraczających 160 km/h, gdzie wyhamowanie w ciągu jednego odstępu blokowego na 4-stawnej SBL graniczy z cudem (nie mówię o wydłużonym odstępie do semafora wjazdowego).

Coś1.PNG

  • I agree 1
Posted (edited)

Eh...

Zielony - vmax

Żółty BURSZTYNOWY - ograniczona prędkość

Czerwony - stop

 

To jest banalne i ma NIE odzwierciedlać realnych sygnałów tylko prosto informować co ma robić gracz. To co brakuje to właśnie pokazywania także drugiego semafora na pomocniku. Semafor pokazujący np. jazdę max 60km/h pokazuje też co będzie następne, a pomocnik to powie dopiero jak się taki semafor minie. I tak, to jest mylące dla osób które WIEDZĄ co pokazują semafory, ale kompletnie wystarcza dla osób zielonych.

Edited by robert357
  • I agree 3
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use Privacy Policy